Hifiman Edition XX



Hifiman Edition XX

Indlægaf truebuie| » 26. apr 2020, 15:43

Har længe gået og tænkt på at få fat i en stor hifiman, men det der altid har holdt mig tilbage, er den pokkers pris. Massdrop kommer ind i billedet og vi har lige pludselig en "billig" stor hifiman.

Jeg har haft dem i omkring 2 mĂĄneders tid nu, og mĂĄ sige at jeg er godt nok glad for dem ruller1 Men lad os komme i gang med den fine beskrivelse af dem.

Indpakning. Ikke ligefrem noget at råbe hurra for. Simpel kasse fra Massdrop med et enkelt (forfærdeligt) kabel med. Kan faktisk ikke huske om der var en 6.35mm adapter, men whatever.

De er bygget udemærket. Ikke noget at skrive hjem om, men jeg er ikke bange for at de knækker sammen hvis jeg taber dem.
Kan egentligt meget godt li' det gammeldags headband der er pĂĄ dem. Passer ganske godt til mit hovede rulle2 SĂĄ slipper man ogsĂĄ for at ligne en minecraft figur med dem pĂĄ thumbs

Billede

Lad og tage det med lyd sĂĄ.
Hvis de skulle beksrives med et ord, ville jeg nok vælge episk. Alting lyder bare enormt i dem. Ikke sådan åndsvag stor soundstage, men lyden virker stor og fremtrædende. Den store driver gør dælme sit arbejde godt.

Det er en stor planar, så de kan snildt klare de lave toner. Der er ikke overdrevent meget low-end i dem, men der er planar low-end. Det går stærkt. Det er omkring perfekt efter min smag.
Det er den første hovedtelefon jeg kan mindes, som har fået mig til at le fjoget når der kommer bass, så de er godkendt på det punkt thumbs

Midrangen er ganske smuk. Lidt trukket tilbage, men kun lidt. Vokaler og instrumeneter træder skønt frem på den store scene. Vokaler kan lyde en smule som om der er et tyndt lagen foran mikrofonen, hvis man går fra f.eks. en HD600 eller lign., dog opvejer de det meget godt med "den store lyd" de har.

Diskant er ikke spektakulært, men den styrer mere i mod min smag, frem for de fleste andre store planars gør. De har ikke den der typiske afrullet top som mange andre planars. Så i det lys, så er de overraskende gode, men til sammenligning med min baby, HD600, så er de en smule afrullet. Hifimans Sundara klarer diskanten langt bedre efter mit hovede thumbs

De er ikke så brede som jeg have håbet på, men alting lyder bare strort i dem. Så selv med soundstage der ikke går ud på den anden side af væggen, så klarer de det med følelsen af rummet ganske godt, med den store lyd de ligger inde med. Det er generalt det som er det bedste ved dem efter mit hovede. Alting lyder bare den sjat mere episk ruller1

Imaging er godkendt i dem. De kan snildt fortælle en hvor ting kommer fra. Både i siderne, i toppen, foran og bagfra.

De fungerer godt som portable ogsĂĄ ruller1 Har taget nogle gĂĄture med dem nu, og mĂĄ nok erkende at jeg aldrig har fĂĄet sĂĄ mange folk til at dreje hovedet efter mig ruller1
De kræver ikke alverden af juice for at yde super, dog med det sagt, så har de gavn af at få ordenlig med power. Telefonen lyder bare ikke lige så godt som det portable eller det på skrivebordet.

Billede

Med alt det sagt, sĂĄ er de sku godkendt til prisen. De koster vist $600 fra Massdrop, dog skal man lige have told pĂĄ ogsĂĄ. Endte selv med at betale omkring 5800kr for dem, men selv til den pris, sĂĄ er de edermandme goe' thumbs
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hifiman Edition XX

Indlægaf Jimmbo » 28. apr 2020, 20:37

har du købt en DarkVoice igen?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hifiman Edition XX

Indlægaf truebuie| » 28. apr 2020, 20:41

Det er korrekt ruller1
NĂĄede frem til at jeg manglede en i mit liv.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hifiman Edition XX

Indlægaf Jimmbo » 28. apr 2020, 20:47

truebuie| skrev:Det er korrekt ruller1
NĂĄede frem til at jeg manglede en i mit liv.
Hahaha, det forstĂĄr jeg godt. Jeg er virkelig ogsĂĄ glad for min.

Har du fĂĄet tweaket din DarkVoice?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hifiman Edition XX

Indlægaf truebuie| » 28. apr 2020, 20:49

Ikke endnu. Har nye rør på vej, så regner med at give den turen når de engang ankommer thumbs
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hifiman Edition XX

Indlægaf Jimmbo » 28. apr 2020, 20:51

truebuie| skrev:Ikke endnu. Har nye rør på vej, så regner med at give den turen når de engang ankommer thumbs
Keep me posted. Jeg er nysgerrig pĂĄ hvad du kan finde pĂĄ.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster