Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?



Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf rasse1977 » 9. feb 2022, 14:31

Købte en Mojo2 for et par uger siden og skal nu finde en erstatning for mine q-Jays, som jeg har brugt de sidste 4-5 år.

Lad os for sjov sige, at jeg har 8.000 kr.

Jeg hører primært rock og metal (alt muligt forskelligt, f.eks. Tool, Porcupine Tree, Katatonia, Leprous, Karnivool, Persefone osv.) men også alt muligt andet (elektronisk, lidt pop, singer/songwriter). Hører ikke klassisk, opera, jazz

Som udgangspunkt er jeg mest til iem, da det passer perfekt til den måde jeg bruger musik på. Problemet er bare, at det er næsten umuligt at demo'e iem's nogen steder. Jeg har adgang til et sæt Meze Rai Penta, men derudover har jeg ikke rigtig nogen muligheder. Og jeg vil nok have det lidt underligt med bare at købe et sæt, uden at have hørt dem først. Men det er måske bare det man gør? Hvad gør i andre?

Lukkede over ear kunne også godt være en mulighed. De er lidt mere besværlige at have med rundt, men med de lidt mindre modeller som f.eks. DCA Aeon Noire eller Campfire Cascade kunne det måske godt fungere. Til gengæld er det lettere at demo'e forskellige modeller. Og så tænker jeg også, at de giver en lidt "større" musikoplevelse end iems (mere soundstage og en mere fysisk oplevelse af musikken)?

Så spørgsmålet er:

iPhone > ALAC/Spotify/Qobuz > Mojo2 > iem eller lukket over ear (eller måske begge dele?) til ca. 8.000 kr. Hvad ville i gøre?

Mvh

Rasmus
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Henrik_sdk » 9. feb 2022, 14:52

Noire lyder spændende som en lukket hovedtelefon, og så ville jeg nok prøve en masse chi-fi iem.. KZ ZEX er den sidste jeg hoppede på..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf truebuie| » 9. feb 2022, 21:43

Personligt ville jeg nok gå efter en IEM, men jeg foretrækker selv den løsning pga. min egen situation ruller1

Er selv metalhead og synes umiddelbart at, de bedste IEMs jeg har til den genre, enten er mine ThieAudio Oracle eller Fiio FH9.

Oracle gir' dig et klart lydbillede, tæt på neutral signatur og super sprød mellemtone. Guitare lyder rigtigt lækkert med dem her.
FH9 giver en mere sjov lyd. Henne af en U-shape, men de er bestemt tekniske nok til at holde den signatur relevant i det prisleje. Kan selv rigtigt godt li' en U-shape til metal.

Når det kommer til at købe nyt grej, så er det oftest blind køb. Plejer at bruge nogle uger til at se på den udvalgte bøf/IEM, og holder mig hen af de reviewers som jeg ved foretrækker ca. det samme sigantur.

Hvis du skal tættere på budget loftet, så vil jeg tro den nye ThieAudio Monarch MKII måske var noget. Skal dog siges at jeg ikke selv har hørt dem, men de lyder rætti' fornuftige, selv til prisen.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf rasse1977 » 10. feb 2022, 11:33

Tak for svar.

@Henrik: Ja, Noire lyder spændende. Nogle mener de mangler dynamik og er lidt kedelige. Andre at det er det bedste du kan få for penge. Kigger ind i High Performance Audio næste gang jeg er i Kbh. og giver dem et lyt.

@truebuie: Spændende iems. Er der nogen i EU der sælger ThieAudio?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Claus-DK » 10. feb 2022, 15:39

Jeg kan mĂĄske fĂĄ dem hjem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Claus-DK » 10. feb 2022, 15:50

Hvis du overvejer en POLA 39, kan vi godt arrangere en demo af dem, men jeg er nød til at have et depositum sådan hvis de går i stykker i fragten eller et eller andet uforudset sker. Mest for at der er klare linjer og vi ikke risikere at blive uvenner over det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Navi73 » 10. feb 2022, 19:05

Hvis iem's tiltaler dig mest, sĂĄ ville jeg gĂĄ med det.

Jeg har købt et par Campfire Polaris 2, det er superfede til den slags musik du nævner... Afløseren hedder vist Mammoth, så det kunne være en mulighed. Så har du lidt tilovers til et par closedback's ;-)
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Peter Jensen » 10. feb 2022, 19:48

Kan varmt anbefale at prøve Pola 39, de er mega fede. Kan egentligt ikke helt forstå hvorfor jeg ikke har købt dem endnu….
I 1-2k segmentet findes der sĂĄ meget at jeg har tabt overblikket, men har selv nogle af dem Claus forhandler. Er glad for Aune Jasper og Ikko OH10.
I Chi-fi laver KZ en masse godt, men der er ogsĂĄ sĂĄ mange muligheder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf rasse1977 » 10. feb 2022, 22:58

@Claus: Kender ikke POLA 39, men de lyder vilde. Hvad ligger prisen pĂĄ?

@Navi73: Har faktisk kigget rigtig meget på Campfire. Synes deres alu design er ret fedt og Mammoth får generelt fine anmeldelser. Den skulle være mindre V formet end Polaris2, og dermed måske en bedre all-rounder…? Og frem for alt lyder den til at være noget helt andet end de q-Jays jeg har i forvejen, mere sjov og mindre referance, men stadig hifi/audiofil… Og prisen er rimelig.

@Peter: Tror ikke rigtig jeg kan overskue Chi-fi, der er alt for meget at vælge imellem. Det er midt det samme når jeg skal købe tøj til min kone, ender altid i en lille butik med et lille overskueligt udvalg frem for Illum… :grin:
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Claus-DK » 10. feb 2022, 23:09

https://hoved-grej.dk/products/shozy-pola-39

7200 skatteplagede danske kroner
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Navi73 » 10. feb 2022, 23:21

rasse1977 skrev:
@Navi73: Har faktisk kigget rigtig meget på Campfire. Synes deres alu design er ret fedt og Mammoth får generelt fine anmeldelser. Den skulle være mindre V formet end Polaris2, og dermed måske en bedre all-rounder…? Og frem for alt lyder den til at være noget helt andet end de q-Jays jeg har i forvejen, mere sjov og mindre referance, men stadig hifi/audiofil… Og prisen er rimelig.


Jeg har ikke erfaring med andre kvalitets iem's, men Campfire er kvalitet og føles virkelig lækre. Jeg er meget glad for Polaris 2, de gav f. eks. Paradise Lost som jeg lytter en del til, en fed lyd. Bedre en jeg havde turdet håbe på, når man læste om lyd profilen. Mammoth er måske lidt mere voksen i lyden, men stadig sjov.
Deres sortiment er bredt, sĂĄ der er ogsĂĄ mulighed for at fĂĄ brugt dit budget. Om det kan betale sig, er op til dig. Men +1 til Campfire herfra.
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf tg » 11. feb 2022, 23:38

Jeg ville prøve noget nyt og bestilte lidt blandede iem's fra Amazon.de som ankom i dag. Jeg bryder mig egentlig ikke om amazons butik, den virker som en rodet bazar, men nogle gange er den det eneste sted jeg kan finde ting inden for EU.

En final E2000, mest fordi jeg gerne ville have de Type E tips der følger med, jeg har ikke prøvet dem endnu.

Så også en KZ CRN, mest for at se hvad crinacle er for en. Jeg har kun haft dem kortvarigt i ørene. Umiddelbart fint for de 40€.

De sidste er et par 7hz Timeless. De er spændende, og de har siddet i ørene så meget så muligt siden pakken kom tidligere i dag. Den tror jeg kunne være relevant for dig, selvom den kun koster 240€.

Jeg ville måske være lidt mere tøvende over at smide 8000kr efter noget jeg ikke har hørt selv. Men jeg er nu heller ikke afvisende.

Hvis du bor i nærheden af Roskilde er du velkommen til at komme og prøve dem. Specielt hvis du har den nye Mojo2 med.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Senest rettet af tg 12. feb 2022, 00:56, rettet i alt 1 gang.
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf tg » 11. feb 2022, 23:41

Claus hvis du kan få Tieaudio Monarch eller thieaudio Monarch mk2 hjem kunne det godt være jeg er interesseret.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2022, 00:02

Jeg tager dem kun hjem mod forudbetaling, jeg vil ikke risikere at brænde inde med sådan en inear, jeg skal nok være så god ved dig som jeg kan med prisen, men der er ingen fortrydelses ret når først jeg har afgivet ordren. Det er jo ikke et mærke eller en model jeg normalt har, så derfor er jeg nødt til at være lidt streng..

Bare sĂĄ vi er pĂĄ det rene med det..

Jeg prøver lige at finde en pris og hvis vores kære bornholmske ven er med, kan i begge spare lidt ekstra for så er fragten mindre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf rasse1977 » 12. feb 2022, 21:19

Har ikke lige haft tid til at undersøge noget i dag, men kom gerne med en pris, så får jeg læst lidt om de 2 modeller i løbet af de kommende dage.

Kan de spille noget metal?
Senest rettet af rasse1977 13. feb 2022, 14:33, rettet i alt 1 gang.
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2022, 22:43

Prisen pĂĄ den der monarck bliver ret sikkert dollarprisen 999 $ + moms og sĂĄ 5-10 % mindre alt efter have jeg kan fĂĄ af tilbud, sĂĄ sĂĄdan cirka 1200$
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Henrik_sdk » 13. feb 2022, 16:56

Han stĂĄr for gode anmeldelser..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf rasse1977 » 19. feb 2022, 18:29

Fandt et par Campfire Vega 2020 til en fornuftig pris, så dem kom jeg til at købe.

De skulle efter planen dukke op på Bornholm i løbet af næste uge, så må vi se om det er noget…
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf Navi73 » 20. feb 2022, 23:12

rasse1977 skrev:Fandt et par Campfire Vega 2020 til en fornuftig pris, så dem kom jeg til at købe.

De skulle efter planen dukke op på Bornholm i løbet af næste uge, så må vi se om det er noget…


Mon ikke ;-) bliver spændende at høre, hvad du synes om dem!
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Nye IEM eller closed back? Eller mĂĄske begge dele...?

Indlægaf rasse1977 » 25. feb 2022, 14:58

Modtog mine nye CFA Vega 2020 i onsdags. Kan konstatere, at jeg på mange punkter er enig i kommentarerne i de reviews jeg har set / læst.

Ja, de spiller fantastisk. Ja, de har fokus pĂĄ bas (men kan ogsĂĄ sagtens spille mellemtone og diskant). Nej, de er ikke perfekte.

Så ligesom med alt andet handler det nok om, hvilken lydsignatur man er til. I forhold til mine q-Jays har de en meget større lyd (bredde, dybde og højde...), men også en mørkere signatur, som præsenterer musikken på en anden måde. Det skal jeg lige vende mig til.

Jeg har ikke rigtig noget forhold til burn in, men mange nævner, at de åbner mere op og bliver klarere i lyden efter 50-100 timers brug. Nu må vi se...
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 22 gæster

cron