Grado GW100



Grado GW100

Indlægaf truebuie| » 13. aug 2021, 17:30

Jeg er sĂĄ smĂĄt ved at udforske bluetooth lyd lidt mere. Har kigget en del pĂĄ netop Grados GW100, og tog sĂĄ endelig springet og smed moneter efter et par.

Indpakning
Ikke noget at skrive hjem om, men man får det nødvendige med.
De kommer i en hvid papæske - AUX og USB-C kabel følger med og ellers er der en note fra Grado.

Selve hovedtelefonen er bygget som man kan forvente en Grado er. Ikke noget specielt nyt her. Det er plastic fantastic, men jeg fĂĄr ikke fornemmelsen at de vil falde fra hinanden.
Udfra hukommelse, sĂĄ er koppen lidt dybere end pĂĄ en 'normal' Grado. Med det mener jeg GR60x/GR80x.

Der er 3 knapper på venstre kop. Power, lyd op/ned. Der er selvøflgelig også en USB-C port til opladning, hvilket var et must for at jeg ville købe et par. Er måske lidt magelig når det kommer til USB kabler, men køber stort set ikke udstyr uden USB-C nu om stunder ruller1
Deres knapper er dejligt nemme at finde ud af. Tryk en enkelt gang for mere/mindre lyd. Hold knappen nede for at springe en sang over eller gĂĄ tilbage. Ikke noget fancy touch kontrol, men jeg kan nu ogsĂĄ bedre li' mine fysiske knapper :grin:

De er ganske lette og stock puderne er overraskende bløde. Så ud af boksen er de faktisk ganske komfortable thumbs

Billede
Billede

Lyd mm.

Når de kører via bluetooth, så vil jeg ikke kalde dem en klassisk Grado. Der er lidt ekstra på toppen, men der sker nu også noget i bunden samtidigt.
De er henne af en U-shape signatur, men det synes jeg nu passer rigtigt godt som en "On-the-Go" signatur.
De er ikke et detalje monster, men de er heller ikke vasket fuldstændigt ud. Vi er nok omkring DT880 territorie når vi snakker om de små detaljer.

Der er lækker bund i dem. Der er lidt ekstra end jeg normalt er vant til, men som sagt tidligere, så kan jeg godt li' det til de mere mobile bøffer.
Den er lush, men uden den går hen over bliver mudret. Der er punch og følelse i dem.

Mellemtonen er meget hen af GR80e. Ikke trukket tilbage. Instrumeneter og vokaler stĂĄr dejligt frem, uden det gĂĄr hen og bliver for intimt.
Det er super fedt at have en bluetooth bøf hvor mellemtonen faktisk bare lyder godt. Har ikke fiflet alt for meget med netop trådløse hovedtelefoner, så man kan nok tage min mening med 2-3 gram salt.

Diskanten er 'sparkly'.
Jeg kunne muligvis godt tro at det her ikke var en Grado med dens diskant. Der er lidt klem på deroppe, men der er nok bund og mellemtone til at den ikke bliver træls.
Nok detalje til at man får det meste med, men ikke overdrevent meget så man nærmest bliver nødt til at stå stille for at få det hele med ;-)
Lidt en bonus i min optik, da jeg mest af alt bruger dem på farten. Så det med at, der ikke foregår alt alt for meget, er sku egentligt lækkert nok.

Der er soundstage i dem!
Uha nu blir' det godt.
Lækker bred bøf. Meget 3D agtig at lytte på. Faktisk lidt skræmmende når man er ude og gå ruller1 Har ofte tænkt hvorfor pokker en person eller bil/whatever er bag ved mig.
Lyder rigtig naturlig på det punkt i mine øre. Klart en af deres bedste features, hvis man spørger mig.
De er skrappe nok angĂĄende imaging til at det lyder rigtigt, sĂĄ de er godkendt pĂĄ den front.

Lyd med kabel

Der sker helt klart noget med diskanten. De ligner langt mere en Grado pĂĄ det punkt nu.
Sådan liiige før det er for meget. Det er ikke en bøf jeg kan bruge en hel dag længere i hvert fald.

Bund og mellemtone lyder stadig relativt on point, men diskanten skinner en del mere i gennem.

Konklusion

Overall en rigtig lækker bluetooth hovedtelefon.
De fungerer rigtigt godt, både med kontrol, forbindelse, rækkevide og batteri levetid (40 timer!). Og så lyder de faktisk også godt.
Brug dem helst ikke med kabel, med mindre man synes der mangler noget ekstra pĂĄ toppen.

Synes sku de er pengene værd thumbs
Som den observante har lagt mærke til, så er der kommet et par Yaxi puder på i stedet for.

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Grado GW100

Indlægaf Henrik_sdk » 13. aug 2021, 21:46

Super god anmeldelse, hvilke puder bruger du? Jeg har v1 med kineser G pads..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Grado GW100

Indlægaf truebuie| » 13. aug 2021, 22:07

Har sĂĄdan nogle banditter her pĂĄ dem:
https://www.yaxi.jp/product-gallery/s-cushion-by-yaxi/

Bruger nærmest Yaxi's puder til alt jeg kan komme til ruller1 Super lækker kvalitet.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Grado GW100

Indlægaf rasse1977 » 14. aug 2021, 12:28

Ser godt ud.

Grado skriver på deres hjemmeside, af de lækker markant mindre lyd (notably diminish escaping sound by up to 60%.*)

Er der noget om snakken?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Grado GW100

Indlægaf truebuie| » 15. aug 2021, 10:33

AltsĂĄ, det er jo en open-back. Det er mĂĄske en smy mindre end f.eks. HD600, men man er ikke i tvivl om hvad musik der spilles, hvis man stĂĄr som tilskuer.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron