AudioQuest Nighthawks



AudioQuest Nighthawks

Indlægaf truebuie| » 30. maj 2019, 08:49

Synes da næsten det er en skam, at de har basser ikke har deres egen tråd. For slap da lige af den er fed rulle2
Har luret pĂĄ dem i en rums tid, og sĂĄ her i gĂĄr kunne jeg da lige blive den nye ejer af en thumbs

Man skal næsten starte med pakning og byggekvalitet på dem her. Indpakning er 10/10. Flot og dejlig læder kasse. Lommer til kabler og manualer, og så et perfekt ud skåret rum til selve bøffen. Den er sågar relativ nemt at tage med rundt, da der også er hank på tasken. Det er sku nok første gang jeg har været hype omkring en taske.
Billede

Selve bøffen er også lavet amazingly. Kopperne er smukke. Blank sort med lidt tekstur i. Formidable puder samt et overraskende godt headband system.
Det eneste der er et minus ved dem.. det forbandet kabel. Det lyder sikkert 1000 gange bedre end alt andet, men hva fanden hjælper det hvis kablet ikke er til at have med at gøre.

Men nok om hvordan pakken er, lad os nĂĄ frem til noget lyd ruller1
Da jeg først nåede hjem med dem, havde jeg brugt mine HD600 i et godt stykke tid. Jeg smider Nighthawken på og tænker at den var da usædvanlig mørk. Jeg havde jo hørt at den var simpelhent så anderledes fra alt andet man har hørt. Så jeg var ikke sådan super begejstret for den i starten.
Så smider man et liveshow på, og der er de vel også okay. Kan godt mærke at den mørke tone i dem er sådan lidt søvndøseene, så jeg lukker da lige øjnene lidt og før jeg ved af det, befinder jeg mig i en syrrealistisk verden med metal kørenede som baggrundsmusik ruller1

Da jeg så vågner op fra "trippet", så er det næsten som om Nighthawken har åbnet op for godteposen. Den lyder lige pludselig ikke så mørk og kvalt længere. Der er ligefrem kommet lidt mellem tone og diskant i dem nu. Der er også soundstage lige pludselig? Den fungerer vel på samme måde som komforten på HD800. Det er en selv der lige skal have lidt break-in ruller1

Så nu sidder jeg altså med en bøf som faktisk lyder relativt amazing.
Bass og sub-bass rækker godt der ned af. Sådan en fed afslappende low-end.
Mid tonerne, altså efter de kom frem, er skønne på den helt rigtige måde. De minder mig lidt om HD600, men hvis HD600 var på stoffer eller noget. Det er i grunden også sådan Nighthawken lyder sådan generelt. Et afslappende trip til wonderland med fed musik kørende i baggrunden. Men mid tonerne kommer skønt frem i hvert fald.
Placering der i mod. Den imaging der. Den er sku over det hele. Vokaler i front, guitar i siderne, trommer bag i hovedet sammen med kor sangere og så skifter de plads hver anden sang. Det er nærmest sådan en lille kugle af lyd man kommer ind i. Den har en eller anden afslappet måde at vise imaging. Igen trækker jeg lidt på HD600 hvor imaging er DER er lyden, hvor i mod Nighthawken stadig giver dig pin point position, men på den mest blide måde tænkelig.

Så lidt omkring diskanten. Fra start af havde de jo nærmest intet. Men efter den halve koncert der, gik det på for mig at der faktisk var rigeligt med diskant rullw3 Der er rigeligt med diskant til alle detaljer, men den går aldrig nogensinde op og bliver træls. Ingen sibilance. Den er sådan rigtig fed til hvis, man bare skal have stængerne op og chille en times tid. Den perfekte Chill-The-Fuck-Out headphone musik17 Hvis man så samtidigt lige lukker øjnene, så åbner den sig endnu mere op. Så får man virkelig den underlige imaging at høre. Soundstage der er laaaangt derude. Imaging der bare flyver rundt i hovedet. Bass der fylder gulvet. Vokaler der bare er der. Treble der aldrig går han og bliver for meget.
Amen jeg er simpelhent forelsket i den her 9musik

SĂĄ alt i alt. Den perfekt chill headphone. Efter man selv lige har fĂĄet lidt break-in thumbs

Billede
Billede
Senest rettet af truebuie| 30. maj 2019, 17:00, rettet i alt 1 gang.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: AudioQuest Nighthawks

Indlægaf CHIbsen » 30. maj 2019, 16:09

Smukt skrevet :-)
- jeg er helt enig.

Har du prøvet dem med læder puderne? Til min overraskelse gav de et løft i diskanten.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: AudioQuest Nighthawks

Indlægaf truebuie| » 30. maj 2019, 17:03

Der var kun de her micro suede(?) puder med. Men de er allerede 10/10 til det jeg vil bruge dem til ruller1
Men jeg vil da ikke udelukke, at jeg erhverver mig sådan et sæt på et tidspunkt thumbs
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster