Hjælp til vurdering af mine gamle bøffer (LCD-2C og D2000)



Hjælp til vurdering af mine gamle bøffer (LCD-2C og D2000)

Indlægaf Flemur » 25. mar 2021, 22:26

Hej alle

Efter at have arbejdet hjemme i en længere periode (og med udsigt til at det kommer til at vare ved), er jeg ved at nå dertil hvor jeg synes at 8+ timer om dagen med Audeze på hovedet lige er lidt mere end hvad jeg har lyst til i længden. Jeg har aldrig haft problemer med vægten når det er et par timer om aftenen, men når det er hele dagen, og man så også godt vil hygge med dem om aftenen bliver det liiiige lidt tungt ;)

Det er altså den perfekte undskyldning til en upgrade-itis, OG jeg har endda fundet hvad der kunne være min fremtidige lyttebøf - den meget spændende og relativt nye LSA HP-1.

MEN, hvis jeg skal kunne retfærdiggøre en bøf i den prisklasse overfor mig selv, skal jeg kunne få dækket bare noget af prisen med mine gamle sager - så derfor ville jeg lige høre om I har noget bud på hvad jeg ville kunne få mine (egentligt elskede) LCD-2C'er, samt de Denon D2000 der nok har set under en times brug siden jeg købte mine Audezes (jeg må erkende at jeg er en one-headphone-kind-of-guy)

Det er altså som sagt følgende bøffer jeg overvejer at sælge:

LCD-2C:
Jeg er første ejer, de er købt hos High-Performance Audio i Juni 2018 for 6.990
De er i helt fin, men pads har en smule slid (lægger selvfølgelig billeder i en mulig salgstråd) - jeg har haft moddet headbanded ved lige at lave et par nye huller hvor de skrues fast så det bliver lidt kortere - men det kan sagtens sættes tilbage hvis det ønskes.
Der følger stock-kabel med også i kanon stand, men jeg beholder mit smukke custom kabel fra truebuie da det også passer på LSA bøfferne :) Kassen er også med.


Denon D2000
Jeg er anden ejer, jeg købte dem et par år før Audeze'erne, via DBA, kan ikke huske præcist hvornår.
Jeg har installeret Lawton tune-up kit (det nye med skum ikke det gamle med foil) - samt deres lambskin pads - begge dele synes jeg gjorde super godt for lyden og gjorde dem lidt "hurtigere" - jeg har også de originale pads, stadig i god stand.
Eneste lille dink på dem er et mindre hul i læderet på headbandet, jeg har fået lavet en strikket "sok" til headband da det ikke er super behageligt - det følger selvfølgelig med, men kan sagtens klippes af. Vil dog anbefale noget padding :)
Jeg har også et sæt af de gamle hifiman connectors som jeg havde tænkt at modde dem med så jeg kunne have et aftageligt kabel, men fik det aldrig gjort - de følger gratis med inklusivt et billigt kina-kabel som vil passe til :)
Jeg gav 1700? for dem i sin tid, samt yderligere omkring 1500 for tune-up og pads

Jeg tager meget gerne imod lidt input omkring hvad I tror man vil kunne få for sådan to par (bare hver for sig, regner ikke med nogen vil købe en pakkeløsning) - jeg har ikke set nogen af dem til salg LÆNGE, og selvom jeg er optimisk regner jeg ikke med de 5800 jeg har set for 2C'erne brugt i 2018, når man åbenbart kan købe sig et par Clears for 6000 ;)

Jeg vil i øvrigt super gerne høre hvis nogen herinde har erfaring med Kennerton eller LSA hovedtelefoner, men så tænkte jeg der ville være en tråd ;)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til vurdering af mine gamle bøffer (LCD-2C og D200

Indlægaf meier » 26. mar 2021, 06:52

Hej Flemur,
Jeg ville nok tænke LCD2 til omkring 4,5 og D2000 omkring 1,5
Det er mest en fornemmelse, så læg ikke for meget i min vurdering.
Hilsen Thomas
Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hjælp til vurdering af mine gamle bøffer (LCD-2C og D200

Indlægaf Flemur » 26. mar 2021, 09:50

Hej Thomas

Mange tak for input - det var faktisk præcist det jeg selv havde tænkt (også baseret rent på fornemmelse) - så tænker det må være en nu lidt mere kvalificeret fornemmelse :)

Jeg fandt også et par tråde fra sidste år da jeg gik igennem afsluttede handler - men hvor der var solgt på dba eller andre faktorer det gjorde jeg ikke var helt sammenligneligt.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til vurdering af mine gamle bøffer (LCD-2C og D200

Indlægaf Ole » 26. mar 2021, 22:02

Jeg bruger også nogle gange https://www.hifishark.com som supplement vedrørende ca. prisniveauer på brugte ting, hvis jeg er meget i tvivl...kræver der er nogle styks indlæg og de ikke er for gamle for at give en rimelig pejling, da ikke alt den finder er lige seriøst
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Hjælp til vurdering af mine gamle bøffer (LCD-2C og D200

Indlægaf Flemur » 26. mar 2021, 23:21

mange tak for tippet - det tjekker jeg :)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster