Lukkede hoved telefoner til fruen



Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf nktnkt » 21. feb 2019, 20:28

Hej

Søger lidt råd til indkøb af et par lukkede hoved telefoner til fruen

Må gerne være være mobile, altså kunne klappes sammen og med på ferie / ture

Klassiske er jo Boses quiet serie og Sonys men hvis nu man gerne vil have lidt bedre lyd, hvad ville i så sige er alternativer ?

Bedre lyd/neutrale end den bas boost som boses og Sonys har

Tak på forhånd


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf kvik » 21. feb 2019, 21:00

Ved du, om hun foretrækker on-ear eller over-ear? Hvis hun er brillebærer, er det også en vinkel at tage med i betragtning. Har du en fornemmelse af hendes lydpræferencer, måske har hun prøvet nogle af dine, og har kommenteret, så det kunne bruges som pejlemærke. Budget? Noise-cancellation eller blot alm lukket?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. feb 2019, 21:44

Jeg skulle til at spørge om noget af det samme som kvik gjorde.
Mere fordi at hvad angår noisecancelling og bøffer, så tror jeg ikke umiddelbart der er nogen der gør det bedre end Bose og Sony. Det sku da lige være den der med Star Wars robotnavnet øhm...noget med PC eller PB?? Kan ikke lige huske navnet...men vil nu også langt hellere anbefale en almindelig lukket med god isolering. En simpel DT770 slår begge ovenstående kandidater ift lydkvalitet men ikke på et fly. Til fly skal hun blot lære at bruge iems rulle6

Hvis vi snakker om en regulær feriebøf hvor det mere er til brug ved stranden/cafeen/pølen, så vil jeg klart anbefale AIAIAI’s pma studio serie. Den har godt nok et mindre varmt tilt men det er utrolig stilfuldt udført og får stort set alt musik til at lyde dejlig naturligt. Hun vil sikkert også elske designet og komforten. Den vejer kun lidt over 200 gram.
Jeg ejer pma-1 og den lyder fremragende. Isolerer fint ift mine behov thumbs
Edith: de skal ku klappes sammen? No cigar. Ignorer blot AIAIAIen.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf nktnkt » 21. feb 2019, 21:58

Ja sorry der manglede lidt info

Hun er til Boses også fordi hun gerne vil have bluetooth til flyveren

Jeg var ellers lidt ude i jeg ville have hende med på et par hoved telefoner med ledning som jeg så også kunne få glæde af herhjemme havde selv set lidt på Ultrasone Pro 900i lukkede som jeg ville foreslå hende inden jeg spurgte jer herinde - dog uden at have hørt dem

Men tror allerede hun er i gang med bestillingen af Bose - desværre for mig

Sweppes - jeg var ved audio46 i NY sidste år hvor jeg ville prøve at par In ears og give dem en chance. Ved godt isolation er et must men må sige at de modeller jeg prøvede slet ikke kunne sammenlignes med lyden fra over Ear hoved telefoner

Så jeg er ikke rigtigt blevet overbevist endnu om at kaste penge efter sådan et par må jeg indrømme - men kan godt se mange sværger til in ears så der må mangle noget jeg bare endnu ikke har oplevet med in ears

Så det blev et par bose til fruen og ingen nye HT til mig denne gang desværre



Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. feb 2019, 22:09

Heh..hun ved hvad hun vil ha musik13

Mht in ears så tror jeg det har meget med tilvænning at gøre...især hvis man hele sit liv har lyttet til over øret bøffer eller højtalere. Umiddelbart vil jeg kraftigt fraråde Audio shows til sådanne eksperimenter - mest af alt fordi man jo også går og lytter på ‘the real deal’..og der vil jeg også give dig ret, de kan ikke hamle op med en fuldvoksen kande.
Dog...når man ligger afslappet og har glemt at de rent faktisk er i ørene...lige dér kan der altså ske noget helt magisk. Jeg har gang på gang taget mig selv i at gribe ud efter et par åbne hovedtelefoner...når jeg i virkeligheden blot ligger med mine Audiofly AF1120 i ørene. Det føles stadigvæk lige så vanvittigt som første gang jeg prøvede det.
Men ja det kræver tilvænning...og ja man vænner sig til at have noget i ørene. Ligepludseligt føles det normalt.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf nktnkt » 21. feb 2019, 22:16

He he, Audio46 er nu en butik ikke et show

Kan godt være jeg skulle prøve at give det chancen igen en dag


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf nktnkt » 21. feb 2019, 22:22

Er træt af jeg ikke kan den 9 marts til træf, ville ellers gerne have prøve lyttet noget forskelligt og have taget mit grej med - ærgerligt


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. feb 2019, 22:27

Hovsa ruller1
Men ja jeg tror heller ikke lige man vænner sig til iems og i særdeleshed følelsen af dem og den måde de leverer lyden på..i en butik :-)
Dér hvor det er lettest er i sengen eller på sofaen.

Kan man finde sig i dem, så synes jeg de tilbyder en lydkvalitet on-the-go som enten er umulig eller direkte upraktisk via en over øret bandit.
...og så er de altså lynhurtige. Hører du musik med mange komplekse passager, så er balancerede Amagersnuder vejen frem....igen hvis man kan vænne sig til dem rulle6
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Mortenhoe » 21. feb 2019, 22:45

Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Henrik_sdk » 22. feb 2019, 00:58

Mortenhoe skrev:https://www.elgiganten.dk/product/lyd-hi-fi/hovedtelefoner/14390/audio-technica-tradlose-around-ear-hovedtelefoner-ath-m50xbt-sort

Jeg er glad for dem, de har ikke nc, men skulle til gengæld have op til 40 timers batteri.
Og så er de nok så lydmæssgt langt væk fra Sony og Bose..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Moonhead » 22. feb 2019, 14:47

Sennheiser PXX550
-De er muligvis de meste neutrale trådløse på markedet, man kan også kigge på lillebroren 4.40 som også er trådløs, dog uden NC.
Moonhead

 

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Kolind » 22. feb 2019, 15:43

Hvis man er efter noise cancelling er Boses angiveligt så godt som det bliver. Sonys X1000 something får også gode ord med på vejen.
Det kan godt være at mange er ude med riven over Bose, men de lyder altså ikke så skidt endda - Hvis vi kigger på lydkvalitet kun, er de lige rigeligt dyre i forhold til hvad man får. Hvis man har gavn og anvendelse af NC'en er det et fint køb IMO.

EDIT: Ændret anbefaling længere nede! - Sony tager præmien.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Ostebaronen » 24. feb 2019, 12:42

Jeg har selv Sony MDR1000XM2, som jeg lyttede op mod Bose QC35II og B&O H9 inden jeg købte. Sony'en er den mest naturligt lydende hovedtelefon af dem alle, dog stadig meget V-kurve agtig præsentation. Bose og B&O er bass-kanoner i forhold til nok mest for at imponere... Bosens bass bløder ind i mellemtonen. Har brugt Sony'en med NC på kontoret i over et halvt år nu, og de gør det rigtig godt. Lukker det meste støj ud, medmindre du sidder lige op ad en væg som bouncer lyd, så kan de det have det lidt svært.
Komfortmæssigt er de ganske OK. Jeg bruger briller og har ikke problemer med at de trykker for hårdt. De er dog varme om sommeren.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Vejgaard666 » 24. feb 2019, 13:11

Til gåture bruger jeg pt. Sennheiser Momentum 2,0, dog med kabel.

De kan foldes, er lette og man kan besvare opkald. Mht. lydkvalitet så overrasker de fortsat mig positivt, har haft dem i et års tid. Og jeg bliver fortsat jublende glad når jeg høre dem. De findes også trådløse.

Skulle jeg prøve et sæt trådløse, så tænker jeg på at prøve et par KEF Space One wireless. Der er NC og det hele i. Jeg kan ikke redegøre for hvorfor jeg nævner disse, jeg er bare blevet bidt af lyden fra deres ældre højtalere


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Sweppesfetterlein » 24. feb 2019, 13:32

Har ikke selv prøvet dem men Blue’s Satellite ser interessant ud...selvom jeg selv langt hellere vil prøve deres kablede Ella, men det er også en planar!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukkede hoved telefoner til fruen

Indlægaf Kolind » 3. jun 2019, 11:18

Kolind skrev:Hvis man er efter noise cancelling er Boses angiveligt så godt som det bliver. Sonys X1000 something får også gode ord med på vejen.
Det kan godt være at mange er ude med riven over Bose, men de lyder altså ikke så skidt endda - Hvis vi kigger på lydkvalitet kun, er de lige rigeligt dyre i forhold til hvad man får. Hvis man har gavn og anvendelse af NC'en er det et fint køb IMO.


Med flere nye ansættelser på vores kontor er her blevet lidt mere støj. Jeg har derfor fået mig et sæt NC bøffer til at afbløde dette lidt.
Efter lidt hurtig søgen konkluderede jeg at Sony WH-1000XM3 måtte være bedste bud pt, så dem købte jeg.

Det er lidt tid siden jeg havde QC25 fra Bose, men jeg mindes ikke at de var nær så gode til støjdæmpningen som disse. De håndterer stemmer og lysere toner markant bedre også. Om QC35 har forbedret sig tilsvarende skal jeg ikke kunne afgøre, men jeg er rigtigt positivt overrasket over NC funktionaliteten hos Sony. Jeg har ligeledes været ude og flyve med dem også. Det klarer de også rigtigt fint. Man kan ligeledes køre en optimering via sin app som optimerer til forholdende, herunder lufttryk. De blev mindre effektive da vi kom op i højden. Så kørte jeg optimeringen, og så forsvandt lidt mere støj igen - Smart.

Imellem de to, vil jeg derfor helt klart pege i retning af Sony pt. Største minus jeg har haft indtil videre er nok at de er lidt varme.

Lyden - Tjo. Den er god nok. De lyder ikke fabelagtigt, men de holder et ret højt niveau. En del bas til min smag måske. Man kan lege lidt EQ i appen kan jeg se - Det har jeg ikke prøvet at lege med endnu. Indtil videre har det jeg har været mest fokuseret på at de fjerner støjen.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron