German Maestro GMP400



German Maestro GMP400

Indlægaf Krellef » 14. dec 2018, 23:08

Jeg har efterhånden været på en længere rejse udi hovedtelefoner. Nogle stop på rejsen har været mere vellykkede end andre.

Claus mente, at German Maestro meget vel kunne være noget for mig – så som den verdens-venligste-forumejer han er, sendte han mig ikke blot et, men to stk. hovedtelefoner fra German Maestro til låns.

Der er tale om hhv. GMP400 og GMP435.


Lad mig starte med GMP400:

Kasserne, hovedtelefonerne er kommet i, er ens udover teksten på kassen. Det er en simpel papkasse, ilagt et trekantet indlæg af pap, hvor omkring hovedtelefonerne hviler.


German Maestro's hovedtelefoner er håndlavede i Tyskland. GMP400 er primært lavet af en hård, sort plastik. Gitrene på kopperne er lavet af metal. Hovedbøjlen er også plastik, mens hovedbåndet er af imiteret læder. Puderne er closed-back velourpuder.

Designet er – hvordan skal jeg sige det....Usandsynligt uinspirerende og kedeligt at se på.

Til gengæld beskrives GMP400 som værende ”Man recording engeneers´favourite headphone! ”

(Direkte sakset fra German Maestro's egen hjemmeside).

Dermed sagt, at designet formentlig ikke betyder et hak for Ă©n, der skal bruge GMP400 til at arbejde professionelt med lyd.

Nu til lyden.

De er ganske lyse, og ganske detaljerede, hvilket jeg er stor tilhænger af. De har umiddelbart ikke, hvad jeg vil beskrive som en varm lyd – det er nok også en god ting, hvis man bruger GMP400 til at arbejde med lyd professionelt.

Lyden er på den anden siden ikke så engagerende, men nærmere lidt klinisk.

Ved nærmere gennemlytning er de måske nærmere lidt kræsne, når det kommer til musik. De har dog været i stand til at afsløre nye detaljer i album, jeg har lyttet til i +10 år – Så ét eller andet kan de.

For mig egner de sig bedst til at lytte til musik. Forstået på den måde, at jeg først synes de kommer til deres ret, når jeg virkelig prøver at høre de forskellige elementer og instrumenter i et musiknummer. Til at høre musik som ”baggrundsstøj” foretrækker jeg mine Superlux HD668-B, da de er lidt mere bløde, varme og tilgivende at lytte til.



BilledeBilledeBillede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: German Maestro GMP400

Indlægaf Claus-DK » 14. dec 2018, 23:20

Det er da en tidsløs design klassiker ruller1 ruller1

HĂĄber du har en fest med dem. thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: German Maestro GMP400

Indlægaf CHIbsen » 14. dec 2018, 23:37

Spændende :-) glæder mig til fortsættelsen.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: German Maestro GMP400

Indlægaf Claus-DK » 15. dec 2018, 00:07

Jeg sidder lige og tænker, at hvis andre har lyst til et besøg af den pakke med GMP400 og 435s, så skyd mig en PB.
Bare i selv betaler porten er det fint med mig, der er ingen tvang til at skrive og alle de fine ting, jeg vil bare gerne have dem solgt rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster