KZ zs6



KZ zs6

IndlĂŠgaf truebuie| » 30. aug 2019, 23:23

SÄ har jeg endeligt fÄet taget mig sammen til, at skrive et par linjer om de basser her.

Jeg har lÊnge gÄet og tÊnkt over at fange en high-end IEM, men alt hvad jeg har prÞvet har ikke rigtigt smidt dem her af tronen.
Jeg har haft dem i noget der ligner 2 Är nu, og er stadig lige sÄ glad for dem, som da jeg kÞbte dem.

Synes der er for fÄ, som snakker om dem her pÄ nettet, sÄ nu vil jeg altsÄ lige smide lidt ord omkring dem.

Lidt om indpakning / indhold.

De kommer i en hvid pap kasse. Pakket som alle de gamle KZ modeller. Stock kabel og 3 slags eartips. De kalder dem vist for startips. De er stock tips, og fungerer ikke super godt i mine Þrer. Plus, sÄ er de halv hÄre, og fÞltes aller mest som blÞd plastik.
Kablet er heller ikke noget at rÄbe hurra for, men det fungerer fint som stock kabel.
Billede

Bruger selv nogle Kina spinfits. SÄdan nogle tips passer Äbenbart mine Þrer bedre, nÄr de er kÞbt fra Kinaland af. Og sÄ er der ogsÄ et fint aftermarket kabel pÄ.

Den observante har nok bemĂŠrket at, de ligner rigtigt meget Campfire Andromeda's. De er vel et rip-off, dog med en smule anderledes design.
De kommer ogsÄ i diverse farver. Sort, grÄ, rÞd og grÞn. Kan ikke lige huske om der er flere ruller1 Nuppede selv et par i en flot rÞd.
Billede


Hvordan er lyden sÄ? Fyldig og klar.
De minder mig egentligt lidt om M50X. De har en "KAN DU HØRE DET" mÄde at levere lyden pÄ. Jeg var ikke selv ret glad for M50X, men de her formÄr at gÞre det perfekt. Alle detaljer kommer frem, men der er ogsÄ luft nok til at de ikke fÞles klaustrofobiske.

De lĂŠgger en fyldig low-end, som dykker godt der ned af. Sub-bass og bass er der, dog uden at det bliver for meget. Det lĂžber ikke op og irriterer mid-tonerne. Der er slam og detalje i de lave toner.

NÄr mids kommer ind, sÄ kÞrer det bare. Der er fokus pÄ vokaler nÄr det er nÞdvendigt, men det bliver aldrig for fokuseret. Frem for HD600 som har spot-on vokaler, efter mit hovede ruller1 SÄ skruer dem her lige 2% ned for fokus pÄ vokaler, og lÊgger lidt mere fokus pÄ diverse instrumenter, som mÄtte ligge i dette leje. SÄ de har altsÄ en lidt balanceret mid frekvens til sammenligning.

De folk jeg har set/lÊst reviews af, har ment af diskanten er lige lovlig aggresiv. Personligt synes jeg at, de for det meste har perfekt diskant. Der er nogle ganske fÄ gange, hvor de lige sniger sig op over grÊnsen. Dog sker det meget sjÊldent med min musik smag rulle2
Alt form for detalje i diskanten kommer frem. Elsker netop her at, de har samme leveringsmetode som M50X'er her.

Imaging er ikke spektakulÊrt, men det er nu ikke sÄ tosset endda. Du kan nemt pin-pointe hvor lyde kommer fra med dem. Lyde som kommer omkring baghovedet(?), kan de godt halte lidt med.

Soundstage er ikke overdrevent bredt med dem. Lidt alla HD650 mÄske. SÄ hvis man er alright med det, sÄ er den jo fjong rulle2


Har vÊret meget glad for KZ de sidste 3 Ärs tid. Havde deres ZS5 et halv Ärs tid fÞr dem her. De lyder meget op af hinanden, dog fungerer zs5 overhovedet ikke i mine Þrer. De er lidt stÞrre omkring halsen, og derfor passer de ikke sÄdan super godt i mit Þre.

KÞbte ogsÄ deres zs7 da den udkom. Den lÊner sig sÄ mere imod deres nye signatur hos KZ. Lidt for mainstream, om man vil, til min smag. De var noget mere V-shaped.

Synes at til zs6'ernes pris, sÄ er det nÊsten en skam at, de ikke er mere kendt. De er sÄgar faldet i pris siden jeg kÞbte dem. Betalte selv lige omkring 500kr, men de kan fÄs for noget der ligner 250-300kr nu om stunder.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: KZ zs6

IndlĂŠgaf telum » 2. sep 2019, 08:59

godt og spĂŠndende review, mange tak!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
IndlĂŠg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gĂŠster

cron