KRK KNS6400: Musikproducer på et budget (og super øresauce;)



KRK KNS6400: Musikproducer på et budget (og super øresauce;)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 24. dec 2018, 15:38

Jeg kunne ikke rigtig dy mig, da jeg så denne kande til omkring en 550kr. Specielt efter mit møde med lossen er jeg blevet interesseret i bøffer med en flad frekvenskurve. Ikke neutral som så mange studiekander ellers er annonceret til, men flad som en pandekade neutral. De fleste studiebøffer som ellers påstår at være neutrale har ofte helt vilde peaks i diskanten, eller også er bassen noget nær ikke-eksisterende.

Lang historie kort: lossen fik mig til at indse hvor mange detaljer der popper frem, når ingen frekvenser overdøver hinanden..og ville derfor lade ideen komme på prøve med endnu en bøf med tilsvarende lydpræsentation.
Ind fra højre kommer den e letvægter så fra KRK, som jeg egentlig har luret på i en rum tid. Jeg har allerede ejet dens storebror kns8400, som, set ift 6400eren, opererer mere med en u-formet frekvenskurve, så jeg vidste allerede hvad jeg gik ind til ift komfort, vægt og ideel placering auf skallos. Den eneste fysiske forskel er puderne, som minder meget om en slags luftig plæderskum...men behagelige er de sgu.

Lyd? Wow...jeg tror sgu jeg fik ret. Hele lydspektrummet er med i alskens detaljer og små dirrende skælvende vibrationer ved klaver og stemmer...noget som ofte 'mangler' i andre ellers så detaljerede kander..men vi er også nede i mikro-makro land her.
Jeg er stadig ved at lære herren at kende men det tegner allerede til at blive et godt venskab. Den spiller fremragende, og til prisen er det næsten røveri ved højlys dag!
Hvis du går rundt med en lille musiker i dig og mangler en kande til at mixe på, så er krk'en her de absolut bedste bud..med mindre du selvfølgelig har råd til en los.

Hvad mere? Øøhh nå ja..jeg er faktisk i gang med at sende den tilbage til Thomann. Imens den spiller fantastisk, så er den stadig ikke lige hvad jeg har betalt for i og med at den både er misfarvet på toppen af hovedbøjlen (som i at den har fået sol i et par år!) plus at den ene slider til justering af hovedstørrelse er i styks. Umiddelbart er den vel ikke engang værdig til at agere b-stock?
Anyways jeg har skrevet en mail med dertilhørende billeder. Regner ikke med at der er nogen ko på isen. De plejer sgu at være skideflinke.

Glædelig fugl derude. Så kommer fuglemanden og kaster æg ned i skorstenen og far får vinger og en fjer på..måske i sådan en grad at han flyver en tur lidt senere.
Op på karrussellen
for nu starter vi propellen
gi den én på frikadellen
for nu letter karavellen
LUUF-TENS HELTE!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: KRK KNS6400: Musikproducer på et budget (og super øresau

Indlægaf Claus-DK » 24. dec 2018, 16:25

Bom bom Didi bom bom luftens helte
Spændende
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KRK KNS6400: Musikproducer på et budget (og super øresau

Indlægaf Mortenhoe » 25. dec 2018, 00:01

Billeder.. :-) Altid billeder!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: KRK KNS6400: Musikproducer på et budget (og super øresau

Indlægaf Sweppesfetterlein » 27. dec 2018, 14:56

Du ved godt at jeg er en regulær spasser ift billeder Morten (frække fyr rulle6 )...men jeg skal da med glæde beskrive den for dig:

Plastikhovedbøjle ender i to kopper, som der så går hele vejen rundt om øret. I venstre kop kan der tilsluttes en ledning.
Den er sort..bortset fra højre/venstre tilkendegivelser der er blå og røde musik11

Nå fjol til side. Har brugt lidt mere tid med dyret henover julen, og det viser sig at jeg mere eller mindre lavede en hole in one med mit første indlæg. Tingene jeg beskrev deri er kun blevet bekræftet ved videre brug.
Det eneste man muuuuligvis kunne sætte en finger på er mængde af subbas/underbas/dyyb bas som KRK'en leverer. Ellers får man vitterligt alt serveret på et meget indbydende sølvfad.
Bærekomfort er også helt tossegod...men jeg er nu også stor fan af letvægter designet.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: KRK KNS6400: Musikproducer på et budget (og super øresau

Indlægaf Claus-DK » 27. dec 2018, 15:06

Det er rigtigt jeg tjekkede lige, de ser fuldstændigt ud som beskrevet
Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KRK KNS6400: Musikproducer på et budget (og super øresau

Indlægaf Sweppesfetterlein » 27. dec 2018, 19:09

Tak for assistance Claus!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: KRK KNS6400: Musikproducer på et budget (og super øresau

Indlægaf Sweppesfetterlein » 27. dec 2018, 23:01

Jeg tror jeg er kommet frem til en lidt anderledes konklusion end jeg ellers havde regnet med. I og med jeg pt venter på en hvid los med dertilhørende flad pandekage krekvenskurve, så er det vel fjollet at få endnu en, når man kan få en blød u-formet signatur og memoryfoam puder der bedre isolerer for omverdenen for blot 300 bobs mere?
...og nu har jeg jo allerede købt det skide 1.2 meter kabel i rød fra alislibresse, og det skal saftsuseme benyttes!!

Når alt det her er sagt, så er kns6400 stadig én af bøfverdenens sande helte. Du får en krystalklar kande, der er mere detaljeret end en dt880 (beyeren har ikke krk'ens resolution eller basdybde), en reel kande at mixe på - som i 'ja du kan virkelig producere en vellydende plade via denne bøf'...og så får du lethed og komfort der gør at bøffen ret hurtigt går af vejen for musikken...og det er netop hvad denne KRK gør bedst: er musikken velindspillet, så får du en øreorgasme og et par sitrende hår i nakken. Den er virkelig sprød.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster