Beyerdynamic T1 vs. Grado GS1000



Beyerdynamic T1 vs. Grado GS1000

Indlægaf Mataugust » 9. jul 2019, 20:14

Jeg er så priviligeret, at jeg i øjeblikket har både T1 og GS1000 til rådighed, og hvad vil være mere nærliggende end en sammenligning af de to. Billeder må googles, men det skulle være ret nemt for begge hovedtelefoner. Men lad mig bare slå fast, at de er lige så forskellige i lyd som de er i udseende. Men også så forskellige, at jeg ikke kan sige at den ene er bedre/pænere end den anden. De er bare forskellige.
Hele vejen igennem hører jeg på mit faste setup med Foobar-->Audioquest Diamond USB-->Denafrips Ares DAC-->Luxman LV-107u.

Umiddelbart skal T1 spille noget højre for at lyde interessant. GS1000 har et lille løft i bassen, så de lyder glimragende, også ved lav lydstyrke.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Beyerdynamic T1 vs. Grado GS1000

Indlægaf Mataugust » 13. jul 2019, 12:51

For en del år siden lånte jeg Stollesens T1 og Violectric V200 amp. Dengang var der noget i diskanten der generede mig. Troede det var kombinationen der gjorde det, men må nu konstatere at det stadig er sådan, selv om det har været lidt længere undervejs.

Jeg har nydt T1 i fulde drag, men der begynder så småt at dukke op med små finurligheder, der generer mit øre.

Sidder nu og hører youtube, Rach 3, med Horowitz, Metha og NYPO 1978.
Den version går bare ikke på T1 - Det skærer i mine ører, og jeg gider ikke engang høre 1. sats færdig. Heldigvis kunne jeg lige give GS1000 en chance, og det er meget bedre.
Jeg kan sagtens forestille mig, at GS1000 kommer til at mangle detaljer i diskanten, og nogle vil sikker savne dem, men på mit hoved bliver T1 som en rundsav der skingrer. Hørte 5 minutter af koncerten, skiftede til GS1000 og hører resten der.

Fortsætter med Kissin, Metha og ISO - Chopin 1. klaverkoncert fra 2011.
Jeg kan ikke udelukke at jeg er forudindtaget, men jeg synes T1 kommer til at lyde unaturligt når jeg skifter direkte fra GS1000. Der er nødt til at være lidt hviletid imellem dem. Denne optagelse klarer T1 dog glimrende. Jeg tror T1 afslører kompressionen meget mere end GS1000, og det er nok der problemet ligger. Det er ikke detaljer jeg ønsker at høre for meget. Orkesteret lyder fint her på t1, men klaveret bliver noget skidt. Tror det vil være meget bedre ved at lytte på cd/flac i stedet for.
Er det godt eller skidt at det er svært at høre på mindre god lyd?
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Beyerdynamic T1 vs. Grado GS1000

Indlægaf Mataugust » 13. jul 2019, 13:58

Billede

Kom nu over på et download 24/96, og det hjælper betydeligt på kvaliteten. Hvis jeg havde tiden, så ville jeg nok høre den på T1 fra start til slut
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Beyerdynamic T1 vs. Grado GS1000

Indlægaf CHIbsen » 13. jul 2019, 15:35

Interessant læsning :-)
Jeg kan godt lide kombien T1 og V200, men jeg bruger så en dac med et rør i udgangen og med til historien hører at jeg godt kan lide diskant.
Erkender gerne at kombien mĂĄske kan blive lidt frisk pĂĄ nogen indspilninger.
Jeg følger gerne dit videre forløb, så skriv endelig :-)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Beyerdynamic T1 vs. Grado GS1000

Indlægaf Mataugust » 21. sep 2019, 21:48

Det er ved at være på tide at få afsluttet dette, og jeg vil gerne starte med at takkke Carsten for at være så tålmodig med at få T1'eren retur.

Jeg må konstatere, at jeg er mere til Grado end til Beyer. Jeg har altid troet jeg gik efter det neutrale, men det er absolut ikke tilfældet her.

T1 lyder som en oplæser i radioavisen, meget objektive og informerende. GS1000 lyder som en sports kommentator med begejstring og passion.

Og jeg er mest til den kommentator stemning.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Beyerdynamic T1 vs. Grado GS1000

Indlægaf CHIbsen » 21. sep 2019, 22:01

Super lignelse :-) jeg er helt med.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 22 gæster

cron