Ikko OH10 anmeldelser
: 7. jul 2019, 14:06
Denne anmeldelse bliver primært en sammenlignende test med den tidligere model Ikko OH1. Se min anmeldelse af OH1 her: viewtopic.php?f=11&t=7299&p=112144&hilit=oh1#p112144
Udgangspunktet er, at jeg har brug for en in-ear med en signatur, der er lidt mere kraftfuld i bunden af lydbilledet uden at miste for meget i resten af registret. Den skal komplementere min ER4S, som ellers er min reference og præference. ER4 er bare ikke altid “sjov” nok i bunden af lydbilledet. Det er primært til genrerne reggae og heavy. Men også rockmusik og andre genrer, når bassen gerne må træde tydeligt frem. Dog ikke jazz og klassisk, hvor jeg foretrækker en mere neutral præsentation. Jeg har allerede OH1, som jeg er meget glad for. Nu giver jeg altså også OH10 et skud.
Lytteeksemplerne er uredigerede og de er skrevet mens jeg lyttede, så hvis jeg kommer til at modsige mig selv, er det helt forventet. Det hele er komplet subjektivt og ikke til at regne med. Jeg har testet forskellige numre, jeg lige er kommet til at tænke på - altså ikke et fast testsæt - og jeg stoppede bare, da jeg syntes jeg havde nok til at udlede noget overordnet. Jeg kommer altså ikke hele vejen rundt og der kan godt være en masse uopdagede pointer, men man kan jo blive ved...Jeg har dog hørt meget mere end de numre, der er beskrevet
Jeg har testet med Tidal Hifi og dragonfly black/red. Jeg har fundet ud af at tri-flange tips er rigtige for mig, så det er sådan nogle, jeg har brugt.
Udstyr og tilbehør går jeg ikke så meget op i. Æstetikken i OH10’s indpakning finder jeg dog absurd. Men hvis jeg har en in-ear, der sidder godt i øret og kan slutte tæt, så er jeg glad. Når det er sagt, så må jeg da sige, at selve huset på OH10 er MEGET flot. Væsentligt flottere end OH1. De er også MEGET tunge, men de sidder lige så godt i øret som OH1. Jeg har taget nogle billeder, men poster dem ikke. Mit kamera er for dårligt. Der kommer for mange reflekser og alt muligt.
Da jeg modtog OH10 og lyttede til den samme aften, kunne jeg med det samme sige: forskellen er ikke som nat og dag. Så det bliver ikke den nemmeste sammenlignende test.
Konklusionen først (så behøver man ikke nødvendigvis at læse alle lytteeksemplerne igennem):
- OH1 og OH10 minder en del om hinanden, forskellene er:
- OH10 er varmere i signaturen. Nogle gange klæder det musikken, andre gange bliver det lidt “tæt”, særligt i
bunden af lydbilledet
- OH10 er blødere/mere poleret. Mere “hifi”-agtig lækkerhed. Lyder altid superbehageligt og fri for skarpe
kanter. Giver altid et meget sammenhængende lydbillede, hvor ingenting stikker rigtigt af eller ud.
- OH10 har bedre opløsning og præsenterer mikrodetaljer bedre - særligt i diskanten, der generelt har
mere luft og større rum. Hvis der er et punkt, hvor OH10 er klart bedre end OH1, så er det her.
- OH10 placerer lytteren midt i musikken (OH1 giver følelsen af at gå to skridt tilbage og høre musikken lidt
mere foran)
Om OH10 er en femhundredelap mere værd, ved jeg ikke. Jeg kan ikke sige, at jeg foretrækker den fremfor OH1 i alle tilfælde. Som allrounder, klart ja. Men som supplemenet til min ER4S, hvor dens arbejdsopgaver er relativt snævert defineret til reggae, heavy og rock med brutal/sjov bas, så ved jeg det ærligt talt ikke. Men jeg synes det er en ret lækker og god in-ear, som har været en fornøjelse at have på besøg. Og jeg er da heller ikke meget for at slippe dem igen. Måske er de forskellige nok til at jeg kan forsvare at have dem begge.
REGGAE:
Tommy Lee Sparta: Bun-nu-nu
Jeg er ikke sikker på hvilken jeg foretrækker her. Præsentationen ligger enormt tæt op ad hinanden. OH10 præsenterer måske det hele en anelse mere poleret/fintmasket + en følelse af at gå to skridt nærmere og stå mere midt i musikken end foran den. Men det er små forskelle, og de er svære at detektere.
Horace Andy: Skylarking:
OH10 lyder lidt mere “hifi”. OH1 lidt mere rå. OH10 præsenterer pænt afrundet, OH1 med mere kant.
Ninjaman: Ninja Mi Ninja:
Det er virkelig voldsomt hvad OH1 gør med dette nummer. Det er hårdt! OH10 gør næsten det samme, men igen: det hele mere balanceret, overskueligt, blødt, lækkert. Der er ikke noget, der stikker alvorligt ud, og alligevel er alle detaljer fremme i lydbilledet. Hælder dog en anelse mod OH1 her.
Junior Kelly: Rasta should be deeper:
Flere gange har jeg bemærket at mikrodetaljer fremstår mere tydeligt med OH10. Det er sådan, at når jeg først har hørt dem med OH10, lægger jeg også mærke til dem med OH1. Et godt eksempel er det kantslag, der er gennemgående i dette nummer. Det er ikke et kantslag på en lilletrommes aluminiumskant, lyder mere som træ mod træ. Denne information får jeg foræret af OH10 og får umiddelbart en visualisering af det, mens jeg skal lytte mere intenst med OH1 for at se det for mig. Jeg understreger igen, at det er små forskelle. Derudover oplever jeg OH10 varmere og OH1 koldere - og det er generelt. Jeg kan vist bedst li’ OH10 her.
Max Romeo, The Upsetters: I chase the Devil
Den store guiro-test! Jeg synes faktisk de gengiver guiroen lige godt. Måske er rumklangen lidt bedre defineret (igen mikrodetaljer) med OH10, mens OH1 er mere tør og kontant. Til gengæld oplever jeg bunden af lydbilledet lidt mere tæt med OH10 (hov), og det synes jeg ikke klæder nummeret. OH1 præsentation er igen lidt mere rå, og det får her de enkelte elementer til at stå mere klart adskilte, hvilket virkelig klæder denne produktion.
The Gladiators: Guts
Her havde jeg så forventet jf. ovenstående nummer, at bunden ville være mere fortættet med OH10. Men tilfældet er, at jeg oplever det hele lidt mere åbent. Især oplever jeg diskanten som mere åben og luftig. Hi-hat og bækkener lyder især meget flot og lækkert “hi-fi”-agtigt. Her synes jeg egentlig at OH10 kan det hele, wow det er flot! Vokaler, orgel, guitar, percussion præsenteres ubesværet og åbent med masser af detaljer og lækkerhed, bassen er tung og kontant. Trommerne lyder virkelig flot!
Helt Off: Alla ska i jorden
Her foretrækker jeg OH10. Lidt mere åbent, lidt bedre sammenhæng. Lidt bedre detaljering. Lidt mere af det hele, faktisk. Og så lyder det bare superbehageligt. Det er ikke nat og dag, dog.
Mykal Rose: Inna di saga
OH1 lidt mere usleben. OH10 lidt mere hifi. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg bedst kan li’. Det bestemmes måske af humør. Jeg har det ind imellem sådan med meget flot hifi-lyd, at den begynder at kede mig i længden. OH10 er meget flot hifi-lyd. Minder mig pludselig om signaturen i Ether C Flow, som jeg har haft og været imponeret over, men som jeg endte med at sælge - delvis pga. kedsomhed.
Yellowman: Lost mi love
Her opleves bassen lidt mere brutal med OH1. Og det klæder nummeret. OH10 mere åben i de høje frekvenser, hvilket også er fedt, men foretrækker lige nu OH1.
ROCK/HEAVY/ANDET
Silversun Pickups: Freakazoid
OH10: God bund i bassen. Vokaler og keyboards åbent, luftigt, detaljeret. Akustiske guitarer lider lidt i baggrunden. Mellemtone tilbagetrukket. Det er en U eller V formet frekvenskurve. Men sådan er OH1 også.
OH1: Endnu mere tyngde i bassen. Og de dybe trommer. Vokalen virker lidt mere skarp/tynd. Står måske lige to skridt tilbage og hører musikken lidt foran mig, mens OH10 placerede mig midt i.
GENERELT: jeg oplever indtil videre OH10 lidt mere detaljeret, og på et højere teknisk niveau i diskanten. Der er mere luft og mere rum i diskanten, detaljerne forekommer simpelthen at være lidt rigere i præsentationen. Samtidig oplever jeg OH10 varmere i signaturen end OH1. Den har lidt blødere kanter end OH1 (som kan være ret brutal). Jeg tror det gør OH10 til en bedre all-rounder end OH1. Jeg har nogle gange haft en oplevelse af, at der med OH1 er lidt diskrepans mellem den dynamiske driver og BA-driveren, en oplevelse af mindre dynamisk sammenhæng, måske. Dette finder jeg ikke med OH10. Den er mere komplet. Stadig er der nogle ting, som jeg synes OH1 gør mere overbevisende. Om OH10 er en femhundredelap mere værd, ved jeg ikke. Eller om jeg overhovedet ville foretrække den. Som allrounder, klart ja. Men som supplemenet til min ER4S, hvor dens arbejdsopgaver er relativt snævert defineret til brutal reggae, heavy og rock med sjov bas, så ved jeg det ærligt talt ikke. Det bedste vil selvfølgelig være at vinde den i konkurrencen, så vil jeg finde ud af det over tid.
Uncle Acid and the Deadbeats: Pusherman
OH10: Masser af knald på guitarer, bas og trommer. Det er luftguitar-værdigt. De lyse vokaler går også flot igennem, savner ikke noget her. Tungt, tungt, tungt, elsker det her. Flot dynamik og alt hænger godt sammen.
OH1: Nej, det er sgu også råt, det her. Får lyst til at skrue op for volumen. Fogsvansen har lidt grovere skær. De her guitarer river. Der leveres bare så skarpt på de her syngende rytmeguitarer, det er præcis som det skal være.
Uncle Acid and the Deatbeats: Mt. Abraxas
Jeg ved simpelthen ikke hvilken jeg foretrækker. OH10 er mere mørk, mere tung. Og det klæder musikken på sin måde. Virkelig! Men OH1 er skarpere og nærmest voldelig i den måde guitarerne præsenteres på. Jeg tror OH10 har en anelse ekstra volumen i de øvre basfrekvenser. Så det bliver lidt mere tungt og fortættet, når man hører musik, der har sit fokus i det område. OH1 har sådan set lige så meget knald på, men har til gengæld også mere luft i bunden (selv om man sjovt nok sjældent snakker om det!), og det får guitarerne til at fremstå mere klart, råt og tydeligt (jeg vil dog stadig give OH10 point for at være bedst til at forære detaljer til lytteren, f.eks. de små basvariationer i slutningen af nummeret (dem lagde jeg egentlig først mærke til, da jeg lyttede til OH10, selvom jeg har hørt nummeret ofte. Hvorom alting er, så lyder begge to fantastisk. Hver gang jeg skifter fra den ene til den anden, så fortryder jeg med det samme, men kun indtil der er gået et halvt minut, så er jeg vild med det jeg hører igen.
Motörhead: Killed by death (live) (bonustrack på album: No sleep at all)
Jeg er bange for at jeg kommer til at gentage mig selv. Jeg kan stort set copy/paste ovenstående. Men her foretrækker jeg nok OH10, da indspilningen i sig selv er relativt barsk og kantet. Det bliver næsten for meget med OH1.
Grim Reaper: See you in hell
OH10: jeg får en følelse af at lytte til musik i et lille rum på størrelse med en konfirmantforstærker. Det er kasselyd/dåselyd Men sådan er indspilningen. Men jeg kan li’ det nummer. Synes OH10 gør det ok. Men særlig interessant er det ikke.
OH1: Indspilningen er jo den samme med de begrænsninger det nu engang giver. Men det hele virker lidt sjovere med OH1. Den er simpelthen mere hårdtslående, og det klæder dette nummer, synes jeg.
Deep Purple: Child in time
Her gør OH10 det bedst, og det havde jeg også regnet med. To skridt nærmere. Midt i musikken. Detaljer foræres generøst. OH1 gør det slet ikke dårligt, men OH10 er mere komplet. Faktisk ret vildt at høre det nummer på OH10, det gør den virkelig godt! Alle elementer opleves meget nærværende og helt fremme i lydbilledet. Skifter tilbage til OH1, og jeg er trådt to skridt tilbage og hører musikken lidt mere foran mig. Men det er egentlig den største forskel, OH1 lyder også bragende godt med dette nummer.
R&B
Jazmine Sullivan: Bust your windows
Brutalt beat. OH1 leverer som forventet, så det nærmest giver et fysisk tryk. Vokalen rå og skøn. OH10 en anelse mere behersket og balanceret. Men også virkelig flot. Der er igen lidt bedre detaljer. Særligt små variationer i koret. Kan bare bedre li’ OH1, for jeg kan godt li’ at den får max gas, når jeg lytter til sådan noget musik. Kan vel snart skrive en konklusion.
Lana del Rey: High by the beach
OH10 kommer med en fantastisk præsentation af dette nummer. Her har OH10 simpelthen bedre soundstage. Kæmpestort lydbillede, der virkelig klæder dette nummer. Det hele hænger lige en anelse bedre sammen, end det gør med OH1. Perfekt nummer til OH10.
Jeg var faktisk først blown away af OH1, men det blev bare endnu bedre med OH10. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at begge in-ears vil være fantastiske til meget elektronisk musik - bare synd jeg ikke hører sådan noget.
Duffy: I’m scared
OH10: Egentlig en meget fuldendt præsentation. Vokalen er detaljeret, veldefineret. Det hele lyder meget behageligt og lækkert. Får et smil på læben lige når trommerne sætter første omkvæd i gang
ELECTRONICA/POP
Mikael Simpson: Inden du falder i søvn
Her synes jeg OH10 bliver for mørk. Tænkte ellers jf Lana del rey ovenfor, at denne genre lige netop ville få OH10 til at shine. men jeg savner OH1’s brutale præsentation her.
Udgangspunktet er, at jeg har brug for en in-ear med en signatur, der er lidt mere kraftfuld i bunden af lydbilledet uden at miste for meget i resten af registret. Den skal komplementere min ER4S, som ellers er min reference og præference. ER4 er bare ikke altid “sjov” nok i bunden af lydbilledet. Det er primært til genrerne reggae og heavy. Men også rockmusik og andre genrer, når bassen gerne må træde tydeligt frem. Dog ikke jazz og klassisk, hvor jeg foretrækker en mere neutral præsentation. Jeg har allerede OH1, som jeg er meget glad for. Nu giver jeg altså også OH10 et skud.
Lytteeksemplerne er uredigerede og de er skrevet mens jeg lyttede, så hvis jeg kommer til at modsige mig selv, er det helt forventet. Det hele er komplet subjektivt og ikke til at regne med. Jeg har testet forskellige numre, jeg lige er kommet til at tænke på - altså ikke et fast testsæt - og jeg stoppede bare, da jeg syntes jeg havde nok til at udlede noget overordnet. Jeg kommer altså ikke hele vejen rundt og der kan godt være en masse uopdagede pointer, men man kan jo blive ved...Jeg har dog hørt meget mere end de numre, der er beskrevet
Jeg har testet med Tidal Hifi og dragonfly black/red. Jeg har fundet ud af at tri-flange tips er rigtige for mig, så det er sådan nogle, jeg har brugt.
Udstyr og tilbehør går jeg ikke så meget op i. Æstetikken i OH10’s indpakning finder jeg dog absurd. Men hvis jeg har en in-ear, der sidder godt i øret og kan slutte tæt, så er jeg glad. Når det er sagt, så må jeg da sige, at selve huset på OH10 er MEGET flot. Væsentligt flottere end OH1. De er også MEGET tunge, men de sidder lige så godt i øret som OH1. Jeg har taget nogle billeder, men poster dem ikke. Mit kamera er for dårligt. Der kommer for mange reflekser og alt muligt.
Da jeg modtog OH10 og lyttede til den samme aften, kunne jeg med det samme sige: forskellen er ikke som nat og dag. Så det bliver ikke den nemmeste sammenlignende test.
Konklusionen først (så behøver man ikke nødvendigvis at læse alle lytteeksemplerne igennem):
- OH1 og OH10 minder en del om hinanden, forskellene er:
- OH10 er varmere i signaturen. Nogle gange klæder det musikken, andre gange bliver det lidt “tæt”, særligt i
bunden af lydbilledet
- OH10 er blødere/mere poleret. Mere “hifi”-agtig lækkerhed. Lyder altid superbehageligt og fri for skarpe
kanter. Giver altid et meget sammenhængende lydbillede, hvor ingenting stikker rigtigt af eller ud.
- OH10 har bedre opløsning og præsenterer mikrodetaljer bedre - særligt i diskanten, der generelt har
mere luft og større rum. Hvis der er et punkt, hvor OH10 er klart bedre end OH1, så er det her.
- OH10 placerer lytteren midt i musikken (OH1 giver følelsen af at gå to skridt tilbage og høre musikken lidt
mere foran)
Om OH10 er en femhundredelap mere værd, ved jeg ikke. Jeg kan ikke sige, at jeg foretrækker den fremfor OH1 i alle tilfælde. Som allrounder, klart ja. Men som supplemenet til min ER4S, hvor dens arbejdsopgaver er relativt snævert defineret til reggae, heavy og rock med brutal/sjov bas, så ved jeg det ærligt talt ikke. Men jeg synes det er en ret lækker og god in-ear, som har været en fornøjelse at have på besøg. Og jeg er da heller ikke meget for at slippe dem igen. Måske er de forskellige nok til at jeg kan forsvare at have dem begge.
REGGAE:
Tommy Lee Sparta: Bun-nu-nu
Jeg er ikke sikker på hvilken jeg foretrækker her. Præsentationen ligger enormt tæt op ad hinanden. OH10 præsenterer måske det hele en anelse mere poleret/fintmasket + en følelse af at gå to skridt nærmere og stå mere midt i musikken end foran den. Men det er små forskelle, og de er svære at detektere.
Horace Andy: Skylarking:
OH10 lyder lidt mere “hifi”. OH1 lidt mere rå. OH10 præsenterer pænt afrundet, OH1 med mere kant.
Ninjaman: Ninja Mi Ninja:
Det er virkelig voldsomt hvad OH1 gør med dette nummer. Det er hårdt! OH10 gør næsten det samme, men igen: det hele mere balanceret, overskueligt, blødt, lækkert. Der er ikke noget, der stikker alvorligt ud, og alligevel er alle detaljer fremme i lydbilledet. Hælder dog en anelse mod OH1 her.
Junior Kelly: Rasta should be deeper:
Flere gange har jeg bemærket at mikrodetaljer fremstår mere tydeligt med OH10. Det er sådan, at når jeg først har hørt dem med OH10, lægger jeg også mærke til dem med OH1. Et godt eksempel er det kantslag, der er gennemgående i dette nummer. Det er ikke et kantslag på en lilletrommes aluminiumskant, lyder mere som træ mod træ. Denne information får jeg foræret af OH10 og får umiddelbart en visualisering af det, mens jeg skal lytte mere intenst med OH1 for at se det for mig. Jeg understreger igen, at det er små forskelle. Derudover oplever jeg OH10 varmere og OH1 koldere - og det er generelt. Jeg kan vist bedst li’ OH10 her.
Max Romeo, The Upsetters: I chase the Devil
Den store guiro-test! Jeg synes faktisk de gengiver guiroen lige godt. Måske er rumklangen lidt bedre defineret (igen mikrodetaljer) med OH10, mens OH1 er mere tør og kontant. Til gengæld oplever jeg bunden af lydbilledet lidt mere tæt med OH10 (hov), og det synes jeg ikke klæder nummeret. OH1 præsentation er igen lidt mere rå, og det får her de enkelte elementer til at stå mere klart adskilte, hvilket virkelig klæder denne produktion.
The Gladiators: Guts
Her havde jeg så forventet jf. ovenstående nummer, at bunden ville være mere fortættet med OH10. Men tilfældet er, at jeg oplever det hele lidt mere åbent. Især oplever jeg diskanten som mere åben og luftig. Hi-hat og bækkener lyder især meget flot og lækkert “hi-fi”-agtigt. Her synes jeg egentlig at OH10 kan det hele, wow det er flot! Vokaler, orgel, guitar, percussion præsenteres ubesværet og åbent med masser af detaljer og lækkerhed, bassen er tung og kontant. Trommerne lyder virkelig flot!
Helt Off: Alla ska i jorden
Her foretrækker jeg OH10. Lidt mere åbent, lidt bedre sammenhæng. Lidt bedre detaljering. Lidt mere af det hele, faktisk. Og så lyder det bare superbehageligt. Det er ikke nat og dag, dog.
Mykal Rose: Inna di saga
OH1 lidt mere usleben. OH10 lidt mere hifi. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg bedst kan li’. Det bestemmes måske af humør. Jeg har det ind imellem sådan med meget flot hifi-lyd, at den begynder at kede mig i længden. OH10 er meget flot hifi-lyd. Minder mig pludselig om signaturen i Ether C Flow, som jeg har haft og været imponeret over, men som jeg endte med at sælge - delvis pga. kedsomhed.
Yellowman: Lost mi love
Her opleves bassen lidt mere brutal med OH1. Og det klæder nummeret. OH10 mere åben i de høje frekvenser, hvilket også er fedt, men foretrækker lige nu OH1.
ROCK/HEAVY/ANDET
Silversun Pickups: Freakazoid
OH10: God bund i bassen. Vokaler og keyboards åbent, luftigt, detaljeret. Akustiske guitarer lider lidt i baggrunden. Mellemtone tilbagetrukket. Det er en U eller V formet frekvenskurve. Men sådan er OH1 også.
OH1: Endnu mere tyngde i bassen. Og de dybe trommer. Vokalen virker lidt mere skarp/tynd. Står måske lige to skridt tilbage og hører musikken lidt foran mig, mens OH10 placerede mig midt i.
GENERELT: jeg oplever indtil videre OH10 lidt mere detaljeret, og på et højere teknisk niveau i diskanten. Der er mere luft og mere rum i diskanten, detaljerne forekommer simpelthen at være lidt rigere i præsentationen. Samtidig oplever jeg OH10 varmere i signaturen end OH1. Den har lidt blødere kanter end OH1 (som kan være ret brutal). Jeg tror det gør OH10 til en bedre all-rounder end OH1. Jeg har nogle gange haft en oplevelse af, at der med OH1 er lidt diskrepans mellem den dynamiske driver og BA-driveren, en oplevelse af mindre dynamisk sammenhæng, måske. Dette finder jeg ikke med OH10. Den er mere komplet. Stadig er der nogle ting, som jeg synes OH1 gør mere overbevisende. Om OH10 er en femhundredelap mere værd, ved jeg ikke. Eller om jeg overhovedet ville foretrække den. Som allrounder, klart ja. Men som supplemenet til min ER4S, hvor dens arbejdsopgaver er relativt snævert defineret til brutal reggae, heavy og rock med sjov bas, så ved jeg det ærligt talt ikke. Det bedste vil selvfølgelig være at vinde den i konkurrencen, så vil jeg finde ud af det over tid.
Uncle Acid and the Deadbeats: Pusherman
OH10: Masser af knald på guitarer, bas og trommer. Det er luftguitar-værdigt. De lyse vokaler går også flot igennem, savner ikke noget her. Tungt, tungt, tungt, elsker det her. Flot dynamik og alt hænger godt sammen.
OH1: Nej, det er sgu også råt, det her. Får lyst til at skrue op for volumen. Fogsvansen har lidt grovere skær. De her guitarer river. Der leveres bare så skarpt på de her syngende rytmeguitarer, det er præcis som det skal være.
Uncle Acid and the Deatbeats: Mt. Abraxas
Jeg ved simpelthen ikke hvilken jeg foretrækker. OH10 er mere mørk, mere tung. Og det klæder musikken på sin måde. Virkelig! Men OH1 er skarpere og nærmest voldelig i den måde guitarerne præsenteres på. Jeg tror OH10 har en anelse ekstra volumen i de øvre basfrekvenser. Så det bliver lidt mere tungt og fortættet, når man hører musik, der har sit fokus i det område. OH1 har sådan set lige så meget knald på, men har til gengæld også mere luft i bunden (selv om man sjovt nok sjældent snakker om det!), og det får guitarerne til at fremstå mere klart, råt og tydeligt (jeg vil dog stadig give OH10 point for at være bedst til at forære detaljer til lytteren, f.eks. de små basvariationer i slutningen af nummeret (dem lagde jeg egentlig først mærke til, da jeg lyttede til OH10, selvom jeg har hørt nummeret ofte. Hvorom alting er, så lyder begge to fantastisk. Hver gang jeg skifter fra den ene til den anden, så fortryder jeg med det samme, men kun indtil der er gået et halvt minut, så er jeg vild med det jeg hører igen.
Motörhead: Killed by death (live) (bonustrack på album: No sleep at all)
Jeg er bange for at jeg kommer til at gentage mig selv. Jeg kan stort set copy/paste ovenstående. Men her foretrækker jeg nok OH10, da indspilningen i sig selv er relativt barsk og kantet. Det bliver næsten for meget med OH1.
Grim Reaper: See you in hell
OH10: jeg får en følelse af at lytte til musik i et lille rum på størrelse med en konfirmantforstærker. Det er kasselyd/dåselyd Men sådan er indspilningen. Men jeg kan li’ det nummer. Synes OH10 gør det ok. Men særlig interessant er det ikke.
OH1: Indspilningen er jo den samme med de begrænsninger det nu engang giver. Men det hele virker lidt sjovere med OH1. Den er simpelthen mere hårdtslående, og det klæder dette nummer, synes jeg.
Deep Purple: Child in time
Her gør OH10 det bedst, og det havde jeg også regnet med. To skridt nærmere. Midt i musikken. Detaljer foræres generøst. OH1 gør det slet ikke dårligt, men OH10 er mere komplet. Faktisk ret vildt at høre det nummer på OH10, det gør den virkelig godt! Alle elementer opleves meget nærværende og helt fremme i lydbilledet. Skifter tilbage til OH1, og jeg er trådt to skridt tilbage og hører musikken lidt mere foran mig. Men det er egentlig den største forskel, OH1 lyder også bragende godt med dette nummer.
R&B
Jazmine Sullivan: Bust your windows
Brutalt beat. OH1 leverer som forventet, så det nærmest giver et fysisk tryk. Vokalen rå og skøn. OH10 en anelse mere behersket og balanceret. Men også virkelig flot. Der er igen lidt bedre detaljer. Særligt små variationer i koret. Kan bare bedre li’ OH1, for jeg kan godt li’ at den får max gas, når jeg lytter til sådan noget musik. Kan vel snart skrive en konklusion.
Lana del Rey: High by the beach
OH10 kommer med en fantastisk præsentation af dette nummer. Her har OH10 simpelthen bedre soundstage. Kæmpestort lydbillede, der virkelig klæder dette nummer. Det hele hænger lige en anelse bedre sammen, end det gør med OH1. Perfekt nummer til OH10.
Jeg var faktisk først blown away af OH1, men det blev bare endnu bedre med OH10. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at begge in-ears vil være fantastiske til meget elektronisk musik - bare synd jeg ikke hører sådan noget.
Duffy: I’m scared
OH10: Egentlig en meget fuldendt præsentation. Vokalen er detaljeret, veldefineret. Det hele lyder meget behageligt og lækkert. Får et smil på læben lige når trommerne sætter første omkvæd i gang
ELECTRONICA/POP
Mikael Simpson: Inden du falder i søvn
Her synes jeg OH10 bliver for mørk. Tænkte ellers jf Lana del rey ovenfor, at denne genre lige netop ville få OH10 til at shine. men jeg savner OH1’s brutale præsentation her.