Har du prøvet Sony's MDR-Z1R? Del gerne din oplevelse!



Har du prøvet Sony's MDR-Z1R? Del gerne din oplevelse!

Indlægaf Krellef » 14. feb 2022, 20:51

Jeg kunne godt tænke mig at høre om din oplevelse med Sony's MDR-Z1R - god som dårlig.

Umiddelbart er de fleste anmeldere glade for den, men det kunne være sjovt med et dansk indtryk - Så kom frisk, kom glad thumbs
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Har du prøvet Sony's MDR-Z1R? Del gerne din oplevelse!

Indlægaf Henrik_sdk » 14. feb 2022, 21:31

Jeg er ikke god til anmeldelser, men jeg hørte dem i en Sony butik i Prag, og det var ikke noget der gav en wow oplevelse og så heller ikke til prisen. Jeg prøver gerne at komme forbi butikker i forbindelse med ferie og i sommers fik jeg hørt Grado 325x hos tapeconnection og den oplevelse sad fast, så de er landet i Ringsted..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Har du prøvet Sony's MDR-Z1R? Del gerne din oplevelse!

Indlægaf Navi73 » 17. feb 2022, 14:59

Ligesom Henrik, så er jeg heller ikke god til anmeldelser. Hørte dem i sommers, sammen med flere modeller fra Focal, Audeze, Audio Technica og Sennheiser.
Husker dem som lækre, behagelige men de fangede ikke mig. Bestemt lækre og lyder godt, men synes de er for dyre.

Det blev et sæt Focal og Audeze til mig istedet... I dag ville nok have kigget på Meze Liric istedet :-)
Headphones:Audeze LCD-2 Closed â–Ş Focal Elear â–Ş Audeze LCD-2C â–Ş Denon AH-D7200 â–Ş Campfire Polaris v2 â–Ş Meze 99 Classic â–Ş Jabra 85t â–Ş Sony WF-1000XM3
DAC's: Chord Hugo 2 â–Ş Marantz HD-DAC1 â–Ş iFi iDSD Signature
Amp's: Sugden MasterClass HA-4
Navi73

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 7. mar 2016, 12:01
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Har du prøvet Sony's MDR-Z1R? Del gerne din oplevelse!

Indlægaf Krellef » 18. feb 2022, 10:34

Tak for jeres svar! Jeg har tid nok at overveje et evt. køb i, for der skal først spares op - men det er altid godt at høre andres meninger :-)
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Har du prøvet Sony's MDR-Z1R? Del gerne din oplevelse!

Indlægaf Henrik_sdk » 18. feb 2022, 21:18

Der er et par der har været tilsalg på dba siden 20 september til 11500, de skal nok ned i 9000 før de ryger afsted..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Har du prøvet Sony's MDR-Z1R? Del gerne din oplevelse!

Indlægaf VinylFi » 21. feb 2022, 18:45

Jeg er heldig at eje Z1R bøfferne. Er rigtig glad for dem. Bevares, de er ikke ligefrem analytiske, men jeg synes man kan forsvinde helt ind i det store lydbillede som også spænder meget dybt. Meget afslappende at lytte til.
Hvis jeg en dag skal have et yderligere high-end sæt, skal det nok være noget Planar eller Elektrostatisk. Som dynamiske, har jeg ikke hørt bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
VinylFi

Brugeravatar
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. maj 2018, 22:39
Geografisk sted: København

Re: Har du prøvet Sony's MDR-Z1R? Del gerne din oplevelse!

Indlægaf Kashien » 25. mar 2022, 14:33

Jeg har haft et sæt i et par år, og min erfaring er, at de excellerer fuldstændig med visse genrer og ikke dur til andre. Z1R leverer en storslået oplevelse med kæmpe lydbillede, dyb bas (som der er meget af) og masser af diskant, der heldigvis aldrig bliver ubehageligt sibilant.

Min egen hovedgenre ligger indenfor rock/metal og her findes der alternativer til en brøkdel af prisen, som er længder bedre IMO. Lydbilledet bliver mudret, der mangler punch, og alle elementerne flyder for meget sammen.

Til klassisk mangler de lidt detaljegrad, og jeg synes mellemtonen er for tilbagetrukket, men kva det store soundstage klarer de sig nogenlunde - de nĂĄr dog ikke eksempelvis HD800 til sokkerholderne, og de koster det halve.

Vi skal hen til den elektroniske del af spektret for at finde Z1R's hjemmebane. Til House, elektronisk pop/rock, EDM osv. har jeg aldrig hørt noget lignende. Nærmest udelukkende pga. Z1R lytter jeg nu til visse former for elektronisk musik, som jeg ellers aldrig ville høre. Her bliver den rigelige bas en force fremfor en hæmsko, og man mister ikke detaljerne i resten af musikken. Der er ikke andet for end at læne sig tilbage og lade sig suge ind, mens man nikker med hovedet til rytmen.
Kashien

 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 26. jan 2013, 00:45
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster

cron