Thieaudio Phantom, TourtrÄd



Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Claus-DK » 6. dec 2019, 22:15

Thieaudio_Phantom_headpones_1_1024x1024.jpg
Thieaudio_Phantom_headpones_1_1024x1024.jpg (74.3 KiB) Vist 9650 gange


Jeg har valgt at deltage i denne tour, det var lidt prisen for at kunne nasse mig til denne hovedtelefon..
Jeg vil lave det i 2 dele, dette vil vÊre det overordnende type, pris, hvad man fÄr med i kassen og andre ting som ikke lige har noget med selve lyden at gÞre.

Det er en budget planar/Othodynamisk hovedtelefon, de koster lige knap 3000 hvis man regner gebyr og moms ind i det, sÄ ikke helt billige planar, men stadig langt fra de store drenge, der jo koster lidt mere end en lille brugt bil.

Designet er meget tÊt pÄ Beyer DynamicŽs design, der er lidt andre gafler og de sidder ikke fast pÄ hovedbÞjlen pÄ helt samme mÄde, vidste jeg ikke bedre kunne jeg godt narres til at tro de var fra Beyer, det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg synes om, men jeg ved at det er et godt, komfortabelt og brugbart design og et eller andet sted behÞver man ikke opfinde den dybe tallerken hvergang man formgiver en hovedtelefon.

De kommer i en god solid pap-ĂŠske og inde i den er der en transportkasse, en god og stiv version, som er lidt formet efter det der er indeni.
Der er to sÊt puder med der sÄ vidt jeg kan se og mÊrke er ens, man kunne have Þnsket sig et par pleather og et sÊt velour, sÄ ville det give to signaturer at vÊlge imellem nÄr man lyttede, men det er to sÊt velour pads, som er dejligt blÞde og behagelige.

Udover puder og transportkasse, er der 2 kabler med, et flot flettet med 2,5 mm jack, som er balanceret og et lidt for normalt kabel med 3,5 mm jack.
Der er to adaptere med ogsÄ fra 2,5 mm til 3,5 og et 2,5 mm til 4,4 mm, det er ikke sÄdan en klods der giver et brÊkjern til at smadre indgangene pÄ diverse afspillere, forstÊrkere og hvor man ellers propper sit stik i henne, de er begge af typen med en lille stump kabel.
adapter 4,4 mm.jpg
adapter 4,4 mm.jpg (153.24 KiB) Vist 9650 gange


SÄ efter min bedste overbevisning er tilbehÞret og mÊngden af det mere end godkendt, om man sÄ fÄr brug for det er jo lidt op til hvad udstyr man har liggende.

Komforten er god, de er som alle planar bÞffer lidt tunge at sidde med lige under 500 gram, sÄ sidder man og headbanger vil de falde af hovedet, de virker dog til at vÊre bygget til at kunne holde til det.

Som man nok kan regne ud er der mulighed for at skifte kabel, det blev nok afslÞret da jeg skrev der var 2 kabler med, oppe ved kopperne er de med 2 polet 2,5 mm jack, hvilket gjorde at jeg ikke kunne bruge det balancerede kabel jeg har fÄet lavet til mine OLLOer, sÄ nÄr jeg kommer til lyden vil det vÊre almindeligt drevet.

I det store hele virker det til at vĂŠre en velbygget og pĂŠn hovedtelefon, som er bygget til at holde.

Jeg vil i nÊste indlÊg spÊnde dem for forskellige DAC/amps, min telefon alene, min Shanlin M0 alene, sÄ det bliver sikkert en ret lang udredning der kommer i nÊste indlÊg, jeg kan afslÞre her at de er meget lette at trÊkke, man fÄr stÞrre glÊde med en stÞrre forstÊrker, men de kan levere et passende hÞjt lydtryk fra min One plus 5T.

Som kilde vil jeg benytte Shanlin M0 med en IKKO zerda derfra videre optisk ind i en S6Pro og min Myst 1866 port, jeg vil ogsÄ prÞve fra min telefon, dels direkte og dels med Zerdaen som DAC/Amp.

SÄ er vi ved at vÊre varmet op til at hÞrer om lyden og forestillingen begynder, nÄr min M0 er opladt, havde ellers sat den til at lade, men det kan den Äbenbart ikke nÄr den er sat til USBkilde dims funktionen, sÄ lÊrte jeg da lige det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Claus-DK » 6. dec 2019, 23:11

Shanlin-->Zerda-->optisk-->Myst--> Phantom
Sang "Angie" med the Rolling stones.

Det er lige fÞr jeg fÄr tÄrer i Þjnene, alt er bare pÄ plads, guitaren og den der specielle mÄde Keith Richards bevÊger HÞjre hÄnd hen over strengene pÄ er sÄ lÊkkert, strygerene er smukke og med varme og glÞd. de smÄ juhu rÄd i baggrunden er nemme at hÞrer og gÞr mig af en eller anden grund altid glad.
Mich Žs stemme er som altid helt vidunderlig og fyldt med smerte og lÊngsel, det her er et kanon sted at starte, det er sÄ heller ikke et vildt svÊrt nummer at gengive, men for at fÄ det til at lyde sÊrligt godt skal der godt grej til..

"Girlfriend in a coma" med The Smiths
MorreseyŽs stemme kan godt vÊre lidt tricky at fÄ til at lyde som jeg godt kan lide, men det gÄr over stok og sten, som Angie er det heller ikke et vildt svÊrt nummer at spille, der er dog godt med detaljer man kan sidde og lytte til og det er let at stille skarpt/sÊtte spot pÄ de enkelte elementer i musikken, sÄdan noget kan jeg godt lide.

"Slowtrain to dawn" med The The
SÄ hÊver vi indsatsen lidt, ikke et svÊrt nummer, men bestemt heller ikke let, der sker rigtigt mange ting rundt omkring i denne sang, som er de duet og en af mine favoritnumre pÄ albummet, den der nÊste "sporty spice" kvinde stemme (det var hende i Spice girls der kunne synge) gÄr super godt igennem og med Matt Johnson lidt whiskey hÊse stemme gÄr det hele op i en hÞjere enhed, det er sÄdan et nummer hvor der med nogle hovedtelefoner bare sker alt for meget til at de kan fÞlge med, men ikke i det her setiup, det er sjÊldent hÞrt bedre.

"No need to argue" med The Cranberries.
Det er et skÞnt nummer med et kirkeorgel der gÄr rigtigt dybt, krydret med en meget sagte akustisk guitar som godt kan tage lidt tid at fange og fokusere pÄ, der var den, det er som regel en jeg ruger til inears, den er tit yderst svÊr at fange i et par fullsize bÞffer og de her er ingen undtagelse, der skal skrues lidt mere op end jeg bryder mig om for at jeg kan holde fast i den, sÄ ikke sÄdan helt 200% godkendt her..Det er stadig et skÞnt nummer og lyder godt, men jeg ville gerne have det lidt skarpere prÊsenteret.
Som skrevet er det sÄ meget lettere med inears og jeg har endnu det fÞrste sÊt fullsize tilgode der kan hamle op med inears pÄ lige prÊcis det nummer..

Nui det Êder noget strÞm pÄ MOen det her, den er helt brandvarm og flad for strÞm pÄ under en time....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Claus-DK » 6. dec 2019, 23:35

Vi fortsĂŠtter festen
One plus -->zerda-->Optisk-->Myst-->Phantom
Nu er vi sÄ ude i hÞjeste kvalitet pÄ telmores musik, de skriver det er MP3 320, men er ikke helt overbevist om at det er sandt nogle numre lyder lidt som om de halter..

"Rocketman" med Elton John
Et af mine favorit numre med Sir Elton John.
Ved Elton er det vigtigt at lytte efter stemmen og budskabet og se om man fÄr den rigtige fornemmelse i kroppen med de forskellige sange og Rocketman efterlader mig sÄdan lidt trist og modlÞs, helt som det skal vÊre, jeg har aldrig rigtigt fundet ud af om han er glad for at tage afsted eller gerne vil blive hjemme, jeg vÊlger det fÞrste som udgangspunkt, i filmen om Elton synes jeg den bliver prÊsenteret i en helt perfekt sammenhÊng, en mand totalt vÊk pÄ stoffer og pÄ vej ned pÄ bunden af en svÞmmepÞl mod sin sikre druknedÞd, det gÄr dog ikke sÄ galt, men det er en helt anden vinkel end en astronaut der skal afsted og et noget andet budskab, specielt high as a kite, fÄr en noget anden betydning her.
SÄ den skifter jeg lige til nu, den er her sunget af Taron Egerton og i en noget anden opsÊtning, jeg sidder med prÊcis den samme fornemmelse i kroppen som i filmen, opgivende, ensom og ligeglad med verden, pÄ en eller anden mÄde kan jeg bedre lide den her version, dels er der et langt stÞrre orkester og Taron forsÞger ikke at lyde som Elton, det er helt kanon.

SĂ„ tager vi den lige med Kate Bush fra albummet Two rooms
Det er sÄ den version jeg synes er den bedste, jeg elsker det stemningsskift der er fra den lidt triste start til den fest der er i omkvÊdet og sÄ over i en eftertÊnksom stemning i andet vers, hvorefter festen starter igen med omkvÊdet, det er sÄ skÞnt nÄr musik kan styre ens fÞlelser pÄ den mÄde, fÞrst sende en ned i kÊlderen og sÄ flÄ mig op i himlen, sende mig i tÊnkeboks og sÄ til fest igen, ingen er bedre til det job end Kate Bush, desvÊrre bliver jeg nÊrmest udmattet nÄr jeg lytter til hende i lÊngere perioder..

Som helhed lider det ikke sÄ meget under at jeg er skiftet til muskstreaming i stedet for flacfiler pÄ en lokal afspiller, man kan ligesom mÊrke at hovedtelefonerne ikke fÄr lov til at yde alt det de kan (og vil), ikke at det lyder skidt pÄ nogen mÄde, men de vil gerne mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Mataugust » 7. dec 2019, 17:22

Claus-DK skrev:Shanlin-->Zerda-->optisk-->Myst--> Phantom

"Slowtrain to dawn" med The The
SÄ hÊver vi indsatsen lidt, ikke et svÊrt nummer, men bestemt heller ikke let, der sker rigtigt mange ting rundt omkring i denne sang, som er de duet og en af mine favoritnumre pÄ albummet, den der nÊste "sporty spice" kvinde stemme (det var hende i Spice girls der kunne synge) gÄr super godt igennem og med Matt Johnson lidt whiskey hÊse stemme gÄr det hele op i en hÞjere enhed, det er sÄdan et nummer hvor der med nogle hovedtelefoner bare sker alt for meget til at de kan fÞlge med, men ikke i det her setiup, det er sjÊldent hÞrt bedre.
Nui det Êder noget strÞm pÄ MOen det her, den er helt brandvarm og flad for strÞm pÄ under en time....


Det er en duet med Neneh Cherry.
"Infected" var ogsÄ en fantastisk musikvideo, og Slow train do dawn er en af de fÄ, der kan ses pÄ youtube.



Ville nogle gange Ăžnske jeg havde holdt fast i den vhs jeg havde engang.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Claus-DK » 7. dec 2019, 18:35

NÄ sÄ det er Neneh Cherry, men hun lyder stadig lidt som sporty spice, Infected er et af de album jeg har haft pÄ bÄde vinyl og CD.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Claus-DK » 7. dec 2019, 22:37

Shanlin MO-->IKKO Zerda-->optisk-->Aune s6pro-->Phantom

Har kort prÞvet at kÞre direkte fra M0, men det var en lidt kedelig oplevelse, den kunne spille rigeligt hÞjt, stod kun pÄ cirka 45% men der manglede liv og glÊde over lyden, mÄ prÞve med en forstÊrker og M0 senere og se hvad der sker.

NÄ jeg er jo sÄ skiftet til S6Pro og for at gÞre spille banen sÄ lige som muligt har jeg trukket lyden optisk ind.

Sidder og lytter til lidt Stones, sÄdan til en forandring, sÄdan bare for at varme op..

Det virker som om der er mere kontrol end med Mysten, det skulle der ogsÄ gerne vÊre med en 240 volts ting i forhold til en pÄ batteri, til gengÊld synes jeg at Mysten vinder en smule pÄ dens antikke DACchip, hvor meget det sÄ end smerter mig at skrive, de der ladder DACs kan et eller andet som de moderne typer bare ikke kan..

Jeg synes stadig det er en kanon hovedtelefon, jeg har set og lÊst lidt om den og at man skal modde den, fjerne grillen pÄ bagsiden og klippe puderne i smadder for at opnÄ mere luft og liv i lyden, men det skal jeg nu ikke ud i..
MĂ„ske vil det give lidt mere luft og sprĂŠl i diskanten, for det er lidt der de har et lille svagt punkt, er man Grado eller beyer diskant fan, levere de her ikke varen, for vi andre der ikke bryder os om issyle i Ăžrerne synes jeg de gĂžr det rigtigt godt.

Jeg synes de har en dejlig naturlig lyd, en jeg ikke bliver trÊt i roen af og det er altid en fordel, men som inear mand sveder jeg mine Þrer og har en fugtig pande, sÄdan nogle Þrervarmere er ikke sÄ fede i en lun stue, men det er sÄdan lidt et generelt problem jeg har med fullsize bÞffer.

Jeg tror jeg skal vente til i morgen med at skrive, kan mÊrke hovedet ikke rigtigt vil i dag, resten af huset ligger og er syge, sÄ mÄske er jeg ogsÄ ved at blive det og sÄ kan man ikke skrive ordentligt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Claus-DK » 9. dec 2019, 23:58

Min finske makker spurgte ind til hvordan de lĂžs i forhold til Verum 1.
Det er meget hurtigt overstÄet Phantom har meget bedre bas, og er en mÞrkere i signaturen.
Verum 1 har en bedre treble extension

SÄ var det jeg kom til at tÊnke over at der er rigtigt mange der modder de her hovedtelefoner og lige pludselig sad jeg med dÊkslerne i hÄnden og kiggede indenfor til der hvor magien sker, derinde SAD der to skumskiver pÄ bagsiden af driverne, pÄ en eller anden mÄde er de forsvundet nu, sÄdan gÄr det nogen gange..

Det har lÞftet energien i de hÞje toner og der er kommet mere sprÊl og liv i dem nu, jeg synes ligesom de fleste andre at det er bedre sÄdan.

Jeg har skruet dÊkslerne pÄ igen og vil ikke pille mere inde i dem, men jeg putter ikke de skiver tilbage pÄ driverne fÞr touren, det giver simpelthen ingen mening at gÄ imod hvad de andre siger er bedre, for jeg har den samme mening og at gÞre dem mere kedelige virker lidt som at snyde pÄ den dÄrlige mÄde..

SÄ det er en meget lidt modificeret hovedtelefon der kommer pÄ tour.

SÄdan noget sker nogen gange for mig nÄr jeg sidder alene og keder mig lidt og trÊnger til at tÊnke pÄ andet end vores afsluttende projekt i skolen, efter at have skrevet 10 sider om f*****g krydsfiner og rockwool, trÊnger man til at fÄ blÊst hjernen ren, sÄ musikken er Ramstein "Feurfrei" det er nu dejligt med lidt massage af trommehinderne..
Man kan ogsÄ rigtigt mÊrke energien i musikken, n hvor de har fÄet lidt mere liv i toppen, det var ligesom om jeg fÞrst lagde mÊrke til at det manglede da jeg sad og sammenlignede med Verum 1..

Jeg er kommet til at sÊlge min demo S6Pro i dag, jeg er Äbenbart lidt "uheldig" med flere ting i dag, til gengÊld har jeg installeret Musicbee pÄ min laptop og smidt mit SDkort i, sÄ jeg kan undgÄ at koge min Shanlin.
Jeg kÞrer derfor USB ind i min Myst og det spiller fint, der er mÄske forskel pÄ USB og optisk, men det er lidt for bÞvlet at teste og jeg orker det ikke, og det er heller ikke det trÄden skal handle om..

Richar Marxx "right here waiting" vi laver lige et lidt brat og voldsomt genreskift, til noget tÞsepop fra slut80erne, sÄdan for at hÞre hvordan det lyder og der er en dejlig prÊsentation af stemmen og klaveret, det var et ret stort hit dengang jeg var ung og spÊndstig og det er stadig et godt nummer, man skal bare nÞjes med at hÞre det en gang imellem.

Robert Palmer "Mercy mercy me" en af de svÊreste sange at synge med pÄ, selvom man kender teksten skal man vÊre vaks for at kunne nÄ det, her kan man virkelig mÊrke der er kommet mere liv i diskanten, og det er bedre sÄdan.
Det ender med at jeg bliver helt glad ved de her hovedtelefoner og sÄ skal de snart videre til truiblue, har aftalt med ham at jeg sender den 18 sÄ de ligger klar nÄr han kommer hjem til os i julen..
Jeg nyder alt det lid og glÊde der er i sangen og der sker bare sÄ mange ting i det nummer og synes det bliver prÊsenteret pÄ en god og spiselig facon.

Nok for i aften..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Claus-DK » 22. dec 2019, 17:35

SÄ gik der lidt ged i det meste, min svigerfar dÞde i sidste uge, sÄ jeg har ikke rigtigt fÄet lavet ret meget andet end at passe skolen og huset mens min kone har vÊret oppe hos sin mor..

En afsluttende bemĂŠrkning herfra er at det er en fin hovedtelefon, som krĂŠver en fornuftig forstĂŠrker for at komme op og ringe..
Jeg er spÊndt pÄ hvad andre pÄ touren mener om dem.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 22. dec 2019, 17:54

Kondolere og hÄber han mÄ hvile i fred...

Hvis det er muligt vil jeg gerne et par pladser ned pÄ listen da jeg fÄr meget travlt i midten af januar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf truebuie| » 29. dec 2019, 23:25

SĂ„ har de vĂŠret forbi en kort periode, og umiddelbart virker de foruniftige, dog med visse mangler efter mit hovede.

Synes jeg vil starte med byggekvaliteten pÄ dem. Blev helt glad da jeg sÄ dem og tog dem op fÞrste gang. FÞltes fantastiske i hÊnderne. Bygget i retning af en beyer, sÄ helt dumt kan det jo ikke vÊre ruller1 Dog er de lidt halv tunge. Ikke sÄdan ubehagelig tunge, men du skal i hvert fald ikke headbange alt for voldsomt med dem pÄ.
2.5mm kablet er meget lÊkkert. Nok en af de bedste stock kabler jeg har set indtil videre, plus der er nogle flotte adaptere med. 10/10 pÄ den front thumbs

SĂ„ er det ude af verden. Videre til lyd.

Jeg tager dem pÄ og tÊnker at, de umiddelbart er ligesom de fleste andre planars, jeg har haft mellem fingrene. Slammy bass og knap sÄ meget sparkle. Jeg er personligt ikke just glad for den signatur, og det er nok ogsÄ derfor der ikke har vÊret en planar i min samling i lÊngere tid af gangen.

De fÄr dog lige noget ekstra tid inden den endelige dom falder ruller1
Der gÄr en aftens tid med lidt af hvert slags musik. Hen ad aften lukker de lidt op med hvad angÄrl hÞj mellemtone/diskant. De er stadig noget mÞrke, men nu er det noget jeg kan arbejde med.

Alt der hedder low-end er sku ganske fornuftigt i dem, dog det meste af mit musik er ikke super bass heavy, sÄ det er mÄske knap sÄ stort et plus i sidste ende ruller1 De fungerede super til Hardstyle/Techno, dog som sagt, sÄ hÞrer jeg ikke vanvittigt meget af de genre.

Elsker en bĂžf hvor mellemtone er helt fremme i sĂŠdet, og her leverer de bare ikke helt. F.eks. bandet Amon Amarth forsvinder vokalerne lidt. Det er halv dybe vokaler, og synes det kan vĂŠre lidt svĂŠrt til tider at skelne dem fra low-enden.
Noget med lidt lysere vokaler: Avatar har en blanding af dybe growls/screams, samt "normale" mandlige toner, altsÄ ikke vildt dybe eller vildt lyse ruller1 Synes der mangler noget. Vokaler gemmer sig lidt for meget efter mit hovede, men sÄdan har det vÊret med rigtig mange planars efter min mening, sÄ det er som sÄdan ikke blot en "mangel" hos denne.

Diskanten er umiddelbart fornuftig. De er ikke super luftige eller noget, men diskanten trÊder frem hvis der er brug for det. Jeg ville gerne have at der var mere, men sÄdan er vi vel sÄ forskellige ruller1 Det hÊnger igen sammen med at jeg ikke er sÄdan super glad for de fleste planars; AltsÄ den noget lush signatur med diskant/mellemtone trukket lidt tilbage.

De er rigeligt brede efter min mening. Man fÄr en fed fornemmelse af stÞrrelse i musikken med dem. Imaging fÞlger fint efter, og er ogsÄ ganske fornuftig thumbs Man kan relativt nemt udpeje hvor en lyd kommer fra.

Overall sÄ er det er fint detaljeret bÞf med en varm signatur. Ikke helt min kop te, men hvis man er til den slags sÄ er det fin bÞf til prisen thumbs

Beklager det lidt korte review, men havde simpelhent ikke nok tid til at kĂžre dem 100% igennem rulle4
Fik ikke engang brugt det XLR kabel jeg lavede til dem ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Steffench » 6. jan 2020, 22:07

SÄ blev det min tur til at have besÞg af Phantom'en. Jeg har desvÊre ikke haft helt sÄ meget tid til at lytte til dem som jeg havde hÄbet, grundet jul og nytÄr, samt et glemt kabel musik10 ( 2.5mm er ikke ligefrem til at stÞve frem hvis ikke man har dem i forvejen, og glemte desvÊre kablet hjemme, mens jeg havde hovedtelefonen med mig musik11 . Det er det der kan ske )

Byggekvalitet & Komfort:
De er bygget godt, pÄ grÊnsen til perfekt. Jeg har ihÊrdigt forsÞgt finde noget at klage over i forhold til byggekvaliteten, og selv efter adskillige forsÞg, har det endnu ikke lykkedes mig at skÊre mine fingre pÄ de " skarpe " metal kanter pÄ siderne. Øv! Intet at klage over. Skulle man tage pessimist brillerne pÄ og klage bare for at klage, ser headbanded ikke ud til at kunne skiftes og da det er "pleather" tvivler jeg pÄ det er i flot stand om 10-15 Är. 9.5 / 10.
I forhold til komfort sidder de rigtig behageligt pÄ hovedet, men puderne kunne godt vÊre et par mm tykkere, da jeg ofte fÞler Þreflippen rammer mod driveren, som heldigvis er polstret enormt blÞdt. NÄr det sÄ er sagt bliver mine Þre mere trykket sammen hÞjset nÞdvendigt, hvilket ikke er noget jeg leder efter i en over-ear hovedtelefon.

Lyd:
Det er hands down den bedste " pop hovedtelefon " jeg nogensinde har prÞvet. ALDRIG har popmusik lydt sÄ godt, hvad de konkret gÞr rigtigt er svÊrt at pinpointe. Bassen er den helt rigtige ratio mellem kvalitet og kvantitet. Der er bas nok, men den er "stram og prÊcis", ingen tvivl om det er en planar. Highs er lidt en mixed bag, jeg synes til tider jeg kunne Þnske mere, men mÊngden er bare spot on til pop samt diverse elektroniske genre.
Jeg har efterhÄnden hÞrt pÄ en del grej, men jeg har endnu ikke oplevet noget der kan fÄ skubbet popmusik afsted pÄ samme mÄde som disse. Et godt eksempel pÄ et nummer som virkelig sidder lige i skabet, kunne vÊre " Can't Hold Us - Mackelmore & Ryan Lewis ". Fra sangens start bliver man vÊltet bagover med soundstage og separation i verdensklasse hvorefter den fyldige og "stramme" bas sÄ smÄt slÄr sig lÞs. GÄr man i den anden boldgade, bliver " Someone You Loved - Lewis Capaldi " ogsÄ leveret med perfektion, af den tildels mÞrke signatur. Signaturen gÞr at sangen bliver varm og helt tÊt pÄ, hvilket virkelig fÄr budskabet igennem.

Disclaimer, jeg er udprÊget "metalhead". Tager vi metal brillerne pÄ, et kort Þjeblik er det dog ikke helt dem samme begejstring. Her fÞler jeg lidt jeg bliver mÞdt med typisk " planar lyd ". En smule mÞrk, lidt kedelig i den hÞje ende samt pÄ grÊnsen til "flad". Booooorriiiiinnng. NÄr det sÄ er sagt, vil jeg gentage " typisk planar lyd". Her er fart pÄ, det er ikke en stor tung driver som skal flyttes. Nogen vil mÄske rulle med Þjnene, men vÊrsgo. De er som en hver anden planar, utroligt hurtige i lyden, separationen er lige som den skal vÊre hvilket virkelig sÊtter liv i det hurtige fingrespil pÄ guitaren, eller dobbelt-pedalen. Jeg er sÊrligt overrasket over dens performance i " Deconstruction ", som vanligvis er min " benchmark " for hvor meget lyd der kan vÊre igang pÄ samme tid, uden og blive til larm ( giv det et forsÞg, men hold fast og lyt godt efter https://open.spotify.com/track/6CSo5iUx ... v3-OlN0RQQ ).

Jeg er en smule splittet med lyden, i den ene lejer smadre den konkurrencen. Jeg har intet der kan give mig samme oplevelse med popmuisik som disse, og det er med omtrent 15 full-size kander pÄ lager i forskellige prisklasser og udstÞbninger. Det er lidt som at blande en DT 770 med et par STAX. PÄ den anden side lytter jeg mest til metal, hvor jeg er langt fra blown away med disse. Lad jer ikke nare, de spiller fantastisk godt - ogsÄ metalmusik, men der er bare andet grej som gÞr det bedre til en billigere pris.

Kan der koges mere suppe pÄ dem? JA! Smid en genre du normalt ikke lytter til efter dem, og bliv overrasket. Dem her kan noget, det kan de altsÄ bare 4musik . NÄr det sÄ er sagt mÄ luftguitaren blive hjemme, for den passer ikke ind her.
Steffench

 
IndlĂŠg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf edge » 3. feb 2020, 20:46

Min tur til at Lytte til disse. De er lÊkre i bÄde metal og trÊ, puder kunne som tidligere sagt godt bruge et par millimeter mere i tykkelsen, de er lidt for flade i det. MÄske er mit hoved for stort til bÞjlen, for de kravler ned for mig, der kunne jeg godt bruge at den var lidt mere stram i justeringen af kopper.

Lyden, ja den fejler altsÄ ikke noget i mine Þre. Kontant bas, fremme i skoene mellemtone og sprÞd diskant.

PÄ Mohsen Yeganeh - Behet Ghol Midam (Persisk Pop) tindre den akustisk Guitar som man har hovedet helt inde i kroppen pÄ Guitaren, det er altsÄ fedt.
https://youtu.be/4lnCLiHJ-JE

Vivaldi - Oboe Concerto in D Minor RV454 Man kan hÞre alt, ventiler, Folk der trÊkker vejret. Syntes ikke det er sÄ tydeligt med mine Dynamiske hovedtelefoner.

Black Sabbath - Headless Cross, Nightwing Fed vokal af Tony Martin, det rykker for godt her, mÄske fordi enheder er sÄ hurtige, det bliver ihvertfald aldrig mudret/trÊls at hÞre pÄ.

Kabel er ogsÄ et fint et, og dejligt der kan "rulles" kabler, da det kan skiftes. Stik i kopper er gedigne og forgyldte.

Hvad jeg sÄ syntes, nu har jeg kun Takstar HF580 og sammenligne med, men er de sÄ merprisen vÊrd? Teknisk, mjae jo de er mÄske lige et step op, men bygge Kvalitet er helt klart bedre end Takstar og sÄ fÄr man osse en lÊkker case med til pengene. thumbs
Husk! det er musikken der bĂŠrer det!
Kander: Audio Technica ATH-AD700X - AKG Q701 - Beyerdynamic T70 - Beyerdynamic DT 990 PRO - Hoved-grej No1 - (Vintage) Pioneer Monitor 10. Grej: S.M.S.L AD18.
edge

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 64
Tilmeldt: 14. jul 2011, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 10. feb 2020, 22:53

Billede
Billede
Billede
Billede

SÄ kom der kraftedme en planar pÄ bordet med potentiale. De medfÞdte puder finder jeg dog nÊrmest latterlige. Ingen dybde i puderne, som resultere i at jeg ligefrem kan mÊrke at de ikke slutter tÊt mod hovedet. Dog er lyden okay pÄ trods af dette. God bass, gode highs. Lidt mere fremtrÊdende mids end jeg synes der bÞr vÊre i en hovedtelefon. Men det er vidst det alle andre kalder neutralt ;-)

Jeg prÞvede med et par 10cm lÊder puder! Nu slutter de tÊt. FÞles rare pÄ hovedet. Det gav plus i comfort, plus i bass, men minus i diskanten. Den trak sig lidt fra billedet. SÄ lÊder kom af igen. Jeg har et par puder fuldstÊndigt lig disse, dog i velour pÄ fladen mod Þret. PrÞver lige at smide dem pÄ en af de kommende aftenener.

Men som Emil siger, sÄ er det et lÊkkert Beyerish build. Jeg kan virkegod godt lide headband og gafler pÄ den mÄde. Hovedtelefonen vejer heller ikke nÊvnevÊrdigt meget sammenlignet med min anden Planar HE-400. Dog er stock pads altsÄ ifÞlge min mening intet at rÄbe hurra for. Jeg kan mÊrke Þrene rÞre stoffet og driver pladen inde i puderne og jeg kan hÞre de ikke slutter tÊt, fordi hvis jeg giver dem et let tryk med en pegefinger fra begge sider, forbedre det lydbilledet markant.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 18. feb 2020, 21:58

Billede
Billede

Puderne som Thieaudio ikke vidste deres hovedtelefon manglede!

Komforten er MEGET bedre. Bassen er mere tilstedevÊrende. Highs lider ikke sÄ meget som med lÊder puderne jeg prÞvede. Alt i alt en temmelig awesome forbedring af disse fantastiske hovedtelefoner.

Jeg er fan!

Sidder blandt andet og hĂžrer Soren Andersen - City of Angels.
TH-600 skÊrer det her nummer ud noget mere kontant. Men pÄ Thieaudio lyder guitaren blÞd som smÞr og bevÊger sig mere ned i midten af billedet end pÄ TH-600. Det har sin charme. Jeg er stadig mest til mine TH-600 til trÄd, men jeg er fan af Phantom - helt sikkert.


SÄ lod jeg mig inspirere af Ibsen's trÄd om diamantbelagte in-ears, og jeg har derfor begivet mig ud i Superstition af Stevie Wonder. Fantastisk nummer. Her brillere Thieaudio over Fostex ved at vÊre mere neutral(ja, neutral af en planar, rolig nu).


Dem bliver jeg sgu lidt ked af at skal af med igen :-)

Edit:
De er ogsĂ„ VÆÆÆSENTLIG flinkere ved "dĂ„rlige recordings" som en del af det Boogie Woogie jeg er begyndt at hĂžrer i ny og nĂŠ
Fostex slagter recordings som denne. Der skal jeg normalvis ud og have fat i HE-400.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf CHIbsen » 25. feb 2020, 22:03

Meldinger fra Hoved-veien 2.
SÄ er det blevet min tur til at lytte. Og jeg var sÄ nysgerrig at jeg straks mÄtte have sat dem til lidt forskelligt udstyr.
Og sÄ har jeg ved et tilfÊlde en Hifiman Sundara liggende til lÄns af audiophile.dk/Henrik. Jeg har ikke fÄet lyttet sÄ meget til Sundaraen, da det er lidt svÊrt at gÄ fra Grado GS3000e eller 64 Audio u12t og til Sundara. Det er bare ikke det samme.
Men her byder lejligheden sg jo til at sammenligne 2 Hovedtelefoner i samme prisklasse. Og jeg mÄ med det samme melde ud at jeg foretrÊkker Sundaraen.
Billede

mac Mini -> 3R renaissance -> Simaudio 430HA -> Feliks -> Phantom / Sundara

Jeg har egentlig ikke noget i mod at Phantom er lidt mÞrkere i lyden. Men der hvor jeg synes at Sundaraen klart trÊkker fra er pÄ dybden af rummet og dynamikken. For mig sÄ breder Phantom sig mest ud til siderne og ikke rigtig foran mig. Det gÞr Sundara noget bedre og derfor fÄr jeg en mere 3 dimensionel gengivelse med Hifiman'en,
1. sats'en i Dvorak's 9'er bliver her spillet med en del dynamik i starten af satsen hvor pauker og stortromme bliver brugt. Der virker Phantom nÊrmest til at stÄ stille. Der er lyd nok, men der er ikke det spark som der er i Sundara.
Designet af Phantom kan jeg godt lide og de sidder behageligt pÄ mit hoved. Puderne fungere godt for mig og lukker fint tÊt.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf CHIbsen » 2. mar 2020, 21:41

Oplevelser fra Hoved-veien 3.
Jeg har sidde tog sammenlignet Phantom med et sÊt Takstar HF580 som er venligst udlÄnt af min sÞn. Jeg vil til hver en tid vÊlge Takstar fremfor Thieaudio. Jeg er ikke fan, nej jeg vil gÄ vidt som at sige, at jeg kke bryder mig om, den flade gengivelse som Thieaudio giver. Takstar mangler en del i bunden og er mÄske lidt direkte og ikke sÄ detaljeret. Men de giver mig trods alt en fornemmelse af et 3-dimensionelt lydbillede. Det er noget jeg vÊrdsÊtter hÞjt. Jeg synes at kunne huske at have lÊst at Takstar skulle vÊre lette at drive. Men jeg er da oppe omkring kl 13-14 stykker med dem pÄ Feliks'en. SÄ de har sandelig ikke noget i mod at fÄ noget at leve af.
Jeg tÊnker jeg siger tak for lÄn og lyt, og begynder at gÞre klar til at sende Thieaudio videre.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Euklid » 10. apr 2020, 12:04

Jeg fik desvĂŠrre ikke lyttet sĂŠrlig meget til denne hovedtelefon. Jeg ved ikke om det var isolation og arbejd-hjemme-situationen, men jeg kunne slet ikke finde motivation til seriĂžs lytning.
Jeg kom nogenlunde fornuftigt i gang. Hovedtelefonen kom nemlig samtidig med en CD, Imany: Shape of a Broken Heart & Acuostic Sessions.
Jeg brugte derfor den fÞrste aften til at gennemlytte Acuostic Sessions og det lÞd rigtig fint. Der er tale om akustisk guitar, kvindelig vokal og intet andet. Her afslÞrede Thieaudio Phantom en rigtig pÊn mellemtone og en lidt afdÊmpet men ok diskant. Rigtig god lyd til dette album, men ogsÄ en fornemmelse af en lyd der gÄr lige pÄ Þret uden at skabe sÊrlig meget rum.
Derefter gik jeg desvĂŠrre corona-kold og fik ikke gjort mere ved det, beklager. :cry:
Euklid

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: KĂžge

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 14. apr 2020, 21:36

SÄ blev det min tur til at fÄ Thieaudio phantom pÄ besÞg - tak til Claus / Hoved-Grej for at facilitere turen.

Hvis vi starter med udstyr og byggekvalitet sÄ kommer fantomet i en fin papkasse hvor der ligger en hardcase med selve hovedtelefonen. Det medfÞlgende kabel var udemÊrket og gav ikke anledning til mikrofoni eller lignende problemer. Det sidder i kopperne med 2.5 mm jack stik og er termineret med 3.5 mm i den anden ende. Derudover var der 2 sÊt puder med som umiddelbart virkede ens - jeg prÞvede i hvert fald ikke at skifte dem.

Billede

Billede

Selve hovedtelefonen har en ret fin byggekvalitet i primÊrt trÊ og metal. NÄr man tager prisen i betragtning er den ligefrem glimrende syntes jeg. Nogle vil mÄske syntes den er tung, men nÄr jeg sammenligner med min Audeze LCD-3 eller Verum 1 syntes jeg nÊsten den virker lille, let og lÊkker. Den er lidt stÞrre end Ollo men ikke sÄ meget igen. Og sÄ har den der der lidt Beyer agtige look som andre har omtalt.

Jeg lyttede primĂŠrt til Phantom via kĂŠden Tidal Master -> Meridian Explorer 2 -> Woo Audio WA7 Fireflies -> Thieaudio Phantom

Billede

Mit fĂžrste indtryk var at det er en relativt mĂžrk og tilbagelĂŠnet hovedtelefon. Den mindede mig en smule om HD650 i signaturen, om end man godt kan hĂžre at det er en planar og ikke dynamisk driver. Jeg lyttede til en del sange og prĂžvede at fornemme hvordan jeg syntes den var fĂžr nogen umiddelbar sammenligning. Man kan nemt beskrive den som havende en varm glĂžd og vĂŠre tilbagelĂŠnet og blĂžd at lytte til, men i mit tilfĂŠlde gjorde det desvĂŠrre at lidt af magien i musikken forsvandt. Jeg hĂžre mest rock og metal, og jeg syntes der manglede lidt dynamik og sprĂŠl i musikken i forhold til hvad jeg er vant til.

Ved nÊrmere lytning og sammenligning med bÄde Verum 1 og LCD-3 blev det klart for mig at Phantom lyder en del mere flad og til tider lidt slÞret i mine Þre. Ja ja, jeg er med pÄ at sammenligningen med LCD-3 er ret unfair nÄr man tÊnker pris, men det var lidt af de samme kvaliteter der manglede nÄr jeg sammenlignede med Verum 1 som er i samme prisleje. F.eks. ved ZZ TopŽs La Grange eller andre sange med markant guitar, sÄ syntes jeg at den metalliske lyd der skal komme fra strengende blev lidt vÊk og var for mÞrk. Phantom virkede umiddelbart mere tung i lyden, muligvis grundet den mere tilbagetrukne diskant.

Mellemtone og bas var umiddelbart fint justerede mht. mÊngde, men jeg syntes ikke Phantom har helt det samme slam og dybbas som man kunne have hÄbet pÄ nÄr nu den er tunet sÄ mÞrkt.

Min umiddelbare konklusion er at det er en fin hovedtelefon til dem som er til den ret tilbagelÊnede lyd som ikke vil have for meget diskant. Personligt er det dog ikke sÄ meget min stil, sÄ jeg er ikke umiddelbart sÄ stor fan. Jeg syntes desvÊrre den lyder lidt for mÞrk, flad og slÞret.

Som Claus er inde pÄ sÄ er der flere der har snakket om at modde denne hovedtelefon. Der er jeg af en anden holdning end Claus - jeg syntes modding lyder som det helt rigtige og vil anbefale at man prÞver at fÄ fjernet noget af alt det dÊmpningsmateriale der tilsyneladende ligger inde i den for at se om den sÄ ikke bliver lidt mere levende.

Billede
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. apr 2020, 21:56

De er jo faktisk allerede blevet modded en smule jeg har fjernet to skiver af skum i dem for at fÄ lidt mere liv i diskanten, hvilket virkede..

Det var mest med henblik pÄ reviews i touren jeg synes modding var lidt en glatbane at komme ud pÄ og sÄ lagde jeg selv ud med at lave en lille et af slagsen...

Tror hvis der skal vÊre mere liv i den Þvre del at man skal se pÄ det klÊde der sidder pÄ bagsiden af grillen, jeg kan bare ikke sÄ godt lide at der er fri adgang til driverne for fluer og myg.

Jeg tror godt at man med forskellige indgreb kan fÄ et godt resultat ud af at modificere dem, for mig er det dog ikke rigtigt noget jeg ville bruge de store ressourcer pÄ, jeg ville finde en hovedtelefon der passede mere til min smag fra de kom ud af Êsken, men det er nok mest fordi jeg er blevet doven med Ärene..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Thieaudio Phantom, TourtrÄd

IndlĂŠgaf superpronker » 11. maj 2020, 20:52

Jeg har haft Thieaudio pÄ besÞg og hygget mig med dem pÄ hjemmekontoret. Det er et par flotte krabater, som kommer i en fin kasse. SkÞre smÄ stik, de er udstyrede med, men masser af adaptere fÞlger med. De er ikke for tunge pÄ hovedet, selvom driverne dog kommer en anelse tÊt pÄ mine (mÄske?) store Þrer.

Normalt er jeg meget til varm, mÞrk lyd, og pÄ sin vis var der her noget ved Thieaudios signatur, der tiltalte mig. DesvÊrre fÞlte jeg ikke helt, der kom det sprÊl og liv i bassen, som jeg ofte sÞger. Diskanten kan godt virke en anelse tilbageholdende, hvilket for mig gjorde dem bedst egnet til noget metal. Fx The Safety Fire og Protest the Hero, hvor lydbilledet pÄ indspilninger ofte kan virke en anelse klinisk sammenlignet med oplevelsen live fx pÄ mine Audeze LCD-X og XC eller Denon D7000. I modsÊtning hertil giver Thieaudio mig en fÞlelse af lidt afstand til musikken, hvilket kommer lidt tÊttere pÄ liveoplevelser og giver en fin oplevelse af musikken.

Til mange andre genrer oplevede jeg dog, som andre ogsÄ har beskrevet, at lydbilledet blev en anelse fladt, og at der manglede noget mere liv i bÄde top og bund. Nogle gange kan den slags signatur godt vÊre fint til Êldre indspilninger, og selvom jeg nok ogsÄ synes, de har relativ fordel her, sÄ kom de aldrig helt til at shine for mig.

Det er muligt at der skal noget forstĂŠrkning til med mere liv og farve - jeg havde kun min Hegel HD12 og en Dragonfly amp.

Tusind tak for lÄn til Claus - det er altid sjovt at blive klogere pÄ sine lydprÊferencer :)
BĂžffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gĂŠster

cron