Monoprice M300



Monoprice M300

Indlægaf truebuie| » 2. okt 2019, 14:37

Jeg sad for noget tid siden, og surfede rundt på Monoprice.uk, som man nu gør, og faldt over deres M300. Så prisen, og tænkte at, det var alt for billigt til at, jeg kunne lade dem ligge ruller1

Vil først og fremmest lige nævne at, Kristian allerede har en tråd på dem, men synes ikke jeg ville overfylde hans tråd.
viewtopic.php?f=11&t=6845

Lad og tage noget indpakning og komfort først thumbs

Indpakning er egentligt meget flot. Fed kasse de kommer i. Fint er de vist frem i kassen. Kablet er godt klemt ned og kassen til dem er ikke just brugbar.
Man kan jo ikke engang bruge kassen til dem. De passer vitterligt ikke der i ruller1 Kommer ikke til at bruge kassen alligevel, men for pokker da.
Billede

Der følger 4 par tips med. I min optik: Storx2, større og størst. Alt alt for store til mine ører.
Kablet er vist det samme som mine gamle M1060'er havde, hvis jeg ikke husker helt forkert. Ikke just et kabel jeg ville bruge til iems/iehs, whatever man nu vil kalde de her. Det er stift, snor sig forfærdeligt og så er der mikrofoni for alle pengene. Skyndte mig og skfitede til et andet mere brugbart kabel...
Så er der de der earhooks og dem til inde i øret. Umiddelbart fungerer de fint. Kan ikke helt lure hvordan dem i øret skal side, men earhooks fungerer. De er lidt stor til mine ører, men det er nok mere et mig-problem.

Komfort er lidt spøjst på dem. Med de rigtige tips, China spinfits i mit tilfælde, og et ordenligt kabel, så er de umiddelbart ganske fornuftige. Har haft dem på nogle timer ad gangen, og når jeg tager dem af er mine ører lidt møre, men mens de sidder der, er der absolut intet.
Billede

Har lidt blandede følelser omkring dem..
Første gang jeg smider dem i, tænker jeg ikke waow eller noget. Første tanke var HE4xx. Lyder godt op ad dem. Noget musik får lov at spille, og lige plusdelig går det op for mig at, det er en iem/ieh jeg hører på. Slog mig at de lød meget som en hovedtelefon.

Så en open-back planar iem, der lyder som en hovedtelefon. Det lyder da spændende, hva rulle2

Lad og tage lidt indtryk pĂĄ selve lyd signaturen sĂĄ.

De er ikke super bassy eller super tinny i diskanten. Umiddelbart vil kalde dem neutral til u-shape.
Der er nok bass til at det er sjovt, men ikke subbass som virkelig slår til. De triller ret så hurtigt af efter ~100hz. Lækker punchy bass. Planar bass.

Føler mids er lidt et hit or miss med dem her. Endten sidder det i skabet, eller også er de så langt væk at, det næsten kan være lige meget :? Kvindelige vokaler har siddet i skabet indtil videre, dog er det de mandlige vokaler som er lidt finicky. Dybe vokaler lyder ganske fornuftigt. Lettere lyse vokaler er også fine, men det ind i mellem er noget underligt noget. Det lyder som om de har et lagen henover mikrofonen. Specielt bandet Sabaton døjer med det lagen der.

Diskanten er passiv aggresiv? Den gemmer sig lidt indtil den så virkelig slå til. Den er ikke sibilant. Har kun oplevet en enkelt note, som har været lige grov nok. Den kom så også fra Minnie Ripertons Lovin' you. Så den er godtaget som IKKE sibilant ruller1 Diskanten hiver langt de fleste detaljer frem, dog sammenlignet med fx. HD600, så misser den altså noget. Dog synes jeg stadig det er fint til prisen.

Soundstage. Yes. De er super brede. Super fedt at have en portable iem/ieh som kan det. Imaging ligger lige bagved. Det er ikke 100% præcis, men nok 99,3% præcis. Begge dele gør de super godt rulle2

De kan godt have problemer med sange, hvor der foregår meget, dog er de superb til melodisk musik. Blev helt forbavset da, jeg hørte Pisces af Jinjer. Den skifter mellem rene vokaler og scream. De rene vokaler kommer smukt frem. Guitar, trommer og bass spilles smukt i baggrunden, men så snart det sættes et gear op, så døjer de lidt med at separere det.


SĂĄ alt i alt en fed iem/ieh til pengene. Der er problemer med dem, men til prisen er jeg nu stadig godt tilfreds thumbs StĂĄr gerne bag en anbefaling pĂĄ de banditter her ruller1
Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster