Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900



Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf dza » 30. okt 2021, 01:51

Claus-DK skrev:Ja sådan overall lød de forfærdeligt, men bassen var godt nok vild..

Ja rulle2 og de må gerne ku andet end bass, de må gerne være gode os.. Men jeg er ikke "kræsen" med mid og treble, det skal være der.. det skal være klart.. men hvis bassen er hollow så står jeg af musik10


SĂĄdan et nummer som

Det lyder kanon pĂĄ Ultrasone Pro 900, diskanten og treble er ogsĂĄ fin med autoeq (referenceaudioanalyzer)
De bedste radioer samlet 320-192kbps sorteret efter bedst kvalitet:
http://dnb.recv.ws dnb
http://music.recv.ws EDM, techno, house, dnb, 90s, trance, psytrance
dza

 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. apr 2013, 10:10

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf dza » 1. nov 2021, 21:27

Fik en anden anbefaling på ZMF Eikon er de overrated ifht prisen? Og hvordan lyder de? Skulle være ZMF svar på basscannons med subbass fokus.
De bedste radioer samlet 320-192kbps sorteret efter bedst kvalitet:
http://dnb.recv.ws dnb
http://music.recv.ws EDM, techno, house, dnb, 90s, trance, psytrance
dza

 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. apr 2013, 10:10

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Henrik_sdk » 1. nov 2021, 23:20

Det var ikke sådan jeg husker dem, de røg hurtig videre.. Der er et par Empy på den blå måske prisen kan presses lidt.. ikke bass kanoner men en lækker bass.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Navi73 » 3. nov 2021, 12:52

dza skrev:Nogen bud pĂĄ et par basscannons?



Ultrasone kan bestemt noget med bassen, mener det var en herinde fra som havde haft Ultrasone Signature DJ og roste bassen :-)

Et par andre bud kunne være:

* Monoprice 1060C
* Meze 99 Neo
* Meze 99 Classic
* Audeze LCD-2C (ogsĂĄ den lukkede version)
* Denon AH-D5200
* Audio Technica ATH-PRO 700MKII
* Hifiman HE-R10D

og må det være inears, så er Campfire Polaris V2 helt fantastiske, specielt til det du efterlyser :-)
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 3. nov 2021, 13:30

Min umiddelbare tanke er nu egentligt også at de som du har er rigtigt gode til det du søger.
Når det så er sagt, og du drømmer om grønnere græsgange i form af større tungere bas med impact, tror jeg at du bør holde dig fra planar bøffer generelt. Jo, planaer giver god og lækker bas. Men de giver samtidigt også generelt en lidt svag punch. Dvs. bassen lyder dybt og veldefineret. Du kan høre forskel på forskellige bas-toner som man bør osv, men ikke med den impact du formentligt drømmer om. Det er noget som en dynamisk driver er god til. Hvis du tænker over teknologien giver det i mit hoved god mening også. En driver som stemples frem og tilbage vs. et langt bånd som vibrerer.

Prøvede lige at finde et billede til at illustrere min pointe, men det er faktisk fint beskrevet her:
https://www.howtogeek.com/327846/what-a ... eadphones/ :
"To put it simply, planar magnetic headphones have a very even, precise sound, even without the aid of headphone amplifiers (though some audiophiles will still want to use them). A downside is that the design doesn’t quite have the same “oomph” as a conventional dynamic driver, which can create bigger, wider sound favored by bass enthusiasts. They’re also considerably heavier than standard designs."
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Navi73 » 3. nov 2021, 16:18

Der er helt sikkert en valid pointe med planar vs dynamic, men hvis man ikke har hørt forskellen og vil investere +2K i et par nye hovedtelefoner, så vi jeg helt klart anbefale, at man får lyttet til begge typer.

Der er også mange der sværger til planar bass når de først får hørt den.

På mine Audeze LCD-2 Closed, der er der vild lækker bass (med EQ). Om den er bedre en mine Denon AD-D7200 ved jeg ikke, den er anderledes. Har lyttet til Chameleon (Trentemøller), High Roller (The Crystal Method) m.fl.
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Daf » 3. nov 2021, 17:13

Jeg tror Kolind har fat i den lange ende med pointen: ultrasone pro 900 er formodentlig den vildeste og bedste ekstra bas hovedtelefon man kan fĂĄ.

("...de som du har er rigtigt gode til det du søger.")
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Claus-DK » 3. nov 2021, 21:50

Man har ikke hørt inear bas før man har prøvet IKKO OH7, de er så vilde.
Så vilde man ikke kan læse når man bruger dem for lidt for høj styrke, for øjeæblerne vibrere så det hele bliver sløret... UHHH det er så godt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 4. nov 2021, 09:18

Navi73 skrev:Der er helt sikkert en valid pointe med planar vs dynamic, men hvis man ikke har hørt forskellen og vil investere +2K i et par nye hovedtelefoner, så vi jeg helt klart anbefale, at man får lyttet til begge typer.

Der er også mange der sværger til planar bass når de først får hørt den.

På mine Audeze LCD-2 Closed, der er der vild lækker bass (med EQ). Om den er bedre en mine Denon AD-D7200 ved jeg ikke, den er anderledes. Har lyttet til Chameleon (Trentemøller), High Roller (The Crystal Method) m.fl.


Ja planar kan lyde ganske strålende og med dyb og lækkert defineret bas. Det er de super gode til. Jeg har også et par stykker selv. De kan noget særligt. En ting som jeg dog sjældent har fået med dem er netop sådan rigtigt punch og energi i lyden. Selv med f.eks Hifiman HE1000 som jeg var virkeligt vild med, savner jeg stadig punch. Og der er vi jo altså også godt deroppe af. De kan så en masse andre ting som opvejer for den mangel. Men stadig tror jeg generelt at hvis man er efter tung og slagkraftig bas, bør man gå efter noget dynamisk. gerne med en god stor driver.

Ultrasone har jeg tidligere haft. HFI 780 blandt andet. De kunne helt klart noget tlækkert med bas og punch som jeg var vild med. Jeg kunne dog ikke affinde mig med komforten. Mit hoved er for stort tror jeg. Har også haft den åbne 2200 tror jeg den hed. Der var edderbankeme bas så det ville noget. Den var dog ikke så stram eller punchy. Det er ofte noget man får i de lukkede syntes jeg.
Pro 900 har et godt ry iblandt bass-heads. Så du er 'desværre' nok på noget af det bedste som er på markedet.
Bemærk dog at Ultrasone også f.eks laver nogle mere highend versioner. Edition 8 eller således mindes jeg at have lyttet til tidligere også, som havde lidt ala samme karakteristika, bare lidt bedre og i virkeligt lækre materialer.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Navi73 » 4. nov 2021, 10:46

Kolind skrev:Ja planar kan lyde ganske strålende og med dyb og lækkert defineret bas. Det er de super gode til. Jeg har også et par stykker selv. De kan noget særligt. En ting som jeg dog sjældent har fået med dem er netop sådan rigtigt punch og energi i lyden. Selv med f.eks Hifiman HE1000 som jeg var virkeligt vild med, savner jeg stadig punch. Og der er vi jo altså også godt deroppe af. De kan så en masse andre ting som opvejer for den mangel. Men stadig tror jeg generelt at hvis man er efter tung og slagkraftig bas, bør man gå efter noget dynamisk. gerne med en god stor driver.

Ultrasone har jeg tidligere haft. HFI 780 blandt andet. De kunne helt klart noget tlækkert med bas og punch som jeg var vild med. Jeg kunne dog ikke affinde mig med komforten. Mit hoved er for stort tror jeg. Har også haft den åbne 2200 tror jeg den hed. Der var edderbankeme bas så det ville noget. Den var dog ikke så stram eller punchy. Det er ofte noget man får i de lukkede syntes jeg.
Pro 900 har et godt ry iblandt bass-heads. Så du er 'desværre' nok på noget af det bedste som er på markedet.
Bemærk dog at Ultrasone også f.eks laver nogle mere highend versioner. Edition 8 eller således mindes jeg at have lyttet til tidligere også, som havde lidt ala samme karakteristika, bare lidt bedre og i virkeligt lækre materialer.


Vi er slet ikke uenige, men efter at have lyttet til rigtig mange forskellige hovedtelefoner denne sommer, i alle prisklasser incl. absolut highend, sĂĄ fandt jeg bare ud af, at de modeller jeg troede jeg ville synes bedst om, ud fra andre folks meninger og anmeldelser, ikke altid holdt stik.

Derfor synes jeg at anbefalingen herfra skal være, prøv at lytte til noget forskelligt, for det kan jo være man fik en ny reference. Hvis ikke, så er man jo blot blevet det klogere på sin præference og har tilmed sparet penge!
Den sikre vej er et par nye 900 Pro, ingen tvivl om, at de kan noget, men vil man prøve noget nyt i samme mærke, så kunne Signature DJ også være en mulighed, inden man røg op i Edition 8 osv. Men snakker vi først små 10K for et headset, så bør man godt nok lytte til andre muligheder og ikke forlade sig på, at andre giver en ret. Det kan hurtigt blive dyrt.
Igen, ikke uenig i dine betragninger, men man bør også prøve at lytte til andre (typer hovedtelefoner), for sin egen skyld.
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 5. nov 2021, 10:56

Navi73 skrev:
Kolind skrev:Ja planar kan lyde ganske strålende og med dyb og lækkert defineret bas. Det er de super gode til. Jeg har også et par stykker selv. De kan noget særligt. En ting som jeg dog sjældent har fået med dem er netop sådan rigtigt punch og energi i lyden. Selv med f.eks Hifiman HE1000 som jeg var virkeligt vild med, savner jeg stadig punch. Og der er vi jo altså også godt deroppe af. De kan så en masse andre ting som opvejer for den mangel. Men stadig tror jeg generelt at hvis man er efter tung og slagkraftig bas, bør man gå efter noget dynamisk. gerne med en god stor driver.

Ultrasone har jeg tidligere haft. HFI 780 blandt andet. De kunne helt klart noget tlækkert med bas og punch som jeg var vild med. Jeg kunne dog ikke affinde mig med komforten. Mit hoved er for stort tror jeg. Har også haft den åbne 2200 tror jeg den hed. Der var edderbankeme bas så det ville noget. Den var dog ikke så stram eller punchy. Det er ofte noget man får i de lukkede syntes jeg.
Pro 900 har et godt ry iblandt bass-heads. Så du er 'desværre' nok på noget af det bedste som er på markedet.
Bemærk dog at Ultrasone også f.eks laver nogle mere highend versioner. Edition 8 eller således mindes jeg at have lyttet til tidligere også, som havde lidt ala samme karakteristika, bare lidt bedre og i virkeligt lækre materialer.


Vi er slet ikke uenige, men efter at have lyttet til rigtig mange forskellige hovedtelefoner denne sommer, i alle prisklasser incl. absolut highend, sĂĄ fandt jeg bare ud af, at de modeller jeg troede jeg ville synes bedst om, ud fra andre folks meninger og anmeldelser, ikke altid holdt stik.

Derfor synes jeg at anbefalingen herfra skal være, prøv at lytte til noget forskelligt, for det kan jo være man fik en ny reference. Hvis ikke, så er man jo blot blevet det klogere på sin præference og har tilmed sparet penge!
Den sikre vej er et par nye 900 Pro, ingen tvivl om, at de kan noget, men vil man prøve noget nyt i samme mærke, så kunne Signature DJ også være en mulighed, inden man røg op i Edition 8 osv. Men snakker vi først små 10K for et headset, så bør man godt nok lytte til andre muligheder og ikke forlade sig på, at andre giver en ret. Det kan hurtigt blive dyrt.
Igen, ikke uenig i dine betragninger, men man bør også prøve at lytte til andre (typer hovedtelefoner), for sin egen skyld.


Personlig smag ift. lyd præsentationen rækker en del længere end 'teknisk gode egenskaber' så at sige. Der er rigeligt med teknisk gode bøffer som ikke rigtigt er for mig, og nogle teknisk mindre gode som jeg er syntes rigtigt godt om på trods af den teknisk lavere kvalitet.

Det helt åbenlyse råd vil altid være at prøve at lytte til så meget som muligt før et køb. Det er bare sjældent en mulighed desværre. Der er mange gode bud på bas-tunge bøffer. Hvilken der er den rigtige for trådstarter bliver spændede at høre mere om.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Henrik_sdk » 5. nov 2021, 11:25

Der var en herlig tid hvor man rigtig kunne få prøvet lidt af hvert..

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Krellef » 29. nov 2021, 00:14

Et godt bud kunne være et par Fostex T20RP med vinklede læderpuder - De har en dum mængde bas... musik15

...Og sĂĄ koster de ikke alverden.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 2. feb 2022, 01:17

Men fik trådstarter mon nogensinde fundet sig nogle større kanoner?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Ostebaronen » 21. feb 2022, 12:52

Jeg har ikke mit par XB1000 længere. De var sjove og komfortable. Men så var der ikke så meget mere fedt ved dem.

Jeg tror de hovedtelefoner jeg har lige nu som kommer nærmest beskrivelsen som baskanoner er mine moddede Superlux HD681. De overrasker hver gang :D

Generelt synes jeg dog at IEMs som man får til at sidde perfekt i øret næsten altid har godt knald på bassen, men det er meget anderledes end XB1000 hvor hele kraniet ryster.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster