reparation af DT 770



Re: reparation af DT 770

Indlægaf Claus-DK » 4. dec 2018, 00:31

Du er kommet til det rette sted, velkommen til, dejligt du kunne komme..
Hvis du har prøvet at lodde lidt før burde det ikke volde dig de store problemer..

Ved du hvor den løse forbindelse er ? hvis du kan vrikke med ledning og stik og få lyd ud af det, er det dit stik det er galt med.

Det sker at der kommer et problem i kopperne, men 8 ud af 10 gange er det stikket der giver problemer..

Er du i tvivl om noget ? tag en flok billeder og spørg løs vi er her for det samme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: reparation af DT 770

Indlægaf Peter Jensen » 4. dec 2018, 22:54

Hvis du har adgang til et multimeter kan du prøve at måle modstanden over hhv. Venstre og højre. Hvis der er samme modstand over højre og den matcher impedansen, så ser det ud til at der er forbindelse men en anden defekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: reparation af DT 770

Indlægaf Mortenhoe » 4. dec 2018, 23:07

70% kabelbrud ved stikket
20% kabelbrud oppe ved koppen
10% defekt driver.

Jeg har personligt aldrig oplevet en død driver.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: reparation af DT 770

Indlægaf Mortenhoe » 4. dec 2018, 23:08

OvenstĂĄende er mit bud pĂĄ sandsynligheden for placeringen af fejlen pĂĄ din hovedtelefon.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: reparation af DT 770

Indlægaf Claus-DK » 4. dec 2018, 23:31

Jeg læste om en død driver i 2009..
Du bliver jo nok nød til at lukke dem, det er ikke så svært, så kan du jo se hvis der er hoppet en ledning af og så er det jo løst.
Med den højre kop er der jo det kabel oppe under headbandet, det kan måske få lidt ekstra stress og være årsagen..

Kop indgangen er så vidt jeg huske hele kablet der føres igennem, så det er meget solidt, der er derfra hvor der ledes til kopperne, det er lidt sart at se på..
Er fejlen inde i koppen ville mit bud være der hvor signalet ledes til den højre kop.

DT770 er bygget til at blive kørt over af en mindre bil med jævne mellemrum, så de går sjældent i stykker fordi de falder på gulvet.

Man kan også skyde fra hoften og skifte stikket og håbe at statistikkerne taler sandt, det ville jo være en vej til at undgå at skille dem ad, undersøge for fejl og finde ud af det er stikket..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron