Hyland Headphones "Saturn"



Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2018, 19:22

Jesus... Gåsehud over hele kroppen. Er i gang med Claus-dk testen. The Works, 3. skæring. Mere senere...

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2018, 19:40

Den testdel, hvor jeg kyler dem hen over en mark og lader hundene hente dem er ikke nødvendig, det er bare noget jeg gør fordi jeg er bindegal, bare lige en reminder hvis du har fundet de hemmelige dokumenter . ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2018, 19:43

Haha
SĂĄ er det testen af klassisk musik jvf Claus-dk jeg er i gang med...

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2018, 21:15

Aftens andet tilfælde af gåsehud. 3. skæring. Sticky Fingers.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 17. nov 2018, 21:28

Sway har altid været en personlig favorit. Mick Taylor er bare den bedste soloist The Stones nogensinde har haft indenfor døren. Hans attack minder lidt om Clapton's fra hans Cream-dage og dengang han var på medikamenter, men Taylor har også en blød smørfinger der af og til rammer én som en pose mursten. Sway er et glimrende eksempel herpå.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2018, 21:31

Der lige en mere, Cranberries "no need to argue" det var et tidligere medlem der havde den pĂĄ sin liste, sĂĄ den har jeg arvet..
Der er sĂĄdan en svag akustisk guitar inde bag ved det hele, som det er sjovt at fange og holde fokus pĂĄ..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2018, 21:49

Sweppesfetterlein skrev:Sway har altid været en personlig favorit. Mick Taylor er bare den bedste soloist The Stones nogensinde har haft indenfor døren. Hans attack minder lidt om Clapton's fra hans Cream-dage og dengang han var på medikamenter, men Taylor har også en blød smørfinger der af og til rammer én som en pose mursten. Sway er et glimrende eksempel herpå.
,

Jeg har en guitar stående stemt i Open G, kun for at spille Start Me Up. Og om 10-20 år har jeg måske lært at spille den hæderligt. I lære som Keith. Men hvordan hulen Mick Taylor får smidt den solo ind i nummeret er mig en gåde. Det får jeg aldrig lært...
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2018, 21:50

Claus-DK skrev:Der lige en mere, Cranberries "no need to argue" det var et tidligere medlem der havde den pĂĄ sin liste, sĂĄ den har jeg arvet..
Der er sĂĄdan en svag akustisk guitar inde bag ved det hele, som det er sjovt at fange og holde fokus pĂĄ..


Bare et bevis på at mit arkiv stadig er ufuldstændig.
(kan forresten melde at Hyland sammen med tre familiemedlemmer der ser bagedysten ikke er et hit)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2018, 22:09

Du kan bare slukke TVet, sĂĄ bliver du ikke generet af det der bage noget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2018, 22:22

Claus-DK skrev:Du kan bare slukke TVet, sĂĄ bliver du ikke generet af det der bage noget..


En sølle Ingeniør som mig?? -det tør jeg da ikke... :lol:
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2018, 22:35

Nu nærmer tiden sig, at jeg snart skal sende Hyland videre. Damn jeg håber at Alex snart sender en pakke mod Rækker Mølle. Dem her kommer jeg til at savne. Selvom de har mangler. For mig er det ikke en allround bøf. (I dag har jeg lært mit nye ynglingsord “bøfhullet”… det er sat’edme et godt ord.). Denne gang vil jeg forsøge at havde fokus på basgengivelsen, som jeg synes kan være lidt hit-or-miss.

En yngre udgave af mig har for år tilbage været meget fascineret af “shredder” guitarister. Og lidt før man kunne google alverdens ting, så fandt jeg min information I diverse amerikanske guitarblade. Heri kunne jeg læse om gut ved navn Shawn Lane. Som siden er bortgået I en al for ung en alder. Shawn Lane
Jeg evnede aldrig at få fat I hans tidligere udgivelse, men ved tilfælde fik jeg i starten af dette årtusinde købt “Personae” Hellborg / Lane / Sipe (Are your Bach different from mine? Are there several different musical personae or one?) En Jazz plade med den svenske jazz bassist Jonas Hellborg. Jazz trio med elektrisk forstærket strengeinstrumenter. Pladen har aldrig rigtig indfriet mine forhåbninger, Efter en 10-15 minutter har jeg været for ør I hovedet til at nye musikken (2. skæring varer 22 minutter…). Men så dukker Hyland op. De gengiver musikken tilpas stress frit og med flot plads omkring musikkerne så jeg rigtig kan nye de tre virtuoser. Her taler vi om en plade jeg har gemt I 15 år, og først nu får glæde af på grund af Hyland. Bassen er på denne plade helt perfekt. Når tilpas langt ned og giver god plads til alle tonerne.
Hyland er en lys Hovedtelefon, men diskanten bliver aldrig skinger og trættende. Måske det skyldes trækopperne? G-cushions pudderne passer mig desunden rigtig fint. Jeg begyndte sidste sommer at bruge briller 24-7 og det her er den hovedtelefon hvor stængerne driller mindst. Men det er sikkert en gammel nyhed for Grado folket. Dog er fornemmelsen ikke særlig eksklusiv med en 50 øres skumpude på ørerne. Brainwavz HM5 giver en MEGET mere lækker oplevelse, men tænker at de vil ødelægge lydoplevelsen i dette tilfælde. Hvis altså man kunne finde nogen der passede I størrelsen
Mit multimeter viser en impedansen er 32 ohm, Så de burde jo være lette at drive. Men jeg har ikke haft held med at få dem til at lyde flot med mit lommegrej. Bevares det lyder ok, men Zishan kan ikke få dem til at spille interessant. Det bliver lidt bedre med Audinst amp eller headsix’en, men ikke godt nok til at jeg vil investere i Hyland I den sammenhæng.
Jeg har også prøvet Erik Clapton “Journeyman” men det blev for fersk. Lisa Ekdahls debutplade fungerer tilgengæld ganske udemærket.
Så vendte jeg næsen mod Jazz samligningen. Mads Vinding – jakob Fischer “Over the Rainbow”. 1. skæring har I mange år været total ynglingsnummer, men også et nummer der på nogen setup lyder ganske forfærdeligt. Nummeret er temaet til MASH (suicide is painless). Hvis basgengivelsen ikke sidder lige øjet, så lyder Vindings bas ikke særlig interessant. Men hvis udstyret tilgengæld kan spille med den pondus og timing dettte nummer kræver, så lyder det helt forrygende. Gengivelsen med Hyland får bassen til at runge. Det duer ikke. Efter en længere omvej finder jeg ud af, at hvis jeg skifter fra X-Can V8 til min beyer-a1 klon så spiller det. For mig er det et bevis for at basgengivelsen I Hyland skal hjælpes lidt for at skinne.
Og så når vi til Claus-DK’s klassiske musik: Queen og Rolling Stone. Og jeg må give ham ret. Specielt sammen med Roling Stones fungere Hyland godt. Dragon Attack og ikke mindst Another One Bites The Dust lyder fænomenalt på mit setup. Men lydniveauet skal være så højt så at presset på ørerne aftager hver gang Deacon slår bassen an. Resten af numrene når ikke helt samme niveau. Lidt bedre går det med Stones, som faktisk også fungere ved mere moderate lydniveau. Jeg øger lydniveauet for at få bassen til at fungere.
Jeg har tidligere haft en little dot mk 3 der kunne få mine K500 til at spille R'n'R. jeg tænker også en en rørslæde kunne gøre noget godt for Hyland i Rock sammenhæng.
Det her må blive et af de sidste skriv om Hyland I Maghoni udgaven (medmindre jeg vinder dem). Nu har jeg skrevet mere end fire A4 sider om Hyland. Jeg har svært ved at forestille mig at jeg overgår det I de andre tourer… I kan ånde lette op 7musik
Glæder mig til "Wormy Cherry"!!
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2018, 22:40

Så vil jeg jo sidde med en tom og skuffet fornemmelse og længes efter mere, fire sider er lige i underkanten, hvis du spørger mig..
Det har været yderst spændende og dejligt alsidigt. så jeg ånder ikke lettet op, jeg holder vejret til næste ting rammer dig.. thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 17. nov 2018, 22:50

Faktisk så tænker jeg at jeg på sigt bliver nød til at nørde mere i det her design og prøve at lytte til et par Gradoer. For at sammenligne, Det kunne også være sjovt at sammenlligne wormy cherry med maghoni. Jeg kan måske godt overtales til at sende dem ud til en tour deltager, hvis der er nogen der vil være interesseret i at sammenligne trælyd.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf HylandHeadphones » 18. nov 2018, 20:12

Wormy cherry pair should certainly be with you soon Claus, hoping to finish them either this evening or tomorrow, so on their way very soon.
HylandHeadphones

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. nov 2018, 15:03

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Mataugust » 18. nov 2018, 20:16

CHIbsen skrev:Faktisk så tænker jeg at jeg på sigt bliver nød til at nørde mere i det her design og prøve at lytte til et par Gradoer. For at sammenligne, Det kunne også være sjovt at sammenlligne wormy cherry med maghoni. Jeg kan måske godt overtales til at sende dem ud til en tour deltager, hvis der er nogen der vil være interesseret i at sammenligne trælyd.


Kunne være jeg skulle prøve at få dig med i GS1000 klubben..Jeg har foreløbig kun lokket Stollesen i fordærv med dem.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 18. nov 2018, 20:57

HylandHeadphones skrev:Wormy cherry pair should certainly be with you soon Claus, hoping to finish them either this evening or tomorrow, so on their way very soon.
Sweet

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 18. nov 2018, 21:01

Mataugust skrev:
CHIbsen skrev:Faktisk så tænker jeg at jeg på sigt bliver nød til at nørde mere i det her design og prøve at lytte til et par Gradoer. For at sammenligne, Det kunne også være sjovt at sammenlligne wormy cherry med maghoni. Jeg kan måske godt overtales til at sende dem ud til en tour deltager, hvis der er nogen der vil være interesseret i at sammenligne trælyd.


Kunne være jeg skulle prøve at få dig med i GS1000 klubben..Jeg har foreløbig kun lokket Stollesen i fordærv med dem.
Lyder som en eksklusiv klub med et vist indmeldings gebyr.
En forudsætning må næsten være at de kommende ting som Claus-dk sender på tour er uendelig uinteressante...

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 18. nov 2018, 22:03

En lille smule off-topic, så er jeg kommet til at smide et par Grado-træ-kopper fra butik Hyland i indkøbskurven. Kommer sammen med Wormy cherry. En ubetydelig detalje i den sammenhæng er, at jeg endnu ikke ejer et sæt Grado'er...
Tænker jeg ender med at oprette en tråd om træ-mod af Grado.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Sweppesfetterlein » 18. nov 2018, 22:24

Ku være spændende at høre om. Umiddelbart ville jeg starte ud med en sr60, for bare at snuse lidt til huslyden. Personligt elsker jeg Gradosignaturen til rock og rul.

P.S. Så var det saftsuseme dig der stjal den K260 for næsen af mig i går!! Frække fyr! 120kr...manden må ha været gal.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 18. nov 2018, 22:39

Sweppesfetterlein skrev:P.S. Så var det saftsuseme dig der stjal den K260 for næsen af mig i går!! Frække fyr! 120kr...manden må ha været gal.


HaHa.
Ja sq da... havde du ikke regnet med det!! musik13
thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 28 gæster