Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan prøve?



Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan prøve?

Indlægaf Nonnegaard » 6. feb 2021, 17:36

Har for et kort stykke tid siden købt nogle Sundaras, og jeg er blevet totalt bidt. Jeg vil gerne have nogle cans til omkring 10k. Har kigget på Sennheiser HD-800S, ZMF Aeolus, Audeze LCD-X og Hifiman Arya. jeg vil ikke bare købe blindt, så gvis der er nogen der har noget tilsvarene jeg kan låne/prøve i Nordsjælland (Specifikt Helsingør), så er jeg meget interesseret. I kan selvfølgeligt få noget for det hvis i ønsker.
Nonnegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19. jan 2021, 09:49

Re: Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan pr

Indlægaf HG2020 » 12. feb 2021, 13:34

MÃ¥ske skal du starte med at finde ud af, hvilken lyd du gerne vil have.

Det er langt fra altid, at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet, når du når et vist niveau.

Sundara er en fremragende hovedtelefon, der også er bedre end endda meget dyrere bøffer på en række parametre.

SÃ¥ det med at starte med pris, det er lidt bagvendt.
HG2020

 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 5. maj 2020, 16:04
Geografisk sted: Todbjerg

Re: Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan pr

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2021, 17:08

Pris og kvalitet hænger slet ikke sammen i vores hobby, naturligvis er en hovedtelefon til 10.000 bedre end en til 500, men lige så snart vi rammer de der 2-3000 kroner er det mere navn og prestige end egentlig lydkvalitet der styrer markedet.

Sundaraen er en fremragende hovedtelefon, jeg er ikke så tosset med byggekvaliteten. De holder sikkert fint så det er primært hvordan de føles i hænderne jeg har det lidt svært med.

Når det så er sagt tror jeg du får meget svært, ved at finde noget i nogen prisklasse der sådan rigtigt giver dem prygl på alle punkter.

Så, som der også står ovenover, er prisen en rigtig dårlig parameter at købe ind efter, det er jo ingen kunst for en producent/forhandler at sætte prisen højt.

Det bedste eksempel på dette er og bliver en Iphone, jeg siger på ingen måde at en Iphone er dårlig, den kan både ringe og SMSe så fuldt ud godkendt herfra.
Der er bare det at når jeg ser på min firmatelefon Iphone 7 som koster det samme som knægtens Poco X3, er det helt ubegribeligt at de koster nogenlunde det samme. Poco lammetæver ganske enkelt Iphonen, der er bare ingen steder hvor jeg ville foretrække min Iphone, det eneste sted den vinder er at den er knap så stor og lettere kan være i lommen. Min Iphone 7 er ikke nogen dårlig telefon, men prisen er helt ude af proportioner for hvad man kan få for de samme penge hvis man ikke går så højt op i hvilket mærke man ejer.

Jeg er på ingen måde Apple hader, jeg knuselsker Apple deres nye Trådløse model vil rive hele det trådløse marked op ryste det og hæver den pris en kunde vil være villig til at betale for en god, ikke fremragende, eller fantastisk, bare god hovedtelefon og det kan jeg som butik ikke være andet end glad for.

Det med priser og hvordan folk opfører sig efter et køb er en hel gren inden for Psykologien og sådan kort er det sådan at jo mere man har betalt for en vare, des mere vil man nedgøre alternativerne og overse ens eget produkts fejl og mangler.
https://en.wikipedia.org/wiki/Choice-supportive_bias

Indenfor HiFi ser vi det mest tydeligt med kabler, der er ingen der vil stå i en butik og indrømme at de ikke kan høre forskel på en vare til 20.000 og en til 36 kr i Harald Nyborg, for naturligvis kan man det. Indtil vi rammer en dobbelt blindtest, så tier de fleste stille og kigger ned i jorden. Mange vælge simpelthen hen at undlade en blindtest, for de har ganske enkelt ikke lyst til at finde ud af sandheden, for tænk hvis det ender med de synes bedst om det kabel til 36 kroner ??

Vi er i en hobby der driver af og styres af placebo.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan pr

Indlægaf outrageousbog » 12. feb 2021, 17:19

Flot skrevet, Claus - og til dels enig, selvom jeg ikke mener, at man nødvendigvis altid kan sammenligne en telefon fra 2016 med en fra 2020! (Tænk udviklingen i chips og hardware netop i telefoner). Men synes, du tager godt udgangspunkt i, at man stiller nogle behov til et produkt, og det virker lidt gak at ens behov er, at de skal koste omkring 10K. Med mindre man antager, at en hovedtelefon til 10K er betydelig bedre end en hovedtelefon til 3K.

Hvis jeg var dig, ville jeg lytte på en hel masse forskellige høretelefoner, ikke kun sortere efter de dyreste, almindelige hovedtelefoner.

Du kan måske finde ud af, om det skal være åbne/lukkede, tunge/lette eller dynamiske/planar.

Held og lykke med jagten herfra i hvertfald :-)

Sent from my HD1913 using Tapatalk

Fiio K5 Pro | DT 1990
outrageousbog

 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. nov 2020, 11:22
Geografisk sted: Trørød

Re: Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan pr

Indlægaf Nonnegaard » 19. feb 2021, 05:49

HG2020 skrev:MÃ¥ske skal du starte med at finde ud af, hvilken lyd du gerne vil have.

Det er langt fra altid, at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet, når du når et vist niveau.

Sundara er en fremragende hovedtelefon, der også er bedre end endda meget dyrere bøffer på en række parametre.

SÃ¥ det med at starte med pris, det er lidt bagvendt.

Fuldstændigt korrekt. Jeg burde have sagt at mit budget er 10k, ikke nødvendigvis at jeg skal/kommer til at bruge så meget. Man kan argumentere at dyrere produkter i et niche marked ville være mere raffineret, men det er jo alt sammen en smagssag når det kommer til lyd.

Når det kommer til at finde ud af hvilken lyd jeg vil have, så har jeg in idé om det. Det jeg lagde mest mærke til da jeg opgraderede til Sundaras var soundstage, og jeg er vild med det, så jeg tror at HD 800S (8XX?) er lige min kop te. Uden at vide det, selvfølgeligt, derfor eksisterer det her opslag.
Nonnegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19. jan 2021, 09:49

Re: Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan pr

Indlægaf Nonnegaard » 19. feb 2021, 05:57

outrageousbog skrev:Flot skrevet, Claus - og til dels enig, selvom jeg ikke mener, at man nødvendigvis altid kan sammenligne en telefon fra 2016 med en fra 2020! (Tænk udviklingen i chips og hardware netop i telefoner). Men synes, du tager godt udgangspunkt i, at man stiller nogle behov til et produkt, og det virker lidt gak at ens behov er, at de skal koste omkring 10K. Med mindre man antager, at en hovedtelefon til 10K er betydelig bedre end en hovedtelefon til 3K.

Hvis jeg var dig, ville jeg lytte på en hel masse forskellige høretelefoner, ikke kun sortere efter de dyreste, almindelige hovedtelefoner.

Du kan måske finde ud af, om det skal være åbne/lukkede, tunge/lette eller dynamiske/planar.

Held og lykke med jagten herfra i hvertfald :-)

Sent from my HD1913 using Tapatalk


Præcis, har bestemt tænkt mig at prøve så meget jeg kan inden jeg vælger. Har skrevet til HiFi Klubben og poster her, så jeg er så småt i gang med det. Jeg burde have skrevet at mit budget var 10k, ikke at jeg vil og skal bruge så meget, men herre gud.
Nonnegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19. jan 2021, 09:49

Re: Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan pr

Indlægaf Ostebaronen » 19. feb 2021, 12:57

Du må gerne låne min HD800. De er dog ikke helt stock, læder puder og filt til at styre lidt ringing. Har ikke lavet dupont mod da jeg helst ikke vil risikere at smadre en driver. Bor i Holte, så vi kunne sikkert fint finde ud af noget.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Nogen i Nordsjælland med nogle hovedtelefoner man kan pr

Indlægaf Nonnegaard » 21. feb 2021, 04:39

Ostebaronen skrev:Du må gerne låne min HD800. De er dog ikke helt stock, læder puder og filt til at styre lidt ringing. Har ikke lavet dupont mod da jeg helst ikke vil risikere at smadre en driver. Bor i Holte, så vi kunne sikkert fint finde ud af noget.

Ough, det er lige det jeg leder efter! Finder lige ud af hvordan man DMer her...
Nonnegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19. jan 2021, 09:49


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster