Meze 99 Classics



Meze 99 Classics

Indlægaf Krellef » 13. okt 2019, 11:13

Meze Headphones blev grundlagt i 2011 af Antonio Meze, og har siden skiftet navn til Meze Audio.

Meze 99 Classics blev til via en IndieGoGo-fundraiser, som ifølge en Youtuber (jeg husker ikke lige hvilken) rejste ca. det dobbelte af det ønskede beløb.

Lad os få lidt specifikationer på bordet:

Transducer size: 40mm
Frequency response: 15Hz - 25KHz
Sensitivity: 103dB at 1KHz, 1mW
Impedance: 32 Ohm
Rated input power: 30mW
Maximum input power: 50mW
Detachable Kevlar OFC cable
Plug: 3.5mm gold plated
Weight: 260 gr (9.2 ounces) without cables
Ear-cups: walnut wood

Samt en frekvenskurve:

99-product-frequency-small.png
99-product-frequency-small.png (15.54 KiB) Vist 1310 gange


Jeg købte mine 99'ere af Sweppesfetterlein efter at være blevet rådet til at kigge efter et par closed backs, som bedre ville kunne opfylde mit ønske om noget mere lowend.

(Ja, snedigt af ham at råde mig til at købe et produkt han selv havde til salg, men nok om det musik13 )

Det korte af det lange er, at jeg ikke fortryder det.

For det første er de - synes jeg - urimeligt flotte at se på:

99CL-WS-main_1024x1024_368cbd8a-d21c-4a6b-90ea-ea2be7894acf_1024x1024.jpg
99CL-WS-main_1024x1024_368cbd8a-d21c-4a6b-90ea-ea2be7894acf_1024x1024.jpg (42.53 KiB) Vist 1310 gange


De er virkeligt lækkert byggede, og jeg synes de fortjener al den ros, de har fået rundt omkring.

De kommer i en kasse, som er flot illustreret, og som åbner som en bog. Inden i er der en semi-hard case, hvori hovedtelefonerne og tilbehøret ligger - rigtigt fin præsentation. Kablerne og 6.3mm- samt fly-adapteren kommer i en lille cylindrisk beholder af stof, som er lukket med en lynlås.

Der fulgte 2 sæt puder med - standardpuderne, samt nogle med en større indvendig diameter. Jeg startede ud med at bruge 99'erne med de større puder, da det var dem der var monteret ved modtagelse. men jeg skiftede over til de mindre og synes bedre om lyden med dem på, så mine indtryk er skrevet ud fra, at de mindre puder er brugt.
De mindre puder gav en mere stram lowend, samt lidt mere diskant - perfekt!

Umiddelbart fandt jeg dem en kende mørke - hverken "meget" eller "en del', men blot "a smidgen", som man siger på engelsk. Jeg vænnede mig dog hurtigt til lyden, og er nu kommet til at holde meget af deres livlige og sjove lyd.

Jeg finder dem gode til alt musik, men det af det i min playlist som har fokus på lowend-området finder jeg allersjovest at lytte til. De kan om nogen hovedtelefoner beskrives som "punchy". Dermed ikke sagt at de ikke er gode til diskant, for det klarer de også til UG - som beskrevet før, finder jeg at de fungerer til al musik, lige fra klassisk til Gopnik McBlyat (Russian Hardbass).

De isolerer lyd rigtig godt, og er yderst behagelige at have på.

10/10 would listen again thumbs
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster