Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-



Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-

Indlægaf Sethos » 26. aug 2021, 21:17

Halløj,

Nu er det endnu en gang tid til at kigge på nye hovedtelefoner, efter lidt teknisk bøvl. Har jeg været gennem et sæt HD650, Fidelio X1, V-Moda M100 Crossfade m. XL Pads & HD58X Jubilee, som strækker sig over rigtig mange år.

HD650 døde for mange år siden, Fidelio X1 var rigtig fornuftigt men puderne blev slidte, trætte og begyndte at gå helt fra hinanden. M100 var helt klart de værste grundet den ringe komfort for mine øre. Ørene hvilede på indersiden, så det blev bare smertefuldt efter et par timer. HD58X havde lidt samme problem, som jeg forerede med noget PSU sleeving der hjalp gevaldigt men var ikke perfekt.

Nu her i sidste uge begyndte kablet på de HD58X at gøre vrøvl, præcis som mine HD650 som jeg gik gennem en del kabelerstatninger til og gider egentlig ikke at kaste så meget som en krone efter dem, når de ikke har den komfort jeg egentlig ønsker.

Så nu sidder jeg på Fidelio X1 igen.

Med de forholdsvis mange dårlige oplevelser på komfort, er jeg lidt usikker på hvad jeg skal kigge efter. De skal også tilsluttes en Creative G6, så det er måske ikke de mest gunstige forhold til den helt store lydoplevelse (Kommer dog muligvis en opgradering senere, da jeg gerne vil væk fra alt det tunge software)

Så hvad er værd at kigge efter, når man måske ikke er verdens største audiofil men bare ønsker en solid lydoplevelse på linje med hvad jeg har haft, hvor komfort er ekstremt vigtigt, dybe kopper med behagelig foring til mange timer, åbne og gerne en fokus på en mere bas / varm lyd uden den drukner lyden i det. Jeg er bestemt ikke glad for sådan en skarp diskant og gerne noget med en kvalitet så det holder til at blive brugt dagen lang og blive taget af og på mange gange om dagen.

Nogen bud med de krav?
Sethos

 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. apr 2013, 12:22

Re: Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-

Indlægaf truebuie| » 26. aug 2021, 23:05

Umiddelbart var min tanke at Hifiman He5xx ville være noget for dig.
Havde et par for ikke så lang tid siden. Lækker lyd og så forsvinder de på hovedet. Suuuuuper komfortable med store puder.

HarmonicDyne Zeus kommer også til tankerne. Igen super lækker komfort og en sjov lyd - Vil selv kalde dem en "voksen" Fidelio X2HR.

Ellers er Beyerdynamic altid værd at kigge på. Dog med det sagt, så ved jeg jo ikke om du er tosset med deres komfort. Siden Sennheier ikke kan klare den, så ved jeg ikke lige helt ruller1 Synes i hvert fald selv at både mine HD600 og DT880 er ganske dejlige at ha' på hovedet.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-

Indlægaf Claus-DK » 27. aug 2021, 06:56

hvis puderne på dine philips kan skiftes, er det da en billig og god løsning.

Der er et sæt B8 i køb og salg viewtopic.php?f=18&t=8350 med et sæt HM5 puder er du kørende på alle måder (og har sparet en god del penge)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-

Indlægaf Kolind » 27. aug 2021, 08:42

Beyerdynamic T1 kan fåes ned til 2500 hvis du går på brugtmarkedet. De er komfortable og har ikke en skarp diskant. Og ellers en DT880 f.eks.
Ift. komfort får Hifiman HE5XX en stemme herfra også. Jeg er dog ikke sikker på at lyden går i den retning du umiddelbart beskriver. Der er ikke så tung bas og fin klarhed, men det tolkes hos nogle som skarpt vil jeg tænke.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-

Indlægaf Sethos » 27. aug 2021, 09:49

Tak for jeres forslag,

Med hensyn til blandt andet HE5XX og Harmonic, kan sådan noget købes her i landet eller fra et pålideligt sted i Europa? Ved Drop has lukket deres Europæiske lager igen, så det er lidt mere bøvlet at få fat i deres ting. Kolind, tak fordi du nævner den klarhed. Jeg skal dog sige, min aversion mod diskant bunder nok i en ungdom hvor jeg gik gennem mange 'gamer headsets', som typisk havde en rigtig ubehagelig skarp diskant for at fremme eksempelvis fodtrin. Så kan være et par høj-kvalitets hovedtelefoner nok giver en anden form for klarhed / diskant der ikke er ligeså ubehagelig. Så jeg vil bestemt ikke udelukke dem hvis de får så rosende ord.

Har kun hørt godt om Beyerdynamic (DT880) dengang jeg sidst søgte efter nye hovedtelefoner, dog nævner du truebuie, at komfort måske kan blive et problem, hvilket var i modsætning til hvad jeg fik fortalt om de skulle have rigtig god komfort. Umiddelbart virker det som om de har en dybbere kop, så ens øre ikke hviler inde på selve højtalerdelen, hvilket var mit største problem. Er det også sådan de opleves?

og havde faktisk ikke overvejet at skifte puderne, var slet ikke klar over det var muligt på X1. Jeg vil undersøge det nærmere og holde den mulighed åben, men tror stadig jeg er frisk på et nyt sæt hovedtelefoner.

Med hensyn til køb af brugt vil jeg ikke udelukke det, men vil gerne undgå det grundet en dårlig erfaring for meget med privathandel. Men døren står naturligvis på klem, hvis det bliver kritisk.
Sethos

 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. apr 2013, 12:22

Re: Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-

Indlægaf truebuie| » 27. aug 2021, 10:36

Ved at HaromicDyne Zeus nærmest skal fanges fra Kinaland af... Selvfølgelig kan man købe gennem Amazon, men det er alligevel bare en bestilling fra Kina.
Tør ikke lige sige med Drop dog. Hvis der er lukket ned hos dem igen, så er det ikke nemt at vide hvordan den process er.

Angående DT880'en der. Puderne er dejligt bløde, men ørene hviler på stoffet foran driveren.
Synes selv at de er dejligt behagelige, men hvis man ikke kan li' at ens øre rører ved noget, så er det nok ikke hovedtelefonen man skal have.
Selve lyden er dog superb for pengene. Er lidt i vildrede mellem dem og T1 ruller1

Lige lidt til X1 puderne også ruller1
Mindes at puderne er limet på de banditter. Det er vist kun X2 hvor puderne kan skiftes.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-

Indlægaf Kolind » 27. aug 2021, 13:46

Hvis det særligt er dybden på puden/kammeret du går efter, er Beyerdynamic T1 f.eks rigtigt god. Driveren er viklet lidt så der er ekstra plads. Til gengæld er diameteren ikke vildt stor, men ok til de fleste vil jeg tro.
Når det så er sagt vil jeg stadig mene at f.eks HD58X eller lignende også er rigtigt fint med ift. komfort og en generel pleaser. Til gengæld mindes jeg godt at puderne flader lidt ud med tiden pga. et lidt stort pres ind på siderne, særligt hvis man har et stort hoved. Så ryger lidt af dybden.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Forslag til hovedtelefoner, max 2500,-

Indlægaf Claus-DK » 27. aug 2021, 16:28

Sethos skrev:
Med hensyn til køb af brugt vil jeg ikke udelukke det, men vil gerne undgå det grundet en dårlig erfaring for meget med privathandel. Men døren står naturligvis på klem, hvis det bliver kritisk.


De er fra min butik og ikke brugt i en uge, der er stadig 1 og 11 måneders garanti/reklamtionsret på og Kristian kan du trygt regne med ikke snyder dig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster

cron