Shouer Tape



Shouer Tape

Indlægaf truebuie| » 30. dec 2019, 14:30

Underligt navn, men det er nu nogle fede IEMs ruller1
Fik sådan et par ind af døren for noget tid siden. Håbede lidt på at det var lige den IEM jeg havde kigget efter, og de skuffer som sådan ikke.

En IEM med en enkelt dynamisk driver og så en electret driver. Lyder da spændede popsy

Lad os lige starte med noget indpakning og andet gøjl.

Billede

Kommer i en finurlig cylinder formet kasse. Tænkte først at, om jeg var kommet til at bestille noget tobak, men der var heldigvis en IEM derinde rulle2 Flot præsenteret er de. Der kommer en metal kasse med. Det er vel til portable opbevaring, men umiddelbart synes jeg den er lidt for kav til det.
Der er et enkelt kabel. 2.5mm balanceret, dog med et 90grader 3.5mm adapter med. Kan meget godt li' ideen bag det, men er ikke helt vild med det knæk adapter der ruller1 Selve kablet er ganske lækkert, det eneste jeg lige vil sætte i finger på er de memeory hooks. Kan selv bedst li' når det bare er rent kabel frem sådan nogle.
Der er lidt tips med. Fungerer umiddelbart fint nok som stock tips, men som alle andre IEMs, så passer stock bare ikke mine ører. Kører dem med China spinfits og nogle tynde foamies.

Billede

Så kommer vi til det spændende. Lyden rulle2

Da jeg først sætter dem i, tænker jeg "waow, der er godt nok klem på dem". Der er rigeligt med low-end samt diskant. Har lyst til at kalde dem V-shaped, men mid tonerne gemmer sig ikke engang. Alt er bare lidt voldsomt i dem.

De lægger en dejlig lush low-end. Masser af detalje og impact. Man mærker virkelig bassen når de kører. Det er dog ikke for meget low-end i dem, men her hjælper den noget intense diskant nok en del.

Mellemtonerne kommer skønt frem i billedet. På trods af at der er masser af bass og diskant, så sejler mellemtonen ikke væk. Vokaler og instrumenter i dette leje er meget up front, og man kan nemt få fornemmelsen af hvordan instrumentet er blevet brugt. Altså hvor på strengen personen har holdt sin guitar eller lign. Lå specielt mærke til at vokaler generelt har lyden af "munden". Det lød bedre i tankerne, men nu siger jeg det altså ruller1 Man hører klart når munden lukkes eller hvis personen flytter sig lidt fra mikrofonen.

Diskanten. Eftersom electret driveren står for denne del, så er der dælme hul igennem. I starten var det lige før jeg ville kalde dem skingre, men efter lidt timer, så kunne diskanten slappe lidt af. Umiddelbart så er diskanten ganske fin, dog er man ikke i tvivl om når electret driveren tager over. Der er en relativ klar separering af den dynamiske og så electreten.
Diskanten er virkelig in-your-face. SĂĄdan lidt alla M50X agtig. Virkelig fremme i skoen, dog uden at blive sibilant - Efter lidt break-in rulle4

Man får alle detaljerne med. Minder mig egentligt lidt om Stax, no surprise I guess, dog i lidt mindre grad. Stax har den store scene hvor alt lyden bare er præsenteret foran en, dem her tager det aspekt, men kun med den høje mellemtone og diskanten. De er ikke super brede, men man får stadig fornemmelsen af rummets størrelse og som med Stax, så finder man hurtigt ud af om vokal indspilningen er foregået i et lille lukket rum ruller1

SĂĄ ind til videre sĂĄ virker den jo faktisk helt fornuftig. Alt lyder jo godt og der klem pĂĄ detaljer, soundstage og imaging. Hvad mere kan man mangle?
Af hvad jeg kan forstå, så er blanding af electret driver og dynamiske/BA stadig halv nyt inden for IEMs? Gerne ret mig hvis jeg tager fejl, men synes i hvert fald at kunne høre det er mere et forsøg på en skide go' IEM, frem for et helt færdigt produkt, om man vil.

Alt ovennævnte gør de super godt, men bassen er lige voldsom nok til min smag. Lidt det samme for diskanten, dog i mindre grad, da jeg egentligt er glad for sådan en diskant ruller1 Dog kan de virke lidt tynde i toppen til tider.
Der er en klar overgang fra dynamisk til electret, og det måtte gerne bare have været en glidende overgang.

Det er småting jeg snakker om, og til prisen så kan jeg jo næsten ikke få mig selv til at klage over dem. 120 Euro/Dollars på Ali. Tror sku ikke man får så meget IEM for pengene andre steder.
De får ikke helt lov til at smide mine KZ ZS6'er af tronen som den bedste IEM jeg har fundet, men de deler skrapt om førstepladsen i hvert fald ruller1

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster