Denon AH-D7200



Denon AH-D7200

IndlĂŚgaf Sweppesfetterlein » 22. apr 2019, 15:18

Én af de største oplevelser jeg har haft på min bøfrejse var dengang jeg først prøvede et par åbne hovedtelefoner. Wow...musik behøver ikke være noget sammenpresset halløj der foregår inde i mit hoved nænej det kan faktisk opleves som om det sker udenfor..selvom man bærer bøf auf skallos.
Det er grunden til at jeg altid har en 5-7 ĂĽbne i hytten overfor mĂĽske en enkelt eller to lukkede. De lyder bare bedre! FĂŚrdig pasta.
Med mindre der holdes Tyrolerfest inde ved siden af...for sü slür en simpel mdr7506 snildt en he500/T1 i lydkvalitet..udelukkende pga af alt det man misser over de übne modeller - ting der bliver druknet ud af rytmiske albuer i borde og skønno Hansi Hinterseer muzak.

Spol hurtigt frem til en aften monsieur kabelfletter himself, Emil, er pü visit. Udover de 5 andre bøffer og de 14 kabler herren har med sig medbringer han ogsü en lidt gammel sag i form D5000 - klassikeren fra Denon/Fostex.
Jeg oplever lige pludselig noget jeg aldrig har oplevet via en lukket bøf før...og Emil viser mig så dér hvor kop og hovedbøjlen mødes og jeg ser mellemrummet ruller1 ‘Ahh så det er mere en semi-åben bandit?’
‘Bingo!’

Der er nu noget omkring luft-tilførelse til både driver og selve følelsen omkring øret, der er med til at gøre lyd mere ‘naturligt-lydende’. Hvilket lidt er med til at indhylle denne nye D7200 i hvad man på godt gammeldaws dansk kalder MAGI 3musik

D7200 er den mest naturlige og åbne..lukkede bøf jeg har haft fornøjelsen at lytte på. Ultrasones kan lige akkurat hamle op med den storladne scene og instrumentplacering...men de har ikke den her form for ‘luft’ i sig. Der er en elegance og luftighed over bøffen som jeg førhen udelukkende havde stiftet bekendtskab med i åbne hovedtelefoner.
Men der er stadig bas! Hold nu op der er bas musik15
Clean dybtrĂŚkkende og med masser af slam-bas!
Jeg har lyttet til meget forskelligt musica over Denonen - alt fra Nick Drake til Burial til Iron Maiden til Frank Zappa til Pere Ubu til Carl Orff til A Tribe Called Quest til Klaus Schulze osv - sidder lige nu og lytter til Cosmic Ground’s første album som er utrolig velindspillet Berliner skole elektronisk - og føler stadig jeg har mange skiver jeg liiiiiiige skal ha tjekket over den nye træbåd til ørene.
Jeg er glad som en lille kanin, der ikke er en pĂĽskehare :grin:
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
IndlĂŚg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Denon AH-D7200

IndlĂŚgaf Vejgaard666 » 24. apr 2019, 13:46

Sweppesfetterlein skrev:Én af de største oplevelser jeg har haft på min bøfrejse var dengang jeg først prøvede et par åbne hovedtelefoner. Wow...musik behøver ikke være noget sammenpresset halløj der foregår inde i mit hoved nænej det kan faktisk opleves som om det sker udenfor..selvom man bærer bøf auf skallos.
Det er grunden til at jeg altid har en 5-7 ĂĽbne i hytten overfor mĂĽske en enkelt eller to lukkede. De lyder bare bedre! FĂŚrdig pasta.
Med mindre der holdes Tyrolerfest inde ved siden af...for sü slür en simpel mdr7506 snildt en he500/T1 i lydkvalitet..udelukkende pga af alt det man misser over de übne modeller - ting der bliver druknet ud af rytmiske albuer i borde og skønno Hansi Hinterseer muzak.

Spol hurtigt frem til en aften monsieur kabelfletter himself, Emil, er pü visit. Udover de 5 andre bøffer og de 14 kabler herren har med sig medbringer han ogsü en lidt gammel sag i form D5000 - klassikeren fra Denon/Fostex.
Jeg oplever lige pludselig noget jeg aldrig har oplevet via en lukket bøf før...og Emil viser mig så dér hvor kop og hovedbøjlen mødes og jeg ser mellemrummet ruller1 ‘Ahh så det er mere en semi-åben bandit?’
‘Bingo!’

Der er nu noget omkring luft-tilførelse til både driver og selve følelsen omkring øret, der er med til at gøre lyd mere ‘naturligt-lydende’. Hvilket lidt er med til at indhylle denne nye D7200 i hvad man på godt gammeldaws dansk kalder MAGI 3musik

D7200 er den mest naturlige og åbne..lukkede bøf jeg har haft fornøjelsen at lytte på. Ultrasones kan lige akkurat hamle op med den storladne scene og instrumentplacering...men de har ikke den her form for ‘luft’ i sig. Der er en elegance og luftighed over bøffen som jeg førhen udelukkende havde stiftet bekendtskab med i åbne hovedtelefoner.
Men der er stadig bas! Hold nu op der er bas musik15
Clean dybtrĂŚkkende og med masser af slam-bas!
Jeg har lyttet til meget forskelligt musica over Denonen - alt fra Nick Drake til Burial til Iron Maiden til Frank Zappa til Pere Ubu til Carl Orff til A Tribe Called Quest til Klaus Schulze osv - sidder lige nu og lytter til Cosmic Ground’s første album som er utrolig velindspillet Berliner skole elektronisk - og føler stadig jeg har mange skiver jeg liiiiiiige skal ha tjekket over den nye træbåd til ørene.
Jeg er glad som en lille kanin, der ikke er en pĂĽskehare :grin:


Tak, Sweppes...

Nu er endnu et sÌt kommet pü ønskelisten.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
IndlĂŚg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Denon AH-D7200

IndlĂŚgaf Sweppesfetterlein » 24. apr 2019, 15:48

ruller1
Ja den er sgu farlig den her hobby. Vedbliver man med at frekventere forums som dette og head-fi, sĂĽ vil nysgerrigheden uvĂŚgerligt trumfe fornuften pĂĽ et eller andet tidspunkt...og sĂĽ ender man fx med en trĂŚbandit fra Denon :grin:

Jeg fik forresten omtalt bassen tidligere som om den lidt fortsÌtter i den originale D2000/5000/7000 tradition, men det er ikke tilfÌldet. Der er masser af slam og detalje, men generelt set vil jeg kalde bøffen for neutral...med det mindste varme tilt. Dette er ogsü med til at gøre den til lidt af et detaljemonster. Hvor Olloen fx lyder ekstremt detaljeret pga bumpet i den lave mellemtone, sü gør Denonen det via en flad pandekage af en frekvenskurve, som ikke overdøver andre registre unødigt.
Luften jeg nÌvnte tidligere kommer ikke fra et semi-übent design som forgÌngerne men nÌrmere fra et helt rent indblik i musikken. En renhed som jeg igen udelukkende har oplevet over übne bøffer før.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
IndlĂŚg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Denon AH-D7200

IndlĂŚgaf stollesen » 24. apr 2019, 16:45

jeg har ogsü hørt pü Denon AH-D7200 som jeg lünt fra hifi-klubben i 1 uge.
de er maget detalje i lyden + de har en lille tildt til den lyse side, en godt stam bas i forhold til d2000 til d7000. jeg synes de nabe hd 800 i hĂŚlen var angĂĽ detalje.
skal jeg kom med en kritik af dem, sĂĽ har de ikke en lidt sĂĽ stort soundstage som d 5000/7000 da koppen ikke er sĂĽ dybe som d5000/7000.
Current headphones: hifiman he-1000
Amps:
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
IndlĂŚg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: NĂŚstved

Re: Denon AH-D7200

IndlĂŚgaf CHIbsen » 24. apr 2019, 17:40

I er jo ved at gøre det til en interessant trüd :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŚg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Denon AH-D7200

IndlĂŚgaf Sweppesfetterlein » 24. apr 2019, 17:55

Lurede lige en frekvenskurve her nu südan bare for sjov skyld, da stollesen snakker om en lys bøf modsat hvad jeg hører..og kan se at den rigtig nok har et lettere mørkt tilt MEN ogsü et bump i mellemtonen, hvilket jeg ikke synes jeg hører. Jeg synes overgang fra bas til mellemtone er glat som en bavianmüs.
Forskellige ører forskellige hjerner forskellige oplevelser 3musik

DetaljemĂŚssigt synes jeg ogsĂĽ vi er oppe i hd800 territorie. Det er ret imponerende uden at vĂŚre anmassende. Jeg kan sagtens bare ligge og chille musik musik11
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
IndlĂŚg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Denon AH-D7200

IndlĂŚgaf Sweppesfetterlein » 26. apr 2019, 11:55

Jeg må indrømme, at jeg er dybt imponeret over denne hovedtelefon. Jeg har egentlig altid set lukkede bøffer som en slags kompromis - ‘når det nu ikke kan være anderledes’ som fx når naboens hankat og hans halvårlige libidoserenader border dit lækre åbne træflagskib...men med Denonen er der ingen følelse af at gå på kompromis. Slet ikke. Lige pt er den lige så indbydende som en Q701 eller en HD660s, i særdeleshed hvis jeg vil høre noget jordnært muldet sovset basset funkadelisk musik a la Shuggie Otis eller Parliament 1musik

Og hold nu helt op hvor er der meget detalje der flyder ud af de smukke valnøddekopper ruller1
Det er helt tosset. Føles som at have to soniske citruspressere pü hovedet, der vitterligt ondulerer detaljen udad musiksignalet...kommer som en klar og helt igennem vidunderlig suppe, nür den hÌldes ned i dine ører.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
IndlĂŚg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Denon AH-D7200

IndlĂŚgaf Sweppesfetterlein » 23. maj 2019, 08:57

Ja...det kan vĂŚre at I lagde mĂŚrke til at Denonen kortvarigt har vĂŚret til salg?
Hjerneblødning...i stor stil. Jeg blev simpelthen ramt af en sabel, da jeg forsøgte at kaste en håndgranat ind i en diamant-Lada hér den anden dag...og tænkte ‘det var da i grunden en forfærdelig mange skejser jeg har kastet efter denne hobby her på det sidste!...lad mig sælge én af de dyre, så jeg kan købe flere som jeg sikkert heller ikke får tid til at sidde og lytte på!!’

Genialt...Jeg ved det godt.
Gjorde mig ogsĂĽ umage med IKKE at lytte til dyret, sĂĽ jeg ikke blev fristet af dens dyder.
Så lyttede jeg til den i går og tænkte så for mig selv: ‘Er det ikke en kende tosset at sælge den bedste lukkede hovedtelefon du nogensinde har lyttet på...for at investere det dobbelte i en tung lukket planar, som blot lyder planar-agtigt...men nok ikke decideret ‘bedre’?..hvilket jo igen er så individuelt betonet at det er helt tosset og også derfor man stadig ofte render i folk, der mener at deres gamle 650er slår både Utopia og LCD-4.

Fantastisk lukket hovedtelefon!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
IndlĂŚg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der lĂŚser dette forum: Ingen tilmeldte og 29 gĂŚster

cron