ThieAudio Oracle



ThieAudio Oracle

Indlægaf truebuie| » 8. maj 2022, 18:22

Er ved at have siddet med basserne her i nok 1.5 ĂĄr nu, og er lidt forbavset over at ingen rigtigt har snakket om dem herinde.
Synes i hvert fald selv, at de er noget af det bedste man kan fange i deres prisklasse :grin:

Ny pris er omkring 540$ for banditterne her.

Har desværre ikke indpakning med mig til Irland, men kan sige at, det ikke var noget at skrive hjem om.
Man får det sædvanlige med af accessories - Kan dog meget godt li' den carry case man får med. Ligner lidt en mini version af en pelican case.
Som (næsten) altid, så foretrækker jeg Yinyoo kabler samt mine små foam tips.

De er udstyret med 5 drivere pĂĄ side; 2x EST, 2x BA & 1x DD
Som nærmest alle andre EST drivere jeg har hørt i IEMs, så skal man være lidt obs angående output impedance på ens forstærker.
De lyder ldit funky pĂĄ min Aune S6pro AKA. De bliver til bass monstre pĂĄ den :grin:

Synes personligt at, de ser rigtigt flotte ud. De er lavet af plastik - Ser det ikke som noget minus. De er dejligt lette og har en næsten perfekt pasform til mine øre.
Er vild med at halsen på dem er kort. Gør dem til nok den IEM jeg kan bruge i aller længst tid, uden det går hen og bliver ubehageligt.

Billede

Lyd

Stjal lige en billede af Crinacle's graf pĂĄ dem - SĂĄ kan man fĂĄ en ide om hvad jeg fabler om.
Billede

De har en rigtigt lækker signatur. Meget neutral med et hint af sub-bass boost.

Bassen er hurtig og præcis i dem. Alle detaljer finder de frem i de dybe toner.
De minder lidt om elektrostat drivere angående bassen. Der er ikke så meget "umph" bag bassen. Den er kort og kontant - Hurtigt ind og så er den væk igen. En analog ville være at, det føles mere som en lusing, frem for en knøtnæve i angsigtet... ruller1
Der er ikke overvældende meget bass i dem. Synes der er nok til det meste af, den musik jeg lytter til normalt, dog ville en smy ekstra ikke gøre noget i ny og næ.
Tvivler pĂĄ at bassheads ville kunne li' dem.

Mellemtonen er rætti' lækker i dem.
Tror godt jeg tør sige at, det er den bedste IEM jeg har, hvis vi snakker vokaler. De kæmper sågar med mine HD600 på det punkt :-o
Vokaler lyder dejligt naturlige. Både de dybe mandlige, men også de helt høje kvindelige noter.
Grace Kelly w/ MIKA viser skønt hvordan de håndterer toneleje. Intet går tabt her, og det lyder meget organisk.
Bliver næsten nød til at nævne Tired w/ Stone Sour også - Corey's stemme lyder altså bare skønt.

De kan noget specielt med guitare. Det lyder crisp pĂĄ den helt rigtige mĂĄde. Om vi snakker en konstant rytme eller hvor strengene plukkes hurtigt.
Rose tatoo w/ Dropkick Murphys og I Am Machine w/ Three Days Grace viser nærmest perfekt hvad jeg snakker om.
Hver note bliver nærmest skildt fra hinanden, men uden at det går han og bliver forstyrende.
Something in my House w/ Dead or Alive lyder altsĂĄ ogsĂĄ bare godt i dem - Er mĂĄske lidt biased nĂĄr det kommer til Pete Burns' vokaler, men de sidder altsĂĄ bare i skabet.

Diskanten er luftig og lækker i dem - Nogen vil måske der er for meget, men synes selv det giver den noget karakter, og giver lige den sidste ekstra smule til musikken.
Vil ikke kalde dem skarpe, men de høje toner er meget fremme i skoene, dog uden at de går hen og ødelægger noget. Der er ingen problemer med træls S, Z eller tsch lyde - De står klart frem, men er ikke skænger i det.
Der er dejligt med luft pĂĄ toppen. Synes nemt at man kan forsvinde ind i musikken, siden de ikke skaber en ramme for lyden som sĂĄdan.

Vi er ikke helt ude i et detalje monster, men vi er tæt på. Er man glad for at få ALT med i musikken, så er de muligvis noget man burde overveje. Rigtigt mange små detalje bliver fundet frem.
Synes det jeg har lagt mest mærke til, mens jeg har brugt dem, er at man kan høre "hvornår lyden starter og stopper", og det er en forfærdelig måde at forklare det på :P Man hører når guitar strengen slippes, når trummestikken løftes eller når vokalerne stopper.
De separerer musikken fra hinanden. Instrumeneter stĂĄr kniv skarpt adskilt.

Deres imaging er godkendt. Der mangler lidt "bag ved hovedet", men ellers sĂĄ er de spot-on, nĂĄr vi snakker i siderne og foran.
De skaber et lækkert lydbillede hvor lyde både kommer oppe, nede og fra siderne. Dejligt 3D agtig at lytte til.

Soundstage er lidt en enigma i dem.
På den ene side, så er det ikke en overdreven bred lyd de har, men jeg føler på ingen måder at, jeg kan sige hvor lydbilledet stopper. Ikke fordi jeg kan gøre det præcist med andet grej ruller1 men synes de har en mere diffus horisont. De lyder naturligt store, som ment i at, lyde kommer fra den "korrekte" distance ud af ingen ting.

Alt i alt, så har jeg været ovenud tilfreds med købet af banditterne her, og de har været tæt på at være en daily-driver i lang tid.

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: ThieAudio Oracle

Indlægaf rasse1977 » 10. maj 2022, 20:06

truebuie| skrev:En analog ville være at, det føles mere som en lusing, frem for en knøtnæve i angsigtet... ruller1


Begge dele lyder forholdsvis ubehageligt ruller1
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: ThieAudio Oracle

Indlægaf truebuie| » 11. maj 2022, 18:14

Tjoh, det kan der selvfølgelig være noget om :grin:
Det var i hvert min bedste analog for hurtig og præcis bass uden der er meget 'umph' bag den.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster

cron