TL;DR
Lyder og ser fremragende ud.
Sniger sig nok ind i samlingen pĂĄ et tidspunkt.
Tænker vi starter med lidt indpakning og udseende af dyret.
Kommer i en fin papkasse med lidt logo pĂĄ fronten. Carry case og en lille pose til kabler gemmer sig derinde.
Selve bøffen er bygget super. De både ser og føles lækre. Puderne er superb. Headband strap er suuuper blød. Hængslerne er bygget amazing. Kan nærmest ikke sige noget dårligt om byggekvaliteten på dem
Hvis der skulle være noget at sætte en finger på, så skulle det nok være kablet. Kan godt li' at det kommer med 4.4mm som stock, men ville ønske kablet var lidt mere "luksuriøs", nu når resten af pakken er så lækker. Lidt for kort og lidt for stift til min smag. Synes det er lidt en skam.
Komforten har været lidt op og ned med dem.
Nogle dage forsvandt de fuldstændigt på hovedet. Andre dage var mine øre lige direkte ømme efter nogle timer med dem.
Placering på hovedet må have meget at sige i mit tilfælde
Så lad os tage fat i det spændende... Lyden!
De her er nærmest alt jeg elsker ved HD600, men mere og bedre.. på de fleste punkter.
Bassen er præcis og hurtig. En smy mere bass end jeg er vant til, men det er absolut en velkommen ting. Man mærker den er der, uden at den går hen og driller mellem-tonen. Ikke en finger at sætte på den. Den er nærmest perfekt i mine ører
Mellem-tonen er... god
De gør noget helt specielt med vokaler. De separerer nærmest vokalerne fra resten af musikken. Ved ikke helt hvordan jeg skal sætte ord på det, men det lyder fantastisk til det meste musik. Det nærmeste ville nok være at instrumenter er i en cirkel omkring vokalisten.
Instrumeneter er vist smukt med dem. Det lyder helt utrolig naturligt. HD600 lyder nærmest "falsk" ved siden af dem. Virkelig forbavset over hvordan de fremviser musikken. Fik ofte den der "Hvorfor snakker folk bag mig?", når jeg sidder op af en væg Selv med musik jeg har hørt hundredevis af gange, så narrede de mig alligevel.
Guitare og bass guitare lyder specielt godt i dem. 7734 fra Heroes albumet af Sabaton har aldrig lydt sĂĄ godt som med dem her. Hold da helt op
Diskanten er næsten perfekt.
De hiver åndsvagt meget detalje frem i diskanten... Lige før det er for meget.
Hvis man har en godt indspillet sang, så lyder det amazing. Dog i mod sætning til meget andet grej jeg har haft, som viser rigtigt meget af diskanten frem, så formår Aiva'en at, få knap så godt indspillede sange til at lyde godt.
Det er sådan en lidt underlig mellem ting. Super meget detalje og lidt afrullet uden at det gør noget.
Der er ikke overdrevent meget soundstage i dem. En lille sjat mere end HD600 ville jeg sige. Der er nok til at man fĂĄr fornemmelsen af rummet.
Imaging er 10/10 i dem. De viser snildt hvor lyd kommer fra. Nok også derfor de lyder så absurt naturlige i mine øre.
De fangede mig virkelig med den lidt energiske lyd. Skulle altid lige høre en til sang inden jeg gik i seng. Super fedt at have den følelse igen.
Butcher Babies, Gojira & Sabaton lyder absurt godt i dem. Om ikke andet sĂĄ er de tre bands nok til at jeg ville eje Aiva'en
Konklusion
Absolut pengene værd. Jeg gav glædeligt 4200kr som Claus sælger dem til. Tror det er den første bøf til 3000kr+, jeg har ment er pengene værd
De kan noget af det hele og gør det uden at falde på snuden.