HIFIMAN HE4XX erfaringer?



HIFIMAN HE4XX erfaringer?

Indlægaf Jimmbo » 24. jan 2020, 18:11

Mine Msur bøffer er vist ved at dø. Lyden falder i hvert fald ud fra tid til anden, så jeg tænker tiden nok er inde til at kigge efter en afløser.

Jeg bruger lige nu Sennheiser HD650 som mine primær bøffer, og jeg knus elsker dem. Som backup har jeg et sæt Msur jeg købe af Claus for en del år siden. Nu hvor mine Msur er på vej til at dø, tænker jeg at jeg skal bruge en ny sekundær bøf. Jeg overvejer derfor om jeg skal have fat i nogle HIFIMAN HE4XX, da jeg mener at have hørt godt om dem.

Derfor tilspørger jeg jer, Hoved-fi, hvad er jeres erfaring med HIFIMAN HE4XX? Er det nogle gode bøffer? Er lyden tæt på, eller langt fra mine Sennheiser HD650? Er de 1000 kr. værd, som de sælges for på Drop?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: HIFIMAN HE4XX erfaringer?

Indlægaf Claus-DK » 24. jan 2020, 18:50

Tror du ikke bare du skal have et nyt kabel ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: HIFIMAN HE4XX erfaringer?

Indlægaf truebuie| » 24. jan 2020, 20:46

Synes personligt at HE4xx er en vidunderlig bøf til prisen. Man får lige lov at smage på en rigtigt planar lyd, uden at det bliver for meget, efter mit hovede selvfølgelig ruller1

Er meget glad for at den ikke har den klassiske planar signatur, altsĂĄ med super bass og sĂĄ en noget afrullet top.

Og så virker den jo skønt til portable brug, hvis man da er til open-backs som portable rulle2
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: HIFIMAN HE4XX erfaringer?

Indlægaf Jimmbo » 25. jan 2020, 19:12

Claus-DK skrev:Tror du ikke bare du skal have et nyt kabel ??

Det kan selvfølgelig godt være, at jeg skulle prøve det først.

truebuie| skrev:Synes personligt at HE4xx er en vidunderlig bøf til prisen. Man får lige lov at smage på en rigtigt planar lyd, uden at det bliver for meget, efter mit hovede selvfølgelig ruller1

Er meget glad for at den ikke har den klassiske planar signatur, altsĂĄ med super bass og sĂĄ en noget afrullet top.

Og så virker den jo skønt til portable brug, hvis man da er til open-backs som portable rulle2


Super. Det lyder okay. Hvordan er den i forhold til fx Sennheisers Jubilee?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: HIFIMAN HE4XX erfaringer?

Indlægaf truebuie| » 25. jan 2020, 19:16

Har ikke prøvet 58x'en før. Har haft fingrene i 580, 600, 650 og 660s, så kan vel trække på dem. De minder mig nok aller mest om en hurtig HD650. Mere soundstage, fed detaljeret bass, dog har de ikke nær samme performance i mid-rangen som sennheiseren. Dog med det sagt, så har de stadig en skøn mid range thumbs
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron