Erfaringer med Grado gr8e (eller gr10e)?



Erfaringer med Grado gr8e (eller gr10e)?

Indlægaf rasse1977 » 12. aug 2021, 14:05

Hej alle

Jeg går og overvejer et par nye IEM, som erstatning for (eller supplement til) mine q-Jays, som jeg stadig er godt tilfreds med, kan bruge dem i timevis uden at blive træt og de spiller ganske udemærket. Hvilket måske også er deres svaghed, nemlig at de er meget neutrale og ikke altid leverer det punch jeg lige sidder og mangler.

Jeg blev ret begejstret for de Grado 325 jeg hørte for noget tid siden men vil helst undgå on ear og overvejer derfor, om deres gr8e (eller måske gr10e) kunne være en mulighed.

Nogen der har erfaringer med dem?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Erfaringer med Grado gr8e (eller gr10e)?

Indlægaf Kolind » 13. aug 2021, 11:44

Det er ikke den allermest udbredte in-ear. Mindes ikke at have hørt meget om dem i det hele taget. Man kunne naturligvis godt have en forventning om at de har lidt af den samme grado-charme som deres alm bøffer.
Når man ser på design og umiddelbart indtryk af materiale kvalitet og design på dem, må jeg nok også sige at man fristes til at kigge andre steder hen. Det er helt klart nogle som jeg nok ville anbefale at prøve før køb hvis muligt.
Det er self. helt klassisk Grado med et lidt dyrt produkt lavet i en lidt tivlsom kvalitet. Hvis de har Grado-lyden kan de selvfølgeligt tilgives i en vis grad. Læs i øvrigt ikke dette som andet end kærlig kritik af Grado. Har selv en RS2 og GS1000 på hylden pt. De kan et eller andet! Men pris og byggekvalitet hænger helt klart ikke sammen :lol:
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Erfaringer med Grado gr8e (eller gr10e)?

Indlægaf Kolind » 13. aug 2021, 11:45

Bemærk i øvrigt også at 325 er en lidt atypisk Grado ift. de andre i line-uppet. Den er lidt skarpere/lysere i toppen i min optik.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Erfaringer med Grado gr8e (eller gr10e)?

Indlægaf Claus-DK » 13. aug 2021, 16:40

Hvad mener du med mere "punch" ?
Jeg kender q-JAYS meget godt, men aner intet om Grado og er på ingen måde fan af deres produkter. Kan godt lide RS2 og GS1000 de andre modeller jeg har hørt er slet ikke min smag.

Grado er meget hypet pĂĄ head-fi, det er jo et amerikansk produkt og derfor per definition alle andre produkter overlegent, altsĂĄ pĂĄ head-fi (i det mindste da jeg brugte meget tid pĂĄ siden)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Erfaringer med Grado gr8e (eller gr10e)?

Indlægaf rasse1977 » 14. aug 2021, 12:22

Tak for svar.

Er med på, at Grado på nogle punkter er noget skrammel. Men jeg synes der var noget fedt over lyden på de 325 jeg hørte. På det tidspunkt havde jeg et par hd650, og de 325´ere kunne bare noget helt andet. Måske det jeg mener med “punch” hvis det giver mening? Solgte mine Senheiser, men fik aldrig investeret i et par Grado…

Jeg prøver at få tid til at demo`e de forskellige modeller, næste gang jeg er i København. Er nok nødt til at lytte lidt inden jeg smider penge efter nyt grej
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Erfaringer med Grado gr8e (eller gr10e)?

Indlægaf Claus-DK » 14. aug 2021, 13:47

så du vil have smidt lyden lidt mere i fjæset i forhold til den afslappede måde 650 leverer varen på ?
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Erfaringer med Grado gr8e (eller gr10e)?

Indlægaf rasse1977 » 14. aug 2021, 15:40

Claus-DK skrev:så du vil have smidt lyden lidt mere i fjæset i forhold til den afslappede måde 650 leverer varen på ?


Ja, det er nok det jeg mener… :-)
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron