Grado sr325



Grado sr325

Indlægaf CHIbsen » 28. dec 2018, 00:02

Grado sr325 aka School of Rock!

Efter en aften med Rostropovich og Nikolayeva tænker jeg at det vel er på sin plads at skifte stil og færdiggøre mine indtryk af sr325.

De her Gradoer giver mig indtryk af jeg hører Rock musik på samme måde som Jack Black må gøre, når han giver sine legendariske full body optrædender. Tag denne udgave af Crazy Train. Det er sq da Rock -selvom det er midt I et talk show. På en minimal scene med alt for meget forkert lys.


Jeg starter med at dykke jeg ned i min samling af (pinlig?) 80’er heavy og hiver en Live plade frem med Dokken fra 2000. Og gud dødme mig om sr325 ikke også bringer masser af liv i denne optagelse. Ikke just en genre der er kendt for lækker live lyd og spændstige indspilninger.

Da jeg for mange år siden havde pladespiller, havde jeg en LP med det danske heavy rock band Fate. Det var den fra ‘90 med svenskeren Mattias “IA” Eklundh på guitar. Jeg fandt “IA” væstentlig mere interessant end Fate, så siden da har jeg fulgt ham I bandet Freak Kitchen. Deres første plade Appetizer er en ret tørt indspillet plade med meget lidt effekter. Hvem behøver fejlskjuler, når man har en teknik som Mattias. Og alt det bliver formidlet perfekt via sr325. Numrene bliver meget nærværende via Gradoerne, og man fornemmer man står lige foran Mattias’ Laney half stack.
(og så nåede jeg faktisk ikke længere første aften. Sad fast i Appetizer resten af aftenen...)

Tilbage igen. Forsøgte at sammenligne RS2i med sr325is på nummeret Rocket fra Def Leppard’s “Hysteria”. Bliver bare aldrig sjov. RS2i levere en alt for overfrisk udgave. Hvis RS2i er som Carl Lewis på 100m, så er sr325 mere som Nelson Kipketer på 800’eren eller Haile Gebrselassie på 3000m. Ja diskanten kilder helt op i bihullerne (tak Sweppesfetterlein). Men det skal den sq også. Sådan lyder en Marshall for fuld udblæsning. Men sr325 har mere tyngde I rytmesektionen. Det gør hele forskellen.
Som jeg har nævnt andetsteds er pladerne med Black Country Communion nogen af dem som fungere fantastisk på sr325, på stort set alt andet lyder det uinspireret.
En anden 80’er yngling er Nuno og Extreme. Manden har jo en gude teknik, og en rytmik som ikke overgåes af nogen. Den mand kan tælle til 4. jeg har svært med at forestille mig Warheads fra III Sides To Every Story kan stå meget skarpere. Man kan ikke sige man ikke kan lide Extreme før man har hørt dem over en Grado… :D
-det må blive slut konklusion… sr325 puddelrockens redning.
Senest rettet af CHIbsen 18. jan 2019, 15:59, rettet i alt 1 gang.
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Grado sr325is

Indlægaf Kolind » 29. dec 2018, 15:11

Mit indtryk er at 325'eren har lidt mere kant og en lidt skærende men også lækker klar diskant og lidt tungere bas, hvor RS2 har lidt mere i toppen og en mere defineret bund, dog med lidt mindre umpfh.
Jeg har dog aldrig fået hørt dem direkte op imod hinanden.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Grado sr325is

Indlægaf CHIbsen » 29. dec 2018, 19:10

Interessant. Tak thumbs
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Grado sr325is

Indlægaf CHIbsen » 30. dec 2018, 16:38

Tråden mangler et billede.
De er købt på ebay.co.uk og manglede et mærke i den ene side, så jeg fjerne også det andet samt limen.
sr325.jpg
sr325.jpg (82.71 KiB) Vist 4124 gange
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Grado sr325is

Indlægaf Claus-DK » 30. dec 2018, 16:49

De ser nu godt ud..
Havde jeg sådan nogle ville jeg kraftigt overveje et kabel med mmx tilslutning..De kan rotere frit og så slipper man for det lidt kluntede store sleeve der er på kablet.
Det vil også sørge for at kablet ikke snor sig når kopperne roterer..

Dejligt vejr i har oppe nordpå..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Grado sr325is

Indlægaf CHIbsen » 30. dec 2018, 16:55

Claus-DK skrev:Dejligt vejr i har oppe nordpå..


Det er super skønt. Har lige været ude og trille en 50km.
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Grado sr325

Indlægaf CHIbsen » 18. jan 2019, 16:06

Så er Guldlok kommet forbi. sr325i (uden "s")

sr325i.jpg
sr325i.jpg (105.78 KiB) Vist 4043 gange


Det skal blive interessant at sammenligne dem.
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Grado sr325

Indlægaf CHIbsen » 26. jan 2019, 21:16

Har siddet og sammenlignet "i"'eren med "is"'eren. Guldlok mod Alu'en..
Mellemtonen i Guldlokken er lidt mere fremtræden. På den måde lyder den en smule mere som RS2i'eren. Hvis afstanden mellem sr325is og RS2i er 100 så er forskellen mellem sr325i og RS2i nærmere 80-90 stykker. Tilgengæld synes jeg at stereoperspektivet er lidt mere veldefineret i sr325is "alu".
Til Meat Loaf "Bat out of hell" og Rush "...exit stage left" så er det Guldlok. Til Metallica "Death Magnetic" foretrækker jeg sr325is "Alu".
(og i bund og grund er jeg jo bare helt syg for at komme til at lytte til en ps500...)
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster