Meze Audio Rai Penta



Meze Audio Rai Penta

Indlægaf CHIbsen » 13. dec 2019, 19:47

Så er det weekend og tid til at afprøve et nyt sæt in-ears. Meze Audio Rai Penta venligst udlånt af audiophile.dk/Henrik.
penta.jpg
penta.jpg (114.19 KiB) Vist 1971 gange

Jeg tænker det bliver en god weekend thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Meze Audio Rai Penta

Indlægaf CHIbsen » 13. dec 2019, 21:37

Penta'erne har den samme huslyd som Meze Empyrean. For mig er det en utrolig lækker lyd -homogen og samtidig tæskefyldt med detaljer. Diskanten når måske ikke ultra langt op. Tilgengæld er den bare velopløst.
Billede
Med Lotoo'en sat foran Penta'erne så er der en høj grad af realisme, det er let at forestille sig, at man er til koncert med Niels Lofgren. Bandet er mic'et up. Lofgren står over til højre. Trommerne lyder tight, og i det hele taget er lyden ligeså kantet som hvis man stod der selv.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Meze Audio Rai Penta

Indlægaf Gerner » 14. dec 2019, 12:44

Synes det er imponerende at se, hvor MEZE er endt i dag. Nu har jeg kun testet deres mid-range sortiment, eller hvad man nu vil kalde det.. Og der var jeg ganske imponeret. Har endda stadig deres MEZE 99 Classics og 11 Neo.
Har dog ikke haft fornøjelsen af at prøve deres dyrere varianter, men mon ikke de også vil overraske.
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Meze Audio Rai Penta

Indlægaf CHIbsen » 9. jan 2020, 22:10

Meze vs S-EM6
mezeRai.jpg
mezeRai.jpg (98.7 KiB) Vist 1779 gange

Tiden med fire klasse in-ears liggende i skabet er ved at være ovre, så skal lige have den sidste kvalitetstid sammen med dem.
Sad og hørte numrene fra i ågr igennem med Meze. Og de minder mig mere om Earsonic S-EM6 end Purple.

Billede
Sting “Dead man’s rope” Sacred love

Sting's stemme er trukket længere frem med Meze. Trommer fylder mere. Er rummet cirka lige bredt?
Stemme er som sagt længere tilbage I mixet med S-EM6, men det virker til at der er lidt flere nuancer med. Rummet er lige et nøk bredere med S-EM6.

Billede
Rickie Lee Jones “My One And Only Love” Pop Pop

Kontrabas er flot tilstedeværelse og brummer og vibrerer på den rigtige facon med Meze. Det er ikke kun klassiske pianister der skal sidde og trække vejret højlydt. Ham guitaristen i højre side udøver også denne fine disciplin. Det er det samme igen med S-EM6. Hendes stemme er gemt lidt længere væk i mikset. Og Harmonikaen omme bagved I venstre side er lidt mere diskret. Men der mangler nu ikke detaljer i mellemtonen. Guitaristen er dog mere det samme. Han lyder ikke væsentlig forskellig mellem de her to in-ears. Bassen I S-EM6 har god kvalitet. Der er bare lige knap så meget af den. Jeg indser nu at rummet med Meze er noget bedre i dybden. Og derved bliver placering bedre. S-EM6 er mere flad og bred.

Billede
30 years Tubes “Lady”

“Buttery” må være det rigtige ord for det her nummer via Meze :-). Meze er god I dybden. S-EM6 bredder ud til sidderne.

Der fulgte et sæt KZ ZS6 med i min sidste handel. Fik dem også lige ørene her til sidst. De er godt nok direkte i deres udtryk. Det er lidt som man lige er kommet til reklamepausen, og man får det hele præsenteret lige i sylten. Nuancerne er væk. Der findes klart bedre genrer til dem, end det der er gemt på 30 years tubes. ZS6 bliver jeg vist aldrig venner med.

Blev lige nød til at få Meze I ørene igen.
Billede
Super Telarc Sound 1. Liza Minelli “How deep is the ocean”

Ahh… himmerige…

Nupser også lige det næste nummer. Jesus der er hul igennem på de her ældre optagelser.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster