Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.



Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf kvik » 28. jan 2019, 22:26

Du kan ikke mute 'Loop Out' på HA3D, så hvis du vil mute højtalerne, må du nedregulere lydstyrken til nul på selve højtaleren.

Den meget høje udgangsimpedans på 200 ohm er også værd at bemærke. Solderdude (se link ovenfor) siger dette:

200 Ohm output R does not constitute a wire and is anything but neutral on most headphones.
For studio usage this isn't an issue at all, for hi-fi it is.
It colours the sound depending on the impedance of the headphone and is why you feel it has sucked out mids.
It doesn't, the C'Moy amplifier is perfectly 'flat', it's the high output R that lifts the bass, which thus relatively lowers the mids.


Her findes sandsynligvis forklaringen på HeadFi-kommentaren om ulden lyd. Du skal mao ikke forvente at HA3D matcher alle hovedtelefoner lige godt.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Jimmbo » 28. jan 2019, 22:37

kvik skrev:Du kan ikke mute 'Loop Out' på HA3D, så hvis du vil mute højtalerne, må du nedregulere lydstyrken til nul på selve højtaleren.

Den meget høje udgangsimpedans på 200 ohm er også værd at bemærke. Solderdude (se link ovenfor) siger dette:

200 Ohm output R does not constitute a wire and is anything but neutral on most headphones.
For studio usage this isn't an issue at all, for hi-fi it is.
It colours the sound depending on the impedance of the headphone and is why you feel it has sucked out mids.
It doesn't, the C'Moy amplifier is perfectly 'flat', it's the high output R that lifts the bass, which thus relatively lowers the mids.


Her findes sandsynligvis forklaringen på HeadFi-kommentaren om ulden lyd. Du skal mao ikke forvente at HA3D matcher alle hovedtelefoner lige godt.

Det gør dælme forvirret. Jeg kan ikke helt beslutte mig for, om HA3D vil være noget for mig. Eller om jeg skal købe en bedre amp nu, og så vente med hovedtelefonerne.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf kvik » 28. jan 2019, 22:53

Moonhead skrev:HD6XX & HD650 er hvis samme hovedtelefon bare anderledes design, dog mener først nævnte 150 Ohm og derfor ikk har behov for en AMP.

SÃ¥ vidt jeg kan se har de samme specs, dvs 300 ohm/103 dB.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Mataugust » 29. jan 2019, 01:09

Måske er det bare matchet mellem msur og dragonfly. Det er ikke altid godt, selvom de er lavimpedante og højeffektive.
Har du prøvet msur på en bedre forstærker?


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Moonhead » 29. jan 2019, 09:18

Jummbo jeg bor i Ø-gaderne, hvis du vil prøve HD650 men jeg har ingen AMP, da jeg synes det er BS hvad det gør ved disse cans. Ingen tvivl om det bedre med, men...
Moonhead

 

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Jimmbo » 29. jan 2019, 09:29

Mataugust skrev:Måske er det bare matchet mellem msur og dragonfly. Det er ikke altid godt, selvom de er lavimpedante og højeffektive.
Har du prøvet msur på en bedre forstærker?


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Det har jeg ikke nej. Jeg har overvejet at spare sammen til en Aune S6. Men som jeg forstod på min sidste tråd, var det jeg efterlyste nok ikke det Msur kunne give mig.
MEn det kan være jeg har mistolket det.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Jimmbo » 29. jan 2019, 09:30

Moonhead skrev:Jummbo jeg bor i Ø-gaderne, hvis du vil prøve HD650 men jeg har ingen AMP, da jeg synes det er BS hvad det gør ved disse cans. Ingen tvivl om det bedre med, men...

Er det sådan at jeg måske kan få lov til at låne dem med hjem, en uges tid? :)
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Moonhead » 29. jan 2019, 09:55

Desværre mate, jeg bruger dem adskillige gange dagligt, så kan sku ikk rigtig undvære dem!
Moonhead

 

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Jimmbo » 29. jan 2019, 10:00

Moonhead skrev:Desværre mate, jeg bruger dem adskillige gange dagligt, så kan sku ikk rigtig undvære dem!

Det er fair :)
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf kvik » 29. jan 2019, 10:30

Når jeg læser dette, lader Msur til at være lige, hvad du efterspørger lydmæssigt. Hvad med at besøge Tape Connection med Msur under armen og spørge om du kan få lov til at teste den med en af deres hovedtlf.forstærkere. Måske findes der andre forhandlere i århus-området, har ikke overblik lige her og nu.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Jimmbo » 29. jan 2019, 10:37

kvik skrev:Når jeg læser dette, lader Msur til at være lige, hvad du efterspørger lydmæssigt. Hvad med at besøge Tape Connection med Msur under armen og spørge om du kan få lov til at teste den med en af deres hovedtlf.forstærkere. Måske findes der andre forhandlere i århus-området, har ikke overblik lige her og nu.

Jeg kender også umiddelbart til TapeConnection.

Men hvis Msur'en bør leverer det jeg søger, så er problemet DAC'en? Eller hvordan?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Moonhead » 29. jan 2019, 10:47

Det kommer an på om du er tilfreds med Msur, som de lyder nu, da en forstærker kun vil give et mere kontrolleret lydbillede.
Priotere altid hovedtelefon først, derefter forstærker ;)
Shit In Shit Out!
Moonhead

 

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf kvik » 29. jan 2019, 12:38

@Moonhead:
Nu refererer 'shit in-shit out' til 'kilde-først'-princippet, hvor man har specielt fokus på kilde-kvalitet, udfra den betragtning, at det der tabes her, er tabt for altid. Det er næppe et gyldigt argument for at prioritere i rækkefølgen hovedtlf-forstærker-dac-kildemateriale, hvis det er, hvad du mener.

@Jimmbo:
Det er vel også et åbent spørgsmål, om den lyd, du beskriver, faktisk er den lyd du kan lide. Man kan tro een ting, og erkende noget andet, når man får udforsket territoriet. Det er ikke let at beskrive lyd, en mands anæmisk bas, er en andens stram/fast bas. Ved siden af decideret forstærker/hovedtelefon-matching, spiller erfaring/præferencer/vane også ind. Folk er ikke idioter, bare fordi de oplever en hovedtelefon anderledes end dig. Der er også den mulighed, at den lyd du ønsker/forestiller dig slet ikke kan genskabes af en hovedtelefon. Du har jo højtalere stående også, måske ønsker/prøver du i virkeligheden at få højtalerlyd ud af hovedtelefonerne.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2019, 13:10

Hvad kan du ikke lide ved dine Msur ??
Hvad mangler du ??

At begynde at smide DAC og forstærkere efter noget hvor du sidder og er lidt utilfreds er en umulig mission.
DACs og forstærkere smider man efter hovedtelefoner man holder af i forvejen og gør dem bedre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Moonhead » 29. jan 2019, 13:11

Enig med Claus :)
Moonhead

 

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf kvik » 29. jan 2019, 13:12

Hvorfor ikke tage dem med til meetet i marts, så får du anledning til at teste dem på forskellige opsæt.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Jimmbo » 29. jan 2019, 16:45

Claus-DK skrev:Hvad kan du ikke lide ved dine Msur ??
Hvad mangler du ??

At begynde at smide DAC og forstærkere efter noget hvor du sidder og er lidt utilfreds er en umulig mission.
DACs og forstærkere smider man efter hovedtelefoner man holder af i forvejen og gør dem bedre..

Det er ikke fordi jeg ikke synes de spiller godt. De har bare ikke den der totalt omsluttende fornemmelse som jeg gerne vil have. Desuden synes jeg der lige mangler det sidste. Men hvad præcis det er der mangler, er svært at sætte ord på. Jeg synes som sagt bare der lige mangler noget.

Men er det ikke et kobayashi maru? Man skal have en AMP/DAC hvis man gerne vil gøre sine høretelefoner bedre, men hvis jeg køber nogle høretelefoner min DAC ikke kan trække får jeg alligevel ikke udnyttet en bedre høretelefon.

Men måske er det som Kvick siger bare mig der efterlyser noget, som man ikke kan få med en hovedtelefon.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hovedtelefon til ca. 1500-2000 kr.

Indlægaf Jimmbo » 29. jan 2019, 16:46

kvik skrev:Hvorfor ikke tage dem med til meetet i marts, så får du anledning til at teste dem på forskellige opsæt.

Ja hvorfor gør jeg ikke det? Jeg kan se der er et her d. 9/3. Det er ikke så forfærdelig langt fra hvor jeg bor, så det kan da godt være jeg skulle køre en tur der ned. thumbs
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron