Verisonix Electrostatz



Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2019, 22:08

CHIbsen skrev:
Claus-DK skrev:Man render ind i det problem når man begynder at sælge sådan noget fra en butik, så kan man ikke sælge det brugte uden skattefar skal have sit skålpund flæsk..
Så at sælge af min egen samling gør jeg yderst sjældent, tror at den V8 jeg solgte til Claus, er det eneste jeg har solgt brugt de sidste 10 år..
Jeg må jo godt sælge det jeg købte før jeg fik biks, men for at undgå problemer og tvivl lader jeg være..


Er der noget bedre end en forumejer med god smag thumbs


Ja jeg fĂĄr aldrig job i en bank...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Sweppesfetterlein » 5. jan 2019, 22:10

Det vrimler med Clauser her omkring ruller1
Men fedt at fĂĄ begges besyv med!

Shubi-Claus: Du burde åbne dk’s første bøfland, måske køre lidt på navnet og yderligere spæde til med nogle saftige steaks til restaurantpris. Bare tilføj lidt groft gran og noget skovbund a la Noma, så skal folk nok komme rendende. Du kan evt nævne noget med at bøfferne selv kom med opskrifterne på bøfferne (de andre). Deus ex Machina - på t-bone steak manér.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 30. jul 2019, 13:13

Jeg er ved at gøre op med mig selv hvilke Hovedtelefoner jeg vil satse på. For at optimere setup op til de udvalgte. Tanken er at det kommer jeg længere med end at få den ene Hovedtelefon efter den anden forbi.
Mine Verisonix har aldrig været i farezone for at skulle videre. Men jeg fik tanken om den ene af dem ikke kunne komme i mere aktiv tjeneste. hvilket førte til at jeg læste headfonia review engang til af N500'eren. Og blev inspireret til at prøve et andet kabel.
Valg af kabel faldt på Sommer Cable Peacock Mk II -det samme som bruges til mine Beyerdynamic T1'er. Om det bliver den endegyldige løsning skal jeg ikke kunne sige, men dette kabel har fjernet den lille ting ved N500'erne der har været medvirkende til deres knap så ofte brug. Der er kommet lidt mere klarhed i mellemtone, hvor jeg synes det originale mudre en anelse. Det er ikke store forskel, men nok til at N500 ikke bliver min referance med original kabel.

Har siddet og sammenlignet N500 med Hifiman HE-560. Deres klang er ikke meget forskellige. Begge mĂĄ betegnes som lyse i lyden. jeg har lyttet til Pogorelich
Billede
og setup'et var Lydklassiker ind i Violectric V200.

Med Verisonix N500 er rummet mindre (den er jo trods alt lukket mod den åbne HE-560). Men tilgengæld er anslag bedre markeret. Hifiman'en giver musikken et mere drømmende udtryk mod Verisonix'en mere kantede lyd. Detaljer er det samme, jeg bemærker ikke at der er noget der mangler ved den ene i forhold til den anden på det område.
Hifiman får lyden til at nå bedre sammen i midten. Der har Verisonix'en lidt sværere ved at få det til at hænge helt sammen.
Har derfor lyttet til N500 med sonneteer dongle, og det er ikke helt dumt.
Kunne godt tænke mig at prøve at lytte til Verisonix på en Meier Corda forstærker.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 25. aug 2019, 15:33

Lukket Hovedtelefon pĂĄ min matrikel er og bliver med Verisonix. Og har rodet en del i at finde den rigtige kombo til N500 og den store prototype.
I dag er stuebordet blevet inddraget til en større sammenligning.
Verisonix table.jpg
Verisonix table.jpg (140.44 KiB) Vist 4481 gange

For at se om jeg kan finde en god kombo til dem begge.
Jeg har i det sidste stykke tid brugt A20 sammen med N500'eren og har været ved at undersøge om en rHead kunne noget godt med den store prototype "Le Grand". Men nu er det på tide med en sammenligning.

Kilde: P30 lite -> xDuoo X10Tii (BT)
Dac: dpa bigger bit
Forstærkere: Beyerdynamic A20, Musical Fidelity X-Can V8 "Rock Grotto", Violectri HPA V200, Arcam rHead
Hovedtelefoner: Verisonix N500 og den store Prototype.

Musiklisten bliver denne:
HiBy verisonix.jpg
HiBy verisonix.jpg (35.72 KiB) Vist 4481 gange


Resultater følger.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf Claus-DK » 25. aug 2019, 15:41

popsy popsy popsy popsy popsy
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 25. aug 2019, 17:04

Verisonix N500

Beyerdynamic A20: Nærvær. A20'eren får N500 til at lyde lidt fyldigere hvilket klær Igor Levit's Bach og Michala Petri's snurretop. A20'eren har en udgangsimpedans på 100 ohm og er vel udviklet til at matche deres produktlinie. Verisonix har en impedans på 32 ohm, og det er nok forklaringen på at bassen får et løft. Simon og Garfunkel fungerer også fint med lidt ekstra bas. Den er ikke blød og ulden. Den fylder bare lidt mere. Jeg har tidligere sammenlignet Beyerdynamic Amiron på A20 og V8'eren. Og Amiron får ikke det basløft som N500 får med A20. Bonamassa bliver også præsenteret med saft og kraft. En god balance mellem musik, glæde og detaljer. Bassen giver et fyldigt fundament med en lilletromme der sidder skarpt hvor den skal.

Violectric V200: En lidt slankere gengivelse. Diskanten i Verisonix kan godt være lidt frisk, og den bliver ikke tæmmet helt så godt som med A20. Der er et løft i detaljer i Bach og Carl Nielsen, men musikken hang lidt bedre sammen med A20. Igor's klaver bliver lidt splittet. Det samme gør sig gældende med de 50 måder at forlade sin kæreste. At der er flere detaljer. Her hænger musikken dog fint sammen. Mangler måske lidt glød. Bonamassa udgaven er fin. En noget mere veldefineret bund. Fungerer rigtig fint.
N500'eren bliver brugt på natbordet, og jeg lytter meget til klavermusik i den sammenhæng, og der mangler jeg en sammenhæng i præsentatioen af klaveret, der gør at jeg skal anstrenge mig mere for at nyde musikken.

X-Can V8: Musikken bliver præsenteret med et større rum end med de to foregående. Levit's klaver hænger fint sammen og Petri's blokfløjte lyder også lækkert. Er ikke helt så nærværende som A20. Simon og Garfunkel lyder flot. Dog virker det til at man er trådt et par rækker tilbage i forhold til scenen. Fint rum, Fine detaljer men knap så meget knipsefaktor. Bonamassa lyder igen slankere a la V200. Men hvor V200'eren har lidt bedre timing eller knipsefaktor, så har V8'eren større rum. På alle numre bliver der holdt fint styr på diskanten, der ikke bliver skinger. Men jeg bliver lidt distanceret i forhold til musikken, så tankerne begynder at flyve i andre retninger.

Arcam rHead: Flot rum med Bach og C. Nielsen. Lidt slank. Lyder ikke så forskellig fra X-Can V8. Lidt slankere i bassen og lidt mere konstant. Opløsningen i diskanten og den øvre del af mellemtonen virker ikke helt så velopløst. Det gør at Bonamassa bliver en anelse mere rodet at lytte til. Ikke meget, men har en fornemmelse at der er mistet et lag eller to. Når jeg skifter tilbage til X-Can midt i nummeret så er der mere ro i musikken. Der er luft omkring instrumenter.

Da jeg til sidst skifter tilbage til A20, så virker den noget mørk i lyden. Men efter et vers og et omkvæd så er hovedet på plads og det er komboen jeg foretrækker til Verisonix N500. Specielt til klassisk musik synes jeg det fungerer rigtig fint.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 25. aug 2019, 21:25

Verisonix "Le Grand"
Kopperne er vel dobbelt så store som på N500, og den har altid haft mere fyldig bas end N500'eren. Bassen har faktisk en karakter der minder meget om N500 når den bliver koblet til A20. For mig betyder det, at det er en helt anden forstærker lyd jeg skal bruge for at regnstykket går op. Men potentialet i dem her er forrygende. De kan noget helt særligt. Om jeg har udstyret til helt at forløse det potentiale er jeg lidt i tvivl om.
Min Marantz CD med TDA1549 var lidt en favorit sammen med X-Can V8 og de her store Verisonix. Men sĂĄ begyndte den at skippe og i det hele taget at lyde lidt besynderlig. Avi dac'en med TDA1541 har aldrig helt kunne det samme. Bigger bit som jeg bruger her er med TDA1547. Jeg har ikke lavet en direkte sammenligning mellem bigger bit og Avi'en, men de to lyder henad det samme.
tda1547.jpg
tda1547.jpg (112.47 KiB) Vist 4452 gange


Arcam rHead: Igor Levit's klaver og Michala Petri's blokfløjte lyder aldeldes fremragende. Mellemtone gengivelse er et niveau op i forhold til N500. Det er den bedste gengivelse jeg har hørt i dag (men bliver slået af V8 lige om lidt). Bassen i Simon og Garfunkel er fin. Stemmerne lyder godt. Den lidt slanke og konstane bas jeg opleve med N500, bliver nu til en mere fyldig bas der klæder musikken. Det samme med the meaning of the blues. Kunne måske godt ønske sig en nøk bedre timing. Men alt i alt fungerer det ganske ok. Jeg nævnte tidligere at Bonamassa nummeret roder lidt med N500 og rHead. Altså i forhold til de andre forstærkere. Oplever ikke det samme her. Den store Verisonix kommer selv med lidt mere luft i mellemtonen og diskanten og det kan være det er det der modvejer rHead'ens karakteristik.
Det skal nævnes at rHead'en lyder bedst når den er helt oppe i drifttemperatur, og det tager næsten lige så lang tid som en rørforstærker.

X-Can V8: Igen, lyder meget som rHead. Men hvor V8'eren er Sr og rHead er jr. V8 lyder som en whiskey der har fået lov til at ligge 15 år på fad i stedet for de 12 år som rHead repræsentere. Lækkert. Får næsten lyst til at springe ud af denne test, og begynde at rode med kabler for lige at få de sidste par procenter på plads.

Beyerdynamic A20: Bach og Carl Nielsens's snurretop lyder fint (med der nu heller ikke meget bas i de to numre). Simon og Garfunkel + Bonamassa bliver for mørk.

Violectric V200: Bringer noget kirugisk præcision til bordet. Der er nu ikke meget at brokke sig over. Masser af detaljer, God rytmik. Eneste anke kunne være at rummet er lidt mindre end på rHead og X-Can.

Interessant. Hvis man må bede om det umulige, så kunne jeg godt tænke mig en forstærker som var en kombination af X-Can V8 og V200 til den store Verisonix. Indtil da, nyder jeg dem på skift på de to.

Er der en bedre mĂĄde at slutte end med et billede af maskinrummet fra bigger bit
biggerbit.jpg
biggerbit.jpg (177.71 KiB) Vist 4452 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 17. mar 2022, 20:45

Gensynsglæde thumbs
Det er ved at være længe siden jeg har lyttet rigtigt til Verisonix N500'erne. Jeg har forsøgt lidt med en hyggebøf til min Violectric. Afprøvet Sennheiser HD650, HD660s, Beyerdynamic Amiron og Philips Fidelio X3 uden rigtig at blive ramt af noget der gav genlyd. Så i går fandt jeg N500'erne frem, da de var kommet tilbage efter udlån. Og de kan altså et eller andet. Det er mig en gåde at de ikke er blevet mere populære. Man får jo nærmest smidt et par Mitchell and Johnson i nakken på amazon i dagens Danmark. Mitchell and Johnson er samme teknik som Verisonix.

Startede ud med original kabel, men mindes at det kunne blive bedre med det andet kabel. Så frem med loddekolbe, stjæle kablet fra K340 (Sommer cable Peacock) terminere det lidt om og på med det. Lige lave et par notater om forskellen.
SĂĄ falder jeg over denne tekst ovenfor, som jeg havde glemt alt om:
CHIbsen skrev:... Og blev inspireret til at prøve et andet kabel.
Valg af kabel faldt på Sommer Cable Peacock Mk II -det samme som bruges til mine Beyerdynamic T1'er. Om det bliver den endegyldige løsning skal jeg ikke kunne sige, men dette kabel har fjernet den lille ting ved N500'erne der har været medvirkende til deres knap så ofte brug. Der er kommet lidt mere klarhed i mellemtone, hvor jeg synes det originale mudre en anelse. Det er ikke store forskel, men nok til at N500 ikke bliver min referance med original kabel.

Og kigger pĂĄ mine nye notater. Samme konklusion 3 ĂĄr senere. Det er da meget godt, at noget af det man skriver kan man stĂĄ indenfor ruller1
Men den slutter ikke her. For nu er kablet termineret med et balanceret XLR. Ja tak. Det gør en forskel. Endnu bedre defineret mellemtone og bassen har fået mere pondus.
Nogen gange ligger guldet på ens eget græs.
Verisonix lyder ok på min Earman, men de skalere udemærket og bliver bedre på godt grej.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Verisonix Electrostatz

Indlægaf CHIbsen » 3. apr 2022, 15:04

"Verisonix lyder ok pĂĄ min Earman"
Bliver nød til at lave en korrektion. Verisonix lyder måske ok på Earman. Men når jeg nu tænker efter så ved jeg godt at jeg ikke blive indfanget af musikken fra den kombi.
Jeg havde Earman + Verisonix liggende som kontorsetup igennem længere tid. Og det endte med at jeg ikke lyttede til det og udlånte Verisonix. Det manglede simpelthen den der mersmag som der bare skal være der. Earman ja tak. Verisonic ja tak. Sammen nej tak.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster