Pola 39, tourtråd



Pola 39, tourtråd

Indlægaf meier » 19. jan 2020, 16:26

Min første tour musik15 men bestemt ikke den sidste 3musik
Jeg skal lige lure, hvordan man sætter billeder ind, men her er lidt indtryk.

Hvis man ikke gider at læse det hele, så starter jeg bare med at sige, at de er gode 5musik

Det startede jo smukt med at jeg blev flyttet op som nummer1 på listen, men det sætter jo så også lidt pres på mht. indtryk, da jeg ikke lige kan lurepasse på hvad andre mener musik14

Der var lidt panik i starten, da jeg skiftede telefon og skulle skifte SIM-kort. Det nye var defekt, og mailen fra pakjeposten var smuttet i SPAM. Med god hjælp fra Claus lykkedes det hele, og jeg har nu fået pakken og lytter pt til den fine IEM direkte fra en IPAD med Tidal og et par master-skæringer. Senere vil jeg prøve den på noget mere at det udstyr jeg har herhjemme og på kontoret.

Det er en solid pakke man modtager, og der er mange gode sager i kassen. Selve lydgiveren ligger i en solid rund “ishockey-puck”.
Jeg var noget spændt, da jeg ikke er så glad for IEM, men alligevel er på udkig efter en CIEM til rejser.
Direkte ud af boksen og noget Yello på - og det spiller. Der er hul igennem og lyden svæver luftigt med meget lidt mellem dig og musikken.
Panamah, Kari Bremnes, Sade, Metalica og Rammstein går også fint.

Ledningen er kort og kan godt krølle lidt, men der er ikke noget mikrofoni (i mine øre) og pasformen er faktisk ganske god. Jeg prøver lidt forskellige tips, da mine øre åbenbart ikke er helt ens, og pt har jeg 2 forskellige i. Jeg gætter derfor på, at jeg er til CIEM, og det her er vel et fint sted at starte musik11 .

Tilbage til lyden. Der er ikke rigtigt noget jeg savner, bassen er fin, mellemtonen luftig og diskanten fin og udstrakt. De er rimeligtneutrale, så man kunne måske godt bruge mere varme, men det vender jeg tilbage til, når jeg har haft dem på noget bedre udstyr. Bassen er rigtigt god og bestemt ikke overdrevet, men lægger stadigvæk en god bund i rytmisk musik selvom jeg måske ville foretrække en T1 her, men jeg har ikke prøvet A/B endnu, så det må vente til jeg kommer over på det store setup. Mellemtonen er bare god og selvom jeg ikke ville sammenligne dem med de små STAX jeg har, så ligger de bestemt i samme klasse. Diskanten er lidt mere “problematisk” eller krævende. De er ret afslørende uden at være analytiske. Til visse typer indspilninger bliver de noget skarpe, men husk at det her er direkte fra en IPAD.

Jeg er altså allerede ret glad for de nye - de passer ikke i min nye Phone, men det må jeg lige kigge på.
De sidder godt og isolere fremragende (begge veje), så de er bestemt godkendt af fruen, når jeg liiige skal se lidt inde i soveværelset. Hun har også prøvet, og hendes kommentar var, at hun aldrig havde hørt så mange detaljer.

Nu vil jeg lytte lidt mere og prøve dem af på lidt bedre udstyr end en IPAD.
Det bliver også spændende med lidt A/B lytning - det er faktisk her, at jeg hygger mig mest men den dejlige (men dyre....) hobby. Det er ikke så tit jeg får lejlighed til gøre det, så tak for denne anledning 9musik
Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pola 39, tourtråd

Indlægaf Claus-DK » 19. jan 2020, 17:01

Glæder mig til at læse mere..
Æsken/pucken er egentligt kun til kablet og så ligger de to enheder i hver sin skumfordybning, når man pakker det hele op (første gang) Jeg har smidt dem i pucken for at give dem lidt ekstra beskyttelse..

Du vil opleve at de vokser med udstyret, jeg kunne ikke nænne at byde dem mindre end IKKO Zerda..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pola 39, tourtråd

Indlægaf meier » 20. jan 2020, 19:19

Så er det tid til at udfordre de små letvægtere med et par tunge drenge, men inden vi når til at sammenligne med STAX, BD-T1, BD-T5P og Audeze-lcd2, så lige en lille sidevej musik16
Jeg er på udkig efter en CIEM til rejser, men pt bruger jeg en Sony NC (WH-1000-XM3) og jeg har tit spekuleret lidt på forskellen mellem IEM, CIEM og NC - mest mht isolation, men også komfort og lydkvalitet var på listen. Jeg er ret glad for mine Sony, men de slår ikke mine hjemmebøffer på lydkvaliteten, men det er nu heller ikke formålet.
Nu er CIEM versionen af Pola39 vist lidt mindre end IEM, men de store er stadigvæk små nok til den ultimative test: Hvad sker der, hvis man putter et par NC på et par IEM?
Det kræver lidt forsigtighed, men det lykkedes uden at nogen kom til skade - og det virker 4musik
I min korte og stærkt uvidenskabelige undersøgelse med et TV som støjkilde var der pæn forskel - uden lyd på IEM er isolationen ganske fin - med et par Sony uden NC aktiveret bliver det lige en tak bedre, men hvis man tænder for NC bliver der stille på en helt ny måde.
Det er lidt vanedannende og jeg vil gerne prøve på et fly med CIEM, men det må vente lidt til jeg får et par CIEM (og skal ud og flyve...)

Nu er det så tid til test med de tunge drenge - men det kommer....
Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pola 39, tourtråd

Indlægaf meier » 7. feb 2020, 19:07

Jeg prøver lige at få lidt tekst skrevet her efter at jeg har afleveret de små letvægtere til næste på turen (hyggeligt med personlig afhentning :)
Det bliver lidt kort, men forhåbentligt giver det lidt indtryk af mine oplevelser.

Det overordnede indtryk er, at de svæver - fint og meget luftigt musik11
Det er et udtryk jeg vender tilbage til.

De minder mig lidt om de små Stax’er jeg har (også k701 & hd800 har lidt de samme) - det er en lys men detaljeret lyd. Det er afslørende uden at være for analytisk (hvad hd800 ellers godt kan være på nogen nummre)

Når jeg tage BD-T1, T5 og Audienze frem, så kommer der dog et helt andet tryk og basdrive, så desmå faldt (jf min smag) helt igennem her.
Jeg var lidt overrasket (og lidt skuffet), men jeg tror nu, at det kan være afgørende at finde en matchende forstærker, og her nåede jeg desværre ikke at få så meget kvalitetstid med de små plugs i privaten.
Omvendt, så er jeg nu ret glad for mine store bøffer, så musikglæden blev bestemt i liggestolen.

På arbejde kunne jeg godt blive forfalden til deres lyd over de K701 på en Musical fidelity, men det havde jeg nu også regnet med. Her betyder det heller ikke så meget, at de er lidt lyse i det, og isolationen var super. Jeg fik ikke prøvet med min Mojo, men det kunne godt have været et sjovt match og meget mobilt.

Derhjemme burde jeg nok havde fået min Schitt pakket ud, men det blev ved en lille Aune, Senheisers amp og en Teac streamer. Her er der vist mulighed for at finde noget der matcher bedre?

Hilsen Thomas
Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: Nordsjælland


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster

cron