Verum Audio - Verum 1



Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Pedeskov » 22. mar 2019, 23:19

Det viste sig at være en løs forbindelse i kablet. Så ingen problemer med Verum 4musik
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf CHIbsen » 23. mar 2019, 00:07

Tommel-op herfra, at du begynder at skrive allerede fra de er inde af døren. Fortsæt endelig thumbs
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Claus-DK » 23. mar 2019, 00:53

Helt enig med ham med det smukke navn.. ruller1 ruller1

Umiddelbare indtryk over flere dage, er bare det bedste.. thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Pedeskov » 28. mar 2019, 01:43

Jeg har nu fået benyttet Verum 1 en del mere. Og vi er faktisk ved at blive rigtig gode venner.

Jeg tænker ikke så meget over størrelsen mere, har efterhånden fået et fornuftigt greb på dem ved på- og aftagning. Og selvom jeg stadig godt kan mærke at jeg har dem på, så generer de på ingen måde.

Hvad udseendet angår er jeg stadig lidt ambivalent. Men udseendet betyder også stadig mindre jo mere jeg bruger dem. Og heldigvis er det jo indholdet og ikke skallen der tæller (hvilket jeg også personligt glad for).

Jeg har været godt omkring musikalsk, og de klarer det allermeste med bravour. Dog har jeg oplevet med nogle tradtionelle Blues-numre (ikke gamle indspilninger) at de lød ret forfærdeligt. Hvad det skyldes skal jeg ikke kunne sige. Men det har kun været nogle få indspilninger (og jeg var selvfølgelig ikke åndsnærværende nok til at notere hvilke numre det drejede sig om).
Jeg har hørt bredere musikudvalg end jeg normalt gør. Verum 1 har åbnet for et ønske om at høre musik jeg ellers ikke har hørt i en del år. Jeg ved godt at I siger at det er musikken der styrer hviken hovedtelefon man skal benytte. Men Verum 1 vil altså gerne byde ind med musik-ønsker. Og der har været mange dejlige genhør.

Verum 1 spiller virkeligt dejligt. Jeg ved ikke om de spiller specielt korrekt, men musikalsk er de godt med. Masser af detaljer og masser af rum. Med rum mener jeg ikke scene. Jeg har stadig til gode at få en god fornemmelse for scene. Det er ikke kun med Verum, men alle hovedtelefoner jeg mangler det ved. Hvorfor ved jeg ikke, jeg er måske bare lidt 2-dimensionel i opfattelsen.
Men med rum mener jeg en luftig gengivelse. Jeg føler at lyden er mindre massiv end ved for eksempel Ollo'erne, dog uden at der mangler noget, der er samme spille-glæde som med Ollo'erne. Der mangler lidt detaljer i diskanten sammenlignet med DT660'erne, men de er nu også meget lyse og detaljerede.

Jeg vil forsøge at oppe mig og huske notesbogen så jeg kan få sat nogle kunstnere på sammen med indtryk til næste skriv.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Vejgaard666 » 11. apr 2019, 16:46

[quote="Vejgaard666"]Verum 1 er nu afhentet i pakkeshoppen med sommerfugle i maven.

Fruen havde set et billede, da jeg fortalte hende om denne tour.

Hun sagde: “De er da pænere end dem du har (Phillips Fidelio X2)”.

Det var så ikke tilfældet i dag! Følgende sætning fra frue og teenagedreng: “Du ligner en der skal have elektrochok” og “Du ligner en af dem du passer på”.

Jeg må nok sige at de er store. Men når man har justeret dem, så er de ikke så slemme at ha’ på.

Jeg har til denne Tour været ude og låne lidt grej (Myryad Z40) for at spille dem op imod Monoprice M1060 (som jeg er vanvittig glad for). Jeg vil lytte til Verum i nogle dage og så spille dem ud mod hinanden.

Mit første indtryk var: “Wauw... De er store”.

Og første lytte indtryk er at de er meget åbne.

Jeg vover pelsen og smider et par selfies op.BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Vejgaard666 » 11. apr 2019, 22:19

Dette er førstehåndsindtryk. Undskyld hvis det roder:-)

Byggekvalitet.

De virker til at være i god kvalitet. De er store og tunge, men det føles ikke så slemt når de først sidder på hovedet.
Det var først da jeg tog dem af, efter ca. 35 min (første lyt), at min ører føltes varme.

De spiller fantastisk ved høj volumen og jeg får ikke lytte træthed af dem.


Primært spillet igennem Little Dot mk. 3 og Myryad Z40.

Lyder bedst igennem rørbørge, tænker at det er grundet den “varmere” lyd.

Lyden.

Første lyt: var Yerûšelem “The Sublime” (LP) - Dystert fransk industrial.
Der mangler noget bund på denne skive, i disse bøffer.

Andet lyt: var Massive Attack “Mezzanine” (CD) - For dælen hvor lyder den bass lækkert på første nummer, “Angel”, den går lige i bukserne! Er rigtig glad for bass og det er der dæleme på disse bøffer i dette nummer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. apr 2019, 11:56

Det er satme go stil mr Vejgaard rulle2

Umiddelbart kunne Verum 1 godt designmæssigt åbne op for Princess Leia/vædderhorn/konkylieskal kopper. Personligt gad jeg godt eje én med et nødde-tema, sådan lidt Nøddepatruljen agtigt. Toppen af nødden eller ‘hatten’ skal agere kopper.

Lidt af en sidegade...ahem men spændende at høre om den hvide russer.
Spøjst at den lyder godt udad Little Dot, da det er en rørforstærker med en ret høj udgangsimpedans (mener at have læst at den er over 30) og bøffen er 8 ohm. Man plejer at køre efter tommelfingerreglen: forstærkerens udgangsimpedans skal (mindst) være 1/8 af bøffens for at sikre en ordentlig dæmpningsfaktor. Jeg ville have troet, at du hævede støj gulvet i en sådan grad at det gik ind og forstyrrede musikken, men nogle gange bliver man overrasket thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Vejgaard666 » 13. apr 2019, 22:13

Sweppesfetterlein skrev:Det er satme go stil mr Vejgaard rulle2

Umiddelbart kunne Verum 1 godt designmæssigt åbne op for Princess Leia/vædderhorn/konkylieskal kopper. Personligt gad jeg godt eje én med et nødde-tema, sådan lidt Nøddepatruljen agtigt. Toppen af nødden eller ‘hatten’ skal agere kopper.

Lidt af en sidegade...ahem men spændende at høre om den hvide russer.
Spøjst at den lyder godt udad Little Dot, da det er en rørforstærker med en ret høj udgangsimpedans (mener at have læst at den er over 30) og bøffen er 8 ohm. Man plejer at køre efter tommelfingerreglen: forstærkerens udgangsimpedans skal (mindst) være 1/8 af bøffens for at sikre en ordentlig dæmpningsfaktor. Jeg ville have troet, at du hævede støj gulvet i en sådan grad at det gik ind og forstyrrede musikken, men nogle gange bliver man overrasket thumbs


Jeg har ikke den store forstand på udgangsimpedans:-)
Så bruger mine ører. Hertil aften er Verum smidt igennem Myryad (Low Gain) og så har jeg valgt en anden slags musik.
A Perfect Circle “Eat the Elephant” - Volumen på 13.

Maynard lyder jo fantastisk, tilpas bund (måske en snert for lidt), Men har siddet med lukket øjne, vrikket med hovedet og fødderne til side 1. Jeg tænker at til det rette musik (laidback, storslået rock) så spiller de fantastisk.

Da jeg åbner øjnene ser jeg at teenageren sidder og ryster på hovedet af mig, følgende sætning kommer: “Du ligner en der skal tortureres”.
Mit svar: “De spiller pisse godt”
Hans svar: “Det tror jeg på, det der ikke er pænt spiller næsten altid godt”.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Vejgaard666 » 20. apr 2019, 22:30

Endelig har jeg haft nogle sammenhængende timer til at nørde Verum 1. Alt for meget arbejde, det at være familiefar og samtidig få tid til at lytte musik.

Satte Christian Kjellvander “An evening of Townes Van Zandt” (live akustisk koncert) på og koblede Verum 1 til Myryad Z40.

Her åbner Verum sig virkeligt! Det er fabelagtigt. Lukkede øjne, så sidder Christian K lige der foran mig! Blev fandeme helt rørt... Det er noget skidt at være en gammel mand!

Så jeg syntes at Verum spiller fantastisk til akustisk og smukt musik...




Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Vejgaard666 » 20. apr 2019, 23:27

Næste musik stykke, efter en kortere pause blev Holy Fawn “Death Spells” - Det kan vel betegnet som storslået, postrock/gaze.

Vokalen, som jeg vil betegne som en drømmevokal sidder lige i skabet. Igen høre jeg at de spiller fantastisk til den rette slags musik.

Ifht. de sidste par musikstykker, så er der sket det at jeg foretrækker Verum 1 over M1060 (Og det havde jeg ikke troet ville ske).

Så igen thumbs up herfra til Verum 1.

Lige en lille sidebemærkning. Claus... Det er dæleme et lækkert kabel du har smidt med i kassen. Det er jeg tosset med!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Claus-DK » 20. apr 2019, 23:29

Jeg har vist stadig en 3-4 stykker hvis du mangler et ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Vejgaard666 » 21. apr 2019, 21:51

Har efter endt påskefrokost sat mig i mit hjørne.

Satte Avast “Mother Culture” (post/black/gaze) på riven.

Verum følger med på musikkens varierende udtryk, smukke melodisk stykker, lyder fantastiske, og det samme gør de hurtige og brutale stykker.
Sidder med samme følelse, som da jeg så bandet live i fredags.

Verum får mig virkelig til at nyde musikken. De er fantastisk musikale (De skal bare ha’ noget volumen).

Udseendet på dem, generer mig på ingen måde. De er bizarre på den fede måde. Jeg syntes de spiller fantastisk og de er nu røget på ønskelisten (Den evigt voksende)...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Steffench » 7. maj 2019, 20:41

Jeg har nu haft fornøjelsen af at lytte en god del til Verum 1, og føler derfor efterhånden, at jeg har dannet grundlag til at skrive indtryk. Det er første gang jeg deltager i tur, samt skriver en "anmeldelse", men det har været en fornøjelse at være med. Tak til Claus for at arrangere & Verum for at have sendt en "tour edition" rundt.

Udseende / Praktikalitet
Verum 1 er komisk store at kigge på og have i hånden, men på hovedet føles de overraskende almindelige - Mere om det senere.
Rent æstetisk så udståler de eksklusivitet og kvalitet. Skruerne på headbandet er titanium, headbandet er af solidt stål, comfort strap er ægte læder(måske? Virker ægte..), kopperne ligner træ, men føles som plastik. Siderne virker umiddelbart som tyndt aluminum. Hvis man ikke vidste det var et par hovedtelefoner, ville de være på grænsen til være et direkte kunstværk - Dog en smule abstrakt.
Når man først har fået monteret Verum 1 på hovedet, er der dog ikke længere meget kunstværk over det.. Størrelsen samt headbandets udformning, får et par STAX til nærmest se normale ud.

Komfort
Hands down blandt de mest komfortable hovedtelefoner jeg nogensinde har prøvet. Period.
Comfort strap er af lækkert læder, med en form for skum inden i, dog kunne jeg være en smule nervøs for om skummet falder sammen over tid. Verum er en tung dreng, men vægtfordelingen er top notch, så vægten giver absolut ingen problemer.
På trods af størrelsen, virker de overhovedet ikke voldsomme at have på. Faktisk føles de nærmest som enhver anden hovedtelefon, bortset fra de dækker nærmest hele siden af ansigtet. Puderne vil jeg ikke sige så meget om, da det ikke virker til at være samme puder som på det færdige produkt. Det lader PT til være HM5 rounds, om dette er tilfældet ved jeg ikke, men der er rigeligt plads.
Sidst men ikke mindst, så har jeg aldrig oplevet så perfekt en "clamping force", de sidder PERFEKT. Ha aldrig før oplevet et par hovedtelefoner, hvor jeg nærmest kan stå op hovedet uden hovedtelefonen rykker sig bare det mindste, samtidig med der ikke er for meget clamp - Perfektion! thumbs

Bygge kvalitet
Jeg er med på dette blot er en "tour edition", men nogle ting vil uden tvivl gå videre til det endelige produkt.
Det er en rigtig kreativ idé at dele headbandet i to, og sammensætte dem med en skrue, men i praksis synes jeg ikke det fungerer særligt godt. Som man kan se på nogle af billederne, så vil skruen i toppen helt naturligt sidde i så meget spænd, at skruen sidder en smule skævt samt ikke helt sluttet tæt. På trods af skruerne er lavet af titanium, forventer jeg ikke det er Verum 1 man ser i god stand brugt om 10 år, da konstruktionen gør at de konstant er i spænd på flere punkter.
Comfort strapen er monteret med et par almindelige skruer, dette er en fin og billig løsning, dog udvider hullerne i comfort strapen sig over tid, og allerede nu er det muligt med minimal "vold" at tage comfort strapen af uden tage skruerne ud.

Mit største kritikpunkt er dog uden tvivl 2.5mm connectorene. Nok har Verum 1 detatchable cable, men skulle man en dag få brug for at kablet skal "detatche" ved f.eks. et ryk i ledningen, sikre connectorens vinkel af man nærmest har garanti for et knækket stik, frem for et detatched kabel. Det virker næsten som om man er gået i kompromis med funktionalitet over design. Jeg er på grænsen til at sige jeg hellere så kablet været permanent monteret, da det i så fald ville være monteret med strain relief, frem for den vinklede connector. Yderligere er der som man kan se på nogen af billederne, tydelige ujævnheder på kopperne omkring stedet hvor headband sidder på.
Når det negative så er sagt, så synes jeg det er utroligt lækkert at se og mærke de lækre materialer de ellers er lavet af. Plastik er der ikke meget af.

Lyd
Lows:
Af en planar at være, så så jeg gerne bassen var en smule mere "tight", da der som sådan er kvantitet nok, dog savner jeg en smule mere i bunden. Der er ikke hel nok "fyld" i bunden, hvilket kan få det til at virke som om der mangler noget. Don't get me wrong, de har fed low end, men af en $300-$350 planar forventede jeg mere.

Mids:
Tæt på perfekt, og virker umiddelbart til være hvor Verum rammer plet i mine øre. Mids mangler absolut intet, de er fyldige og har umiddelbart ingen huller eller spikes der forstyrer. Alt i alt er de super musikalske.

Highs:
Der er hverken for meget eller for lidt highs, dog savner jeg alligevel lidt mere "spræld" i toppen. Introen af Billie Jean plejer være min Go-To test, hvis man ikke er tæt på at krumme tæer i løbet af de første 30 sekunder, så mangler der highs. Verum giver dog desvære absolut ingen anledning til dette, hvilket blot bekræfter at de godt måtte have lidt mere i toppen rulle4

Overall:
Som andre har nævnt, er lyden nærmest højtaler agtig, dog synes jeg fortsat vokaler virker ret "In your face". Den højtaler agtige lyd gør det en sand fornøjelse høre akustisk & live musik. De er utroligt musikalske og livagtige, hvilket kombinere rigtig fint med deres "højtaler lyd". Når det kommer til hastighed er man ikke i tvivl om det er en planar, dog er vi fortsat ikke i nærheden af elektrostatisk / high end planar level, på det punkt.
Jeg synes det er utroligt svært at finde noget som "føles" og lyder som Verum, der er helt sikkert plads til forbedringer lyd mæssigt. Alligevel gør de noget jeg har svært ved at sætte en finger på, ud over det ikke er noget mine andre bøffer har - Måske den højtaler agtige lyd?

"Fødekæde placering" efter min mening, hvis de var en del af mit nuværende grej
Stax SR 202 > HD 600 > Verum 1 > Ollo S4R > DT 770

Konklusion
En rigtig spændende hovedtelefon, dog ikke uden en del flaws i forhold til design / bygge kvalitet.
Speciel lyd man vil have svært ved at finde andet sted, samt forholdsvist afslappet signatur grundet de fremgående mids.

Er de 300-350$ værd? Ja, nej og måske. Hvis man er på jagt efter ét par hovedtelefoner hvor missionen er mest for pengene, er det ikke Verum man skal kigge efter. Har man derimod allerede et assorteret udvalg af hovedtelefoner, og leder efter noget anderledes, er Verum klart et køb værd. Det er helt sikkert en hovedtelefon der ryger på "listen" i tilfælde af det rigtige tilbud byder sig.
Potentiale er der nok af, de rigtige materialer er brugt og lyden er unik, der mangler blot den rigtige sammensætning - Og den indeholder ikke en vinklet connector. Med nuværende design, tror jeg ikke vi ser mange brugte om 10 år.BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Henrik_sdk » 30. jun 2019, 01:32

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron