Sivga



Sivga

Indlægaf Claus-DK » 11. aug 2020, 22:46

Jeg er sådan lidt på udkig efter et nyt mærke til min lille biks og er begyndt at kigge nærmere på Sivga, som er et kinesisk baseret producent, med egen produktion af drivere, kopper headband osv.
Så deres modeller bliver så vidt jeg har kunne finde ud af lavet på deres egen fabrik, hvilket i min bog er godt, da man så ikke skal til at sælge et OEM mærke som har 36 kloner og udgaver.

Der er omkring 15 inears og 10 fullsize modeller i deres sortiment, hvilket gør det lidt svært, for nogle af dem kan være vildt gode og andre af dem lugte som en gammel skimlet madras, så rig mulighed for at ramme helt forkert i forhold til hvad mine kunder ønsker musik10

Så jeg tænkte at jeg lige ville hører om der er nogle af jer der har nogen erfaringer med deres produkter og i særdeleshed hvad i synes om dem, lyder de godt ? er de bygget godt ? virker det som kram ?? , flere af oplysningerne kan jo findes på google, dog ikke på alle modellerne..
Jeg vægter bare jeres ekspertice langt højere end alle mulige tilfældige, hvor jeg ikke rigtigt kender til deres preferencer og hvad de ellers har lyttet til, jeg har en meget bedre føling med vores dejlige medlemmer og det er en kæmpe fordel for mig..

Der vil jo naturligvis komme toure med dem, men på det tidspunkt er løbet sådan lidt kørt, for der vil jeg selv have lyttet..

Alle input er værdsat..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sivga

Indlægaf Ostebaronen » 12. aug 2020, 14:17

Den der P-II de laver blev vidst også solgt som SendyAudio Aiva og Blon B20 og får godt omtale. Men har ikke selv prøvet dem.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Sivga

Indlægaf Claus-DK » 12. aug 2020, 15:04

Lige nu har jeg fået at vide der faktisk kun er 2 modeller, Phoenix og Sendy aiva, så at teste hele sortimentet er til at overkomme, de andre fullsize bliver ikke lavet mere eller forsvinder fra markedet indefor kort tid og deres inears, fik for dårlig feedback til at nogle af dem fortsætter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sivga

Indlægaf gammarayson » 12. aug 2020, 17:21

Claus-DK skrev:Lige nu har jeg fået at vide der faktisk kun er 2 modeller, Phoenix og Sendy aiva, så at teste hele sortimentet er til at overkomme, de andre fullsize bliver ikke lavet mere eller forsvinder fra markedet indefor kort tid og deres inears, fik for dårlig feedback til at nogle af dem fortsætter..

Jeg synes nu, det kunne være interessant at prøve Sendy Audio Aiva, det lyder som noget efter min smag:-)
gammarayson

 
Indlæg: 111
Tilmeldt: 24. nov 2014, 11:01
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Sivga

Indlægaf Claus-DK » 12. aug 2020, 18:02

gammarayson skrev:
Claus-DK skrev:Lige nu har jeg fået at vide der faktisk kun er 2 modeller, Phoenix og Sendy aiva, så at teste hele sortimentet er til at overkomme, de andre fullsize bliver ikke lavet mere eller forsvinder fra markedet indefor kort tid og deres inears, fik for dårlig feedback til at nogle af dem fortsætter..

Jeg synes nu, det kunne være interessant at prøve Sendy Audio Aiva, det lyder som noget efter min smag:-)


SĂĄ kigger jeg da lige forbi nĂĄr jeg fĂĄr mine demoer hjem, der gĂĄr nok et par uger..
Jeg kører nærmest lige forbi dit hus hver dag.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sivga

Indlægaf gammarayson » 12. aug 2020, 21:11

Claus-DK skrev:
gammarayson skrev:
Claus-DK skrev:Lige nu har jeg fået at vide der faktisk kun er 2 modeller, Phoenix og Sendy aiva, så at teste hele sortimentet er til at overkomme, de andre fullsize bliver ikke lavet mere eller forsvinder fra markedet indefor kort tid og deres inears, fik for dårlig feedback til at nogle af dem fortsætter..

Jeg synes nu, det kunne være interessant at prøve Sendy Audio Aiva, det lyder som noget efter min smag:-)


SĂĄ kigger jeg da lige forbi nĂĄr jeg fĂĄr mine demoer hjem, der gĂĄr nok et par uger..
Jeg kører nærmest lige forbi dit hus hver dag.

Det lyder godt, Claus thumbs
gammarayson

 
Indlæg: 111
Tilmeldt: 24. nov 2014, 11:01
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Sivga

Indlægaf Henrik_sdk » 12. aug 2020, 22:07

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sivga

Indlægaf Claus-DK » 12. aug 2020, 22:45

Ja de ser rigtig lækre ud og deres byggekvalitet bliver rost til skyerne, der er også ret positive anmeldelser af lyden, meeeen man skal lige hører det selv for at være helt sikker.

Z-reviews er helt tosset med Aivaen
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sivga

Indlægaf gammarayson » 13. aug 2020, 00:34

gammarayson

 
Indlæg: 111
Tilmeldt: 24. nov 2014, 11:01
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Sivga

Indlægaf Claus-DK » 13. aug 2020, 08:37

Hi Claus,

Thanks for your email.

All Sendy Aiva, Blon 20 and Sivga PII are made by our company. Both Sendy and Sivga are our brands. PII will not continue after the stock is finished.

Blon 20 is our OEM customer's product. The driver for Aiva and Blon is different, so the price is quite different. Aiva has much thinner diaphragm, so its sound is much clearer.


Nogle gange bliver man mere og mere forvirret jo mere man undersøger ting
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron