Grado Sr80e



Grado Sr80e

Indlægaf truebuie| » 19. apr 2019, 14:28

Her for leden faldt jeg over sådan et par Sr80e'er på DBA til en fornuftig pris, og tænkte da jeg nok måtte til at få et par Grados.

Af hvad man har hørt og prøvet rundt omkring, så er det hvad jeg nok ville kalde en "gammel-mands" hovedtelefon. Jeg mener ikke noget dårligt med det, men treble er godt fremme i skoene på dem ruller1
Kunne også fornemme at der er holdninger om at hvis man har prøvet en Grado, har man prøvet dem alle. Har kun prøvet de her Sr80e'er og så et par GS1000... Der er ikke så stor forskel som jeg havde håbet på, men ja ja hvad pokker.

Men nok om hvad man har hørt fra folk. Det jeg selv har oplevet med dem er følgende:

Komfort er lidt specielt med dem. Er personligt mest til over-ear designs, så en on-ear er lidt spøjst. De er dog mere behagelige end jeg havde forventet. Tænker dog at det har meget at gøre med de ikke vejer noget. Det kabel jeg har smidt på dem, vejer sku nok mere når det kommer til stykket ruller1

Kan egentligt meget godt li' lyd signaturen på dem her. Der er overraskende nok mere bass end jeg havde regnet med. Det er ikke en bass heavy bøf overhovedet, men havde nu faktisk troet at de bare cuttede fra noget der lignede 250hz og ned efter. Der er lige nok low-end til at musikken bliver spændende. Treble der imod. Amen da. Kan egentligt godt li' at de er super aggressive, men jeg tror bare ikke mine øre er helt enige 7musik Hvis jeg lige rammer den helt rigtige sang og tager dem af bagefter, føles jeg noget ør i bolten.
De virker umiddelbart ikke til at være noget der skal bruges i flere timer af gangen. Nu var de også ment som noget let og portable til gå turene, så det fungerer de nok fint til.

Mid-rangen er egentligt ganske skøn i dem. Vokaler kommer dejligt frem, dog kan sådan rigtig dybe mandlige vokale godt være lidt meh. Kvindelige vokaler der i mod. Hold da op. Prøvede lige Hello med Adele og det ringede helt i ørene når hun kom op i tonerne. Igen så kan jeg sku egentligt godt li' den lyd, men jeg kan åbenbart ikke holde til det i længden.

Overall så er det da egentligt en fed hovedtelefon, dog ikke en jeg kan bruge en hel dag. Men jeg er vel bare ikke gammel nok endnu til rigtigt kunne sætte pris på Grados ruller1
Ved så bare ikke om jeg ville sige nypris på ~1000kr er den korrekte pris for sådan en bandit her. Byggekvalitet er ikke noget at skrive hjem om. Kablet er forfærdeligt. On-ear designet. Enten elsker man det eller hader det. Kan personlig godt mærke at der er pres på mine øre og det ikke sådan vildt behageligt i længden.
Men ud over det, så synes jeg at selve lyden i dem er ny prisen værd. Hvis man selvfølgelig godt kan li' signaturen thumbs Man bliver nok lidt skuffet hvis man kun lytter til EDM og får sådan en her.

Og sĂĄ lige et billede af dem thumbs
Billede
Senest rettet af truebuie| 19. apr 2019, 15:04, rettet i alt 1 gang.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Grado Sr80e

Indlægaf Claus-DK » 19. apr 2019, 14:41

Kablet ser lækkert ud, Gradoer minder mig for meget om torturredskaber til at jeg kan holde af dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Grado Sr80e

Indlægaf Sweppesfetterlein » 19. apr 2019, 15:14

Helt enig med Claus - kablet ser super nice ud...og at Gradoer er nogle værre tortur redskaber ruller1
Egentlig en skam da jeg elsker deres lyd til rock musik. Virker lidt på samme måde som en MEGET stærk Vicks blue..bare til bihulerne thumbs
Jeg skal personligt være den første til at anskaffe mig en Grado, når de laver en rigtig over øret bøf.

Lille fif: man kan tjene en go skilling på at modde Gradoer, Emil...især hvis man er god til det! Der er mange gamle mænd i Danmark rulle6
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Grado Sr80e

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. apr 2019, 20:09

Va filan...
En behagelig Grado alligevel?? Jamen stram stormasten og sæt syvsejlet!!

Jeg havde chancen for at prøve Emils sr80e og skal ærligt indrømme, at den overraskede mig positivt. Jeg har altid været glad for SMÅKAGE-leveringen men aldrig prøvet én jeg kunne bære i mere end 20 minutter før den gjorde nas. Umiddelbart mistænker jeg Emils frække kabelmod for at have tilføjet komforten. Bøffen vejer jo vitterligt ikke mere end en håndfuld vingummier..det er original kablet of doom der vejer til og derved også hiver ned i bøffos.
Anyways...der er bas! Ikke dyyyb eller monsterbas men der er bas! Mere end jeg havde regnet med.

Jeg tror mĂĄske jeg forstĂĄr en Grado..hvis den er moddet med et nyt kabel. Haps..dagens u-vending.
I morgen begynder jeg vel til jazzballet.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Grado Sr80e

Indlægaf Claus-DK » 29. apr 2019, 20:34

Sweppesfetterlein skrev:I morgen begynder jeg vel til jazzballet.


Jeg kommer og filmer ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron