KOSS KPH30i



KOSS KPH30i

Indlægaf truebuie| » 20. jul 2019, 12:03

Okay så. Billig hovedtelefon som ser billig ud. Er det noget værd? Ja.

Jeg så fornyeligt at, Zeos var helt op og ringe over sådan nogle Koss hovedtelefoner. Plejer gerne at være noget skeptisk over for hans holdninger, da vi ikke helt er enige, men den her gang har han sku ret.
Sådan et sæt KPH30i er åbenbart dyrt at fange på amazon, så jeg fandt simpelhent et par i Bilka.

De kommer hjem, og de prøves straks. Jeg tænker kort for mig selv "Hvad fanden er det der foregår? Hvorfor lyder de her faktisk godt?".
Det første jeg lå mærke til, var at ingen af frekvenserne, var sådan absurt boosted eller noget. Faktisk relativ flad bøf. Den har lidt ekstra i bassen, men det er ikke for meget. Det er nok til at, selv EDM fans kan blive satisfied thumbs

For at sammenligne lidt. Min første tanke var HD600. KPH30i'er har en mere fyldig lyd, med knap så meget fokus på vokaler. HD600 lyder så lidt mere magert i forhold, men har noget mere detalje.
KPH30i har nok treble til at få langt de fleste detaljer med. Mids er skønt fremme i billedet, og så er der bassen. Hvorfor er der bass i sådan en her? De minder mig faktisk om mine DT770'er på det punkt :shock:
Der er også soundstage, som faktisk er ret så stort. Imaging er godt nok. Ikke spektakulært, men rolig nu. Den her bøf har allerede vist sit værd til mig rullw3

Komforten er egentligt meget god på dem. Jeg tænkte ikke rigtigt over komfort de første timer, da jeg bare havde travlt med lyden ruller1
De vejer hat og briller. Det eneste man mærker, er puderne på øret. Det er ikke de blødeste puder nogensinde, men de fungerer. Mit højre øre er åbenbart mere følsomt over for pres end venstre. Begynder at blive lidt ømt efter 60-90 minutter.

Et eller andet sted er jeg glad for, at jeg ikke købte sådan her et par tidligere i min "karriere". De ville jo have ødelagt alt for mig. HD600 er bare en sidegren lige pludselig. DT770 har en smule mere skarp bass, men knap så fyldig. Omtrent så meget soundstage som mine Nighthawks.
HVORFOR LYDER DE HER GODT?

Så alt i alt en fremrganede bøf fra Bilka. Hvem skulle tro Bilka havde hi-fi i den her "kaliber" ruller1 ruller1

Overvejer lidt at smide MMCX eller 0.75mm sockets i dem. SĂĄ kan jeg slippe for det her halv flimsede kabel, der sidder pĂĄ dem.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: KOSS KPH30i

Indlægaf truebuie| » 28. aug 2019, 14:27

SĂĄ er der sket en lille smule med de her Koss siden sidst thumbs
Jeg har fĂĄet smidt nogle mmcx sockets i, og sĂĄ er der komemt et par Yaxi pads pĂĄ.

De er gået fra 8/10 i komfort, til nu at være 10/10. De Yaxi pads er absurt behagelige rulle2
De har dog fĂĄet en god sjat mere low-end med de her pads. Ved ikke helt om det er godt eller skidt, men de har i hvert fald en meget lush signatur nu.

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: KOSS KPH30i

Indlægaf Claus-DK » 28. aug 2019, 14:59

Så kan man også nemt og hurtigt s hvad vej de skal vende, altid godt med kulør på tilværelsen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron