Dunu x Z Reviews SA6 Ultra



Dunu x Z Reviews SA6 Ultra

IndlĂŠgaf truebuie| » 8. dec 2022, 21:38

Lad os starte med med indpakning

De kommer i en ganske flot kasse - Kan godt li' at der er klem pÄ farverne.
Kassen er ikke specielt stor, men det er faktisk dejligt nok. Er typen der gerne gemmer alle kasser, sÄ det at den ikke fylder en halv hylde, er sku rart nok.

Billede

Inden i er der et hav af eartips. Dekoni har ogsÄ smidt en lille pose i, eftersom at Zeos ville have, at man skulle hÞre dem som han gjorde.
Endte selvfÞlgelig med ikke at bruge nogle af de stock tips, men endte pÄ nogle spinfits. Plejer gerne at bruge mine smÄ foam tips, men de var ikke super komfortable med dem her, og lyden var 'off'.

Billede

Stock kablet er godt nok. I forhold til mine sÊdvanlige Yinyoo 16core kabler, sÄ er det her lidt for stift, og holder sin form lidt for godt.
Dog sÄ ser det herre frÊkt ud. Er helt tosset med looket - Specielt termineringen. Det er swappable og det er nok en af de mere elegante implementeringer jeg har set. MÄske stadig lidt pÄ den store side, men bestemt brugbart og uden problemer.
Kablet er godt nok til at jeg ikke har skiftet det ud endnu :-)

Elsker den carry case de kommer i. Minder rigtigt meget om Campfire Audio kasserne, og har bare altid vĂŠret forelsket i det design.

De er rigtig behagelige at have i Ăžrene. Kan nemt bruge dem i timevis uden at opleve ubehag.
StÞrrelsen pÄ dem er noget mindre end jeg havde forventet. Har ladrig ment mine ThieAudio Oracle har vÊret store, men ved siden af dem her, sÄ er de lidt halvvoksen i det.

Billede

Jeg har kÞrt dem med 3.5mm jack, og det er nok ogsÄ den terminering jeg bliver pÄ. De er ret fÞlsomme, sÄ den smule ekstra volume jeg kan skrue pÄ med SE, er meget velkommen.

SĂ„ er der det med lyden.

De er mest af alt blevet brugt med min Fiio BTR7. Bruger dem meget til gÄture, men de fÄr ogsÄ en del timer nÄr der skal arbejdes.

Jeg har ikke hÞrt den originale SA6, men kan forstÄ at den her Ultra model har en lidt mere afdÊmpet mellemtone og sÄ en sjat mere diskant i de hÞje toner.
Har kÞrt dem med deres Atmospheric immersion switch, eller bass boost, pÄ det meste af tiden.
Syntes helt klart, at det er sÄdan de bÞr bruges. Uden den, sÄ er de sÄdan trÊls neutral-lys i det. Den ekstra energi omkring 7-8Khz skinner rigtigt meget i gennem ellers.
GÄr man efter en neutral tuning, sÄ er ThieAudio Oracle stadigvÊk mit valg - SA6'en her kan sku ikke helt fÞlge med der.

Billede

NÄr det sÄ er sagt, sÄ er den sku lÊkker. Vi er henne af en neutral tuning - En smy varme i det, hvis man bruger den bass boost switch der.

Bassen er god.
Ikke den bedste jeg har hÞrt, men nok den bedste jeg har hÞrt fra en IEM der kun bruger BA drivere. Kan godt li' nÄr en DD fÄr lov til at slÄ sig lÞs i lave toner.
Dog med det sagt, sÄ er der nok bass til at det er engagerende, men formegentlig ikke nok til et basshead.

HÞrer mÄske ikke sÄ meget Techno/dubstep/EDM/Dance mm. lÊngere, men syntes nu at jeg ville finde noget frem igen, da banditterne her trillede ind.
Cascada w/ 'A Neverending Dream' - Hurtig og fyldig bass. Kan snildt jamme med dem her.
Infernal w/ 'I Won't Be Crying' - Her fÞles det nÊrmest som om at bassen bare hamrer der ud af. FÄr jo sÄdan helt lyst til at danse rundt ruller1

Man ligger mere mÊrke til hvor meget information de kan hive frem i de lave toner, frem for hvor hÄrdt bassen egentlig slÄr. Er fristet til at kalde bassen lidt blÞd i det i ny og nÊ.
Den blÞder dog aldrig ind i mellemtonen, hvilket er en del vigtigere i min optik. Nok er det fedt at mÊrke trommehinderne flexe som en gal, men hvis resten af instrumenterne er vÊk, hvor meget sjov er der sÄ i det.
Cascada w/ 'Can't Stop the Rain' - Bassen kan godt mangle lidt her. Der mangler noget tekstur i den.

Mellemtonen lyder dyr.
Det betyder ikke nĂždvendigvis at det lyder superb, men de har en vis signatur, som jeg kun synes at hĂžre i de rĂŠtti' dyre IEMs.

Der er rigtigt meget information som hives frem her, men til tider kan det lyde lidt falskt i det.
Beast in Black w/ 'Ocendeep' - Instrumenter er separeret rigtigt flot. Alt stÄr knivskarpt og lyder egentligt korrekt, men der er noget ved Yannis' vokaler her. Den eneste mÄde at beskrive det pÄ, som jeg kan nÄ frem til, er hvis man er forkÞlet, men stadig kan tale/synge uden problemer. Giver mÄske ikke megen mening, men det er lidt nasalt, uden at det er forstyrrende.
Mudvayne w/ 'Forget to Remember' - Lidt samme historie her. Chad's vokaler lyder bare lidt off.

NÄr vokaler sÄ lyder godt, sÄ lyder de dÊlme ogsÄ godt.
Sabaton w/ 'Unkillable Soldier' - Joakim lyder helt fantastisk her. Det lyder som det skal, men der er lidt ekstra energi bag stemmen. Er helt tosset med det, og er lidt i fuglerede om hvor vidt det lyder bedre end mine HD600 :?

Arch Enemy w/ 'First Day in Hell' - Ikke sÄ meget andet at sige end. at sige at Alissa's vokaler sidder i skabet. Klar, sprÞd og prÊsenteret smukt.

GÄr vi over i noget mere roligt, sÄ er der Elton John w/ 'Can You Feel the Love Tonight' - LÊkker klang pÄ klaveret - Harmoniserer rigtigt godt med vokalerne. Harpen i baggrunden stikker lidt frem - Det er ganske fÄ IEMs/bÞffer hvor jeg egentlig lÊgger mÊrke til den.

Diskanten fĂžlger lidt samme fodspor som mellemtonen. Den lyder dyr.

Diskanten er fremme i skoen pÄ dem.
Nok 95% af tiden sÄ er den spot-on, men nÄr det sÄ gÄr galt, sÄ fÞler jeg, at jeg dÞr lidt indvendigt.

Der er dog spandevis af smÄ detaljer pÄ toppen. Intet kan gemme sig. Det er sÄ bÄde godt og ondt.
Rise Against er lidt min guilty pleasure, men deres indspilning pÄ de fleste sange er simpelthen forfÊrdelig.
TÞr godt sig at bÄde Appeal to Reason og Endgame albummene bliver revet i stykker af dem her. Alt skrald kommer frem, og det gÞr lidt ondt at det lyder sÄ skidt rulle4
'The Strength to Go On' viser desvÊrre rigtigt godt hvad jeg snakker om. Hihatten lyder billig. Guitar og bass lyder flade i det. Vokalerne gemmes lidt vÊk nÄr musikken kÞrer der ud af.

Five Finger Death Punch w/ 'Welcome to the Circus' - Hihatten er noget krads. Den er sÄdan liiiige pÄ nippet til at vÊre ubehagelig at lytte til. Det er egentlig en sang jeg gerne vil undgÄ med SA6 Ultra'en her.

Guns N' Roses w/ 'You're Crazy' - Lyder super crisp, men gud hvor diskanten skinner frem her. Den er ikke rar, og er igen en af de sange jeg helst ikke vil hÞre pÄ dem her.

Det goe' ved at der er sÄ meget klem pÄ toppen, er trods alt at imaging sidder i skabet.
ALT er knivskarpt i dem. Alt separeres uden problemer og der er ingen problemer med at pege et instrument ud af musikken.

Dead or Alive w/ 'Something in My House' - Farlig god imaging her. Man kan fÞlge alt der foregÄr i nummeret - Det er ikke nÞdvendigvis let :grin:

Heldigvis, sÄ er det ikke en normal IEM stÞrrelse vi snakker, nÄr det kommer til soundstage.
Vi er ikke helt ude i en Fiio FH9, men der foregÄr bestemt noget udenfor hovedet.
Lidt ud over det sĂŠdvanlige, men 8D ç„žæŹĄć…ƒ lyder vitterligt stĂžrre end pĂ„ et par Hifiman Sundara.

Det er ikke meget andet end et fase forskudt nummer, men synes altid det er sjovt at smide nyt grej pÄ den
Hvis det er noget man vil prÞve, sÄ er der er et link til Youtube videoen her.
https://www.youtube.com/watch?v=YSpPiqS6vP0

Konklusion

Jeg er ganske godt tilfreds med kĂžbet af basserne her.
Jeg er lidt pÄ vippen om hvor vidt det er daily driver materiale, men vi er i hvert fald der henne af.

De er bestemt teknisk snild, og har, for det meste, en rigtig lĂŠkker tuning.
Tror umiddelbart ikke at det er en IEM alle ville vÊre glade for, men den passer bestemt godt ind i en samling - Hvilket ogsÄ er hvor den kommer til at vÊre hos mig.

De er ikke helt neutrale nok til at slÄ ThieAudio Oracle og de er ikke helt sjove og brede nok til at konkurrere med Ikko Oh10.
Det er en god mellemting synes jeg, og det er egentlig ogsÄ en velkommen signatur i min samling.

Lidt en skam at der kun blev lavet 300 styks, men de har vel deres Ă„rsager.

SÄ med alt det sagt, sÄ synes jeg nok at de er $600 vÊrd, og de kÊmper klart i kilobuck territoriet efter mit hoved.

Billede
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gĂŠster

cron