Mifo, Sabbat og hybrid-propper



Mifo, Sabbat og hybrid-propper

Indlægaf telum » 6. feb 2020, 12:22

Jeg har været så heldig at have besøg af lidt forskelligt fra den sagnomspundne butik hoved-grej.dk! I den forbindelse vil jeg lige knytte et par ord.

TWS er for fedt! De ting jeg har prøvet kan ikke nå op i samme lydkvalitet som mit øvrige grej, men det tilbyder tilgengæld overlegen komfort når ledningen er væk. Jeg har investeret i demo-modellen af Mifo og bruger dem primært til bilen til podcast (jeg kan sagtens høre trafikken, men det dæmper støjen = endnu mere komfort). Regner også med de skal bruges i haven, under støvsugning osv. osv.

Sabbath X12 Pro
Det er en sjov mutant - en slags trådløs earbud/åben in-ear der lukker al lyd ind. Det kan der sikkert findes mange gode cases for. De sidder alligevel fint fast i øret og jeg var aldrig bange for de skulle smutte ud. Lyden er glimrende, hvis man er til den åbne signatur, dvs. dine øjenæbler vibrerer ikke af bas og det er ikke intimt på samme måde som in-ears, men mere som en ear-bud. De kan spille rigeligt højt, så der er bestemt ikke problemer med volumen.

Mifo (ikke pro, men samme prisklasse)
Pro-udgaven beskriver Claus som havende mere spræl i toppen og det tror jeg kun vil gavne. Min version lyder forbavsende godt for trådløse, men de er lidt mørke og tilbagetrukne. Det passer dog mit behov fint, jeg kommer til at bruge dem on-the-go og primært til podcast og de isolerer godt. Det sagt, så er de ganske glimrende til musik også, når først jeg har fået lidt brain burn-in (at skifte direkte fra Qjays som er ret lyse og har et kæmpe lydbillede er et stort genre-skift :-)).

Hvis jeg skal sætte en finger på noget er det, at 3.parts propper er for store til, at de kan lade i kassen. De kan dog lige ligge ved siden af i oplade-kassen, så det hjælper en del på problemet - et problem der ikke eksisterer hvis man bruger de medfølgende tips.

Hybrid eartips
Claus var så venlig at smide nogle af hans hybrid-tips med - dem med skum indeni og silikone udenpå. De er ski' go'e! Mine øregange kommer ofte til at klø af skum-tips og det eliminerer disse. Samtidig giver de den ekstra isolation som silikone-tips ikke helt kan matche (måske triple-flange, men de virker ikke i mine ører da min øregang vist har for meget "knæk" og nærmest lukker for hullet til driveren). Derudover er holdbarheden helt sikkert bedre end skumpropper der hurtigt bliver snaskede - det lille problem løser de også.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Mifo, Sabbat og hybrid-propper

Indlægaf Mortenhoe » 7. feb 2020, 23:29

Uh det er synd du ikke har Mifo O5 Pro på besøg. De lyder virkelig godt. Jeg har et par nu, pga. den kære Claus.

Sabbat X12 Pro er virkelig en imponerende ting. En TWS earbud. Synes dog de havde en imponerende god bass ifht. til hvor åbne de sidder. Men det kan nok komme lidt an på ørene de sidder i osv.

Jeg havde hele Claus' udvalg hjemme, plus lidt mere end det han endte med at forhandle. X12 Pro satte faktisk det største indtryk på mig. Endte dog med at gå med O5 Pro grundet isolation(Fitness center...)

Edit: Pinligt. Jeg har et halvt skrevet review af X12 Pro jeg skal have gjort færdig. Nu har det heller ikke taget en måned. Claus er en meget overbærende og rar mand. og så er han god til at bage. (fedte fedte)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Mifo, Sabbat og hybrid-propper

Indlægaf Claus-DK » 8. feb 2020, 00:00

Mortenhoe skrev: Claus er en meget overbærende og rar mand.

Det siger du kun indtil mit tæskehold banker på døren ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mifo, Sabbat og hybrid-propper

Indlægaf telum » 10. feb 2020, 11:59

Mortenhoe skrev:Sabbat X12 Pro er virkelig en imponerende ting. En TWS earbud. Synes dog de havde en imponerende god bass ifht. til hvor åbne de sidder. Men det kan nok komme lidt an på ørene de sidder i osv.


Det er jeg ikke uenig ned dig i, synes de er glimrende også i bassen - det er bare en anderledes åben oplevelse end en pumpende in-ear ruller1 De blev fravalgt af samme årsag som dig, isolationen, men hvis man søger en åben TWS går man næppe galt i byen med disse.

Jeg må indrømme at de hersens trådløse dimser lyder væsentligt bedre end jeg havde regnet med!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Mifo, Sabbat og hybrid-propper

Indlægaf Klaus.h » 27. feb 2020, 16:39

Jeg har selv haft kigget pĂĄ de sabbat x12 pro.

Der skulle vel ikke være nogen der har prøvet dem imod emx500 eller https://penonaudio.com/earphones/earbud ... ymous.html som kan fåes til 25 usd med rabatkode fra facebook gruppen. Jeg har begge og foretrækker earbuds-anonymous mest pga bassen.

Jeg har ikke fået taget mig sammen til at købt de andre skumdutter som Claus har men de billige 3 for 79kr er nok de bedste jeg har prøvet
Klaus.h

 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. aug 2011, 21:05


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron