Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse



Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Krellef » 12. nov 2018, 22:06

Hvis du søger, som jeg søgte, et par hovedtelefoner som er trafiksikre, synes jeg du gør klogt i at læse videre.

Nuvel, de kommer ikke med læderpuder, eller et særligt sofistikeret justeringssystem til "krydderen"...eller mange andre features, man kunne håbe at få i et par hovedtelefoner.

Men...det er måske også et stretch at kalde dem hovedtelefoner.

Der er nærmere tale om et ultra-let, "bone-conducting" Bluetooth-headset.

De fungerer ikke som traditionelle hovedtelefoner/headsets, som leverer lyden direkte i éns øre.


De spændes derimod på hovedet, således at delen, der indeholder driveren, hviler på éns kindben. Dette gør dem i stand til at lade brugeren lytte til musik, samtidigt med at vedkommende har den bedste mulighed for at være opmærksom på sine omgivelser, for eksempel på en løbetur i midten af en befærdet by.


Jeg har haft mit par i et års tid nu, og jeg er virkeligt glad for dem. Jeg holder meget af at høre musik mens jeg går en tur, men jeg bryder mig ikke om at være ude af stand til at høre trafikken omkring mig - et problem, som Trekz Titanium har løst til fulde.

De er som beskrevet ultra-lette, med en vægt på blot 36 gram, ifølge producenten selv. Batterilevetiden er opgivet som værende op til 6 timer, hvilket bestemt ikke er en overdrivelse. 

De er IP55-certificerede, har EQ-presets, og fungerer som beskrevet også som headset - what's not to like?


Lidt om lyden:

Med dette headset er der ikke tale om et stykke high-end lytteudstyr til bøf-aficionado'en, hvilket vel mere eller mindre er en selvfølge. Jeg er dog stadig positivt overrasket over lydkvaliteten. De spiller højt uden at forvrænge, og kan faktisk levere nok lowend til at det kilder i kinderne.  rulle2 

Jeg er NØDT til at nævne soundstage. Jeg har ALDRIG hørt bredere soundstage, og jeg tvivler på at andre "normale" hovedtelefoner vil kunne komme tæt på. Det lyder som om, at musikken er ude i verden, og overalt - det er en ret fed fornemmelse, når man lige lægger mærke til det.

I skal da heller ikke snydes for et billede. 

Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Aftershokz Trekz Titanium - indtryk/anmeldelse

Indlægaf Claus-DK » 12. nov 2018, 22:15

Spændende, husk endelig at få dem med til træf....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aftershokz Trekz Titanium - indtryk/anmeldelse

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. nov 2018, 20:16

Skidespændende læsning Kristian!
Tak for tråden. Jeg har altid været nysgerrig på disse bone conduction dimsedutter.

Lille tip: Der er MINUTIØST lidt omkring netop denne type af musikbebringer, og jeg tror faktisk at mange er yderst interesserede, men de kan desværre ikke udlede at denne tråd faktisk omhandler disse benledende "bøffer".
Hvis det var mig, så havde jeg inkluderet det i titlen.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Krellef » 15. nov 2018, 20:28

Tak for tippet - det er hermed rettet :-)
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Henrik_sdk » 29. jan 2020, 20:20

Melder mig hermed ind i AfterShokz klubben, jeg havde hørt dem i lufthavnen så lyden er godkendt. De var på tilbud i weekenden hos komplett fra 390 kr og op.

I skal da heller ikke snydes for et billede.


Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Coach-Z » 29. jan 2020, 20:49

Jeg løber rigtig meget og har haft to par af disse gode lydmaskiner i mangel af et bedre ord.

De er så godt som vandtætte og leverer en lyd der er god til det meste. Min eneste anke ved dem er når man er ude i trafikken, så skal der ikke meget til før at musikken overdøves af bilerne. Min oprindelige plan med dem var at jeg både ville kunne høre musikken med mine "knogler" samt høre trafikken med mine ører.
Specielt i løbemiljøet var det sådan de blev markedsført oprindeligt.

Man kan dok ikke både blæse og have mel i munden effektivt og det kan disse lydmaskiner heller ikke.



Sendt fra min Lenovo TAB 2 A10-70L med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2020, 21:17

jo bare det er rent mel,ligesom det i posen
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Henrik_sdk » 29. jan 2020, 21:41

I anmeldelser er det osse mest podcast der bliver nævnt som det bedste at lytte til.. Jeg har ikke haft dem med på arbejdet, men jeg håber som chauffør er det er noget der virker...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Kolind » 17. jun 2020, 20:26

Hvordan er det gået med knoglerysterne Henrik? Er det et hit at køre med?
Jeg bruger mine Bose soundsport wireless en del når jeg pendler på job i bilen. De fungerer udemærket. De isolerer meget lidt, men sidder stadig fint fast og lyder udemærket. Jeg syntes aldrig at jeg har følt at det ikke har været sikkert på den måde, men sådan en gang bone conduction burde jo være endnu mere oplagt til den slags brug. Ligeledes cykling f.eks.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Henrik_sdk » 17. jun 2020, 23:18

Jeg bruger dem stort set hver dag på arbejdet, udelukkende til podcast. Lille minus er at bøjlen i nakken virker generende til tider.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Kolind » 17. jun 2020, 23:46

Henrik_sdk skrev:Jeg bruger dem stort set hver dag på arbejdet, udelukkende til podcast. Lille minus er at bøjlen i nakken virker generende til tider.


Ok - Det lyder som en fin anbefaling i så fald.
Det er mit indtryk at de 'lækker' ret meget lyd, hvis ellers man kan tale om læk af lyd i dette tilfælde rulle4 Men så i hvert fald da at andre ville kunne høre en god del med? Prøvede et sæt ganske kortvarigt i en butik. Men kan være svært at bedømme hvordan de lyder i 'fri luft' ift. når man har dem på hovedet.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf meier » 19. jun 2020, 11:27

Hvordan med lyden i mikrofonen?
Og hvad er forskellen til den her https://www.loebeshop.dk/aftershokz-tre ... adset.html
Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Daf » 19. jun 2020, 19:53

meier skrev:Hvordan med lyden i mikrofonen?
Og hvad er forskellen til den her https://www.loebeshop.dk/aftershokz-tre ... adset.html


Så vidt jeg har forstået er det en mere fleksibel bøjle, der kan tåle en lidt mere hårdhændet behandling.
Jeg har netop bestilt sådan en air-version til min kone. Hun skal bruge den når hun fx falder i søvn til lydbog.
Jeg ville egentlig gerne have haft en type med bøjle hen over hovedet i stedet for bag nakken, men de typer er ikke rigtig til at få fat i.
Måske den også kan fungere med bøjlen over hovedet? Ellers må vi bare se hvad bøjlen kan holde til under et hoved på en hovedpude.
Jeg skal nok vende tilbage med erfaringer her i tråden.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Claus-DK » 19. jun 2020, 19:55

Jeg prøvede sådan et sæt for et stykke tid siden og var egentligt ret imponeret over hvor godt man kunne høre uden at bruge ørerne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf JB_dk » 19. jun 2020, 21:53

Mindes at have været oppe at vende herinde før, min kollega har lige købt et par som jeg har fået lov at låne på et tidspunkt, bøjle placeringen er oplagt til brug på cyklen hvor jeg godt kunne bruge lidt lyd uden at isolere mig fra lyden i trafikken.
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Henrik_sdk » 20. jun 2020, 00:31

Forskellen på dem er også, at seneste model Aeropex vibrere mindre med samme lyd styrke som de andre modeller, bliver der spillet for højt giver det nærmest en kildende følelse.. og vægten er mindre. Nogle modeller bruger usb og andre deres egen magnet stik.. /der følger 2 kabler med af dem..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Daf » 24. jun 2020, 11:08

De her AfterShokz Air er glimrende til tale, men mindre gode til musik. De kan godt bruges til musik, når man er på farten eller ligger ned, er i bad, cykler, svømmer osv.
Men de kan umiddelbart på ingen måder erstatte fx min k702. Så hvis omstændighederne tillader alm hovedtelefoner, med alt hvad der hører til sådan et setup, så er de her AfterShokz ikke relevante.
Men nu er det faktisk ikke mig der skal bruge dem, det er min kone, og hun synes de er glimrende. De er ikke bedre end hendes Sennheiser HD569, men de kan godt bruges, når omstændighederne ikke tillader andet. De fungerer nemlig også fint med bøjlen op over panden i stedet for bag nakken, sådan så man uhindret kan ligge ned med dem på, og det er præcis sådan de skal bruges.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Daf » 1. jul 2020, 10:14

En lille opdatering.
Nu er der gået en uge med de her AfterShokz Air og oplevelsen er positiv.
De er vældig robuste, selv om de virker som det modsatte, når man står med dem i hånden.
De kan fint bruges på hovedpuden og de er meget mere komfortable at falde i søvn med end andre typer hovedtelefoner, fordi de ikke sidder over eller i øret.
Det bløde og fleksible design, som altså også er en styrke, fordi de kan tåle at blive bøjet og trykket, medvirker også til en rigtig god komfort.
Når man ligger med dem på puden så føles det ikke som om de er i vejen.
Så de her kan i hvert fald anbefales under de omstændigheder jeg har omtalt ovenfor.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Aftershokz Trekz Titanium (Bone conduction) - anmeldelse

Indlægaf Kolind » 1. jul 2020, 11:01

Jeg købte mig sgu et sæt Air.
aldrig har jeg hørt noget så tarveligt, lydmæssigt. Jo jo jo. Jeg er klar over at det ikke er konventionelle bøffer og derved performer på nogle andre vilkår, men alligevel. Musik er mere eller mindre off the table. Kvaliteten er simpelthen for dårlig til at formfaktoren opvejer det på nogen måde. Samtidigt er de lige rigeligt små, så det formål jeg havde forventet at bruge dem til; cykling, tænker jeg ikke at de kommer til at være brugbare til. De flytter sig simpelthen nærmest ind i øret hvis jeg bevæger hovedet frem og op ala position på racercyklen. Jeg har et stort hoved, så det har vel nok noget med det at gøre. Men alligevel.
Så; De lyder ufatteligt sløjt. Selv med stemmer syntes jeg. Jo jeg kan godt høre hvad der bliver sagt, men stemmer bliver grove og nasale, og de er for små til at bruges til det ønskede formål. Det bliver vist næppe en keeper.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron