Campfire Audio Andromeda



Campfire Audio Andromeda

Indlægaf truebuie| » 14. dec 2020, 16:26

Anskaffede mig sådan nogle basser her, for godt og vel 2 måneder siden, og tænkte at jeg ville udtrykke min glæde for dem lidt ruller1

Billede

Til at starte med, så er det her en absurt følsom IEM. De skal nærmest bruges med min Fiio BTR5 eller ifi IEmatch i kæden, ellers er der en træls hiss i baggrunden.

NĂĄr det sĂĄ er sagt, sĂĄ har de her en del at tilbyde. Overall sĂĄ har de en meget fornuftig lydsignatur. Tror umiddelbart ikke at nogen ville mene at de stikker for meget af i en retning. Vil kalde dem en meget blid u-shape signatur.
De fungrer ganske godt til det meste musik, i hvert fald hvis jeg selv skal sige det. Har ikke fundet noget endnu hvor jeg mener at de er mere eller mindre superb.

Syntes utroligt nok at, de godt kunne bruge en smy mere low-end. Bassen er stram, hurtig og detaljerig. Der er bare ikke meget af den. Vil ikke kalde dem bass-sky, men det ville ikke gøre noget hvis der var lidt ekstra low-end at gøre godt med.
Har jo hørt og læst at de skulle være en slags sjov high-end IEM, men synes nu den bass mangler en smule ruller1 Så det underer mig lidt at det er den oplevelse jeg har med dem, dog med det sagt, så er det stadig nok til lang det meste af mit musik.

Mellem-tonen er ikke suget ud af billedet, men det er heller ikke en HD600. Vokaler lyder ganske glimrende i dem, men instrumenter med lidt dybere toner, kan godt lyde lidt pjevset i det. Sådan en bass guitar synes jeg mangler en smule. Dog så lyder akustisk guitar, hi-hats og fjøjte amazing. De er spot on. Lyder naturligt og så er det bare detaljer for alle pengene. Kvindelige vokaler skal også lige nævnes. Lige før at jeg vil kalde dem de bedst IEM/bøf jeg har til netop det. Om så det er clean vocals eller screams, så gør de noget helt specielt med de kvindelige vokaler. Jinjer, Arch Enemy og Butcher Babies lyder specielt godt thumbs

Diskanten kan være lidt grum i ny og næ. For det meste så generer den ikke mig, men nogle få gange har den sneget sig op på mig og blevet lidt skinger i det. Fik EQ'et mig frem til at det er omkring 5Khz den er lidt træls. ~2db ned der fiksede det mere eller mindre.
Der er detaljer for alle pengene i diskant-området. Tror ikke jeg kan ønske mig mere fra dem her. Alt står tydeligt frem i dem.

Imaging er mere eller mindre spot-on. De er dog rigtig goe' til at vise ting frem "bag ørene". Har ikke hørt vildt mange IEMs der gør det så godt som dem her.

Soundstage er alright. De føles absolut ikke klaustrofobiske og de er måske endda store, taget i betragtning af det er en IEM, men har været vant til min Fiio FH7 ruller1 Men ud over den sammenligning, så er det fint med soundstage for en IEM.

Overordnet så synes jeg at det er fed IEM. Er de ny prisen værd? Ikke efter mit hovede. Slap selv med knap 5.000Kr. og til den pris synes jeg at, de smider nogle spændende ting på bordet.
Det er dog et ret stort minus at de virker af h til på de fleste amps ruller1 Men skal nærmest have en amp med MEGET lav output impedance eller rende rundt med en IEmatch hele tiden.

Har sammenlignet meget med mine Fiio FH7, da de var/er mine andre high-end IEMs. Tror flere ville elske FH7'en frem for Andromeda'en. Fiio'en har en lidt mere klassisk u-shape signatur. De er sjove i det, dog uden at det gĂĄr hen og blir' for meget.
Synes bestemt af FH7 er deres ny pris værd på ~3300kr., så Andromeda'en har været i skarp konkurrence. Specielt når de nu koster en del mere.

Så hvis man kan fange et par til en fornuftig pris, så er de bestemt et lyt værd thumbs

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster