AKG K371



AKG K371

Indlægaf truebuie| » 30. dec 2019, 17:48

Har luret efter den rette closed-back i et godt stykke tid nu. Fik chancen lidt måneder tilbage til at prøve nogle AKG K371. Jeg var stort set solgt sekundet de røg på hovedet.

Lad os tage den fra en ende af. Indpakning.
Ikke rigtigt noget at råbe hurra for. Der er en fint foldet kasse. En pose til bøffen, lidt kabler og et adapter. Forventer ikke så meget til den pris, men det er nu stadig godkendt thumbs
Kablerne er faktisk overraskende gode. De holder ikke som sĂĄdan formen og de flyver ikke over det hele nĂĄr de bruges. Ganske fornuftigt.

De er ganske lette. Vejer ikke alverden og så har de nogle skønne puder på. Selv headbandet fungerer godt på dem. Super comfy over længere tid. De fik lov at vise sit værd på en 7 timers rejse fra Danmark til Irland ruller1 Ikke en eneste gang føltes de ubehagelige.

Så skal vi have gang i noget lyd. Da jeg først prøvede dem, så var tanken HD600, men med sub-bass. Den tanke har jeg lagt lidt fra mig igen, men kan nu stadig godt se hvorfor jeg tænkte det.
De skulle vist være rigtigt tæt på hammond response kurven. Af hvad jeg sådan har kunne sjuse mig frem til, så er det en "neutral" hovedtelefon som et mennekse hører. Eller noet i den dur, what do I know ruller1

De har et godt løft i sub-bass afdelingen. Umiddelbart lyder de ganske neutrale i mine ører, men den sub-bass der er lidt spøjs.
Gennem alle frekvenser virker de ganske neutrale, det eneste som rigtigt står ud er den sub-bass, men det er vel også spændende nok at have.

De har ikke overdrvenent stort soundstage, men det er nu stadig ganske godt taget i betragtning af at, det er en closed-back. Imaging følger også fint med. Ikke uovertruffen imaging, men til prisen er det sku godkendt thumbs

SĂĄ det korte af det lange. "Neutral" closed-back med sub-bass, som kommer med ganske fornuftige kabler og er super comfy thumbs
Nok den closed-back jeg har været gladest for ind til videre.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: AKG K371

Indlægaf Navi73 » 22. apr 2020, 14:21

Har lige købt et par, må dele din entusiasme, de er virkelig godkendt til den pris...
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AKG K371

Indlægaf JB_dk » 22. apr 2020, 14:36

Lækkert, jeg har set en del anbefalinger af dem på Reddit, som modpart til den typiske skare af folk der nævnter DT 770 hver gang nogen snakker closed-back.
og ja prisen virker rigtig fornuftig.
Tak for indtryk, jeg har selv overvejet dem et par gange, fandt desværre først rigtig frem til dem efter jeg havde købt Sennheiser HD569 som er min primære lukkede bøf lige nu.
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron