OlloAudio S4R



OlloAudio S4R

Indlægaf Kolind » 29. dec 2018, 15:39

Skulle vi ikke også have en -R tråd?

Jeg var en af de som sprang på den blege S4R udbudt for nogle uger siden.. De er lige kommet ind af døren i dag.

Hvad jeg syntes om dem, har jeg ærligt talt lidt svært ved at finde ud af.
Bassen er vild! Jeg forstår dog ikke hvorfor de skal være så små i kopperne og puderne - Og hovedbåndet. Jovidt, jeg har et stort hoved, men alligevel syntes jeg at de sidder og kryber lidt opad fordi elastikken i midten af hovedbåndet trækker dem sammen. Den løsner sig nok lidt med tiden dog. Og ellers kan man vel brug lidt vold og magt til at få has på den. Det er ikke for at størrelsen er en komplet dealbreaker, det er bare lidt spøjst at man har valgt at lave dem så relativt små. De er stadig full-size som så og ørene kan godt være inde i puderne. De sidder bare ret tæt op imod ørene og mine ører lister lidt ala ind under bagom puderne i stedet. Hvis man har store ører kunne man måske godt få en udfordring.

Lyden følger der vel nok mere om. De er meget anderledes i lyden end det meste andet jeg har - Et spændende bekendtskab umiddelbart uden at det er på en unaturlig måde. For mig, primært med lyst klingende bøffer, er de rene bas-monstre jo. Jeg har lige brug for lidt mere lytning og test imellem andre bøffer førend en endelig opholdstilladelse udstedes. Dog tænker jeg alene ud fra den meget anderledes præsentation at de må kunne vippe nogle andre bøffer af pinden.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. dec 2018, 15:53

Den må gerne snart komme..den hvide los.
Jeg har det lidt på samme måde ift komfort og også derfor jeg gang på gang har efterspurgt en los i k701 drag rullw3
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Claus-DK » 29. dec 2018, 15:56

Større puder hjælper gevaldigt
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. dec 2018, 15:58

Har et par hm5 i velour. Det ku være man sku forsøge sig..
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Claus-DK » 29. dec 2018, 16:52

Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Kolind » 29. dec 2018, 22:17

Claus-DK skrev:



OMSIDER - Nogen har tænkt på det faktum at det er et helvede at få listet puder på uden at der er et hak eller sådan. Her ser det ud til at være løst på allerbedste vis - Simpelt og genialt!
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. jan 2019, 21:18

Haps så er den også landet hos mig rulle2
Ja den har så ligget klar nede i SuperBrugsen siden den 28., men posten har først ku komme ind i min opgang i dag med en notits :roll:

Men det er jo slet ikke en hvid los det her! For faen...den er sgu sølvfarvet..og virkelig finpoleret så man kan se detaljen i metallet.
Det lyder også som en los...fuldstændig faktisk...den er blot lidt mere komfortabel da headband er mere elastisk end læderbanditten på den originale los.
Jeg er glad musik15
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Krellef » 2. jan 2019, 21:22

PÃ¥ vegne af Sweppesfetterlein:

BilledeBillede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Mcwoodslug » 2. jan 2019, 21:23

For satan jeg glæder mig til mine lander. Min nye aune s6 landede idag. Så nu må de godt skynde sig!
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2019, 21:24

Den kan jeg hurtigt gøre hvid, eller blå eller grønlortebrun med stjerner på..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. jan 2019, 21:33

Jeg tror jeg beholder sølvfarven indtil videre Claus....men kunne muligvis godt tænke mig et Cirkeline-job på et eller andet tidspunkt - du ved, rød med sorte prikker.

Jeg ved ikke om I kan se det derude, men kopperne er faktisk af forskelligt farvet træ. Den ene er mørk hvor den anden er lys. ENDELIG en visuel markør ift højre venstre angivelse. Husk på, losser kommer ikke med angivne left/right mærkninger på kopperne..så man er faktisk fri til at benytte dem som man nu lyster..men angivningen på ledningen derimod er fantom-agtig modbydelig at læse, så med disse nye kopper er det faktisk muligt at vælge en mørk/højre og lys/venstre kombination, og så er den skid slået. Selv i en mørk stue kan jeg spotte den lyse kop.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2019, 22:03

Ja det er en lortetrend, det der med usynlige markeringer.
Jeg sætter et stykke tape på den ene, så kan jeg se det uden briller..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf CHIbsen » 2. jan 2019, 22:07

I kunne jo også bare få Claus til at male motiv på pladerne, så vil man kunne se på 50 meters afstand hvilke der er højre og venstre...

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2019, 22:08

ikke hvis du bytter rundt på stikket
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf CHIbsen » 2. jan 2019, 22:12

Det er selvfølgelig rigtig.
-SÃ¥ man lave en kontrakt med sig selv, der forbyder at tage stik ud af kop :)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. jan 2019, 22:23

Nu ved jeg godt at det er det nye sort dét der med at lave bøffer med aftagelige kabler, således at folk kan opgradere til deres otteflettede sølvsøslange...men hvor mange af jer tager vitterligt kablet ud af bøffen efter brug? Jeg tager ALDRIG kablet ud, når jeg først har sat det i. -Så er der så meget kortere imellem mig og min musik..for nogle af de dersens kabelhuller og eller mekanismer er satme ikke særlig smarte/holdbare i længden.
Man kan også vende den lidt om: en hovedtelefon der ikke er trådløs, som vel at mærke er foruden sin tråd er vel hverken fugl eller fisk? Du kan ikke bruge den til meget andet end at læne bøger opad - måske endda en form for ‘kæle-mur’ at læne katten opad når man virkelig har fundet stedet bag øret?

Jeg sidder lige og lytter til et Portugisisk band Equations og deres plade Hightower, blot over iPoden, og den her los formår bare at gribe musikken helt perfekt. Igen så er det det her helt unikke naturlige udtryk ved lossen, der totalt overskygger alt andet. Man bliver opslugt af musikken. Der er ingen spidse albuer eller unødne frekvenser fremhævet, musikken ‘er’ bare, og det er pragtfuldt!

Og så igen gribes man af den der helt vanvittige dyyyybe bastone som man normalt ikke lige hører..eller man fanger bækkeners blafren og hører hvor klart og i hvor lang tid efterfølgende de kan dimle på vinden. Det er utroligt så dybt og højt de rækker de kattemisser.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Claus-DK » 2. jan 2019, 22:37

Jeg tror det er både billigere og nemmere for en producent, med de aftagelige kabler.
Overgangen mellem stik/kabel og kop/kabel har altid været de svageste punkter på alle hovedtelefoner i verden og det er en nem måde at løse det på, send folk et nyt kabel. Langt billigere end at tage dem ind og give sig til at finde fejl og udbedre dem.

Jeg har ikke direkte antiparti mod aftagelige kabler, men det irriterer mig at det skal være så svært at se forskel, det er ikke så svært at gøre bedre.
Der må være mange der ser en lille rød ring som meget afskrækkende, når det fravælges af de fleste producenter..

Den værste jeg har mødt er q-JAYS, der er en lille bitte hvid markering på den ene og den er ikke bare lille, den er mikroskopisk, jeg bruger kabel med mikrofon af samme grund, jeg bruger også kabel med mikrofon til mine losser..
Jeg bruger også flittigt tape på mine stik.

Jeg laver alle mulige krumspring for at løse det..

De eneste jeg har mødt med en smart løsning er verisonix, der er trepolet stik på ved koppen og der er markeringer på koppen med højre og venstre, de sættes bare i og så kigger man på koppen, det er en smart løsning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. jan 2019, 22:50

Kan godt se at det kom til at lyde som en rant imod aftagelige kabler, hvilket er en skam, for den løsning er jeg kæmpefan af, da det som oftest er der lortet går ned...hvis der endelig skulle ske noget. -Som du også selv nævner.
Nænej kæmpefan af det.
Men jeg forstår ikke dem der tager kablet ud efter brug...og der er en del derude, der gør det.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2019, 00:06

Det er også en god løsning, det har bare nogle svagheder, som f.eks at se forskel på højre og venstre..
Jeg tager i øvrigt altid kablet af mine når de ikke er i brug, så er de ikke så sårbare hvis de falder på gulvet og der kommer ikke en hund og river fat i kablet med halen så det hele ryger ud i køkkenet.

Det er også bedre når man tager fotos, det er nemmere at skjule et kabel der kan tages af, sådan et 3 meter langt kabel med spiral kan være lidt besværligt at skjule..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4R

Indlægaf Sweppesfetterlein » 3. jan 2019, 16:19

Jeg glemte at falde i søvn i går aftes/nat. Umiddelbart blev mine fingre ved med at finde et nyt album...selvom klokken var over tolv og jeg sku op før fanden får sko på. Så kigger man lige på uret efter en fræk og helt igennem medrivende gennemgang af Pharoah Sanders ukuelige klassiker Karma.
‘Fuck!!’ Siger hjernen når den så ser at man skal op om tre timer...og at man faktisk er lysvågen efter sådan en sprælsk jazz plade.

Hmmm...på med lidt Tangerine Dream og så endte det faktisk med to hele timers søvn..mere end hvad en voksen mand har brug for, hvis der vel at mærke er kaffe på arbejdet.

Frygter lidt at aftenen i aften lidt udformer sig på samme facon, da der ligger en K7XX klar til mig når jeg lander.
Det er nu skønt med luksusproblemer. Tænk hvis man også sku gå og tænke på krokodiller, når man var nede og hente vand ved floden...eller hvis man sku passe på miner, når man sku på toilettet.
Søvnmangel pga for meget musik? Det går sgu nok lige.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster

cron