Ny bøf - Hvilken?



Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf mage » 14. jun 2022, 19:17

Halløj

Mit næste køb står for døren. Der skal noget nyt til. Men hvad?
Det er ikke nogen hemmelighed at jeg har en forkærlighed for rørforstærkere. Jeg har dog også solid state og faktisk også en hybrid.
Men hvad skal jeg vælge? Jeg har “kogt” det ned til et valg mellem: Hifiman Ananda eller LCD-2 Classic
Nogenlunde i samme priskategori. Men meget forskellige.

Any suggestions? Har jeg overset Ă©n eller flere i segmentet?

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf Daf » 14. jun 2022, 20:27

Jeg har haft Hifiman ananda i et stykke tid og kan sige den er noget særligt. Det er en hovedtelefon der frekvensmæssigt prioriterer området 3-5 kHz over 1 og 2 kHz. Det er dristigt fordi det øger risikoen for skarphed i lyden og det er nok derfor alle andre producenter nedprioriterer de frekvenser. Det giver den en unik lyd i forhold til andre hovedtelefoner og jeg har faktisk aldrig hørt noget lignende. Jeg var solgt med det samme, da jeg hørte den første gang, og det er på mange måder et af de bedste køb, hvis du ikke vil bruge equalizer. Frekvensgangen er noget nær perfekt i mine ører og den ændrede fuldstændig min mening om hvordan en hovedtelefon skal lyde.
Den erfaring jeg fik med ananda, har jeg brugt pĂĄ alle mine andre hovedtelefoner med equalizer; op med omrĂĄdet 3-5kHz. 2 kHz godt til stemmer i film, men musik, det er 3-5kHz.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf mage » 14. jun 2022, 21:06

Daf skrev:Jeg har haft Hifiman ananda i et stykke tid og kan sige den er noget særligt. Det er en hovedtelefon der frekvensmæssigt prioriterer området 3-5 kHz over 1 og 2 kHz. Det er dristigt fordi det øger risikoen for skarphed i lyden og det er nok derfor alle andre producenter nedprioriterer de frekvenser. Det giver den en unik lyd i forhold til andre hovedtelefoner og jeg har faktisk aldrig hørt noget lignende. Jeg var solgt med det samme, da jeg hørte den første gang, og det er på mange måder et af de bedste køb, hvis du ikke vil bruge equalizer. Frekvensgangen er noget nær perfekt i mine ører og den ændrede fuldstændig min mening om hvordan en hovedtelefon skal lyde.
Den erfaring jeg fik med ananda, har jeg brugt pĂĄ alle mine andre hovedtelefoner med equalizer; op med omrĂĄdet 3-5kHz. 2 kHz godt til stemmer i film, men musik, det er 3-5kHz.
Tak for input….

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf kvik » 14. jun 2022, 21:08

ZMF Aeolus, måske? Har ikke hørt dem, men de står næstøverst på min egen liste (med Verite øverst). Impedansmæssigt ideel for OTL.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf CHIbsen » 14. jun 2022, 21:47

kvik skrev:ZMF Aeolus, måske? Har ikke hørt dem, men de står næstøverst på min egen liste (med Verite øverst). Impedansmæssigt ideel for OTL.
Du har vist nævnt dem før. Vældig spændende.
Dem må du gerne købe mage, så vi kan høre/læse om dem... :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf Henrik_sdk » 14. jun 2022, 23:08

Der er osse et par zmf auteur classic pĂĄ vej i juli..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf Daf » 28. jun 2022, 18:35

Har du besluttet dig for noget?


mage skrev:Halløj

Mit næste køb står for døren. Der skal noget nyt til. Men hvad?
Det er ikke nogen hemmelighed at jeg har en forkærlighed for rørforstærkere. Jeg har dog også solid state og faktisk også en hybrid.
Men hvad skal jeg vælge? Jeg har “kogt” det ned til et valg mellem: Hifiman Ananda eller LCD-2 Classic
Nogenlunde i samme priskategori. Men meget forskellige.

Any suggestions? Har jeg overset Ă©n eller flere i segmentet?

Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf mage » 28. jun 2022, 21:35

Well, jeg har undersøgt en del.

Blev ret sĂĄ interesseret i ZMF Aerolus (eller hvad den nu hedder). Missede en brugt pĂĄ eBay. Har kig pĂĄ Ă©n pĂĄ Head-Fi.

Interessen for ZMF er vagt. Desværre.

Hvordan køber I brugt ude i “verden”? Jeg har lovet migselv (?) kun at handle brugt indenfor EU.

Det er ikke sĂĄ let.


Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Ny bøf - Hvilken?

Indlægaf Daf » 28. jun 2022, 21:48

De der zmf er virkelig også lækre og de får meget ros rundt omkring.
Jeg har ingen erfaringer med brugthandel i udlandet desværre. Men det må vel være ligesom i dk, send penge og forvent der sendes noget retur?
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron