Hovedtelefoner til møder og "aktiviteter"



Hovedtelefoner til møder og "aktiviteter"

Indlægaf Amtus » 16. mar 2021, 20:47

Hej med jer

Jeg har slidt først mine Bower and Wilkins P5 og efterfølgende P7 op, så nu skal jeg have noget nyt til ørene, som egner sig godt til telefonsamtaler og sidder tilstrækkeligt godt på hovedet, så de kan bruges til en løbetur eller havearbejde mens jeg høre lydbog.

Det er derfor ikke nødvendigvis den store lydoplevelse, som jeg leder efter, da jeg mest bruger dem til lydbøger og podcast.

Det vigtigste er altsĂĄ telefonsamtaler og pasform/holdbarhed, men hvad skal man gĂĄ efter her?

Budget er op til 3.000 kr.
Amtus

 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. aug 2016, 13:10

Re: Hovedtelefoner til møder og "aktiviteter"

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2021, 20:53

Skal de bruges primært til podcast og lydbøger mens du løber, er det da det glade vanvid at ville brænde 3000 kroner af på projektet..

Det er svært at give gode råd om de ting du bringer på banen for de vil jo afhænge af hvor stort dit kranie er og det har vi ingen idé om, formen vil også spille ind..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefoner til møder og "aktiviteter"

Indlægaf Amtus » 16. mar 2021, 21:14

Nu er folk jo forskellige, men jeg gider ikke købe noget billigt bras som ikke er til at holde ud at have på eller går i stykker efter kort tid, så vil hellere købe noget semi-kvalitet som kan holde flere år.
Amtus

 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. aug 2016, 13:10

Re: Hovedtelefoner til møder og "aktiviteter"

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2021, 21:26

Du kan fĂĄ bras til 3000 kroner og du kan fĂĄ kram til 500 og omvendt.
Flere her på siden har brugt og ejet et sæt superlux HD681 i mange år uden problemer de koster 250 Kr
Andre har ejet planarbøffer i 20 kilos klassen og har haft dem til service flere gange. (og jeg ved det for det har været gennem min butik de har været til service)

Har selv haft hundedyre CIEM fra Spiralears, de brugte ½delen af deres liv i en pakke til og fra producenten for at blive repareret, mens mine q-JAYS holdte i mange år og fik præcis samme mængde tæsk.

Det er dine penge og du skal bruge dem som du føler er bedst, det kommer ikke mig ved. Jeg synes bare det er mange penge for at lytte til lydbøger og podcasts. Du kan mageligt få noget til en plov der rigeligt opfylder dine behov og holder til at blive brugt, dyrt er bare ikke det samme som godt, selvom mange producenter og butikker forsøger på at bilde dig ind at sådan er det.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hovedtelefoner til møder og "aktiviteter"

Indlægaf truebuie| » 17. mar 2021, 08:28

Bruger selv et par Airpods Pro til løbeture og synes de fungerer ganske godt til det.
Dog hvis det skal være en hovedtelefon, så er de lidt problematiske ruller1

Er ikke selv fan af Apple, men jeg må tage hatten af for dem med de her. De er praktiske, har rigeligt med batteri, sidder nærmest perfekt (med foam tips) og så lyder de faktisk ikke helt af pommeren til - Vil kalde dem lidt bass-sky neutral(?), Hvis det da gir' mening rulle6
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Hovedtelefoner til møder og "aktiviteter"

Indlægaf tg » 17. mar 2021, 08:35

Hvis du kunne lide P7, var det måske noget med PX7. Den gang jeg var pendler (altså før alt det her hjemme arbejde), var det min foretrukne podcast/film hovedtelefon på farten. Jeg havde også tidligere brugt en trådløs P7.

Ellers kunne Sonys MX1000 være en mulighed, dem bruger min kone når hun laver havearbejde.

En feature der er værd at gå efter til dit behov er at den pauser når du tager hovedtelefon af eller løfter en kop, og starter igen når den bliver sat på igen.

Jeg ved dog ikke om disse fuld størrelse høretelefoner passer til sport. Måske et par true Wireless in ears er vejen frem. Jeg har ingen erfaring med dem, men der har været nogle stykker på tour, så der er nok andre der kan vejlede.
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Hovedtelefoner til møder og "aktiviteter"

Indlægaf Daf » 17. mar 2021, 21:34

Bone conducting hovedtelefoner er glimrende til lydbøger: viewtopic.php?f=11&t=7048
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster