Ny som i NY til hovedtelefoner.



Re: Ny som i NY til hovedtelefoner.

Indlægaf Claus-DK » 25. feb 2020, 00:27

Bare tag et skridt ad gangen, sĂĄ kommer du i mĂĄl pĂĄ et tidspunkt..

Jeg vil anbefale en DAC/Amp i første omgang, så kan du eventuelt supplere med en forstærker, hvis du føler der er behov for det. Eller vinder i Lotto og pengene bare brænder i lommen på dig.

Af de to du nævner ville jeg tage Phillipsen, udfra hvad jeg kan læse vil den passe bedre til dig end DT770..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Ny som i NY til hovedtelefoner.

Indlægaf Peter Jensen » 25. feb 2020, 08:11

Jeg er enig I at Fidelio er et godt bud.

Derudover vil jeg gerne give en varm anbefaling til Aune X1S som Claus forhandler!

Men hvor i landet bor du? Hvis du har mulighed for at komme til hovedstaden er der et par butikker herinde hvor man kan lytte til lidt forskelligt.

Det kan også være relevant at tænke over sin kilde, i hvert fald til musikken. Er det kassettebånd der skal lyttes fra, Spotify eller High res flac? Det er nok ikke her man henter det meste i lyden, men ville syntes det var underligt at sætte et pivdyrt system til at spille YouTube musikvideoer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Ny som i NY til hovedtelefoner.

Indlægaf JB_dk » 25. feb 2020, 12:08

Prisen på Fidelio X2 HR er lige nu latterlig billig (købte selv mine for 1800,- for et år siden)
det er i min optik en absolut god hovedtelefon, jeg bruger mine primært til gaming på PS4, de lyder rigtig godt uden ekstra DAC eller amp, men de får mere liv med en Dragonfly DAC (bruger jeg når jeg hører musik på PC) :)
jeg har parret mine med en V-Moda BoomPro mic, super lækkert.
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny som i NY til hovedtelefoner.

Indlægaf Kolind » 25. feb 2020, 13:05

Start med f.eks en X2 som de andre foreslår. X1'eren var rigtigt fin til pengene. Køb den. Brug den lidt med det setup du har nu. Køb evt. en billig dac/amp (500-1000kr?) hvis du bliver fanget af drømmen om bedre lyd herefter. Følg lidt med i brugt-markedet herinde. Der har været mange gode kup i tidens løb.
Og den dag du så har penge som brænder i lommen, kan du købe et nyt sæt (for et sæt er jo aldrig nok når det kommer til stykket :D) bøffer eller en mere fancy dedikeret dac/amp.

Det med hvad der bidrager med hvad, vil jeg personligt påstå at bøfferne gør langt den største forskel. Der findes selvfølgeligt ekstremer hvor nogle bøffer skalerer bedre og har større potentiale for at nyde godt af god forstærkning, og med andre gør det næsten ingen forskel om det er direkte ud af telefonen eller om det er ud af en kæmpe forstærker.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ny som i NY til hovedtelefoner.

Indlægaf DivergentFuture » 25. feb 2020, 16:20

Jeg er bosat i Nordjylland, så tror det er begrænset hvad jeg kan komme til at lytte.
Ville ellers være lækkert man kunne, som førhen i hifi klubben osv.

Og mange tak for hjælpen allesammen, jeg venter vist lidt med at købe, men nu har jeg i hvert fald noget jeg kan gå efter, hvis jeg ikke pludselig får et udbrud og køber alt næste uge haha :)

Mht. Aune som I skriver om, vil den kunne trække de tungere drenge, som beyerdynamic dt990 250 ohm?
DivergentFuture

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. okt 2017, 14:03

Re: Ny som i NY til hovedtelefoner.

Indlægaf Claus-DK » 25. feb 2020, 16:42

Det kan den uden problemer.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ny som i NY til hovedtelefoner.

Indlægaf DivergentFuture » 25. feb 2020, 20:02

Lækkert.. ! Så har jeg noget at stile efter, igen mange tak for jeres hjælp herinde. :)
DivergentFuture

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. okt 2017, 14:03

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster