En eller mange bøffer?



En eller mange bøffer?

Indlægaf Kolind » 19. aug 2021, 12:42

Hello folks

Har mig frokost på en hjemmearbejdsdag hvor jeg lige måtte overveje antallet af bøffer jeg har liggende på og omkring mit skrivebord pt. da jeg kom op på kontoret igen. Kan det virkeligt være rigtigt at jeg regelmæssigt bruger dem alle? :shock: (9 sæt fullsize liggende fremme rulle4 )
Svaret: Mjah - Ikke helt. Men næsten. 6 af dem anvendes jævntligt og 2 af dem lidt mere sjældent. Og så den sidste. Tja. Den er røget ned i skabet igen for now.

Når jeg sidder ved computeren er det typisk med musik i ørene, og her bliver det så tit med forskellige bøffer alt efter humør og hvad jeg vil lytte til af genre og hvor meget engagement jeg giver det, så at sige.

Nogle lader til bare at have et enkelt sæt bøffer som får al spilletid. Jeg har bare svært ved at begrænse mig til et enkelt sæt alligevel. Har flere gange tænkt at jeg måske hellere skulle få mig et enkelt sæt 'do it all' ala HD800 eller sådan f.eks, men ja hvorfor også 'nøjes'.

Hvordan har i andre det ? Er det vekslen imellem mange eller er der en fast, eller fast med nogle afstikkere?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Kolind » 19. aug 2021, 12:47

Top tre i rotation pt er i øvrigt
Grado GS1000 - nye og spændende. De kan et eller andet særligt anderledes med følelsen af større rum imens de stadig har lidt grado-in-your-face
Hifiman HE5XX - Nye og spændende. Store og komfortable med en fin klarhed og rumfølelse.
Beyerdynamic T1 2.gen - Lidt mørke i klangen, men gode til længere lyttessessioner.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf truebuie| » 19. aug 2021, 13:14

Kører selv med 4-5 bøffer til skrivebordet og så 4 IEMs til det portable.

Synes selv at man skyder sig i foden ved kun at have en bøf til det hele.
Det med at kunne skifte i henhold til humør, musik, omgivelser eller noget helt fjerde, er bare langt bedre i min optik. F.eks. så elsker jeg mine Sendy Aiva til det meste, men hvis vi er ude i noget mere poppet/moderne radio musik, så vil jeg da langt hellere smide et på HarmonicDyne Zeus på.

Fik selv solgt godt ud for ikke så lang tid siden. Selv om jeg er glad for forskellige signature, så er godt 10 bøffer på skrivebordet måske lige i overkanten ruller1
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Kolind » 19. aug 2021, 13:20

truebuie| skrev: .... Selv om jeg er glad for forskellige signature, så er godt 10 bøffer på skrivebordet måske lige i overkanten ruller1
musik14
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Claus-DK » 19. aug 2021, 16:23

Jeg er stoppet med at tælle for længe siden..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Ole » 19. aug 2021, 18:21

På skalaen én til mange bøffer er jeg nok tættere på én end de mange. Men jeg er heller ikke interesseret i at have en samling af hovedtelefoner, hvilket er en tilgang, som en del andre har stor fornøjelse og glæde ved.

Abonnerer selv på tilgangen, så få bøffer/iems som muligt, der dækker de genrer jeg godt kan lide samt de situationer i min hverdag hvor der er mulighed for musik-lytning - og så sende pengene efter et færre antal bøffer/iems i stedet for at fordele hoved-dims budgettet tyndere ud over flere, hvor der er en del overlap. Vægter primært at have noget der er velegnet til de forskellige lytte-situationer, så længe lydkvaliteten ift. mine subjektive lydpræferencer er god nok til ikke at irritere mig. Noget af budgettet, der "spares" ved at have færre, anvendes også til, lidt oftere end det ellers ville være tilfældet, at rotere noget nyt ind for at prøve om det er noget jeg bedre kan lide.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Mataugust » 19. aug 2021, 19:16

Jeg bruger selv 2-3 forskellige. Jeg nyder at brug GS1000, men den er pivĂĄben og fungerer ikke nĂĄr familien ser tv. SĂĄ der bruger jeg en lukket K872. Og lidt for nostalgiens skyld bruger jeg ind imellem en K701.
Jeg savner ikke noget. Lige pt lĂĄner jeg Stollesens HE1000, men jeg er stadig fuldt tilfreds nĂĄr jeg skifter til Gradon'en eller AKG
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf CHIbsen » 19. aug 2021, 20:36

Jeg må indrømme at jeg er på hold med Ole.
Startede med at skulle prøve alt, men har nu kun et sæt og har aldrig været mere tilfreds.
(Jeg har stadig en samling hovedtelefoner -nogen i en skuffe og nogen ude ved familien, men jeg har lidt svært med at huske hvad det er jeg har der. Bruger det aldrig).
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Henrik_sdk » 19. aug 2021, 21:03

Det er jo oss noget nemmere at skifte lidt imellem de forskellige, i forhold til full size hifi..
Jeg skifter osse imellem de forskellige og det er som regel bare min hidizs s9 der bliver brugt. Jeg har læst mig til at mine Empyreans nok skal have 200 timer før
de lyder optimalt, og det er svært når man hele tiden skifter rundt..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Daf » 20. aug 2021, 09:59

I starten søgte jeg efter det jeg syntes var det bedste. Jeg har haft mange forskellige hovedtelefoner gennem årene og er til sidst endt med at foretrække en lyd man typisk vil kalde neutral.
Nu er det blevet sådan at jeg ikke længere søger noget nyt, men har samlet de bedste hovedtelefoner jeg kender.
SĂĄ jeg har 7 hovedtelefoner, savner ikke noget og vil heller ikke af med noget.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Kolind » 21. aug 2021, 14:35

Daf skrev:I starten søgte jeg efter det jeg syntes var det bedste. Jeg har haft mange forskellige hovedtelefoner gennem årene og er til sidst endt med at foretrække en lyd man typisk vil kalde neutral.
Nu er det blevet sådan at jeg ikke længere søger noget nyt, men har samlet de bedste hovedtelefoner jeg kender.
SĂĄ jeg har 7 hovedtelefoner, savner ikke noget og vil heller ikke af med noget.


Så er jeg self. super interesseret i at høre hvad de 7 er og evt helt kort bare til hvad/hvorfor? popsy
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Daf » 21. aug 2021, 20:53

Jeg har følgende modeller:
Stax sr307 og sr407, fordi de lyder perfekt i mine ører.
Akg k702 og k712, fordi de er mere komfortable og har en god klar mellemtone. Det gør dem velegnede til film.
Beyerdynamic:
dt1990 med edition metal-hovedbøjle og dekoni elite velour puder. Komfort og lyd helt i top. Bedste dynamiske hovedtelefon på alle parametre.
dt880 edt 600ohm, fordi den vil jeg bare have... den er reference for pris / kvalitet.
dt770 pro 80, fordi den er lukket og så har den den vildeste subbas jeg nogensinde har hørt, samtidig med at den lyder klar og tydelig i resten af frekvensområdet. Lytter man til stones er den ikke mere bassy end så meget andet,
men lytter man til beastie boys :shock:
Jeg købte dt1990 for nylig, fordi jeg kom til at læse hele solderdudes review og ikke kun starten med frekvenskurverne. Den holder sig også inden for min prisgrænse på 3500kr. (Sr307 kostede 3500kr i sin tid og ingen anden hovedtelefon kan i mine ører slå den uanset pris, med undtagelse af sr407 og den har jeg allerede. Med andre ord: koster den mere end 3500kr, skal den være bedre end sr307 og det er den ikke, og så er den ikke interessant.)
(dt1990 review: https://diyaudioheaven.wordpress.com/he ... -1990-pro/ )
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Kolind » 23. aug 2021, 18:56

Stax har jeg godt nok aldrig været forbi generelt. dt1990 har jeg heller ikke prøvet, men virker til at mange kan lide dem.
DT880 600ohm er bare virkeligt virkeligt gode all-round. Det er også en af favoritterne på mit bord. K712 er også en af dem. Syntes dog at de er blevet lige rigeligt neutrale ift den ældre K701, omend de stadig er gode.
DT770 kan helt klart også et eller andet særligt. Så det er også en af de på mit bord.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Daf » 23. aug 2021, 20:19

De gamle top modeller er bare rigtig gode hovedtelefoner.

Har du andre lukkede hovedtelefoner end dt770, som du bruger jævnligt?
Har du moddet den? ala: viewtopic.php?f=12&t=7655&sid=f635e75fb95f604326cbf7ff4b29945b#p116832
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Kolind » 23. aug 2021, 23:24

Daf skrev:De gamle top modeller er bare rigtig gode hovedtelefoner.

Har du andre lukkede hovedtelefoner end dt770, som du bruger jævnligt?
Har du moddet den? ala: http://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f= ... 5b#p116832


De DT770 jeg har er faktisk en moddet af truebuie. Jeg har ikke lige en anden at lave direkte sammenligning med, men ud fra min hukommelse syntes jeg at han har ramt et godt resultat.
Foruden dem har jeg AKG K340 som er lukkede. De bruges dog ikke så ofte som jeg burde. Ligeledes med nogle hårdt modded Fostex T50rp. Men jeg har faktisk kun et enkelt sæt lukkede som jeg bruger hjemme.
På kontoret og ved fjernsynet nyder jeg dog meget ofte mine Sony XM1000 mk3 som er helt moderne med trådløs og aktiv NC und alles. Det er virkeligt et sæt habile bøffer ift. praktik og støj. Faktisk er det nok dem jeg bruger flest timer pt. rulle4 Og så lyder de udmærket.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf telum » 24. aug 2021, 12:53

Spændende emne!

Jeg har brug for lukkede hovedtelefoner på arbejde, åbne på hjemmearbejde og så lidt earbuds / trådløst til støvsugning og lignende så 1 sæt hovedtelefoner er udelukket :)

Arbejde:
Her er isolation næste hovedformålet udover god lyd selvfølgelig. Pt. er det q-jays der stjæler billedet foran mine moddede Shure SHR-940. Over-ear er bedre til at vise mine kolleger at "nu koncentrerer jeg mig" og så er det rart med lidt variation i signaturen.

Hjemmearbejde:
Her er lyd selvfølgelig igen det primære, men de skal også være åbne så jeg kan høre hvis posten banker på døren og lignende.
HE-500 er her min primære bøf, men vil gerne have en lidt mere analytisk/neutral bøf også når HE-500 bliver for tilbagelænet. Jeg har AKG701 men af en eller anden grund er jeg aldrig blevet rigtigt gode venner med den. Måske fordi mine Q-jays kan meget af det samme bare bedre (for mig).

Derudover har man jo et udvalg som man liige skulle prøve af nysgerrighed, som nok bliver solgt/udlånt/givet videre med tiden.

Jeg er ikke samler og jeg skifter ikke så meget bøffer ud fra den musik jeg hører, men mere når jeg lige skal prøve noget nyt. Det er med til at ruske op i min brain-burn-in og gør jeg i højere grad sætter pris på de kvaliteter de forskellige hovedtelefoner har og ikke tager dem for givet :)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: En eller mange bøffer?

Indlægaf Daf » 24. aug 2021, 16:00

Kolind skrev:
Daf skrev:De gamle top modeller er bare rigtig gode hovedtelefoner.

Har du andre lukkede hovedtelefoner end dt770, som du bruger jævnligt?
Har du moddet den? ala: viewtopic.php?f=12&t=7655&sid=f635e75fb95f604326cbf7ff4b29945b#p116832


De DT770 jeg har er faktisk en moddet af truebuie. Jeg har ikke lige en anden at lave direkte sammenligning med, men ud fra min hukommelse syntes jeg at han har ramt et godt resultat.
Foruden dem har jeg AKG K340 som er lukkede. De bruges dog ikke så ofte som jeg burde. Ligeledes med nogle hårdt modded Fostex T50rp. Men jeg har faktisk kun et enkelt sæt lukkede som jeg bruger hjemme.
På kontoret og ved fjernsynet nyder jeg dog meget ofte mine Sony XM1000 mk3 som er helt moderne med trådløs og aktiv NC und alles. Det er virkeligt et sæt habile bøffer ift. praktik og støj. Faktisk er det nok dem jeg bruger flest timer pt. rulle4 Og så lyder de udmærket.


Jeg synes også jeg er endt med at tænke mere praktisk, som du gør med den der sony hovedtelefon.
Komfort er blevet rigtig vigtigt for mig, og det er langt fra hver dag, jeg lige går op i om alt nu lyder så godt som det kan. Men jeg ved det kommer over mig engang imellem, og så kender jeg mig selv godt nok til at vide, det er bedst jeg har lidt forskelligt liggende, noget som jeg ved vil tilfredsstille den der følelse, som de fleste af os er bekendt med ;-)
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster