7Hz Timeless



7Hz Timeless

Indlægaf truebuie| » 27. maj 2022, 15:18

Jeg sprang endelig pĂĄ hype toget for en mĂĄneds tid siden, og fik anskaffet mig sĂĄdan et par planar IEMs her.
Er hypen godkendt. Helt bestemt.

Indpakning

Basserne her kommer i en papæske. Der er ikke noget super vildt over emballagen, men synes der er, hvad man nu engang har brug for.
En enkelt ting som er nævneværdigt. Deres kasse.
Massiv aluminium som er foret indvendigt. Den er ikke super praktisk, men synes den er super fed ruller1

For en gangs skyld, sĂĄ bruger jeg stock kabel pĂĄ en IEM. Jeg bestilte egentligt originalt et ekstra af mine favorit kabler; Yinyoo 16core, men det passer sku ikke i dem her... Lidt en bummert, men stock kabel er heldigvis ikke helt dumt.
Ligner at MMCX huset pĂĄ IEM'en er lige er smy mindre end "standard" kabler. Kunne i hvert fald ikke presse mine andre kabler der i.
I det mindste, så er stock let og snor sig nemt. Ser også lidt frækt ud, hvis jeg nu skal komplimentere det lidt ;-)

Som altid, så er der røget et par små foam tips på.

Komforten i dem er faktisk overraskende godt for mit vedkommende.
De har en meget stor overflade, men det generer ikke mine øre - Komfortable nok til flere timers musik.

Ny pris er omkring $200-220 - Lidt afhængigt af hvor man kigger.

Billede
Billede

Lyd

Nuppede lige et billede af Crinacles graf pĂĄ dem. SĂĄ gir' min fablen mĂĄske lidt bedre mening ruller1
Billede

Bassen i dem er tæt på perfekt i mine øre.
Grafen får dem til at se meget voldsom ud, men må sige at bassen er neutral, men den rækker rætti' dybt. Det lyder som en planar hovedtelefon der er flad fra 200Hz og nedefter - Så om jeg er vanvittig, for at mene den lyder neutral, er vel op til en selv at vurdere.
Det er planar bass. Lyn hurtig respons og de leverer intens bass nĂĄr der er brug for det.
Sub-bassen er utroligt nok ikke super anmassende. Den er der ja, men det er ikke ligesom et par AKG K371, hvor den virkelig stikker ud i billedet. Det er en af de få IEMs hvor jeg virkelig har kunne mærke bassen, og hvor det ikke bare bliver til et mudret lydbillede. De formår at beholde al detalje, selv når bassen slår der ud af; Om det er EDM eller trommerslageren der går amok, er et skidt.
Lytter ikke specielt meget til EDM/Dubstep længere, men må ærligt indrømme at bassen simpelhent er for svedig til sådan noget.
Bootie in Your Face w/ Deorro - Waow... Kan vitterligt ikke mindes en bøf hvor bassen har været mere intens, sjov og bare generelt engarerende.

Mellemtonen er rigtig lækker. Hvis ikke det var for mine ThieAudio Oracle, så har de den absolut bedste mellemtone jeg har hørt i en IEM.
De lyder super naturlige og på ingen måde "falsk". Vokaler er meget nærværende og lyder ligesom jeg godt kan li' dem.
Vokalerne gemmes heller ikke væk når resten af musikken går i gang.
No Surrender w/ Beast in Black - Jeg synes hurtigt at Yannis' vokaler bløder lidt ud i baggrunden, hvis mellemtonen ikke er spot-on, men de står soleklart her.
Happy Song w/ Bring me the Horizon - Lidt samme historie her. Olivers stemme lyder specielt kras i den her sang, og flyder hurtigt ud i baggrunden, men ikke med basserne her!

Der er lidt ekstra gang i den omkring 2-3Khz, men personligt så gør det mig ikke noget. De giver lidt ekstra kant efter min mening, men folk har nævnt, at de syntes det kan være for meget.

Snakker vi instrumenter, så synes jeg utroligt nok at keyboard/piano lyder pecielt godt i dem. Kan ikke helt forklare det, men de får de to ting til at lyde meget engarerende, på en måde jeg ikke har hørt før.
Pulse w/ Mushroomhead - Lækker klang på klaveret. Ikke så meget at sige end, at det lyder godt ruller1

Hihatte lyder separeret fra musikken på en eller anden måde. Den lyder sprød som bare pokker, men de formår at adskille det fra resten af musikken. Bestemt ikke et minus, men lidt specielt i forhold til andre IEMs.
Riot w/ To the Rats and Wolves - Mit bedste eksempel pĂĄ hvordan hihatten adskilles fra resten af musikken.

Diskanten er det eneste sted hvor jeg kan sætte en finger.
Sådan overordnet, så er diskaten rigtig lækker i dem. Min eneste ting er det peak de har ved 8Khz... Hvis jeg EQ'er det lige 1-2db ned, så sidder den i skabet.
De hiver rætti' meget detalje frem heroppe. Nu kan man virkelig fornemme at, det er en planar driver. Suuuper detaljerig - Tæt på den mest detaljeret IEM jeg har hørt. Det eneste jeg kan mindes der hiver mere frem, skulle være Vision ears Elysium, men her snakker vi også en jævn dyr IEM ruller1
De er luftige, så på trods af at de ikke ligefrem er soundstage monstre, så føles de ikke klaustrofobiske.
De formĂĄr at give en "breathiness" fornemmelse til vokaler. Ved ikke just hvordan jeg forklarer det bedst, men vokaler har lige en smule ekstra, nĂĄr det kommer til slutningen af ord.
Two Weeks w/ All The Remains - Ikke ligefrem de mest intime vokaler, men her kan man høre den ekstra "breathiness" vokalerne får. Synes personligt at, det er en god bonus.

Når vi snakker soundstage, så er det klassisk IEM størrelse. Der foregår altså ikke ret meget udenfor ørene, så at sige. Det føles som som ens hovede, er den scene man har at gøre godt med.
Med det sagt, så kan de image som bare pokker indenfor den lille radius. Alting står knivskarpt. Om vi snakker oppe, nede eller fra side til side, så kan man altid pin-pointe hvor lyde kommer fra med utrolig præcision.

Konklusion
Kort sagt, så er de klart pengene værd.
Hvis en gut sagde de her kostede $800+, så havde jeg nok tænkt at, det er rigtigt nok.
De eneste minuser jeg kan se med dem, er "proprietært" kabel, 8Khz peak og så at komfort nok kan variere fra person til person.

Udover det, så er det nok det bedste hifi køb jeg har lavet i laaaang tid.
Snild anbefaling her fra thumbs

Billede
Senest rettet af truebuie| 27. maj 2022, 21:36, rettet i alt 2 gange.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: 7Hz Timeless

Indlægaf Henrik_sdk » 27. maj 2022, 19:43

Meget spændende, hvor meget planar teknik/lyd ligger der i dem?
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: 7Hz Timeless

Indlægaf truebuie| » 27. maj 2022, 21:28

En 14.2mm planar driver i hver side.
NĂĄr det kommer til bassen og de smĂĄ detaljer, sĂĄ er du ikke i tvivl om hvad driver der leverer lyden.

Instrument separering er lige sĂĄ godt som planar hovedtelefoner, sĂĄ det er vitterligt bare en mindre pakke :grin:
De leverer også "væggen af lyd", som de større hovedtelefoner kan.
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: 7Hz Timeless

Indlægaf Kolind » 30. maj 2022, 12:20

Er de lukkede som sådan? - lækker de lyd udadtil?
Spændende in-ear ellers :)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: 7Hz Timeless

Indlægaf truebuie| » 30. maj 2022, 12:28

De er helt lukkede. De isolerer dog ikke sĂĄdan super godt - Har bestemt IEMs der blokerer mere udefra lyd.
Har ikke fĂĄet klager over lyd niveauet, sĂĄ de er godtkendt til biblioteket :grin:
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: 7Hz Timeless

Indlægaf tg » 30. maj 2022, 21:31

Jeg sad tilfældigvis med 7hz timeless i ørene da jeg læste revideret og kan generelt bakke op om betragtningerne og konklusionen.

Jeg har også lige sammenlignet med VE Elysium, og kan bekræfte at Elysium er mere detaljerede.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: 7Hz Timeless

Indlægaf truebuie| » 14. jun 2022, 10:26

Lige en hurtig update.
Kablet er nok knap så proprietært igen ruller1

Ved ikke helt hvorfor det ikke passede til at starte med, men der er kommet et aftermarket kabel pĂĄ nu.

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster

cron