Ny closed-back

Ny closed-back

Indlægaf truebuie| » 27. sep 2019, 11:41

Har gået ngoet tid nu og tænkt at, mine HD600 var da ganske kedelige at lytte til hele tiden.

Moddede mine DT770'er, og det lyder skønt, men det er ikke hvad jeg vil bruge til hverdag. Lyden er stadig V-shaped til U-shaped, og jeg det er altså bare ikke min yndlings signatur.
Fiksede mine DIY Alpha dogs sammen igen. Skøn lyd igen. Super fed bass, mids og lidt halv skarp treble. Er egentligt super glad for lyden, men de er bare ikke til at have med rundt, hvilket er et ret stort minus i mit tilfælde.

Jeg er lidt usikker pĂĄ hvad det er jeg leder efter i en closed-back. Noget alla DIY dogs, men mere balanceret?
Har kigget på Neumann NDH 20, men ved ikke helt om det er "bøffen".
Har ogsĂĄ haft noget T50rp mod i tankerne, dog mindre bulky end mine DIY dogs.

Indtil videre er jeg ĂĄben for forslag. Kunne egentligt meget godt li' Fostex TH600, dog var der lige 4,7% for meget bass i dem. SĂĄ noget i den boldgade vil jeg vel ud i.

Prisleje.. Tænker omkring 2.000kr. Nyt eller brugt. Modder gerne på bøffen, hvis det virker til at være noget værd thumbs
Har stort set altid min Fiio Q1 mk2 med mig udenfor, så det er lige meget om de er sværre at drive.

Gerne smid nogle forslag ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar

Geografisk sted: Svenstrup

Re: Ny closed-back

Indlægaf Peter Jensen » 27. sep 2019, 15:42

Har du prøvet Ollo S4R ? Den er ikke V-Shaped og har gode detaljer. Syntes også den har lidt løft i bassen. Hvis du kan finde en brugt eller tilbuds beyerdynamic 1770 pro kunne den også være værd at overveje, eller er den for lys? (Syntes jeg ikke umiddelbart selv)
Peter Jensen

Geografisk sted: København

Indlægaf CHIbsen » 27. sep 2019, 15:47

Jeg er vist helt pĂĄ linje med Peter :-) nu har jeg skrevet teksten sĂĄ du fĂĄr mit besyv med ogsĂĄ.
Der er fornylig landet et sæt Beyerdynamic DT1770 her på matriklen. De sparker noget mere liv i Queen's Another one bites the dust end T1 og Amiron, samtidig har de kvalitet nok i mellemtonen til at jeg gider høre kammermusik på dem. Jeg kunne eventuelt sammenligne med DT770 hvis det havde interesse (kræver lige jeg får dem gravet frem).
Enig med Peter at Ollo S4R er en god lukket hovedtelefon men med en noget anden signatur.
Og så har jeg altid godt kunne tænke mig at prøve Nightowl. Har læst at den skulle være meget lig nattehøgen.

(Mr U-shaped aka Mortenhoe er helt pjattet med TH600, sĂĄ der er et eller andet i din tekst der stritter i begge retninger :-) rulle4 )
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf truebuie| » 27. sep 2019, 15:51

Har haft prøvet begge 2.

Umiddelbart er S4R'en ikke lige min kop te. Lige mørk nok efter min smag.
DT1770 synes jeg personligt ikke er så fantastisk igen. Har en ven med en mindre Beyer samling, hvor i blandt 1770 gemmer sig. Det er noget tid siden jeg sidst har hørt dem, men mindes at de ikke gav mig en "waow" følelse.
Kan faktisk egentligt bedre li' mine DT770'er, hvis jeg da stadig husker rigtigt thumbs
Senest rettet af truebuie| 27. sep 2019, 15:56, rettet i alt 1 gang.
truebuie|

Brugeravatar

Indlægaf truebuie| » 27. sep 2019, 15:53

Det skal nok passe at min beskrivelse siger 2 forskellige ting ruller1
Er lidt i vildrede i forhold til hvad jeg egentligt er ude efter. Er selv godt i tvivl hvis jeg skal være ærlig.

Synes bare jeg mangler en god closed-back i min samling rulle2
truebuie|

Brugeravatar

Indlægaf Peter Jensen » 27. sep 2019, 17:14

Overvej at kigge lidt efter noget Meze måske? Den oprindelige 99 Classic ærgre jeg mig over at jeg ikke købte.

Jeg har hørt rygter om at der kan være lidt variation i kvaliteten, så prøv om du kan købe dem med returret eller lyt først..

De er mĂĄske ogsĂĄ liiidt flashy til offentligheden, men det er jo smag og behag.

Fik du hørt 1770 på ordentlig forstærker? Den kan være lidt svær med noget lommegrej.

Hoved-grej 1 kunne også være en mulighed.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

Indlægaf Mataugust » 27. sep 2019, 17:35

En Shure 1540 kunne også være en mulighed, brugt kan den nok matche dit budget.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf CHIbsen » 27. sep 2019, 17:39

Hoved-grej no 1 var da et udemærket bud. Den kan også tunes gevaldigt på basfronten ved at lukke huller. Og kombineret med mulighed for at skifte puder, kunne der være fine tilpasningsmuligheder.
CHIbsen

Brugeravatar

Indlægaf truebuie| » 27. sep 2019, 18:13

Prøvede nogle Meze 99 classics ved noget åbent hus halløj i Aarhus for noget tid siden. Af hvad jeg kan huske, så var de noget mørke i det, sådan lige vel meget til min smag.
Det var selvfølgelig også den gang at, jeg mente HD800 var end-all-be-all bøffen ruller1 Kan være jeg har ændret min mening om den.
Om det er flashy eller ej er sku et skidt. Går allerede glædeligt rundt med HD600 rundt i byen.

Hørte de DT1770'er på min daværende Aune X7s. Vil umiddelbart mene det skulel være nok til dem, men kan vel tage fejl rulle6

Den no. 1 der dog. Kan være jeg lige skal have hevet fat i Steffen og prøve hans igen. Kan ikke huske så meget omkring dem.

Kan da også være jeg skal tage en kigger på Shure. Har ikke hørt så meget af deres... faktisk kun nogle Shure se215 iems ruller1 Må lige lave lidt research omkring dem thumbs
truebuie|

Brugeravatar

Indlægaf CHIbsen » 27. sep 2019, 18:17

Shure SRH940 er egentlig gode. Og de kan vist moddes, hvis de er for lyse i lyden.
CHIbsen

Brugeravatar

Indlægaf Peter Jensen » 27. sep 2019, 19:58

Jeg har også noget erfaring med Shure 940 og syntes du skal overveje Shure. 1540 er nok mest spændende, men 940 var ikke nogen dårlig bøf da jeg havde den.

Peter Jensen

Indlægaf truebuie| » 27. sep 2019, 21:15

SĂĄ lige at Drop har nogle TR-X00's lige pt.
Var meget glad for mine D2000 og D5000 førhen, så det her kunne da være lidt spændende.

Nogen som ved hvordan, sĂĄdan nogle TR-X00 mĂĄler sig med D2000 og D5000 fra Denon af :?
truebuie|

Brugeravatar

Indlægaf Peter Jensen » 27. sep 2019, 21:23

Hmm, D2000 og D5000 er da liiiidt U/V ? Derudover har jeg desværre ikke sammenligning med X00.

ps: er ikke kommet så langt med den D5000 du solgte mig. Den er strengt taget ikke til salg, men hvis du savner den er jeg ikke typen der lægger mig imellem ægte kærlighed :)

Har set en del Massdrop Fostex her, så tænker at nogen ved noget....

Peter Jensen

Indlægaf truebuie| » 27. sep 2019, 21:31

Som sagt, så er jeg lidt usikker på hvad jeg præcist leder efter i en closed-back lige pt. Tror Mortens TH600 til meetet har skudt for mange tanker i nøden på mig ruller1
Tror egentligt jeg mest af alt er efter en U-shape lyd. Tror jeg savner sĂĄdan noget i min samling.

Du beholder bare de D5000'er thumbs Nok var jeg vilde med dem, men jeg solgte dem af en eller anden grund. Kan ikke huske hvilken, men der var vel en ruller1 Har ikke lyst at lave samme nummer som, mine 2x HD800 som er blevet solgt.
truebuie|

Brugeravatar

Indlægaf Peter Jensen » 27. sep 2019, 21:44

Fair nok, som sagt er den heller ikke til salg ;-)

Hvis en hurtig sammenligning med TH900 gir mening siger du bare til.

Peter Jensen

Indlægaf truebuie| » 19. okt 2019, 19:09

Så har jeg vist endeligt fundet frem til noget spændende. AKG K371 er nok hvad jeg ender på. Har fået noget tid med et par i dag, og det lyder nærmest som en HD600 med sub-bass. What... Og så er de selvfølgelig comfy som bare pokker rulle2
Så når der er lidt moneter, som ligger og brænder igen, så er det nok sådan et par ruller1
truebuie|

Brugeravatar

Tilbage til Hovedtelefoner