Hyland Headphones "Saturn"



Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 10. nov 2018, 17:46

du er en regulær spam maskine thumbs thumbs thumbs thumbs theking
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 10. nov 2018, 18:01

Google har hjulpet mig med at lave et resumé af CHIbsens hidtidige indtryk:

I just got smuglyttet little as heating for the weekend. "uh, they're easy" "you can delete not notice you have them on". I was a little curious on how it is included because, after the sound of the room is pretty long. There is little track of the cups that easily snurer around when Faust gives the gas. Correct me if I vrøvler too much. But hold up, now it sounds good with Hyland when you get screwed up the music.


:grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 10. nov 2018, 18:03

Jeg sad med præcis samme følelse, kunne bare ikke formulere det helt så smukt ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 10. nov 2018, 18:05

HaHa. ruller1
Hold kæft det sjov det der.
TAK!!!!!!!!!!!!!!
ruller1
:grin:
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Henrik_sdk » 10. nov 2018, 22:52

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Mortenhoe » 11. nov 2018, 01:27

"But hold up, now it sounds good with Hyland when you get screwed up the music."

Det er det sjoveste jeg har læst, i meget lang tid!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 11. nov 2018, 12:33

Jeg har lige siddet og chattet med Alex Hyland og han er fuldstændigt rundtosset..
Google translate og nattergale engelsk, giver et lidt anderledes engelsk end han er vant til.. ruller1 ruller1

Han hygger sig rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 11. nov 2018, 15:15

Jeg stadig lidt overrasket over hvor godt k240 DF lød i går. Indrømmet så har jeg ikke tidligere givet dem fuld fokus. Dejlig overraskelse.
Min favorit er denne: There is little track of the cups that easily snurer around when Faust gives the gas :lol:

Her er næsten afsnit i føljetonen.
Denne morgen ville jeg sidde og hyggelytte til Wes Montgomery med Hyland, mens jeg fik en kop kaffe og læste lidt i min Kommissær Winter krimi. Legendarisk jazz guitarist med big band. Jeg kom aldrig rigtig i gang med at læse. Hyland lyder bare ikke ret interessant ved lav lydstyrke. Volumen skal skrues op til hvor ørene bløder, og så lige et nøk tilbage. Så spiller det. Men så tager de også alt end opmærksomhed. Hyland leverer musikken med utrolig meget luft omkring musikkerne. Bassen er der, men den fylder ikke så meget. Trommerne sidder lidt væk og stortrommen generer ikke nogen. Lidt ligesom en fin lille 2-vejs højttaler med en 5” bas enhed. Efter 4-5 numre endte jeg med at sidde og skifte lidt frem og tilbage mellem Hyland og AKG K280. Scenen bliver lige 4 m smallere med K280, men tilgengæld giver rytmegruppen, et bedre fundament. Nu sidder trommeslageren tættere på og bassisten vil også være med. Musikkerne står skulder ved skulder og skal passe på ikke at støde ind I hinanden, mens Hyland giver dem plads til at danse kankan. Inden kaffen bliver kold og Winter ikke skal komme fra langt væk, fortsætter jeg med K280.

Men ellers er det blevet tid til Rachel Podger, Final Audio Design Heaven VII in-ear og Hyland. Efterhånden som jeg kom igennem Allemanda, Corrente og Sarabanda, blev jeg lidt i tvivl om det var en god ide at kombinere Podger og FAD’erne. For igen er det en temperamentsfuld violinist, der virker til at have noget at bevise. Kombineret med FAD’ernes evne til at gengive alle detaljer nådesløst, bliver det lidt voldsomt. Der er noget besynderligt støj i baggrund som om det er et gammelt hus med spøgelseslyde. Og er det virkelig nødvendigt at trække vejr ind så højlydt? :-) jeg kan da forstå det hvis det var Michala Petri jeg lyttede til.
Hyland ender med at give en mere behagelig gengivelse, hvor jeg ikke mangler detaljer.
Jeg sidder med fornemmselsen at Podger bør kunne lave en bedre udgave i dag hvor hun er blevet noget ældre (Hvis man kan stole på Wiki så var hun omkring 30, da hun indspillede denne udgave tilbage I ‘99).

Der er alt for få billeder i denne tråd... De er sq da flotte :-)
hyland2.jpg
hyland2.jpg (243.61 KiB) Vist 7531 gange
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 11. nov 2018, 17:09

Det regner udenfor, så gåturen med konen må vente, og så kan jeg jo ligeså godt hygge mig med sidste solist på listen.
Midori Seiler, AKG K340 og Hyland. Egentlig ville jeg havde sammenlignet med mine Electrostatz’er, men de ligger ude på arbejdet så vi nøjes med K340’erne. Og egentlig en lidt dårlig indledning, for selvom Electrostatz’erne og K340 deler hybrid konceptet, så lyder de meget forskelligt.
Jeg har dermed også skiftet afspilningskæde.
Pioneer DVD-drev, AVI S2000 (TDA1541) Dac og X-Can V1. På dette setup spiller jeg med vol på kl 9:30 for Hyland og kl 12:30 for K340.
Jeg benytter nogle væsentlige tykkere puder på K340 end de originale. De slutter tættere til om øret og ændre dermed også lidt på lyden med mere tydelige basgengivelse.
k340puder.jpg
k340puder.jpg (33.96 KiB) Vist 7525 gange

K340’erne spiller meget detaljeret i mellemtonen. Seiler’s violin får dermed lidt mere krop end via Hyland, som så tilgengæld spiller med lidt større rumlig gengivelses. K340 giver et lidt mere køligt indtryk. Kvinde med violin i et lidt trist stort rum (overdrivelse fremmer forståelsen :-) ).
Seiler spiller også på en Guarneri. Indspilningen er betemt yndefuld og den af udgave de kvindelige solister som jeg foretrækker. Når man gider høre Ciaccona’en fire gange I træk, er den vel godkendt :-) den varer immervæk små 16 minutter. Så mutter står efterhånden og tripper for at komme afsted.
Når jeg lytter via Hyland er der ikke uendelig stor forskel på de to afspilningskæder med denne type indspilninger.
Dette var sidste del af partita no. 2 føljetonen. Kvik har dirigeret mig I retning mod nogen andre indspilninger som skulle være knap så barokke I deres karakter. Det ser jeg frem til, men tænker at det skal I skånes for :-)

Gult skal være sundt for øjnene.
hyland3.jpg
hyland3.jpg (125.4 KiB) Vist 7525 gange
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 12. nov 2018, 19:58

Så endte det med at jeg har ordret mine egne fra Hyland -det lykkedes mig da at holde stand i 4 dage...
Wormy cherry med ekstra lang kabel. Jeg har jo stadig dem her en uge endnu, så kan være der ikke kommer til at være alt for stort hul imellem dem. Det er sq første gang jeg har lagt en ordre på en håndbygget hovedtelefon, og nu skal vente på den bliver lavet. Glæder mig umådeligt.

Det betyder så nok også, at mine K500/K501 kommer på fjernlager. Hyland spiller med samme store rumlig fornemmelse, men med bedre detaljer.

Sidder og lytter til Acoustic Guitars "Arabesque" med blandt andet Mikkel Nordsø. Hyland gør virkelig noget godt for denne type musik. Nu skal jeg bare huske under hvilken kategori jeg har stillet min Friday night in San Francisco med Di Meola, McLaughlin og de Lucia så jeg kan finde den frem. Tænker at der ligge endnu en stor oplevelse gemt i den plade også.
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 12. nov 2018, 23:50

Tror du ikke, at din bedre halvdel lægger beslag på dem, så snart de ankommer til hytten, og du må nøjes med at beundre på afstand? :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 13. nov 2018, 07:46

beundre må være det rigtige ord når man får lov at se en smuk person bærer en pæn hovedtelefon
-så kan jeg sidde og ligner en antikvarisk Gork med mine sextet'er

Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 13. nov 2018, 15:02

Jeg får lyst til at afspore tråden med en masse billeder af smukke kvinder med hovedtelefoner, men afstår i denne omgang :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf telum » 13. nov 2018, 16:11

opret en ny tråd! (husk at lave den for begge køn så vi ikke bliver overrendt af krænkelsesparate tosser :-))
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 13. nov 2018, 17:41

Det er rart at være blandt lige tænkende mennesker

Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 16. nov 2018, 16:16

Så er der kommet opdatering fra køkkenbordet i England. "Wormy Cherry" begynder at tage form.
kitchenTable.jpeg
kitchenTable.jpeg (136.81 KiB) Vist 7415 gange
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 16. nov 2018, 16:22

de ser næsten bedre ud med den nøgne bøjle..mere rå
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 16. nov 2018, 16:29

De er bestilt med "leopard" som Alex's egne. knap så rå :-)
kitchenTable2.jpeg
kitchenTable2.jpeg (125.49 KiB) Vist 7411 gange
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 16. nov 2018, 16:48

Er det ikke en dejlig fornemmelse at kunne følge tilblivelsen af dine helt egne og skræddersyede hovedtelefoner :-) Det var i hvert fald en 'sidegevinst' for min del, når Zigis 'skabte' grej til mig og holdt mig opdateret løbende.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 16. nov 2018, 17:03

Det er så fin en oplevelse :-)
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster