Hovedtelefon til svedig træning



Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Ostebaronen » 27. maj 2019, 21:50

Jeg slynger jern rundt og er ved at være ret træt at det sukkersøde pop og mumle-rap de spiller i mit træningscenter. Så vil egentlig gerne have mig et par hovedtelefoner eller rettere nogle IEMs som kan tåle at blive svedige.

Egentlig er jeg mest lun på noget trådløst, da telefonen normalt ikke er på mig når jeg træner, men i vindueskarmen ved træningsområdet. Prøvede sådan et KZ Bluetooth kabel med AptX, men det er mega upraktisk da der er en ledning mellem de to IEM'er. Så det kommer ofte i klemme når jeg squatter. Det lyder heller ikke så fantastisk.

Er der nogen af jer, som har erfaring med de nye Air Pods-agtige bluetooth IEMs?

Har selv spottet:
- Jabra Elite Active 65t (2 ĂĄrs svedgaranti)
- Bose SoundSport
- Powerbeats Pro
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Henrik_sdk » 27. maj 2019, 22:16

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Mortenhoe » 27. maj 2019, 23:15

Overvejer at købe Creative's da de er det eneste, udover de svinedyre Sennheiser, som har AptX.
SĂĄ har de ogsĂĄ graphene drivere, som jo er det nye sort. Desuden ser frekvenskurven ud til at have en masse bass, ogsĂĄ iflg. reviews :D
https://uk.creative.com/p/headphones-he ... utlier-air
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Ostebaronen » 28. maj 2019, 05:54

De der Creative Outlier Air ser meget interessante ud. Er ikke super vild med hvordan deres ear tips ser ud. Men de fĂĄr fine ord med pĂĄ vejen i reviews.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Cybon » 28. maj 2019, 17:42

Er super glad for mine Jabra thumbs
Desk: SMSL SU-8 -> Topping A90/Loxjie P20/Fiio K3 -> Sony MDR Z7/HarmonicDyne Helios
Portable: Sony NW-ZX300/Hiby R5 -> Effect Audio Cable - Lionheart -> OH10
Cybon

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 30. mar 2019, 01:01

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Mortenhoe » 28. maj 2019, 20:35

Ostebaronen skrev:De der Creative Outlier Air ser meget interessante ud. Er ikke super vild med hvordan deres ear tips ser ud. Men de fĂĄr fine ord med pĂĄ vejen i reviews.


Nej bryder mig heller ikke om de tips.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Henrik_sdk » 28. maj 2019, 21:03

tips eller earhook, earhook føles ok og gjort mange gange at de ikke falder ud...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Ostebaronen » 29. maj 2019, 13:08

Jeg har bestilt et par Outlier Air, så må vi se om de er noget værd :)
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Steffench » 29. maj 2019, 16:42

Jeg kan kun anbefale Jabra Elite Sport ( Gerne 4.5H hvis muligt )..
Man får meget lyd for pengene, samt har de så meget tech man skulle tro det var løgn.
Steffench

 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Mortenhoe » 29. maj 2019, 17:46

Ostebaronen skrev:Jeg har bestilt et par Outlier Air, så må vi se om de er noget værd :)


Jeg vil også have et par. Glæder mig til at hører din mening.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Kolind » 30. maj 2019, 22:15

Outlier air ser spændende ud. Ingen ledninger virker smart, omend lidt farligt hvis de ikke sidder godt fast.

Jeg er meget glad for mine Bose soundsport wireless. Dog skal man være obs på at de ikke isolerer noget nævneværdigt. Til gengæld har man ikke problemet med microfonien.
Bruger dem ikke til fitness, men til at gĂĄ rundt hjemme, eller transport + cykling.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Mortenhoe » 31. maj 2019, 08:45

Jeg har et par Anomoibuds Capsule fra Kina. De koster 121kr, og såfremt de ikke bliver snuppet i tolden, så er det ret billigt. Vil faktisk vove at påstå selvom de bliver snuppet at de er billige. De har en meget V shaped signatur med MASSER af bass. De lider dog af at lyde lidt komprimerede. Kan ikke beslutte om de bare lyder sådan eller om det er pga. SBC. Men til 121 lyder de vanvittigt godt. Bruger mine til løb, roning og når jeg slår græs, og jeg har ikke oplevet at de falder ud.

Jeg fandt faktisk Outlier Air fordi jeg søgte på true wireless med aptX. Da det faktisk kun er dem og Sennheiser der har det, var det ret nemt. Outlier Air er dog så nye at de kun fåes direkte fra Creative.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Mortenhoe » 31. maj 2019, 20:30

Ostebaronen skrev:Er ikke super vild med hvordan deres ear tips ser ud.


Mon ikke de bruger en ret standard størrelse tips, så man selv kan smide comply eller spinfit på ? Du må i hvert fald gerne måle når dine kommer :-) Jeg har læst vejledningen. Der står intet.
Hvor bestilte du? UK, DE? Jeg skrev til support. De skrev at hvis man bestilte fra Europa blev de sendt fra Holland. Det var ifht. til importgebyr og moms.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Ostebaronen » 2. jun 2019, 09:48

Jeg bestilte pĂĄ Creative's EU shop. SĂĄ gĂĄr ud fra de kommer fra Holland som deres andre forsendelser.

Jeg skal nok sørge for at måle når de kommer ind ad døren. De estimerede at jeg har dem omkring d. 5.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Ostebaronen » 12. jun 2019, 21:40

Modtog dem i dag fordi DHL ikke lige fattede at aflevere pakken i swip boxen jeg bestilte til. Har lyttet en smule til dem her til aften. Har lidt besvær med at få dem til at forsegle godt i ørene, men når de så sidder rigtigt så lyder de ganske udemærket. Ligeledes isolerer de fint.

Har læst lidt omkring ear tips og folk siger at man kan få andre almindelige ear tips med 4-5mm hul på, men når de sidder på passer de ikke ned i ladeæsken. Så man skal pille tips af hver gang. Derimod, skulle SpinFit CP360 passe glimrende og være mere komfortable og forsegle bedre i øret. Der er også Comply Foam Truly Wireless tips som skulle passe fint også. Så overvejer at bestille nogle andre tips som passer bedre. Men vil lige prøve et par gange som de er nu.

Det er til gengæld super nemt at parre dem med en enhed. Den ene ear bud er "master" og den anden er "slave" så man forbinder bare den ene, og den anden spørger selv om forbindelse og der kommer en pop-up op på telefonen. Knapperne på dem er dog lige en tand for stive, så ved ikke hvor meget jeg kommer til at bruge dem.

Flere indtryk senere!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Mortenhoe » 15. jun 2019, 00:20

Jeg har et par Anomoibuds pt. Jeg skar bare 2mm af bagsiden af mine comply foams, så passede de i lade etui. Det kunne være du kunne gøre det samme?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Ostebaronen » 15. jun 2019, 01:03

Det kunne være en mulighed.

Prøvede dem i træningscentret. De virker OK, skal stadig fedte rundt med at de tips ikke passer godt ind i mine ører. Men de falder hverken ud af ørene og er ganske komfortable.
Havde min mobil til at ligge i vindueskarmen og rendte rundt. De rækker uden problemer 15 meter i fri luft uden lyden forværres.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Mortenhoe » 17. jun 2019, 21:43

Ă…h savle. Jeg mĂĄ have et par! :-D

Ser frem til lidt om lyden. Gerne løseligt sammenlignet med D5K rulle2
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Mortenhoe » 14. jul 2019, 20:23

Vente vente
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hovedtelefon til svedig træning

Indlægaf Ostebaronen » 30. jul 2019, 13:42

Har mest brugt dem til træning og har ikke lige haft tid til at sammenligne med D5k, pga. ferie. Men kan lige give det et skud i løbet af ugen. Er begyndt at bruge dem lidt på arbejdet også, da mine Sony 1000XM2 bliver meget varme på hovedet.

Har dog stadig lidt problemer med at få dem til at sidde ordenligt i ørene, skal bruge nogle forsøg for at få dem til at slutte tæt.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 25 gæster