TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s



TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. nov 2021, 00:18

Her er anmeldelser og indtryk fra touren med IKKO OH1s

PÄ forhÄnd tak for jeres indsats
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. nov 2021, 00:21

IndlĂŠg af LARMY85, copy/pastet fra Tourforumet

IKKO OH1s

IKKO’erne kom ind ad dþren og jeg har haft fornþjelse af dem en lille uges tid. Anmeldelsen blev desvérre lidt forsinket, men den kommer her...

Indpakning:
Indpakningen synes jeg er ret solid. Producenten har helt sikkert brugt en del tid pÄ at give brugeren en premium oplevelse fra start!
Det fĂžrste som fangede mit Ăžje var et lille knappehoved med IKKO-logoet pĂ„ – jeg tror, at man kan sĂŠtte den fast pĂ„ sin kasket? For andre er det sikkert en fed ting men for mig er det bare noget jeg ville miste hehe. Selve IEM’erne fĂžles rigtig solige og har ogsĂ„ en fed finish. Kablet med dets diskrete rĂžde og blĂ„ farver bidrager helt sikkert til fĂžlelsen af at dette er et sĂŠrligt produkt.
Man fĂ„r et lille men lĂŠkkert lĂŠder(-agtigt?) etui som holdes lukket med en lĂŠderstrop – et nice touch hvis man er pĂ„ farten. Man fĂ„r en del ear-tips med i skum og silikone af forskellig form og stĂžrrelse. Jeg ramte rigtigt ved fĂžrste forsĂžg (medium stĂžrrelse i silikone), men jeg kan godt forstĂ„ at det kan vĂŠre nĂždvendigt med flere varianter nĂ„r vi taler in-ear og ikke over-/on-ear monitors. SĂ„ er der en lille MMCX-fjerner i plastik hvis man har problemer med at fjerne kablet fra IEM’erne. Jeg prĂžvede den og den virkede ret handy selvom jeg ikke har erfaringer med MMCX.
Alt-i-alt et meget positivt fĂžrste indtryk ud fra indpakningen alene.
Claus har desuden inkluderet 3 poser med ekstra tips - meget betĂŠnksomt! thumbs

Billeder:
Billede
Billede
Billede
Billede

Lytteudstyr:
Mit setup har ikke éndret sig siden jeg skrev anmeldelsen min OLLO S4X-anmeldelse – jeg er stadig rigtig godt tilfreds hehe rulle2
S.M.S.L SP200 THX-hovedtelefonforstĂŠrker (XLR-input og low gain)
S.M.S.L SU-8 DAC (jeg benyttede USB-input samt XLR mellem DAC og forstĂŠrker)

Andre hovedtelefoner/sammenligning:
Ollo S4R med luksus puder til Ollo S4 og S4R, 85mm fra hoved-grej.dk (kÞbt af CHIbsen her pÄ hoved-fi)
HiFiMan HE-400se med lĂŠder hovedtelefon-puder 100 mm (lamme skind), vinklede fra hoved-grej.dk

Tracklist:
Samme som ved min OLLO-anmeldelse for at have et nogenlunde grundlag.
Rihanna – Umbrella (FLAC CD-rip)
Robbie Williams – Angles (FLAC CD-rip)
Metallica – Master of Puppets (FLAC CD-rip)
Beastie Boys – So What’cha Want (FLAC CD-rip)

Oplevelse:
Som den IEM-novice jeg er tog det mig vist lidt for lang tid at fĂ„ IEM’erne sat ordentligt fast pĂ„ Ăžrerne, men derefter sidder de godt og jeg havde absolut ikke lyst til at tage dem af igen: Wow, en fed oplevelse! theking
Jeg mĂ„ sige, at jeg er meget imponeret over hvad sĂ„dan nogle smĂ„ enheder kan levere af lyd ift. deres stĂžrrelse. De har en rimelig fornuftig bas/low-end som ikke kan matche ovennĂŠvnte Ollo og HiFiMan, men fĂ„r sĂ„dan nogle smĂ„ ”Gems” kommer de tĂŠt pĂ„ hvilket jeg synes er imponerende – hvis jeg havde brugt skum-tips var de mĂ„ske kommet endnu tĂŠttere pĂ„?!
Vokaler/midrange forekommer mig klare uden at vÊre trÊttende hvilket jeg sÊtter stor pris pÄ.
PĂ„ treble-fronten er det som om, at elementer i sangene bliver fremhĂŠvede som jeg ikke synes at have hĂžrt fĂžr. IsĂŠr Rihannas stemme og trommens bĂŠkken virker forandrede og jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er et lille frem eller tilbage skridt ift. hovedtelefonerne.

Konklusion:
Puha, den lille uges tid som jeg har haft IKKO’erne tilsluttet er gĂ„et alt for hurtigt, men jeg har haft stor glĂŠde af dem og det har vĂŠret sjovt at sammenligne med min hovedtelefoner.
For mig er de sĂ„dan et par ”bare lige Ă©t nummer mere”-monitors som gĂžr dem svĂŠre at lĂŠgge fra sig og rigtig fornĂžjelige at bruge.
Jeg troede ikke, at IEM’er var min kom the, men den fordom er blevet sat pĂ„ en gevaldig prĂžve.

Mange tak for lyttet Claus! 4musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. nov 2021, 00:26

Mange tak for din deltagelse.
Jeg sidder og tÊnker at farverne pÄ dine billeder er forkert, jeg mente de havde nogenlunde samme blÄ farve som OH1 ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf LARMY85 » 14. nov 2021, 19:11

Tak for copy-paste Claus thumbs

Ja nu du nÊvner det - jeg mindes ogsÄ at de var blÄ og ikke grÄ?!
Billederne er taget med en iPhone 13 mini og jeg mindes ikke at have et grÄtone-filter aktiveret ruller1
---
De bedste hilsner
Lars
LARMY85

 
IndlĂŠg: 138
Tilmeldt: 4. jan 2017, 16:23
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf LARMY85 » 14. nov 2021, 19:13

LARMY85 skrev:Tak for copy-paste Claus thumbs

Ja nu du nÊvner det - jeg mindes ogsÄ at de var blÄ og ikke grÄ?!
Billederne er taget med en iPhone 13 mini og jeg mindes ikke at have et grÄtone-filter aktiveret ruller1

Man kan ogsÄ kÞbe dem i grÄ-lilla og nu bliver jeg helt forvirret om farven! 7musik
https://www.ikkoaudio.com/products/ikko ... 0301734072
---
De bedste hilsner
Lars
LARMY85

 
IndlĂŠg: 138
Tilmeldt: 4. jan 2017, 16:23
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. nov 2021, 22:24

Der er sÄgar en dansk forhandler..
https://hoved-grej.dk/collections/earbuds-og-inears/products/ikko-oh1s-gems

Men jeg mÄ Êrligt indrÞmme at jeg kan ikke huske om det er den lilla eller blÄ jeg har sendt rundt, mine dine fotos ser grÞnne ud..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf whazz » 17. nov 2021, 23:10

Indpakning, og fĂžrste indtryk
De bliver leveret i en kasse der udstrÄler hÞj kvalitet.
Kvaliteten fĂžles fra start hĂžj - en lille anke kunne vĂŠre det hĂžje forbrug af pap som jeg ikke er fan af ift. at vĂŠre grĂžn. Der er uden om selve kassen nemlig to pap omslag, disse synes jeg ikke bidrager til noget.

Jeg synes kvaliteten pÄ selve in ear monitoren virker hÞj.
Jeg synes de er voldsomt flotte, det samme gĂŠlder etui som jeg dog ikke synes er specielt praktisk.
Det hele er lette elementer - stik, kabler, og selve in ear monitoren. Det gÄr lidt udover kvalitetsfÞlelsen pÄ kablet.

Jeg synes de original medfĂžlgende propper er elendige.
De isolerer sÄ godt som ikke i mit Þre, og komforten er lav. Med skumpropperne der er vedlagt, er komforten hÞj, og komforten lÞftes af det lette design. De kommer ikke helt langt nok ind i mit Þre og sidder derfor ikke helt korrekt, hvilket nok ogsÄ er et af problemerne der gÞr at de ikke isolerer specielt godt for mig. Til at lytte til musik hjemme genere det mig ikke, men jeg kan godt finde det forstyrrende pÄ arbejde.

Jeg er nervÞs for hvordan de sidder kan komme til at pÄvirke lyden, men nu mÄ vi se.

Mit allerfĂžrste korte lytteindtryk
Jeg har brugt:
Little sadie
No rest for the Wicked
Mil pasos

Jeg er positiv fra fÞrste stund. Jeg ikke overbevist om at det er en neutral IEM. Jeg synes fra start at der er et boost i bund og top, men ikke noget jeg kan sige med sikkerhed ved fÞrste lyt. MÄske der kan vÊre en tendens til sss lyde i toppen, men ved fÞrste indtryk ikke noget jeg er nÄet at blive generet af.

Jeg glĂŠder mig ved dette step til videre lytte indtryk.


Lyden der er nem at elske, nÄr det hele spiller
Jeg har en rÊkke forskellige numre jeg gÄr til nÄr jeg gerne vil teste grej. Det altid de samme numre, numre som jeg kender godt, har hÞrt mange gange, og som jeg har liggende i alt fra MP3 kvalitet til FLAC. Det en liste med cirka 20 numre, og jeg gÞr gerne det jeg lytter dem alle igennem og bruger et udvalg til at beskrive noget grej. Det har jeg ogsÄ gjort nu, men jeg har haft rigtig svÊrt ved at vÊlge hvad jeg skal beskrive dem med.

Jeg synes nemlig, at nĂ„r alt spiller for netop disse IEM, sĂ„ lyder de... SUVERÆNT..
Men, nÄr ALT ikke spiller... SÄ jeg ikke sikker pÄ jeg bryder mig om dem.

In your wild garden - Josefine Cronholm:
Et nummer som jeg altid bruger nÄr jeg demonstrerer noget, nÄr jeg skal imponere, eller nÄr jeg vil have gÄsehud. Med disse IEM, spÊndt foran min forstÊrker - for SÞren en musikalsk oplevelse!
Diskanten silkeblÞd, selvom der dog er meget af den, hendes stemme stÄr snorlige, kontrabassen veldefineret, intet mudret som tit opleves pÄ dÄrligere udstyr.
Men, nÄr jeg sÄ sÊtter dem til min telefon, eller min pc, med det samme nummer, sÄ falder det hele lidt til jorden.
Det mister prĂŠcisionen, det mister musikaliteten, det hele bliver lidt.... Eh...

Jeg gjorde sÄ det, at jeg har lÄnt en USB hovedtelefonforstÊrker med en kvalitets DAC i..
Igen, sÄ fÄr jeg en voldsom musikalsk oplevelse..

St. James infirmary - hugh laurie;
Et igen formidabelt nummer, hvis gjort rigtigt.
Men pÄ disse IEM sÄ falder det lidt til jorden, selv nÄr de spÊndt efter en forstÊrker.
Jeg synes de mangler det omrÄde mandestemmer ligger i, selvom de gengiver dem flot sÄ bliver det lidt udvisket i det store lydbillede.

Blood money - 10 ft ganja plant:
Et nummer hvor de igen brillerede. Alt stÄr knivskarpt, man kan hÞre de smÄ detaljer og man kan bare leve sig ind i musikken. Et nummer jeg godt kunne nyde afspiller fra min telefon, men wow oplevelsen kommer fÞrst nÄr der kommer en bedre DAC og noget power foran dem. Og det her med, at de nogle gange lyder helt formidabelt, i det rigtige setup, har gjort jeg har haft svÊrt ved at udvÊlge hvad jeg skal vurdere dem pÄ baggrund af.

NÄr alt spiller, sÄ det et sÊt velspillende, behagelige IEM.
NÄr alt ikke spiller, sÄ bliver de lidt for... Umusikalske, og for meget et "your everyman headphone".


konklusionen
Diskanten, alt fra lidt for meget til silkeblÞd. Jeg vil vurdere at de har et boost i diskant omrÄdet, og i bunden.

Bunden er dog ikke for meget, medmindre jeg fĂ„r dem ind og sidde lidt dybere som jeg typisk ville vurdere de skulle. De sidder ikke helt hvor jeg synes de skal af sig selv, men hvis jeg hjĂŠlper dem med en finger oplever man virkelig boostet i bunden – og her bliver det for meget.

Mellemtonen, jah... Den er lidt tilbage pÄ baggrund af den boostede diskant og bund, men den gÞr ingen fortrÊd der udover.

Jeg ville gerne have haft noget mere linearitet, for selve tonen af dem er fin, sÄ havde mellemtoneomrÄdet stÄet lidt bedre, havde de generelt virker lidt bedre til "det hele".

Ind til nu, har jeg ikke kendt prisen, jeg har ikke kendt spekulationerne, jeg har bare lyttet.
Til en pris omkring 1700,- synes jeg de gÞr det godt pÄ lydsiden ogsÄ. Jeg har vÊret lidt efter kvaliteten generelt, men til 1700,- synes jeg generelt kvaliteten er hÞj nok.

Jeg synes de er voldsomt flotte.

Havde de sidder bedre i min Ăžre tror jeg at jeg ville have vurderet de var for bastunge til min smag, men er man typen der er til dette synes jeg de falder godt ind i segmentet.

Jeg anbefaler helt klart at kĂžbe tredje part skum propper.

De gĂžr ingen fortrĂŠd, men mig gĂžr de ikke rigtig glade heller.
Ikke fordi de lyder dÄrligt, men fordi alt skal vÊre korrekt for at de netop gÞr mig glad.

Ville jeg anbefale produktet, og i sÄ fald til hvem?
Selvom der er mere der virker lidt smÄnegativt i min anmeldelse, sÄ handler det i bund og grund om jeg ikke synes de passer helt til mig. Jeg vÊgter lyden hÞjest, og det er det jeg slÄr ned pÄ.
Men det at de er voldsomt flotte, tÊnker jeg er det som ogsÄ lidt er det som skal vise os hen i kundesegmentet - et kundesegment hvor lyd ikke er alt, for til 1700,- for man nok ikke bÄde lyd i top, samtidig med et sÊt flot design, hÞj finish, og et lÊder etui.
SÄ kort: Ja, jeg ville anbefale produktet, til personen hvor udseendet ogsÄ har en betydning for dit indkÞb
š
- whazz theking

I stuen lytter jeg pÄ Monitor Audio spÊndt pÄ Cambridge forstÊrker.
PÄ kontoret lytter jeg normalt til et sÊt B&W P3, pÄ en hjemmegjort forstÊrker.
PÄ farten lytter jeg pÄ Jabra Elite 65, med skum propper.

Uddannet svagstrĂžmsingeniĂžr, med speciale i hardware, og interesse i (elektro)akustik
whazz

 
IndlĂŠg: 23
Tilmeldt: 10. aug 2013, 03:36
Geografisk sted: Nordjylland

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Claus-DK » 18. nov 2021, 00:09

Kanon velskrevet og velfunderet anmeldelse, mange tak for indsatsen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Troels » 26. dec 2021, 01:30

IKKO OH1S
Der er jo altsĂ„ dĂžmt ”unboxing experience par exellence”, vi er jo i nĂŠrheden af en russisk babushka dukke, det ene lag efter det andet indtil man er der. I disse #Meeto tider skal jeg spare os for yderligere udpakningsbilleder.
NÄr man endelig nÄr ind til det vÊsentlige,sÄ er der mange forskellige propper til alle mulige former for Þrer, et lÊkkert lÊder etui, ekstra gitter, en dims til at afmontere kablet med, jo jo det ser sgu godt ud.
Selve IEM’ernes kvalitet forekommer meget gennemfþrt, de er lette og fþles lékre, med et par af de medfþlgende skumpropper sidder de let og behageligt i mine þrer.
Lyden sÄ; Jeg mÄ tilstÄ, at jeg dÞmte dem ude efter det fÞrste mÞde. Jeg lytter meget klassisk musik og for at gÞre en lang historie kort; Det duer de ikke til. Basta.
Jeg fandt et stort hul i lydbilledet, lige der i den nedre mellemtone, som er sÄ vigtig i strygekvartet og symfonisk musik, samtidig var der, i min optik, alt for meget skinger top, som fik det samlede billede til at kÊntre mod en dÄseagtig lyd. Soundstage forekom snÊver og kompakt. Øv.
Jeg lytter normalt Hovedgrej No1 sammen med Aune BU1 (se min omtale andet steds. viewtopic.php?f=41&t=8362), det er et setup, som i den grad understĂžtter min musik, men det gik op for mig, at Aunen nok har en lidt lys profil, som passer godt til No1 men ikke umiddelbart til OH1S.
Svaret fandt jeg, efter nogen sĂžgen i Heavyrock og Blues og popmusik;

Annie Lennox: Walking on Broken Glass
AC/DC: Thunder
Blues Brothers: Think
DAD: Sleeping My Day Away
White Snake: Here I go Again
Kesha: Cannibal
Ed Sheeran: 2step

Her viser de hvad de kan, levende engageret, nÊrvÊrende, her er der heller ikke problemer med soundstage og bassen er stram, dyb og nÊrvÊrende, det er simpelthen det her de er lavet til. De kan noget med kvindestemmer og elguita. Annie Lennox og Aretha Franklin lyder bare sindssygt godt og levende. Thunder er virkelig Thunder og vokalen i Whitesnakenummeret stÄr klokkeklart og nuanceret. Jeg synes stadig, at toppen kan blive vel pÄtrÊngende, med lidt for hvislende s lyde. BÊkkener og HiHat kan ogsÄ rive lidt i Þret, og, hos mig, give en vis lyttetrÊthed, men det tager vi med, fordi det ogsÄ tilfÞrer musikken noget liv og energi.
Jeg eksperimenterede med forskellige propper og fandt at silikonepropperne fra mine Shanling IEM100 dÊmpede diskanten noget, til gengÊld blev lydbilledet knap sÄ nÊrvÊrende som med Clauses skumdimser. Det samme gjorde sig gÊldende nÄr jeg skiftede Aunen ud med min Shanlig UP4 DAC, mindre aggressiv diskant, pÄ bekostning af nÊrvÊr og detaljer. Jeg fandt ogsÄ, at de lyder ret godt ved lave lydniveauer. Deres frekvensprofil gÞr, at de nÊrmest har en naturlig kompensation for Þrets mindre diskant og basfÞlsomhed nÄr lydtrykket er lavt.
Konklusionen mÄ sÄ vÊre, at IKKO OH1S er meget velspillende, men ogsÄ krÊvende i det man spÊnder den for. Endelig er den genre, som man byder dem altafgÞrende for oplevelsen, men i det rigtige setup med en rigtige musik, sÄ lyder de virkelig levende og klare i detaljen. Det er lidt ligesom en stram spids syrerig riesling fra Alsace, det er ikke for alle men find den rigtige mad, sÄ er det Rock and Roll.
Med lydelige hilsner

Troels
Troels

 
IndlĂŠg: 22
Tilmeldt: 13. sep 2021, 09:24
Geografisk sted: Slagelse

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 2. jan 2022, 15:33

Puha, den blev desvĂŠrre lidt forsinket denne anmeldelse, forhĂ„bentligt er vi ude i en “bedre sent end aldrig”. Årsagen er lige sĂ„ simpel som den er pinelig – jeg glemte det simpelthen. Det ender nok ogsĂ„ med at vĂŠre konklusionen, nemlig at jeg ikke syntes Ikko OH1s var dĂ„rlig eller noget, men at jeg bare glemte den ret hurtigt efter de kom ud af Ăžrene. Men jeg vil da gerne sĂŠtte lidt flere ord pĂ„, og har heldigvis en del noter fra mine lytte sessioner fra en mĂ„neds tid siden.

FĂžrst og fremmest fremstĂ„r Ikko OH1s ”Gems” som en rigtigt lĂŠkker, lille og let in-ear. Jeg blev ret overrasket over hvor lette de er, isĂŠr sammenlighet med OH10 som er en hel del tungere. Byggekvaliteten er i top og matcher hvad jeg er vandt til fra Ikko (Jeg har OH10 og har haft OH1). Æsken, den lille pung og det Ăžvrige udstyr er ogsĂ„ fuldt ud godkendt, og kablet er ogsĂ„ over middel om end mĂ„ske lidt stift i det.

Jeg fandt dog ogsĂ„ ting jeg var mindre vild med i den mĂ„de de er bygget pĂ„. Ikke umiddelbart kvalitetsproblemer, mĂ„ske mere design problemer. Det mest problematiske var nok at jeg havde svĂŠrt ved at fĂ„ et rigtigt godt fit – noget jeg ellers ikke har haft problemer med med andre Ikko in-ears. Jeg ved ikke om det er grundet den lidt ovale tud, stĂžrrelse, form eller hvad det er, men det krĂŠvede en del at fĂ„ dem til at sidde ordentligt. Det var ogsĂ„ svĂŠrt at fĂ„ dem til at sidde fast hvis jeg var i bevĂŠgelse, f.eks. gik en tur eller lignende.
Derudover var jeg mindre vild med deres stik valg, jeg kan godt have et lidt anstrengt forhold til MMCX stik. Ofte kan de vÊre lidt svÊre at fÄ i, men i dette tilfÊlde havde jeg ogsÄ problemer med at de flere gange rÞg ud sige som jeg havde fÄet sat dem i Þrene og opnÄet et godt fit.

NÄr nu jeg selv skriver at jeg havde lidt problemer med fit og at kablet kunne ryge ud, sÄ kan man self. vÊre nervÞs over om jeg har hÞrt deres fulde potentiale. Umiddelbart vil jeg mene at jeg havde dem siddende godt i Þrene nÄr jeg sad stille, sÄ vil tro det, men det skal mÄske holdes i baghovedet.

Teknisk syntes jeg de gjorde et rimeligt godt stykke arbejde. Ikko OH1s er prÊcis uden bleeding eller underlige peaks i lyden. Der er rimeligt med detaljer, dog uden at det nÄr op pÄ siden af f.eks. Aune Jasper eller Shozy Pola 39. OgsÄ fin brede i lydbilledet, bestemt pÄ linie med lignende mÊrker derude og Ikkos egne andre produkter.
Der hvor jeg mĂ„ske er lidt mere lunken er at den er en kende for neutral til mig. Den har lidt lĂžft i toppen som giver luft til lyden, men for mig at hĂžre er den ret flad i bunden. Den har i hvert fald ikke nĂŠr samme V tuning som OH10 har. Det er jo ikke nĂždvendigvis nogen dĂ„rlig ting, det er bare heller ikke en signatur jeg er vandt til. SĂ„, bassen syntes jeg er lidt til den flade side og den forsvinder lidt for hurtigt efter min smag. Jeg sĂ„ ogsĂ„ gerne at den gik lidt lavere og havde lidt mere rumble. Midten har jeg ikke noget dĂ„rligt at sige om, det lĂžd prĂŠcist og godt. IsĂŠr kvinde stemmer, som jeg ogsĂ„ syntes virkede rigtigt godt pĂ„ OH1, de lyder rigtigt godt. SĂ„ hvis man er til skĂžnsang alla asiatisk popmusik, sĂ„ tror jeg OH1s er et rigtigt godt bud. Toppen blev aldrig for meget for mig, men den gav lidt luft – mĂ„ske lidt for meget. NĂ„r bunden ikke er lĂžftet pĂ„ helt samme mĂ„de, sĂ„ tror jeg at det bl.a. er det som gĂžr at jeg finder dem en smule for tamme til rock og metal.
StadigvÊk, mange tak til Claus for at jeg kunne fÄ mulighed for at prÞve denne spÊndende in-ear. Konklusionen er at den nok ikke er helt min type, men den havde bestemt kvaliteter, isÊr i mellemtonen. Af den Ärsag vil jeg ogsÄ gerne afstÄ mit lod i lodtrÊkningen til Hoved-Fi.

Og Godt NytĂ„r derude, mĂ„ske fik jeg pĂ„ denne mĂ„de skrevet Ă„rets fĂžrste anmeldelse â˜ș.
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf tg » 5. jan 2022, 13:21

Ikko OH1s Gems er prÞvet, ved skrivebordet pÄ et setup PC -> SMSL M200 -> drop thx789 og pÄ farten pÄ en es100.

Pakken er fin og normalt ikke noget jeg gÄr sÄ meget op i at beskrive, men her er det alligevel vÊrd at bemÊrke at de silikonepropper der er med er ovale, fordi delen der skal ind i Þret er oval. Man kan dog stadig bruge andre propper, de runde kan godt gÄ pÄ, men dem der fÞlger med tror jeg ikke vil passe godt pÄ andre iems.
Komforten er fantastisk, jeg ved ikke om det er den ovale spids eller at de er sÄ smÄ at de forsvinder ind i mit Þre. De sidder rigtig godt og jeg bemÊrker slet ikke jeg har dem i. MÄske er det ogsÄ fordi jeg er vant til at bruge VE Elysium og Noble K10 der begge er relativ store iem.

I forhold til prisen er lyden god. Bassen imponerer ikke specielt, men den har en god mellemtone og de hĂžje toner giver god luft. Jeg synes det er en lys iem, som nok er det andre kalder balanceret, personligt kan jeg godt lide den stil.

Jeg synes de kan have lidt tendens til en smule sibilant og efter lÊngere tids brug fÄr jeg trÊtte Þre. Det kunne mÄske afhjÊlpes med andre propper, men det har jeg ikke haft eksperimenteret med. Jeg har kun brugt silikone propperne der fulgte med da jeg synes de sad godt. Det er lidt Êrgerligt nÄr komforten er sÄ godt at jeg kunne have dem i altid, men jeg ikke kan klare lyden lige sÄ lÊnge uden at blive trÊt i Þrene/hovedet.

Det nÊrmeste jeg kan sammenligne dem med er nok Aune Jasper der var pÄ tour tidligere. Ud fra hukommelsen mindes jeg at Jasper var mere klar og veldefineret i hele spekteret. Jasper havde knap sÄ meget sparkle og luft i toppen, men var mere klar. Jeg ville nok selv vÊlge Jasper af de to.

Tak til Claus for touren.


Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
IndlĂŠg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf telum » 14. feb 2022, 11:42

Som altid var det en fornĂžjelse at have besĂžg af IEM's fra IKKO. Fin indpakning, men mere vigtigt er selve IEM flot udfĂžrt og emmer af kvalitet.

Jeg finder mig et par skum-propper og gÄr i krig! FÞrstehÄndsindtrykket er at de virker ret balancerede - ingen overdreven fokus pÄ det ene eller det andet. Det lyder mÄske kedeligt, men det er det ikke og der er fint med detaljer. Det der slÄr mig er, at de pÄ ingen mÄde er indeklemte, de har nÊrmest en Äben signatur i modsÊtning til de fleste IEMs.

Nogle timers lytning senere er det stadig luftigheden i dem der slÄr mig. MÄske knap sÄ intime som nogle IEMs. Der er godt styr pÄ de enkelte instrumenter der ikke blÞder sammen.

Et andet plus er komforten - ledning bag Ăžrerne betyder ingen mikrofoni og MMCX (ikke?) er bare SÅ meget bedre end 2-pin connector. De er ikke helt pĂ„ hĂžjde med mine Q-jays fordi de simpelthen vejer mere, men jeg tror ogsĂ„ jeg er sart i den henseende :)

Jeg kunne mÄske godt tÊnke mig lidt mere dyb bas og sÄ har de ikke den intimitet som kan vÊre rigtigt lÊkkert, men ogsÄ ofte problemet med IEMs, sÄ det kommer meget an pÄ humÞr og hvilken musik de lÊgger lyd til. De er helt deres egne og pÄ trods af det vil jeg tro de rammer manges prÊferencer, medmindre man er til bulder og brag!

Tak for lÄn til Claus!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
IndlĂŠg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Pedeskov » 22. feb 2022, 19:11

Hermed mit indspark efter at have lyttet til IKKO OH1s’erne i en 2 ugers tid:

Hvad angÄr indpakning og prÊsentation af enhederne med tilbehÞr, vil jeg ikke sige noget. Det var ikke nogle overraskelser, og det hele er sÄ glimrende blevet uddybet i tidligere indlÊg.

Hvad lyden angĂ„r blev jeg ganske overrasket. Jeg benytter jĂŠvnligt mine IKKO OH1, og havde en forestilling om at med et lille ”s” pĂ„ navnet ville det vĂŠre i samme boldgade, blot med nogle forbedringer. Men jeg blev klogere.
Jeg startede med at ekvipere IEM’erne med en passende stþrrelse skumpropper medleveret af Claus (tak Claus for den flotte service) og satte dem til min FIIO M11.
Det lĂžd virkelig fladt
 NĂŠsten ingen bund og ikke meget i toppen. Tjek af propper og stik, umiddelbart ikke der at problemet lĂ„. PrĂžver at sĂŠtte dem direkte i PC’en. Samme fladhed. PrĂžver at sĂŠtte silikonepropperne jeg bruger pĂ„ mine OH1 pĂ„, samme lydbillede. Meget mĂŠrkeligt. Jeg fĂ„r skruet op, og pludselig sker der noget. Der kommer bund og top pĂ„. Tilbage pĂ„ FIIO’en og op for volumen. Nu er der en god bund og der kommer top og masser af detaljer pĂ„. Men volumen er nĂždt til at vĂŠre skruet noget hĂžjere op end jeg normalt bruger, og synes er behageligt i lĂŠngere tid.

NÄ, men nu er vi i gang og begynder at gÄ musikbiblioteket igennem. Dejligt mange detaljer i musikken, men en noget lysere klang end jeg er vant til fra OH1. Oplever at diskanten kan blive noget skÊrende og trÊttende at hÞre pÄ. Tager mig selv i flere gange at skrue ned for volumen. PrÞver at sÊtte mine OH1 til ved samme volumen for at se om er mig der er blevet sart over for hÞj musik. Men oplever ikke den skÊrende lyd med dem. OH1 lyder meget mÞrke sammenlignet med OH1s.

Har nu prĂžvet OH1s’erne i flere omgange og pĂ„ forskellige forstĂŠrkere og vekslende med forskellige hovedtelefoner.
Konklusionen for mig er at de skal have noget at leve af (volumenmĂŠssigt), men ellers ikke virker specielt hungrende efter effekt (de spiller glimrende pĂ„ min Samsung S10+ telefon). De er klart bedst til akustisk musik i den dybere ende, eksempelvis cello-musik og herre-stemmer hvor de faktisk gĂžr det virkeligt godt. Dog bliver de hurtigt skingre at hĂžre pĂ„ hvis det er for elektronisk eller musik med fremtrĂŠdende diskant. Jeg mĂ„ nok konkludere at mine OH1 bedre opfylder mit behov for et par bredt favnende IEM’s end OH1s.

Mange tak til Claus for denne fantastiske mulighed for at prĂžve nyt hovedgrej hjemme under rolige forhold.
Jeg frasiger mig lodtrÊkningen da der vil vÊre andre der kan fÄ stÞrre glÊde af disse end jeg kan.
Pedeskov

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf zenny » 6. mar 2022, 18:13

IKKO OH1S
PÄ med Stetson hatten og lÊn dig tilbage - nu skal vi hÞre lidt om IKKO GEMS og hvad de kan pÄ en stille aften.

Unboxing : Herre solidt og meget kvalitets pap. Den gÄr ikke istykker nogensinde i den kasse.

Selve iem’en : Det er et flet kabel som gĂ„r hen over Ăžret og med mmcx stik. Det kan jeg godt lide,hvis det er to-pins og stramt er det her mmcx meget nemmere. Tipsene som Claus sender med finder jeg mere brugbare end de silicone dutter. Komforten med de rigtige tips er god og selve iem’en fylder ikke voldsomt i Ăžret.

Teknik : Tidal Hi-fi (16 bit) og Qobuz (24 bit) via USB Audio Player PRO (Android App) pĂ„ Samsung Galaxy A22 5G og Lotoo Paw S1 (USB DAC/“Dongle”) med nyeste firmware. KĂžrer low gain og ingen effekter tilsat.

Musik : Colter Wall/ Colter Wall (Den med Kate McCannon)
Band of Horses/Acoustic at the Ryman (Live)

Der er en umiddelbar connection mellem musikken og den oplevelse jeg fÄr i Þrene med Colter Wall.
Det er tilbagelĂŠnet sing/song writer sange fra prĂŠrien (derfor hatten ;-) og det gĂžr Ikko’erne rigtigt godt - god balance og pĂŠn bund med dejligt sprĂždt finger pickin’ guitar og en stemme der har redet med pĂ„ en hest hele dagen og nu lĂŠnges efter en whiskey (Snake Mountain Blues)

NÄr man har hÞrt nummeret et par gange eller mere lÊgger man mere mÊrke til detaljerne - den slagtÞjs rytme der dukker op af tÄgen og giver nummeret liv.

You look to yours - dette nummer gÄr der ren Johnny Cash i den, det er jo ikke det vÊrste der kan ske - en meget traditionel ballade.

For at prÞve at prÞve en anden herre vokal af skal vi igang med Band of Horses : det er Indie nÄr det er bedst :-) og sÄ ligger vokalen oppe i den hÞje ende ;-)

Her er det ogsÄ rum og musikken Änder og lever 
.

Jeg kunne godt bruge lidt mere bund pÄ Band of Horses og har kÊmpet lidt med tss i diskanten pÄ andre numre med kvindelige vokalister.

Jeg synes det bedste ved de her iems er vokalen, derefter balancen/rummet og at de â€œĂ„nder frit om musikken”. Hvis man skal have det hele med skal der vĂŠre et ordentligt fit. Det krĂŠver lidt forarbejde men belĂžnningen venter forude.

Tak til Claus og Hovedgrej for lÄn.
/Zenny rulle4
zenny

 
IndlĂŠg: 275
Tilmeldt: 11. maj 2011, 21:52

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf meier » 21. mar 2022, 08:42

Dejlig sag - meget nem at leve med - ikke neutral, men ganske transperant.

Det var mine noter efter tiden med IKKO OH1s
Det var et udstyrsstykke at Ă„bne pakken, men bestemt vigtigt med alle propperne, da signaturen ĂŠndres en del afhĂŠnigt af fittet.

Jeg puttede dem direkte pÄ en CAT60 telefon (Android) og en smule pÄ en Ipad.
Valget var meget bevist, da det var der jeg ville bruge dem.

Lyden var overraskende god - meget nem at leve med og ganske tilgivende - selvom de ikke var neutrale, sÄ var diskanten ok, men pÄ visse indspilninger lidt spids og s-lyde kunne blive fremhÊvet. (Her spiller telefonen bestemt ogsÄ en stor rolle)
Bassen bliver ikke de smÄ gems force i mine Þre, men stadigvÊk meget lyttevenligt. (Det hjÊlper med en forstÊrker, men det var ikke mit formÄl her)

Der var fin isolation, og med de rette skumpropper ogsÄ et fint fit - det var nemt at sÊtte dem i Þrene - men det korte kabel ville jeg nokskifte.

SÄ god og harmoniske lille IEM, som jeg sagtens kunne leve med, og uden forbehold kan anbefale andre at give et lyt, hvis formÄlet er en nem lille IEM. Faktisk ville jeg gÊtte pÄ, at det her kunneblive min favorit til telefon brug.
Node2i - Tidal MQA, (Red Wine Audio Isabella - Audeze LCD2) (Teac UD505 - BD-T1/T5) (Sennheiser HDVD800 - hd800) (Stax SRM323II - Stax SR404) (X-canV3 - AKG701) (Schiit Valhalla - BD-T70) (Sony WH100XM3) (Shozy x neo CP) (Ollo S4R)
meier

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 168
Tilmeldt: 1. jul 2012, 11:10
Geografisk sted: NordsjĂŠlland

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Eskil » 26. mar 2022, 19:11

Ikko OH1s
Nu har jeg haft fornĂžjelsen af de her dejlige in-ears en uges tid.
Indpakningen er meget fornem/dyr. Flere lag omkring hinanden med 4-farve tryk, og inden i en fornem gaveÊske med guldtryk og magnetlÄs, pÊn holder til tips i bunden. Det prÊsenterer sig godt som en gave eller i en forretning, men koster bestemt ogsÄ penge.
Selve enhederne er virkeligt omhyggeligt forarbejdet, alle samlinger er smukt lavet, der er intet der minder om stĂžbe-linjer eller skarpe kanter. LĂŠkkert!
Jeg ved ikke om jeg havde valgt at stoppe et lilla bolche ind mellem sÄdan nogle metalskaller. Men det fungerer nu meget godt.
Ergonomi:
Claus har leveret ekstra skumpropper med, som stĂ„r beskrevet som ”TWS”. De kom pĂ„, og oh1s hoppede lige ind i Ăžrerne – meget nemme at fĂ„ til at sidde behageligt og rigtigt. Kablet er ikke specielt tykt, men helt fint. Venstre MMCX stik sidder lidt lĂžst, og drejer nĂŠrmest frit rundt. Det kan falde af, nĂ„r man rumsterer med dem.
Lyd:
Jeg har bÄde lyttet via JDS Atom stack fra flac, fra spotify via qdelix 5K og direkte via iphone lightning converter. Telefonen trak dem fint, men de har en kvalitet sÄ man har glÊde af bedre kilder.
Kari Bremnes: MÄnestein kommer pÄ. Ih, sikken en klarhed, Äbenhed, glathed. Der er god, dyb fast bas, som ikke grumser mellemtonen til. Det er homogent og rent at hÞre pÄ, men hÊvet i toppen, og der er lige et enkelt sibliant s af og til. Meget dynamisk. Dejlig oplevelse.
Lee Ritenour: A little Bumpin’. Der er gang i dynamikken med lilletromme og slap-bassen. Der er styr pĂ„ det.
Mark Knopfler: The trawlermans song. Fyldigt, klart og detaljeret, men lige i overkanten top efter min smag.
Michael J: Man in the mirror. Av mine Ăžrer, klap/lilletromme bliver alt for meget her.
Allan Taylor: The beat hotel. Dyb herrestemme fungerer ogsÄ rigtigt godt!
Billie E: Bad guy. Klarheden er fedt, men den kunne godt bruge lidt mere niveau i bassen. Bassen rĂŠkker fint langt ned.
Beethoven piano trio #5, 3.sats med Trio con Brio: Klaveret og Celloen lyder virkeligt dejligt og naturligt, og dynamikken i spillestilen kommer godt frem. Der er lige i overkanten ”harpiks pĂ„ buen”: det hvisler for meget. Nogle hĂžje toner i violinen bliver lidt tynde og spidse. Men ellers fremragende til den her musik.
Jeg har vÊnnet mig gradvist til den lidt for meget top, og bliver gladere og gladere for dem. De spiller altsÄ dejligt frit og naturligt. Men jeg er gladest for at equalize dem en lille smule i mellemtone/diskant, og nu jeg er ved det, fÄr de lige en enkelt dB ekstra i bassen, bare for sjov :-). Med (lidt) EQ synes jeg de er dejlige!
Andre propper: Jeg fĂ„r Ă„benbart ikke tĂŠt kobling med siliconedutterne. Ingen bas hos mig med dem. Til gengĂŠld har jeg ikke de store problemer med hvor dybt ”tws” skum dutterne sidder i mine Ăžrer, det ĂŠndrer ikke voldsomt pĂ„ lyden, som det gĂžr pĂ„ andre af mine IEMs.
Isolation: ved slukket lydkilde hÞrer man ret godt hvad der sker udenfor, det er ikke nÞdvendigt at skulle flÄ den ud hvis nogen siger noget.
EQ: Den EQ jeg kĂžrer med lige nu hedder:
Shelf: 80Hz +1dB Q:0.7
Peak: 950Hz +2dB Q:2
Peak: 1900Hz -3dB Q:2 (den her er den vigtigste)
Peak 20kHz -3dB Q:0.5
Jeg oplever ikke at de fþrst ”folder sig ud” ved hþj lydstyrke – andet end hvad jeg forbinder med þrets naturlige loudness funktion.
Tak til Claus for lÄn!
Eskil

 
IndlĂŠg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Eskil » 30. mar 2022, 22:49

Nu savner jeg dem og deres dejlige klarhed! Bestemt ikke umuligt at jeg skal have sÄdan nogle pÄ et tidspunkt.
Eskil

 
IndlĂŠg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Claus-DK » 30. mar 2022, 23:58

Jeg kender ham der har butikken, jeg er helt sikker pÄ han har et godt tilbud til dig hvis du kontakter ham..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf Eskil » 4. apr 2022, 09:55

thumbs thumbs
Eskil

 
IndlĂŠg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: TourtrÄd: Anmeldelser af IKKO OH1s

IndlĂŠgaf lindved » 6. apr 2022, 18:59

IKKO OH1s

Modtaget fra Eskil 22 Marts, begynder unboxing og fÞrste lyt sent aften. Det starter ikke godt, jeg fÄr tabt den ene af de smÄ blÄ, ned i et mÞrkt gulvtÊppe.

Unboxing:
En meget fin ĂŠske, ved ikke rigtig hvad jeg kunne forvente. Bestemt en federe fĂžlelse, end unboxing af et par KZ fra Kinesien. Enhederne er flotte, ikke for tunge, helheden lugter lidt af kvalitet.

FÞrste lyt bliver med de originale tips, hvilket ikke fungerer for mig. Jeg tÊnker, der er nok en Ärsag til Claus har vÊret sÄ flink, at medsende ekstra tips. De medfÞlgende tips er af samme slags, som jeg tidligere har handlet hos Claus, jeg finder min stÞrrelse, sÄ er jeg ved at vÊre klar.

FÞrste indtryk af IKKO 0H1s, bliver en blandet fornÞjelse, kablet pÄ venstre iem, bliver ved med at falde af. Jeg fÄr endelig korrigeret mig selv, til at holde op med rode med kablet og sidde stille.
De sidder begge 2 rigtig godt i Ăžrerne, og lukker godt af, ingen problemer med at de bevĂŠger sig ud.

Lytte udstyr:
Vinyl setup: REGA P6 med Goldring 1042 PU, Pro-ject TubeBox DS2 riaa
Perreaux eloquence 250i forstĂŠrker. Aune X7S hovedtelefon forstĂŠrker.

Streaming setup: Bluesound 2, Aune X7S / Samsung Galaxy S21 med Dragonfly Red.

Spille liste:
Her er det altid svĂŠrt, at begrĂŠnse mig. Her kommer et lille udpluk.
NedenstÄende er bÄde streamet via Tidal HiFi og afspillet via vinyl setup

Rickie Lee Jones/Rickie Lee Jones - The Last Chance Texaco
GRP Super Live in Concert - Diane Schuur – Deedles Blues
Massive Attack/ Mezzanine - Angel
Massive Attack/ Blue Lines – Safe From Harm
Stevie Ray Vaugh and Double Trouble – Tin Pan Alley
Lou Reed – Walk On the Wild Side
Dire Straits – Six Blade Knife
David Crosby – Comboy Movie
Neil Young One the Beach– On the Beach
Bill Withers Live at the Carnegie Hall – Grandma®s Hand



Konklusion:
Meget positiv oplevelse. FÞrste lytte session, dÞmte jeg dem, til at vÊre noget neutrale. LÞrdag aften blev dÞmt til rom og lytte aften. EfterhÄnden som jeg kom igennem diverse numre, og rommen smagte af mere, blev volume skruet op, Wauv hvilken forskel. For mig Äbner de godt op I hele spektret, nÄr de fÄr godt med strÞm. Her en almindelig grÄ tirsdag uden rom, er resultat det samme.
De hÄndterer vokal, som jeg havde hÄbet, silkeblÞdt, uden tendens, til hvisle lyde.
Dynamikken i musikken er hurtig og prĂŠcis, med tendens til midrange dominerer lidt, det kan jeg godt lide
Soundstage er bred – separation af instrumenter, har jeg lidt svért ved at bedþmme.
En ekstra detalje, de passer fint, nÄr jeg har min motorcykel hjelm pÄ.

Jeg ved ikke om det er kablet, eller venstre enhed, men det skal udbedres, sÄfremt de skal sÊlges.
Tusinde tak til Claus, dette er min fÞrste anmeldelse, jeg er fÞrst i efterÄret begyndt at lytte headfi, hvor jeg kÞbte et par Sendy Aiva og et par Audioquest Nightowl, ellers er tidligere erfaring Sennheiser Momentum 2 Wireless og et par billige KZ, til lydbÞger og podcasts.
lindved

 
IndlĂŠg: 19
Tilmeldt: 24. nov 2021, 10:50
Geografisk sted: DK Esbjerg

NĂŠste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Google [Bot] og 8 gĂŠster